30 Mayıs 2013 Perşembe
BMW X5
Piyasaya çıktığı günden beri büyük boyutlu SUV pazarının en dinamik görünümlü modellerinden birisi olmayı başarabilen BMW X5'in üçüncü nesil modelleri sonunda tanıtıldı.
Fotoğrafları birkaç haftadır internette dolanan aracın 3 Serisi'nden aldığı tasarım detayları arasında tamponlarda yer alan metalik süslemeler ve genişletilmiş böbreklere kadar ilerleyen farlar bulunuyor. Ön tamponun üst kısmına sis farları yerleştirilen yeni nesil X5'te tamamı LED farlar opsiyon olarak sunuluyor.
Ön çamurluk arkasına yerleştirilen hava çıkışları ve metal parçalara sahip yan eteklerle farklılaşan aracın D sütununda görülen kırık yapı X5 ailesinin bir simgesi olmuş durumda. LED stoplarının tasarımı X1 modelini andıran aracın bagaj kapağında yer alan spoilerin yanlarına deflektörler yerleştirilmiş.
Tipik bir BMW iç mekanı sunan aracın direksiyon simidi, gösterge paneli ve orta konsolu markanın diğer modellerinde de aynen kullanılıyor. Ön konsolda kullanılan malzemelerin kalitesini artıran BMW orta konsolun üzerinde bulunan ekranın büyüklüğünü 10.25 inçe ulaştırmış.
Opsiyonel donanımına 360 derece kamera görüş sistemi, yatırılabilir ikinci sıra koltuklar, arka eğlence sistemi, panoramik cam tavan, dört bölgeli klima, Bang & Olufsen ses sistemi ve adaptif süspansiyon sistemi yer alan X5, 3. sıra koltukla da sipariş edilebilecek. İki sıra koltukla 650 litre bagaj hacmi sunan otomobilin ikinci sıra koltuğu yatırılarak hacim 1.850 litreye genişletilebiliyor.
İlk etapta 3 motor seçeneği bulunacak olan aracın tek benzinli motoru çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 ünite. 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaştırırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlı.
Ailenin düşük güçlü turbo Diesel modelinde kullanılan 3 litre hacimli motor 258 beygir güç, 560 Nm tork üretiyor. Bu üniteyle 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen X5'in maksimum sürati 230 km/s. Aynı motorun 3 turbo beslemeye sahip versiyonu 381 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken bu ünite sayesinde 100 km/s 5.3 saniyede görülebiliyor.
Araçların tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, ECO PRO modu, Start & Stop ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken Aralık ayında sDrive25d modeliyle birlikte iki tekerlekten çekiş sistemi de aileye katılacak.
29 Mayıs 2013 Çarşamba
HAMANN Tycoon II M
HAMANN'ın 2010 yılında X6M için tanıttığı Tycoon Evo M kitine bir kardeş geldi. Tycoon II M isimli paketle birlikte yeni bir motor modifikasyon kiti de duyuruldu.
Geniş hava girişlerine sahip yeni tamponunda LED aydınlatmalara yer verilen araçta hava çıkışlarıyla donatılan yeni bir kaput ve genişletilmiş çamurluklar görev yapıyor. Yan etekleri de daha geniş seçilen otomobilde 22 veya 23 inç çaplı jantlar tercih edilebiliyor.
Bagaj kapağının üst ve altına birer spoiler eklenirken farklı tasarıma sahip tamponun ortasına da yeni tasarım çift egzoz çıkışı eklenmiş. Aracın yol tutuşunu iyileştirmek için yapılan yeniliklerden birisi de süspansiyon sisteminin 40 mm alçaltılması olmuş.
Aracın iç mekanında farklı bir direskiyon simidi, karbon fiber kaplamalar, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları, Alcantara döşemeler ve koyu renkli metal pedal seti bulunuyor.
Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru da güçlendiren HAMANN üniteden, önceki pakette olduğu gibi 670 beygir güç alırken tork 950 Nm'ye yükselmiş.
RevoZport E63 RBS
W212 kasa kodlu Mercedes E Serisi temellerini kullanan E63 AMG için geliştirilen kitlere bir yenisi eklendi. Aşırı iddialı olmayan kit daha sportif bir görünüm sunmayı başarıyor.
