11 Ekim 2025 Cumartesi

Suzuki Vision e-Sky


Şimdiye kadar küçük benzinli motorlarla karşımıza çıkan kei car modelleri arasına elektrikliler de katılmaya başlıyor. Suzuki'nin bu yıl Tokyo'da sergilediği konsept bu araçlardan birine dönüşecek. Teknik verileri henüz açıklanmayan modelin menziliyse 270 km olarak belirtildi.

3.395 mm boya, 1.475 mm ene ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin köşeli tasarımı hafifçe yumuşatılmış. Parantez biçimli LED farları piksel LED aydınlatmalı bir çubukla birbirine bağlanırken tamponların alt bölümü siyah renkli. Jant kapaklarıysa çift renkli olarak sunulmuş.

Hemzemin kapı kollarına sahip olan konseptin çamurluk ve kapı korumaları gövde renginde sunuluyor. A ve B sütunlarıyla birlikte yan aynalar siyah renge boyanırken tavan da beyaz renkli. Sade tasarımlı arka bölümde de spoiler ve yine parantez biçimli LED stoplar görülebiliyor.

Dört kişilik iç mekanda dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde üç kollu direksiyon simidi ve orta konsola entegre vites kolu gibi detaylar da sunan modelin şık tasarımlı ve çift renkli döşemelere sahip ön koltuları arasında kol dayanağı ve kablosuz şarj istasyonu bulunuyor.

10 Ekim 2025 Cuma

Theon 911


Klasik Porsche 911 modellerini temel alan Restomod modellere bir yenisi eklendi. İngiliz üretici Theon Design tarafından hazırlanan otomobil, klasik görünümü altında modern bir performans sunuyor. Özellikle altyapısı üzerinde çok çalışılan modelin iç mekanı da nostalji kokuyor.

Klasik hatlarını koruyan otomobilde daha modern tamponlar görev yaparken kullanılan karbon fiber gövde panelleri, ağırlığın 1.150 kg seviyesine inmesini sağlamış. 18 inç çaplı Fuchs jantlar, genişletilmiş çamurluklar, LED farlar, küçük spoiler ve dörtlü egzoz çıkışı modern dokunuşları olurşturuyor.

İç mekanda da klasik çizgiler modern dokunuşlarla birleşmiş. Sabit kafalıklı Recaro koltuklar, metal pedal seti ve üç kollu direksiyon simidi güncel araçlardan da tanınırken analog gösterge paneli ve fiziksel kumandalar geçmişi hatırlatıyor. Deri ve Alcantara döşemelerle Alpine ses sisteminin sahip olduğu 6 Focal hoparlör de donanımda.

Kaputu altında  3.8 litre hacimli, 6 silindirli, atmosferik emişli bir Boxer motor barındıran model 7.600 d/d'da 412 beygir güç ve 400 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla gücünü arka aksa ileten otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve yükseltilebilir ön aks da kullanılıyor. Bu arada vites kolunun da tamamen alüminyumdan üretildiğini belirtelim.

Capricorn 01 Zagato


Her geçen gün bir yenisi tanıtılan elektrikli otomobillere 180 derece ters konumlanan bazı modeller de yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Son zamanların trendi elektronikleşmeye de uzak olan Capricorn 01 Zagato, Amerikan motorunu Alman mühendisliği ve İtalyan tasarımıyla birleştirmiş.

Çift bombeli tavanı ve badem biçimli LED farlarıyla bir Zagato olduğunu belli eden otomobil, alçak ve sivri burun yapısında splitter, hava girişleri ve bol hava çıkışı sunuyor. 21 inç çaplı jantlar tek bijonlu ve kapılar da martı kanat konseptiyle yukarıya doğru açılıyor. Ön çamurlukların üzerinde de basınç düşürücü hava çıkışlarına yer verilmiş.

Cam altına alınan motorun egzoz çıkışları ünitenin üzerinde yer alıyor. Sabit bir spoiler ve büyük bir difüzör çıkışına sahip olan otomobilin arkasında ince yapılı LED stopların tek parça olarak uzandığı görülebiliyor. Sadece 19 örneği üretilecek otomobilin arka tampon köşelerine de hava çıkışları eklenmiş. Önde yer alan bagajsa 110 litre hacim sunuyor.

