26 Mart 2022 Cumartesi

DS 9 Opera Puretech 225


DS sonunda zorlu sulara da açılmaya başladı. İlk etapta SUV modelleriyle karşımıza çıkan Fransa merkezli premium üretici artık büyük bir sedan üretiyor. Alman markalarının liderliğinde olan bir pazara adım atan otomobilin sunduklarıysa dikkat çekici. Diğer DS modellerinin farklı tasarımını yansıtan aracın iç mekanında da farklılıklar devam ediyor. Zengin bir donanım listesini küçük hacimli fakat güçlü motoruyla birleştiren DS 9'un Opera donanımı incelememize konuk oldu.

Jaguar E-Pace 1.5 P160 SE


Premium bir C-SUV arayanların genelde aklına gelmese de Range Rover Evoque'un bir teknik ikizi var. Daha sade bir tasarımla karşımıza çıkan Jaguar E-Pace, 1.5 litre hacimli, 3 silindirli motoruyla vergi anlamında da öne çıkan araçlar arasında. Donanım olarak da kötü olduğunu söyleyemeyeceğimiz aracın bu motoru yeterince performans sağlayabiliyor mu görelim.

25 Mart 2022 Cuma

Honda HR-V


Honda'nın farklı ülkelerde farklı motorlarla satışa sunduğu araçlarına HR-V de eklendi. Avrupa ile birlikte Türkiye'de de sadece hibrit bir üniteyle satışa çıkan SUV, Endonezya'da iki farklı benzinli motorla birden alınabiliyor.

Giriş modellerinde büyük tasarım değişiklikleri olmasa da RS isimli sportif versiyonda farklı iç desen sunan bir panjur, koyu renkli jantlar, siyah renkli tavan ve çift egzoz çıkışı kullanılmış. Aracın iç mekanında da çift parçalı bir açılır tavan görülebiliyor.

1.5 litre hacimli, benzinli motorun atmosferik emişli seçenekleri 121 beygir güç, 145 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle 177 beygir güç, 240 Nm tork üretiliyor. Her iki motor da sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip.

Mercedes-AMG GT Track Series


Artık Mercedes-AMG GT'nin en güçlü versiyonu Black Series değil. Markanın, AMG'nin 55. yılını kutlamak için 55 adet örneğini üreteceği pist otomobili, yollara çıkamayacak olsa da isminden çok söz ettirecek gibi görünüyor.

Önden bakıldığında uzayan splitter kenarlarına eklenen deflektörlerden tanınabilen otomobilin kaputu üzerine bir çift kilit eklenmiş. 18 inç çaplı jantlar ve tavana eklenen acil durum çıkışı haricinde 120 litre hacimli yakıt deposuna sağ arka camdan ulaşılması ve bagaj kapağına da dış kilitler uygulanması gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda sürücünün vücuduna göre şekillendirilen koltuk ve direksiyon simidi haricinde güvenlik filesi, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, tam boy takla kafesi, karbon fiber kapı içleri ve orta konsol, yangın söndürme sistemi ve küçük bir dijital ekran görülebiliyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motoru koruyan otomobil 745 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman ve ayarlanabilir diferansiyelin yanında süspansiyon sistemi, spoiler, çekiş sistemi ve ABS birçok farklı ayara sahip.

23 Mart 2022 Çarşamba

Honda Civic e:HEV


Honda Civic, gecikmeli de olsa Avrupa'ya ulaştı. Gecikmenin nedeniyse aracın Avrupa ülkelerinde sadece hibrit motorla satılacak olmasıydı. Bu sayede geri dönmüş olan hibrit Civic, Japon üreticinin hibrit model gamını tamamlamış oldu.

Görünümünde bir yenilik sunulmayan otomobil Avrupa'da sadece hatchback gövdesiyle satılacak. Arka tamponun altında egzoz çıkışları olmaması, Avrupalı Civic'in diğer kardeşlerinden en büyük farkı.

Kaputu altında CR-V'nin güç ünitesine benzeyen bir yapı bulunan araçta 2 litre hacimli, benzinli motor ve bir çift elektrik motoru görev yapıyor. 184 beygir güç, 315 Nm tork üretebilen ünite sabit vitesli şanzımana sahip.

22 Mart 2022 Salı

Maserati Grecale


İtalyan üretici Maserati, ikinci SUV modelini tanıttı. Levante’nin altına konumlandırılan Grecale, markanın birçok yeni teknolojiyi birlikte kullandığı aracı olacak. Markanın ilk elektrikli SUV aracı da bir Grecale olacak.

Küçük kardeş olarak nitelendirilse de boyu 4.859 mmm olan otomobil, son dönemde Ford Puma’ya benzeyen ön görünümle karşımıza çıkan araçlar arasında. Grecale'nin genişliği 1.979 mm, yüksekliği 1.659, aks mesafesiyse 2.901 mm olarak açıklanıyor.