Ön tampon altı için geliştirilen splitter, yeni yan etekler, arka tampon altında difüzör ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoilerden oluşan paket hem sedan hem de station wagon modellerde sunulmakta. Bu paketleri sedan için 3.940, beş kapılı model içinse 3.980 Dolardan sunan RevoZport karbon fiber yan ayna muhafazaları için 1.190, yine karbon fiber ön panjur içinse 1.309 Dolar istiyor.
Aston Martin V12 Vantage S
İngiliz üretici Aston Martin, küçük sporcusu V12 Vantage'ın daha da güçlü bir versiyonunu tanıttı. Şimdiye kadar üretilen en hızlı seri üretim Aston Martin olma şerefine erişen otomobilin tanıtımı markanın 100. yaş kutlamalarına denk getirildi.
Dış görünüşü daha güçsüz kardeşinden çok farklı olmayan otomobilin ön panjurunda CC100 Speedster konseptinden alınan çerçeve kullanılırken yan aynalar, tavan, difüzör ve kaput üzerinde bulunan hava çıkışlarında kullanılan karbon fiber dikkat çekiyor.
Hafifletilmiş jantlarla donatılan araca adaptif süspansiyon sistemi eklenirken Brembo imzalı fren sisteminde karbon seramk diskler görev yapıyor. V12 Vantage S'in hafifletilen egzoz sisteminin çıkışları da siyaha boyanmış.
İç mekanında deri ve Alcantara'nın hakimiyeti sürerken karbon fiber kaplamalar sportif havayı güçlendirmiş. Özel kapı eşik kaplamalarına sahip olan aracın karbon fiber paketinde siyah renkli metal pedal seti ve hafifletilmiş koltuklar yer alıyor.
Kaput altında yer alan 5.9 litre hacimli v12 motoru 573 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen araç yeni bir yarı otomatik şanzımanla donatılmış. 7 ileri vitesi bulunan ünite 1.665 kg boş ağırlığa sahip olan aracı 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 330 km/s olarak açıklandı.
Volkswagen Routan S
Bildiğiniz gibi blogda yer alan testlere katılan araçları güncel olarak satışta olan otomobiller arasından seçiyorum. Şimdiye kadar bu kurala uymayan tek örnek olan Ford Focus RS'in yanına beklenmedik şekilde bir minivan eklendi.
Üretimine 2008 yılında başlanan Volkswagen Routan, Alman markanın Chrysler grubu ile yaptığı anlaşmanın meyvesi. Kuzey Amerika pazarında büyük boyutlu bir MPV modeli olmayan Volkswagen bu kıtada başarılı satış rakamlarına ulaşan minivanlar arasına bir örnek eklemek için Dodge Grand Caravan temellerini kullanmış.
Bölgenin en yüksek satış rakamına ulaşan MPV modelini temel olarak kullanmak iyi bir fikir gibi görünse de Amerikalı üreticilerin badge engineering nedeniyle bazı markalarını batırdıklarını da unutmamak lazım. Zaten bu nedenle Routan'ın satışları istenen seviyede olamadı ve üretim durduduldu.
Dış Mekan
Temellerini paylaştığı Chrysler modelleri gibi köşeli bir tasarıma saip olan Routan'ın yüzü , Avrupa'da satılan küçük kardeşi Touran'ı andırıyor. Bu segmentte bir araç için uzun sayılabilecek bir burun yapısına sahip olan otomobilin giriş donanım seviyesinde sunulan jant kapakları ve 16 inç çaplı jantlar biraz küçük görünüyor.
A sütununun yolcu tarafında kalan bölümüne eklenen radyo anteni insanı 20 yıl öncesine götürürken büyük yan aynalar ve çift kayar kapı olumlu özellikler arasında sayılabilir. Arka bölümde bagaj kapağı üzerine spoiler eklemiş olan Volkswagen stopları da Avrupai bir şekle sokmuş.
5.143 mm boya sahip olan aracın genişliği 1.953 mm, yüksekliğiyse 1.750 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 3.078 mm.
İç mekan
Yaşam alanı, beklendiği gibi çok geniş olan Routan'ın ön kapı içlerinde büyük gözler, cam ve ayna kumandaları dikkat çekerken Amerikan pazarında çok önemli bir donanım olan bardaklıklar bu bölümde de yer alıyor.
