2 Mart 2024 Cumartesi

Micro Microlino Lite


Bu yıl Cenevre're sürpriz yapan markalar arasında Micro da yer alıyor. Teknik olarak tek modelle yaşamına devam eden marka, bu aracı daha geniş bir müşteri kitlesine ulaştırmak için daha da düşük güçlü olanını tanıttı.

Tasarım olarak standart Microlino'dan farklı olmayan aracın ön tamponunda yer alan aydınlatma bölümü yukarıya alınırken LED stoplar biraz daha kalınlaşmış. Lite armaları ve turuncu trim parçalarıyla sunulan otomobil sadece iki gövde rengiyle alınabiliyor ve siyah tavan seçeneği de sunulmuyor.

İç mekan tasarımı da değişmeyen modelde 3 kollu, şık direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli haricinde dikkat çekici bir bölüm yok. Kapısı aracın burnunda yer alan otomobil iki kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Orta konsolu ince bir dokunmatik ekrandan oluşan Microlino Lite, konsolunda birçok aksesuar sabitlemek için bir bar sunuyor.

Sadece 12 beygir güç üretebilen otomobilin maksimum sürati 40 km/s olduğundan Fransa ve İtalya gibi ülkelerde 14 yaşında sürücüler tarafından kullanılabiliyor. Microlino'nun batarya kapasiteli 15 kWh'e kadar çıkabilse de Lite'ta 5.5 ve 11 kWh kapasiteli üniteler mevcut. Büyük bataryalarla aracın menzili 180 km.

Totem Alfa Romeo GTAmodificata


Bu yıl Cenevre Otomobil Fuarı çok küçük olsa da organizasyonda tanıtılan restomod araçlar etkileyiciydi. İlki Lancia temelli olan bu modellerden ikincisiyse bir Alfa Romeo. 60'lı yılların Giulia GTAm modeline göndermeler yapan otomobil inanılmaz performans değerleri sunuyor.

Karbon fiber gövdesi, klasik Giulia'nın bir kopyası olan otomobilin 19 inç çaplı jantları da klasik araca göndermeler yapıyor. Yuvarlak farlar LED teknolojisine sahip ve kapı kolları da gövdeye gizleniyor. Yan aynaları da klasik tasarımlı olan aracın arka bölümünde yuvarlak LED stoplar, çift egzoz çıkışı ve difüzör görülebiliyor.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan otomobilin bu bölümünde, aynı GTSuper'de olduğu gibi karbon fiber yarış koltukları, analog göstergeler, ekose döşemeler, hava yastıksız bir direksiyon simidi ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunacak.

Brembo arması taşıyan fren sisteminde önde 355, arkadaysa 345 mm çaplı diskler, 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş. Kaput altındaysa çift turbo beslemeye ve 3.2 litre hacme sahip V6 ünite görev yapıyor. 820 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen ünite arkadan itişli otomobili sıralı şanzımanla harekete geçiriyor.

1 Mart 2024 Cuma

Pininfarina Enigma GT


Cenevre'nin bu yıl konuğu olan otomobillerden birisi de Pininfarina konsepti oldu. Dikkat çekici tasarımıyla öne çıkan otomobilin motoru da alışılmışın dışına çıkmış. Kabinde sunulan teknolojilerse bu tip konseptlerde aranan türden.

4.580 mm boya ve 2.880 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin geniş ve alçak yapısı, dev jantlarla birleşince sportif bir görünüm sunmuş. Hava sürtünme katsayısı 0.24 olarak açıklanan konseptin ön bölümünde sivri bir burun yapısıyla birlikte ince LED farlar, splitter ve hava girişleri bulunuyor.

Ön ve yan camları tek parça olarak tasarlanan otomobilin bu bölümü yukarıya doğru açılarak iç mekana geçiş sağlanıyor. Arka bölümde cam olmaması, kamera kullanımıyla sorun olmaktan çıkarken ince bir LED sşeritten oluşan stoplar ve ızgaralardan oluşan detaylar bu bölümü tamamlıyor.