Bol bol karbon fiber ve deri döşemeye sahip iç mekanda üç kollu direksiyon simidi, analog gösterge paneli, sabit koltuklar, metal pedal seti ve analog kumandalar görülebiliyor. Yolları açık vites koluna sahip olan otomobilin koltuk destekleri farklı sertlikte ayarlanabiliyor. Direksiyon, pedallar ve vites kolunun yeri de sürücüye göre ayarlanabiliyor.

Kaputu altında Ford raflarından alınan 5.2 litre hacimli bir V8 bulunduran araç kompresör besleme yardımıyla 900 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli dog leg (Köpek bacağı) manuel şanzımanla arka aksa iletilen güç, 1.200 kg ağırlığındaki otomobili 360 km/s maksimum sürate ulaştırabiliyor. 0-100 km/s deparsa 3 saniyenin altında tamamlanabiliyor. Vergiler hariç 2.95 Milyon Euro fiyatıyla gözleri yaşartan araçta karbon seramik fren diskleri ve sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi dikkat çekiyor.

Dacia Hipster Concept


Son günlerde modellerini güncellemeye başlayan Dacia bir de konseptle karşımızda. Teknik verileri henüz kesinleşmemiş olsa da yaklaşık 100 km menzile sahip elektrikli bir otomobil olan Hipster, giderek pahalılaşan otomobillerin arasına ulaşılabilir bir seçenek olarak katılacak.

Jantlarından tavanına kadar her noktasında sert köşeler bulunan otomobil, 3 metre boyu, 1.55 metre eni ve 1.54 metre yüksekliğiyle birçok kei car modelinden bile küçük. Yüksek ve kısa burun yapısının içerisinde piksel LED farlar ve şeffaf bir kapak altına gizlenmiş marka logosu bulunuyor. Genişletilen çamurluklar altında üçgen desenli jantlar ve araziye uygun lastikler var.

Tavan rayları, cam altlarına sabitlenen yan aynalar, gövdeden çıkıntı yapan kapı altı korumaları ve gizli sütunlar yan bölümün öne çıkan detayları. Bagaj kapağı çift parçalı olarak açılan otomobilin LED stopları cam arkasına gizlenmiş ve kapakla birlikte açılmıyor. Tamponlarsa gövdeden çıkıntı yapmamaları sayesinde boyutlar bu derece küçülebilmiş.

Dört kişilik iç mekana sahip olan otomobilin mora çalan döşeme rengi dikkat çekici. Arka kafalıkları C sütununa sabitlenen konseptin bagaj hacmi 70 litre olsa da arka koltuklar katlanarak bu değer 500 litreye ulaştırılabiliyor. Alt bagaj kapağında da kapaklı gözler sunan Hipster'ın ön bölümünde iki kollu direksiyon simidi ve her yanında depolama yeri bulunan konsol görülebiliyor. Dik yerleşimji dijital gösterge paneli, orta konsolu oluştran telefon büyüklüğünde. Cam tavan da iç mekanı ferahlaştırmış.

Chevrolet Bolt


Chevrolet'nin küçük elektriklisi Bolt geri dönüyor. Dışarıdan bakıldığında hafifçe makyajlandığı söylenebilecek modelin iç mekanında değişim biraz daha büyük. Sunduğu performansla insanın başını döndürmeyecek otomobilin gelişen yerlerinden biri de bataryaları.

Yeni ön tampon tasarımıyla önden bakıldığında az da olsa farklılaşan araçta 17 inç çaplı jantlar kullanılıyor. RS donanımında bu jantlar siyaha boyanırken aynı renkyan aynalarda da görülebiliyor. Stopları biraz daha köşeli hale gelen Bolt'un arka tampon tasarımı da daha derli toplu duruyor. Kapı korumalarında yer alan kromajlı süslemeler de yeni modelde bulunmuyor.

Neredeyse tamamı yenilenen iç mekanda kapı içlerinde daha büyük cepler sunulurken torpido gözünün üzerinde de iki adet kapaksız göz açılmış. Büyüyen dijital gösterge paneli ve yeni dokunmatik ekran haricinde orta konsola fiziksel düğmelerin eklenmesi güzel. Vites konsolunu kaybeden Bolt bu bölümde de kablosuz şarj istasyonu ve bol depolama alanı sunuyor. Vites koluysa direksiyon kolonunda.