Plastik kalitesi ortalamalarda olan ön konsolda beyaz zeminli göstergeler ve sportif görünümlü direksiyon simidi sayesinde otomobil havası yakalansa da orta konsolun üst kısmına yerleştirilen radyo kumandaları ve buranın yanında bulunan vites kolu bir MPV içerisinde oturulduğunu belli ediyor. Havalandırma ızgaralarının altına ön ve arka bölüm havalandırma kumandalarını yerleştiren Volkswagen daha altta kapaksızbir gözle saklanabilir bardaklıklar sunmuş.
Ön koltukların arasına derin bir depolama alanı daha ekleyen Volkswagen'in bu bölümde de dört adet bardaklık sunması şaşırtıcı değil. Orta konsolun alt kısmına iki güç çıkışı eklenirken iç dikiz aynasının arkasında hem gözlük kabı hem de iç mekan görüş aynası olarak kullanılabilen bir bölüm bulunuyor.
Çift taraflı kayar kapılardan giriş-çıkışı kolay olan arka bölümde tavana yerleştirilen havalandırma kumandaları ve hava çıkışları hacmin en çabuk şekilde istenilen sıcaklığa ulaşmasını sağlıyor. İkinci sırasında iki adet tekli koltuk sunan Routan da bu koltuklar öndekiler kadar ayar seçenğine sahip. Bu parçaları öne doğru katlayıp 3. koltuk sırasına ulaşıldığında bu bölümde 3 kişilik bir koltuk yer aldığı görülebiliyor. Katlanabilir kafalıklara sahip olan koltuk kullanılmadığında bagaj zeminine gizlenebiliyor.
Konu hacimlerden açılmışken 2. koltuk sırası için kapı içi göz yerine büyük bardaklıklar sunulduğunu belirtmeliyim. 3. sıra için çamurluk üzerine gelen bölgelerde toplam 3 bardaklık ve birçok kapaksız göz sunan Volkswagen bagaj hacmini de yüksek tutmayı başarmış. 3 sıra koltukla 914 litre hacim sunan bagaj iki sıra koltukla 2.400 litre yükleme hacmi sunuyor. Aracında daha da geniş yük taşımak isteyenler ikinci sıra koltukları söküp 4.100 litre hacimle idare edebilirler. Routan'ın bir diğer hoş özelliği de orta koltuk sırasının altına yerleştirilen ve neredeyse bir otomobil bagajı büyüklüğünde olan kapaklı gözler.
Konfor
Routan'ın bulunduğu segment ve satıldığı ülkeler göz önüne alındığında konfor ağırlıklı bir araç olması sürpriz olmayacaktır. Geniş yüzeyli koltuklar uzun baldır destekleri sunarken uzun yola uygun şekilde sert süngerlerle doldurulmuşlar. S donanım paketi çok zengin olmayan Routan'ın aksesuarları arasında cruise control bulunması yine A.B.D. için bir sürpriz değil.
6 ileri vitesli otomatik şanzımanla birleştiğinde size iş bırakmayan bu donanımla birlikte orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 225/65-16 ölçülerindeki lastikler sarsıntısız yolculuklara yelken açıyor. 1 ve 2. koltuk sıraları için sunulan kol dayanakları, bol bol bardaklık ve başarılı havalandırma sistemi sayesinde uzun yolculuklar çocuk oyuncağı.
Sürüş
Aracın konforlu olmasını sağlayan kalemler performanslı sürüşün dostu olmadığından Routan'ın dinamik olmasını beklemek haksızlık olur. Beyaz renkli göstergeler ve üç kollu direksiyon simidi dışında sportif görünen bir noktası da olmayan otomobilin vites kolunda bulunan manuel değişim moduna el bile gitmiyor. Zaten çok yumuşak geçişler sunan şanzımanın bu fonksiyonu çoğu sürücünün aklına bile gelmeyecek bir artı.
İç mekana alınan yol ve rüzgar gürültüsü de düşük olan Routan'ın S donanımında sunulan geniş yanaklı lastikler yüksek araçla birleşince özellikle ani direksiyon hareketlerine verilen aşırı tepkiler olarak geri dönüyor. Geniş virajlara hızlı girildiğinde önden kayan aracın düz yolları sevdiği bir gerçek.