Artırılmış gerçeklik kullanan ve OLED ekranlara sahip iç mekanda köşeli direksiyon simidi ve havalandırma kumandalarına ev sahipliği yapan bir panel görülen konsept dört kişilik oturma kapasitesine sahip. Yapay zeka ve otonom sürüş de aracın sahip olduğu donanımlar arasında.

Hidrojen tüketen 2.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V6 motora sahip olan konsept, bu ünitenin ürettiği 442 beygir gücü arka aksa aktarırken ön aksı da 272 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna emanet etmiş. 9 kg hidrojen ve 10 kWh kapasiteli bataryalarıyla aracın menzili 550 km'yi buluyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan Enigma GT'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniyenin altında tamamlanıyor.

Denza D9


BYD ve Mercedes-Benz'in ortaklaşa kurduğu marka Denza, lüks MPV modelini Avrupa pazarı için tanıttı. Çin'de satılan seçeneklerin performans verileri açıklanmış olsa da Avrupa'ya gelenlerin verileri henüz resmen açıklanmadı.

Lexus LM'in doğrudan rakibi olacak aracın görünümü de bu aracı andırıyor. Dev ön panjur, ince LED farlar, 19 inç çaplı jantlar ve camların altına sabitlenen yan aynalarıyla sportif bile durduğu söylenebilecek modelin arkasında da şık bir spoiler, çıkıntı yapmayan ince bir tampon ve ortada birleşen LED stoplar görülebiliyor.

5.250 mm boya, 1.960 mm ene ve 1.920 yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 3.110 mm olarak açıklandı. Temiz bir yan görünüme sahip olan D9'un ön ve arka kapı kolları yanyana durduğundan tek parçaymış gibi görünüyor. Tavan rayları bulunmazken gövde rengi çamurluk korumaları ve kapı altlarında yer alan karakter çizgisi öne çıkıyor.

İç mekanı iki bölümde incelemek mantıklı. İki kollu direksiyon simidinde dokunmatik düğmelere yer veren üretici dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranla donattığı kısımda ahşap kaplama, çift renkli deri döşeme ve şık havalandırma ızgarası tasarımı sunuyor.

2+2+3 oturma düzeni sunan araçta cam tavan ve 2. sıra koltuklar için dokunmatik ekranlar bulunuyor. Bu bölüme özel havalandırma ve 2. sıranın tekli koltukları için ısıtma, havalandırmayla masaj fonksiyonları lüks seviyesini artırıyor. Cam perdeleri ve buzdolabı gibi donanımlar da konforu artıran özellikler. Orta koltuk sırası ileri geri kaydırılabildiği gibi yatırılabiliyor da.

Şarj edilebilir hibrit seçeneğin kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli, 137 beygir güç, 231 Nm tork üretebilen benzinli motor bulunurken elektrik motoru 228 beygir güç, 340 Nm ile katkıda bulunuyor. 

Dört tekerlekten çekişli seçeneklerde arka aksa 60 beygir güç, 110 Nm tork üretebilen bir motor daha ekelniyor. 23.4 ve 40 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilen araçların önden çekişli olanları 296 beygir güç, 571 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişliler 401 beygir güç, 681 Nm tork üretebiliyor.

Elektrikli seçenekte de iki ve dört çeker opsiyonu sunan D9'un tek elektrik motorlu versiyonları 308 beygir güç, 360 Nm tork üretebilirken çift motorlu olan 369 beygir güç, 470 Nm tork üretiyor. 620 km'ye kadar menzil sunabilen araçlar 166 kW hızlı şarja uygun.

Hyundai Creta


Hyundai'nin 2021 yılında makyajladığı Creta bir makyaj daha gördü. Ön ve arka bölümde yoğunlaşan tasarım değişimleriyle birlikte N-Line donanımına da kavuşan otomobilin asıl farklı görünen yeriyse iç mekanı olmuş. Ayrıca aileye sportif bir motor seçeneği eklenmiş.