213 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan otomobil bu nedenle çok yüksek performans sunmasa da yavaş olduğu da söylenemez. Ayrıca sahip olduğu 65 kWh kapasiteli bataryalar da menzili 410 km'ye ulaştırmış. Şarj hızı da 50 kW'tan 150 kW'a çıkmış. CCS şarj girişiyse artık NACS standardına uygun hale gelmiş.

9 Ekim 2025 Perşembe

Cupra Formentor VZ5


Cupra Formentor VZ5 geri döndü. Formentor ailesinin makyajlanması sonrasında ortalardan kaybolan otomobil yeniden bizlerle. Bu sefer sadece 4.000 adet üretileceği açıklanan model ilk defa sağdan direksiyonlu olarak da sunulacak. Kaput altındaysa tanıdık bir ünite var.

Görsel olarak az da olsa daha agresif duran modelin ön tamponu altında çift parçalı splitter yer alırken 20 inç çaplı jantlar farklı tasarıma sahip. Arka tamponun da alt kısmı difüzör çıkışı şeklinde tasarlanırken dörtlü egzoz çıkışları çapraz konumlanmış.

İç mekanda sabit kafalıklı koltuklar ve araca özel trim parçaları kullanılırken kaput altında da 2.5 litre hacimli, 5 silindirli, turbo beslemeli motor bulunuyor. Eskiden olduğu gibi 390 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmiş. 

Aston Martin DB12 S


Aston Martin DB12'nin daha sportif seçeneği de tanıtıldı. Güçlenen model aynı zamanda birçok teknolojik farklılık sunarken ilk etapta sabit tavanlı seçenek tanıtılmış olsa da üzeri açılabilen kardeş de aynı anda satışta olacak. Modelin en önemli farklılıklarıysa yürüyen aksamda gizli.

Kaputunda yer alan hava çıkışlarına paller eklenen otomobilin splitter kenarları da çift katlı tasarlanmış. 21 inç çaplı jantlar farklı bir tasarım sunarken yan etekler genişlemiş. Arkada küçük bir spoiler ve dörtlü egzoz çıkışlarıyla dikkat çeken modelin tamponu da daha agresif bir görünüm sunuyor.

Bolca kişiselleştirme opsiyonuna sahip olduğundan standart kardeşiyle arasında iç mekan tasarımı anlamında bir fark olmayan modelin vites konsolunda yer alan seçim düğmesi kırmızı renkli. Bilstein DTX amortisörleri yeni ayarlara kavuşan DB12 S'in kamber ve kaster açıları da değiştirilmiş. Ayrıca direksiyon sistemi ve gaz pedalı komutları da artık daha sportif.

Kaputu altında yer alan çift turbo beslemeli, 4 litre hacmli V8 üntite 700 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen model, vites değişim süreleri yarıyarıya azaltılan 8 ileri vitesli şanzıman ve elden geçirilen kalkış kontrol sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse yine 325 km/s. Titianyum egzoz sistemi opsiyonel olarak sunulurken önde 410, arkada 360 mm çaplı disklere sahip fren sistemi standart.

Tesla Model 3 ve Model Y Standard

Tesla, en popüler iki modeline fiyatları aşağıya çeken versiyonlar ekledi. A.B.D. pazarında Model 3'ün fiyatını 5.500, Model Y'nin fiyatınıysa 5.000 Dolar aşağıya çeken Standard isimli paketler eksik donanımla gelseler de sundukları performans aynı fiyat skalasında yer alan birçok elektriklininkinden iyi.

İlk etapta A.B.D. pazarı için tanıtılan araçlardan Model 3'te tasarım anlamında büyük değişiklikler bulunmuyor. Aerodinamik kapaklara sahip, 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilde 19 inç çaplı jantlar opsiyonel donanımda. Renk seçenekleriyse gri, beyaz ve siyahla sınırlı.