Süspansiyon sistemi ve yol tutuşu zevk vermeyen aracın motoruysa bir başka konu. İç mekana hoş bir homurtu salan 3.6 litre hacimli v6 ünite, 283 beygir güç, 354 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 2 tonun üzerinde boş ağırlığa sahip olan Routan 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 8 saniyede ulaşabiliyor. Sakin sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 8 litre/100 km'nin altına kadar gerileyen aracın test ortalamasıysa 10.8 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Artık üretimde olmayan Volkswagen Routan'ın en düşük donanım seçeneği olan S'in başlangıç fiyatı, araç yeniyken 20.000 Dolar civarındaydı. Haliyle artık bütün araçlar ikinci ele düştüğünden fiyatlar da daha düşük seviyede seyrediyor.
Çok zengin bir donanıma sahip olmayan Routan S'in aksesuar listesinde elektrik ayarlı yan aynalar, elektrikli (altı) yan cam, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, çift kayar kapı, üç bölgeli havalandırma sistemi, cruise control, 6 hoparlörlü, CD ve MP3 çalabilen, Aux girişli ses sistemi, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları ile deri direkiyon simidi ve vites kolu bulunuyor.
Sonuç
Volkswagen'in Kuzey Amerika pazarında büyük bir MPV'ye sahip olması bu pazarda daha da başarılı olması için gerekli. Yine aynı nedenden ötürü geliştirilen Amarok ilginç şekilde Avrupa pazarında da tercih edilebilir bir model haline gelmiş olsa da Routan için aynı şeyi söylemek zor. Temel olarak Chrysler ailesinin MPV modellerini kullanan Volkswagen'in bu fikri mantıklı gibi görünse de daha önce yaklaşık olarak aynı şeyi yapan Amerikan üreticileri Pontiac ve Plymouth'un artık tarihe karışmış olması başarının farklı şekillerde elde edileceğini gösterir nitelikte.
Bir MPV olarak oldukça başarılı olan aracın inanılmaz genişlikteki iç hacmi ve güçlü motoru etkileyici olsa da daha zengin donanıma sahip olmak için fiyatı 30.000 Dolar'ın üzerine çıkan araçların donanım paketlerinin tercih edilmesi gerekiyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
27 Mayıs 2013 Pazartesi
Wheelsandmore Lamborghini Aventador Roadster
Wheelsandmore'un geçtiğimiz yıl tanıttığı Lamborghini Aventador modifikasyon kitini yeterince güçlü bulmayan müşterilerin üzülmesine gerek kalmadı. Üretici bu yıl aracın gücünü biraz daha artırmayı başardı.
Mat füme gövde rengi ve asimetrik şeritleriyle birlikte önde 20, arkada 21 inç çapa sahip jantlarıyla dikkat çeken otomobilin görünümünde başka değişiklik yapılmazken yeni elektronik kontrol ünitesi ve egzoz sistemiyle 6.5 litre hacimli v12 motorunun gücü 792 beygire, torkuysa 775 Nm'ye ulaşmış.
MINI Paceman Cooper S Roberto Cavalli
Life Ball organizasyonuna destek vermek amacıyla her yıl bir modacıya farklılaştırılacak bir otomobil bağışlayan MINI bu sene de Paceman modelini Roberto Cavalli'ye emanet etmiş. İngiliz marka 2010, 2011 ve 2012 yıllarında da dikkat çekici araçlarıyla Life Ball'a renk katmıştı.
Dikkat çekici bir dış görünüme sahip olan aracın standart versiyonlarında kromla kaplanan ön panjur çerçevesi, yan aynalar, kapı kolları, far ve stop çerçeveleri gibi parçaların tamamı altın rengine bürünürken aynı rengi tavan ve jantlarda da görmek mümkün.
Aracın gövde rengini de özel olarak seçen Roberto Cavalli bakış açısına göre kahverengi ile siyah arasında değişen tonlara sahip olan boyayı kendi otomobillerinin bazılarında da kullanıyor. Kapıların alt kısımlarında modacının ismi dikkat çekerken panoramik cam tavan üzerine de logosu eklenmiş.
Camlara uygulanan filmleri bile altın renginde seçen Cavalli'nin iç mekanda normalde piyano siyahı, gövde rengi veya kromajlı durumda bulunan yüzeyleri de altın rengine boyaması sürpriz olmamış. Siyah renkli deri döşemelere sahip koltuklarda baklava desenleri ve Cavalli armalı kafalıklar dikkat çekerken aynı arma, aracın özel anahtarlığı ve bardaklık içerisine yerleştirilen parfüm şişesinde de kendisini gösteriyor.