Çift katlı far tasarımına sahip olan aracın ön bölümünde, ortada birleşen bir LED bar bulunurken panjur ve tampon tasarımı daha da köşeli hale gelmiş. Yeni jant seçenekleri haricinde arka tamponun da daha köşeli bir hale geldiği görülebiliyor. LED stoplar da bagaj kapağında birbirine bağlanıyor.

Daha dar bir ön panjura sahip olan N-Line donanımında ön tamponda yer alan gümüş renkli korumanın da şekli değişiyor. Farklı jantlar ve kırmızı trim parçalarıyla dikkat çeken aracın fren kaliperleri de bu renge boyanmış. Donanımda daha büyük bir spoiler, ortasına sis farı eklenmiş, difüzör görünümlü arka tampon ve çift egzoz çıkışı yer alıyor.

İç mekanı tamamen yenilenen otomobilin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı bitişik tasarlanmış. 4 kollu direksiyon simidi ve şık bir şekilde gizlenmiş yatay havalandırma ızgaraları sunan otomobilin orta konsolunda da birçok fiziksel düğme kullanılmış. Çift renkli plastik kullanımı da bu bölümü daha ferah hale getirmiş.

Tamamı 1.5 litre hacimli olan motorlardan Diesel ve atmosferik emişli, benzinli olanı aynen korunurken 115 beygir güç üretebilen ikinci üniteyi yeterince performanslı bulmayanlara motorun turbo beslemeli kardeşi sunulmuş. 160 beygir güç, 254 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunuluyor.

Rolls-Royce Arcadia Droptail

En son geçtiğimiz Ağustos ayında tanıtılan iki örnekle hafızalarımıza kazınan Rolls-Royce Droptail modellerine bir yenisi eklendi. La Rose Noire ve Amethyst'in kardeşi olan otomobil yakında bir kardeşe daha kavuşacak ve dörtlü tamamlanacak.

Ana hatları kardeşlerinden farksız olan otomobil İngiliz üreticinin saf ve sade tasarım dilini başarılı şekilde yansıtıyor. Kaputu siyah renkli olan otomobilin bagaj kapağı üzerinde 76 parçadan oluşan ahşap bir bölüm yer alıyor. Araçta kullanılan toplam ahşap parçasıysa 233. Bu parçaların işlenmesine toplamda 8.000 saatin üzerinde zaman harcanmış.

22 inç çaplı jantlara da sahip olan otomobil iç mekanda da çift renkli deri döşemeyle öne çıkıyor. Orta konsolda kullanılan analog saat üzerinde de çok çalışan Rolls-Royce, el yapımı bu parçanın üretimi için de neredeyse 5 ay vakit harcamış. Kaput altındaysa yine çift turbo beslemeye sahip, 6.75 litre hacimli V12 mevcut.

BYD Seal U


Aslında uzun süre önce tanıtılan Seal U şimdiye kadar blogda yer bulmamış olsa da Türkiye'de de satılacak olan şarj edilebilir hibrit seçeneğinin Avrupa'da tanıtılmasıyla birlikte dikkatler üzerine çekildi. Her iki seçeneğin de teknik özellikleri dikkat çekici.

Seal'ın SUV modeli olarak tanıtılabilecek otomobilin gövde tasarımı oldukça sade. Sivri burun yapısı, agresif tampon ve ince yapılı LED farlarıyla dinamik göründüğü de söylenebilecek otomobilde 19 inç çaplı jantlar ve ince yapılı, siyah çamurluk korumaları kullanılmış. 4.785 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.668 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.765 mm.

Hemzemin tavan rayları ve küçük bir antene de sahip olan aracın yan bölümünde derin karakter çizgileri kullanıldığı görülüyor. Seal U'nun en agresif durduğu yerse arkası. Spoiler, birbirine bağlanan LED stoplar ve hem çıkıntı yapmayan hem de köşeli hatlara sahip olan tampon bunun en büyük sorumluları.