İç mekanda da büyük bir farklılık yaşanmamış. Kumaş döşemelere sahip olan otomobilin arka koltukları için dokunmatik ekran sunulmazken direksiyon konumu manuel olarak ayarlanıyor. 2026 model yılı için Model 3'e sinyal kollarının geri döndüğünü de belirtebiliriz.

Batarya kapasitesi 69.5 kWh olarak açıklanan otomobilin menzili de bu nedenle 517 km'ye düşmüş. Aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresiyse 5.8 saniye olarak açıklandı. Model 3'ün giriş seçeneğinde şarj hızı da 225 kW ile sınırlı. Maksimum süratse 200 km/s.

Model Y'nin giriş seçeneğinde fiyatlar biraz daha az düşüşte olsa da donanımda yaşanan azalma daha büyük. Önde farlar, arkadaysa stoplar arasında yer alan LED şeritlerin iptal edildiği görülebilirken ön tampon daha sade bir tasarıma kavuşmuş. Bu bölümde artık iki katlı farlar ve hava geçişleri bulunmuyor. Jant ve gövde rengi seçenekleriyse Model 3'te sunulanlarla aynı.

İç mekanda da donanım azalması yaşayan aracın orta konsolu altında artık kapaklı gözler yerine büyük bir boşluk yer alıyor. Ayrıca modelde cam tavan bulunsa da iç mekanda tavan kaplaması yer aldığından bu özellik ilginç şekilde kullanılamıyor. Ön koltuklarda sadece ısıtma sunulurken arkada artık bu özellik de yok.

Teknik verileri kardeşininkilere benzer olan otomobil 300 beygir güç üretebiliyor ve 69.5 kWh kapasiteli bataryalarla sunulan menzili 517 km. 0'dan 96 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süarti de yine 200 km/s ile sınırlı. Şarj hızı da yine kardeşinde olduğu gibi sınırlı. 

8 Ekim 2025 Çarşamba

Dacia Spring


Dacia'nın küçük elektriklisi Spring güncellendi. 2024 yılında gördüğü büyük makyaj operasyonu sonrasında bu yıl görsel olarak bir yenilik sunmayan otomobilin teknik özelliklerinde ciddi değişiklikler var. Bunların arasında artan güçler özellikle dikkat çekiyor.

Eskiden 45 ve 65 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan Spring'in artık 70 ve 100 beygir gücünde iki seçeneği var. Yüksek güçlü seçenekle 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaşabilen aracın batarya kapasitesi 24.3 kWh seviyesine inse de menzil 225 km'ye ulaşmış. Şarj hızı da 30 kW'tan 40 kW'a ulaşmış.

Škoda Fabia 130


130. yaşını kutlayan Škoda, Fabia'nın sportif seçeneğinin biraz daha güçlü seçeneğini tanıttı. Geçtiğimiz yıl, sadece İspanya'da satılacak, sınırlı üretim Rally2 ile bizleri heyecanlandıran üretici şimdi daha çok sayıda üretilecek güçlendirilmiş bir Fabia ile bizlerle.

Siyah, beyaz, kırmızı veya lacivert renklerde alınabilen otomobilde siyah renkli tavan, yan aynalar, ön panjur, splitter ve sahte difüzör bulunuyor. 18 inç çaplı jantlar ve kırmızı renkli kaliperleri standart olarak sunan modelin süspansiyonu 15 mm alçaltılırken ön çamurluklar ve bagaj kapağında 130 armaları kullanılmış. Stoplar arasında da siyah bir şerit yer alıyor.

Aynı 130 armalarını ön kapı eşiklerinde de görmek mümkün. Metal pedal seti, siyah renkli döşemeler ve üç kollu direksiyon simidi standart donanımda yer alıyor. Çift egzoz çıkışı da modelin kaputu altında yatan güçlü motora işaret eden detaylar arasında.

Güçlenen motorsa 1.5 litre hacimli tanıdık ünite. Artık 177 beygir güç üretebilen motorun torkuysa 250 Nm olmaya devam ediyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanını koruyan model 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 229 km/s.