26 Mayıs 2013 Pazar
BMW 7 Serisi V12 Bi-Turbo Special Edition
BMW'nin amiral gemisi 7 Serisi özel modelleriyle de dikkat çekiyor. Alman üreticinin daha önce tanıttığı 25. yıl versiyonunu andıran otomobilin Japonya pazarına özel 52 örneği bulunacak.
Dış mekanında M aerodinamik paketi kullanılan aracın sportif görünümlü tamponları ve 21 inç çaplı jantları gözden kaçmıyor. Dikdörtgen şekilli dörtlü egzoz çıkışı, ön panjur ve bagaj kapağı süslemesi siyaha boyanan araçta M logoları da yer alıyor.
Kapı eşiklerinde V12 Bi-Turbo logoları yer alan otomobilde beyaz renkli deri döşemeler, kafalıklarda V12 logoları, metal ve piyano siyahı kaplamalar, seramik görünümlü kumandalar ve 1.200 Watt çıkış gücü sunan, 16 hoparlörlü, Bang & Olufsen ses sistemi standart olarak sunuluyor.
Alfa Romeo Giulietta Collezione
Alfa Romeo'nun başarılı hatchback modeli Giulietta İngiltere pazarına özel bir modele kavuştu. Teknik bir yenilik sunmayan otomobilin görünümünde birkaç ilginç detay dikkat çekiyor.
Sadece siyah, beyaz ve kırmızı gövde renkleriyle sunulan otomobilin tavanında kontrast renk kullanılmış. 17 inç çaplı jantları füme renge boyanan aracın yan aynaları da metal görünümlü.
İç mekanda kırmızı ve siyah döşeme kumaşları kullanılırken kaput altında 120 ve 170 beygir güç üretebilen benzinli, 105 ve 140 gücünde turbo Diesel üniteler bulunuyor.
Wheelsandmore Maserati MC Stradale Demonoxious
Maserati GranTurismo ailesinin pistlerden çıkma üyesi MC Stradale, Wheelsandmore tarafından modifiye edildi. Görünümü zaten şık olan otomobil çok farklı bir duruşa sahip olmasa da kaput altında dikkat çekici güç artışı yaşanmış.
Gövdeyi boydan boya geçen aimetrik şeritler, 21 inç çaplı jantlar ve siyaha boyanmış yan ayna, kapı kolları ve logolar gibi detaylara sahip olan otomobilde yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi görev yapıyor.
Otomobilin 4.7 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme uygulayan Wheelsandmore bu sayede üniteden 666 beygir güç, 640 Nm tork almayı başarmış. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 320 km/s.
Abt Golf GTD LS4
Alman modifikasyon firması Abt, Volkswagen Golf ailesinin Diesel motorla donatılan en sportif üyesi GTD için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı.
Diğer Golf modelleri için de sunulan görünüm kitinde yeni bir ön panjur, ön tampon altına eklenen splitter, yeni yan etekler, 18 ve 19 inç çaplı jantlar, farlar için sunulan kaşlar, yan ayna korumaları, bagaj kapağı süslemesi, arka tampon altına eklenen difüzör ve egzoz sisteminin dörtlü çıkışı dikkat çekiyor.
Sürat ve hızlanma bilgileri açıklanmayan otomobilin 2 litre hacimli turbo Diesel motoru, güçlendirme çalışmasının ardından 210 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. Bir önceki nesil için hazırlanan kite bakacak olursak maksimum süratin 235 km/s'in üzerinde olduğu, 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresinin de 7 saniyenin altına indiği söylenebilir.
Škoda Rapid Sport
Škoda'nın bu yıl Wörthersee'de tanıttığı sportif Rapid modelinin yeni fotoğrafları basına yansıdı. Gelecekte üretilebilecek bir vRS versiyonunu müjdeleyebileceği söylenen otomobilin teknik verileri açıklanmasa da performansının, temellerini paylaştığı Polo GTI seviyesinde olduğu tahmin edilebilir.
Daha koyu renkli farlarına LED aydınlatmalar eklenen aracın sis farları da büyürken ön tampon daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Kaputunda ek hava çıkışları açılan otomobilin ön panjuri splitter, yan etekler, spoiler, arka tampon alt kısmı ve yan etekler gibi parçaları siyaha boyanmış.
19 inç çaplı jantları da oldukça sportif bir görünüm sergileyen aracın dikdörtgen biçimli çift egzoz çıkışı, koyu renkli LED stopları ve genişletilmiş çamurlukları da duruşa dinamizm katmış.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)