Tipik Maserati ön panjurunun altındaysa motor seçeneğine göre farklılaşan tampon görülebiliyor. Ön çamurluklarda markanın tipik tasarım detayı olan solungaçlar görülebilirken jant çapları 21 inçe kadar gidiyor. Sabit kapı kollarına sahip olan Grecale’nin kapıları, elektrikli mandal mekanizmasına sahip. Aracın arkasında yüzgeç anten, spoiler ve bagaj kapağına taşan LED stoplar görülebiliyor. Egzoz çıkışları ve arka tamponun detayları da motor versiyonuna göre değişiyor.

İç mekanı modern görünen Grecale’de dijital gösterge paneli dışında 12.3 inçle bir Maserati’de şimdiye kadar kullanılmış en büyük bilgi-eğlence ekranı bulunuyor. Bu bölümde sunulan ikinci dokunmatik ekran da birçok fonksiyonun kumanda edilmesini sağlıyor. Aracın analog görünümlü saati bile aslında dijital. Bu arada kapı kollarının içeride de birer düğmeden oluştuğunu belirtelim. Motor çalıştırma ve sürüş modu düğmeleriyse direksiyon simidine alınmış.

Bagaj hacmi, motor seçeneğine göre 570 litreye ulaşabilen otomobil istenirse seviye ayarlı havalı süspansiyon sistemi, açılabilir cam tavan ve 21 hoparlörle 1.285 Watt çıkış gücü sunan Sonus Faber ses sistemine sahip olabiliyor.

Gelelim teknik verilere; GT ve Modena versiyonlarında 48 Volt hafif hibrit yardımcılı 2 litre hacimli, benzinli motor görev yapan Grecale bu seçeneklerde sırasıyla 300 ve 330 beygir güç verebiliyor. Trofeo’da ise markanın 3 litre hacimli yeni V6 motoru görev yapıyor. Bu araç, çift turbo besleme yardımıyla 530 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 0’dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen Grecale Trofeo’nun maksimum sürati 285 km/s. 

Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman araçların tamamında standart donanımda. İlerleyen zamanlarda piyasaya çıkacak olan Grecale Folgore yani Yıldırım’sa Maserati’nin ilk tam elektrikli SUV modeli olacak. 

Çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olacak otomobil 558 beygir güç, 820 Nm tork üretecek. 105 kWh kapasiteli bataryalarla donatılacak araç 500 km menzile sahip olacak. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilecek modelin maksimum süratiyse 220 km/s olacak.

20 Mart 2022 Pazar

Li Auto L9


İlk olarak One isimli SUV modeliyle karşımıza çıkan Çin merkezli üretici Li Xiang yeni ismi ve yeni bir SUV modelle geri döndü. Üstelik araç, dikkat çekici bir menzil sunabilen menzil uzatıcılı bir elektrikli.

5.200 mm boya, 1.998 mm ene ve 1.800 mm yüksekliğe sahip olan araç 3.105 mm'lik uzun bir aks mesafesi de sunmakta. Yüzüne bakıldığında ince uzun bir LED şerit görülebilen aracın tamponunda aydınlatma grubunun geriye kalan kısmı bulunuyor.

Büyük jantlar ve gövde rengine boyanmış plastik gövde korumaları haricinde tavana yerleştirilmiş LiDAR sensörü de dikkat çekici. Hemzemin kapı kollarına sahip olan SUV,  sade görünümlü arka bölümünde deflektörlü spoiler ve bagaj kapağı boyunca uzanan ince uzun LED stoplar sunmakta.

İç mekanı modern ve sade duran otomobilin dijital gösterge paneli küçük ve direksiyonun üzerine yerleştirlmiş. Büyük bir head-up display sunan aracun iki büyük dokunmatik ekranıysa orta konsol ve ön yolcu önüne yerleştirilmiş. Aracın donanımları arasında 21 hoparlör ve 2.160 Watt çıkış gücü sunan bir ses sistemi de bulunuyor.

Altı adet tekli koltuğa sahip olan SUV, bütün koltuklarda ısıtma, soğutma, masaj ve elektrikli ayar fonksiyonu sunuyor. Arka bölüm için özel havalandırma sistemi ve tavana eklenen dokunmatik ekran haricinde çift parçalı açılır tavanın büyük bölümü de burada bulunuyor.

4. seviye otonom sürüşe uygun olarak tasarlandığı belirtilen modelin 1.5 litre hacimli benzinli ünitesi bir menzil uzatıcı olarak görev yapıyor, 408 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen elektrik motorları sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6 saniyeden az süren araç 44.5 kWh kapasiteli bataryalarla 200 km menzil sunabiliyor. Menzil uzatıcıyla birlikte toplam menzilse 1.200 km.