7 Ekim 2025 Salı

Suzuki XBee


Suzuki'nin küçük hatchback modellerinden XBee yenilendi. Geniş kapsamlı bir makyaj olsa da kaput altı dahip birçok yerinde yenilik bulunan aracın en son 2017 yılında yeni nesline kavuştuğunu hatırladığımızda oldukça uzun ömürlü bir nesille birlikte olduğumuzu söyleyebiliriz.

Yuvarlak farlarını koruyan XBee'nin ön panjuru genişletilirken siyah renkli tamponun alt kısmı gövde rengine de boyanabiliyor. Aynı şey, geniş kapı korumaları için de geçerli. Jant tasarımları da yenilenen modelin arkasında stopların köşelere çekilmiş görünümü öne çıkıyor. Siyah renkli arka tampon da isteğe göre renklendirilebiliyor.

Dört kişilik iç mekanda çift renkli döşemeler ve trim parçalarıyla ferahlık sağlanırken birçok bölgede bol depolama hacmi bulunuyor. Dijital gösterge paneli ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekran haricinde orta konsolda yer alan vites kolu da iç mekanı genişletmiş. Bu bölümde yer alan büyük fiziksel butonlar da kullanışlılığı artırıyor.

Kaputu altında, Swift'te de görev yapan 1.2 litre hacimli üniteyi barındıran otomobil 82 beygir güç, 109 Nm tork üretebiliyor. Daha önceden de olduğu gibi iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen modelde sadece sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) sunuluyor.

Dacia Sandero, Logan, Jogger ve Sandero Stepway


Dacia, neredeyse bütün model gamını makyajladı. Sandero ve Jogger ailesini yeni yüzüne kavuşturan üretici iç mekanda da tasarım yenilikleri sunuyor. Donanımı da zenginleşen araçların kaputları altında da büyük yenilikler yer alıyor. Modellerde sunulan farklılıklar çekiciliklerini artırmış.

Yeni gövde renkleri ve jant tasarımlarıyla karşımıza çıkan ailenin değişimi en rahat önden bakıldığında görülüyor. İncelen ön panjur ve iç desenleri değişen LED farlar haricinde panjur altında bir hava girişi açıldığı görülebiliyor. Tamponda daha kalın hava girişi yer alırken sis farları biraz daha yukarıya alınmış.

Arkada logo yerine Dacia yazısı kullanılırken iç desenleri değişen LED stoplar şeffaflaşmış. Tavanda da yüzgeç anten kullanılmış. Stepway versiyonlarındaysa tamponlarda daha çok siyah plastik kullanıldığı görülebiliyor. Bu araçların ön çamurluklarının arkasında dikey yerleşimli siyah çıkartmalar görev yapıyor.

Ana hatları değişmeyen iç mekanda dijital gösterge paneli, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, büyüyen dokunmatik ekran ve yerini selektöre bırakan otomatik şanzıman kolu görülebiliyor. Döşemelerle konsol ve kapı içi kaplamalarında da yenilikler yapılan otomobilllerin kapı kol dayanaklarında da yeni trim parçaları var. Havalandırma ızgaraları da yeni trim parçalarına kavuşmuş.

Donanımı da zenginleşen araçlarda 360 derece kamera, önde iki, arkadaysa bir USB-C portu ve toplam 4 YouClip noktası yer alıyor. Bu noktalara aydınlatmadan sabitleyicilere kadar birçok aksesuar takılabiliyor. Isıtmalı ön koltuklar ve direksiyon simidinin haricinde donanıma eklenen yeni ADAS kalemleri tek düğmeyle kapatılabiliyor.

Kaput altında yaşanan en büyük yenilik Duster'dan alınan ve yeni Clio'da da kullanılan hibrit motor olmuş. 1.8 litre hacimli, benzinli üniteyi iki elektrik motoruyla eşleştiren Dacia, otomatik şanzımanla sunduğu bu versiyondan 155 beygir güç, 170 Nm tork alabilmiş. Batarya kapasitesiyse 1.4 kWh olarak açıklandı.

Yine Clio'da da kullanılan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeli motorla donatılan araçlar 120 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilen modeller benzin veya LPG ile ilerleyebiliyor. 1 litre hacimli üniteyse atmosferik emişli veya turbo beslemeli olarak alınabiliyor. Bu motorlar sırasıyla 65 ve 110 beygir gücünde.