İç mekanı da sade bir tasarım sunan otomobilde en çok öne çıkan detaylar kristal görünümlü vites kolu ve bazı Mercedes modellerindekileri hatırlatan havalandırma ızgaraları. Dijital gösterge paneli, yatay veya dikey olarak kullanılabilen dokunmatik ekran ve çift renkli deri döşemeye sahip olan araçta 553 litre hacimli bir bagaj var.

Elektrikli seçeneğinde kullanılan motor 204 veya 218 beygir güç, 330 Nm tork üretebiliyor. 87 kWh kapasiteli bataryalar 140 kW şarjı destekliyor. Şarj edilebilir hibrit seçeneğin 1.5 litre hacimli, benzinli motoru 98 beygir güç, 122 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 197 beygir güç, 300 Nm tork sağlayabiliyor. 18.3 veya 26.6 kWh kapasiteli bataryalar 110 ve 150 km elektrik menzili sunabiliyor.

29 Şubat 2024 Perşembe

Hyundai Staria


Hyundai'nin dikkat çekici tasarıma sahip ticari aracı Staria yeni motor seçeneğine kavuştu. Hibrit ünite yüksek güç sunarken fabrika verisi yakıt tüketimi değerleri de makul. Aracın tasarımında yenilik olmasa da donanımda zenginleşme görülüyor.

Taşıma için kullanılan versiyonları 3 veya 5 kişilik olarak alınabilen Staria'nın binek seçenekleriyse 11 kişiye kadar yolcu taşıyabiliyor. Donanıma iç mekan kamerası, bagaj kapağının önüne eklenen askılar, bagaj separatörü ve ticari seçenek için kayar bagaj zemini eklenebiliyor.

Kaputu altına eklenen hibrit motorun 1.6 litre hacimli, benzinli ünitesi 180 beygir güç, 265 Nm tork üreten otomobilin elektrik motoru da 75 beygir güç, 305 Nm tork üretiyor. Toplam sistem değerleriyse 245 beygir ve 367 Nm. 2.220 kg'lık aracın 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı gücü öne aksa aktarıyor. Ortalama yakıt tüketim değeriyse 7.7 litre/100 km.

Maserati GranCabrio


Maserati, şık Coupé modeli GranTurismo'nun üzerini açtı. Yeni nesil GranCabrio, ilk olarak yüksek güç çıkışlı V6 motorla tanıtılmış olsa da sabit tavanlı kardeşte sunulan üniteler de yakında aileye eklenecek. Modelin tasarımıysa yine dikkat çekici.

Dış tasarımında bir sürpriz bulunmayan otomobilin tavanı dışında kalan bölümleri GranTurismo ile aynı. Beş farklı renkte alınabilen bez tavan 14 saniye içinde ve 50 km/s sürate kadar açılıp kapanabiliyor. Bu işlem hem dokunmatik ekrandan hem de el hareketleriyle yapılabiliyor. 

İç mekanda da tasarım anlamında bir sürpriz sunmayan otomobilin ön koltuk kafalıkları altına sıcak hava üfleyen üfleçler eyrleştirilirken arka koltukların üzerine açılabilen rüzgar kesici bu işlemi, otomobili iki kişilik hale getirerek yapıyor.

Kaputu altında, ilk etapta 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, V6 üniteyi sunan otomobil sabit tavanlı kardeşinden 100 kg daha ağır. 550 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 316 km/s olarak açıklanıyor. 


Önde bir , arkadaysa iki elektrik motoruna sahip olan Folgore seçeneğiyse 830 beygir güç, 1.350 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.8 saniye sürerken maksimum sürati 290 km/s. 92.5 kWh kapasiteli bataryalarsa 420 km üzerinde menzil sunabiliyor.

McLaren Artura Spider


McLaren modellerinin üzeri açılmaya devam ediyor. Artura'nın Spider seçeneğini tanıtan İngiliz üretici aynı zamanda Coupé seçeneğin de gücünü artırdığını açıkladı. Ağırlığı da makul seviyede tutulan otomobilin performansı da etkileyici.

Ana hatlarında bir değişiklik olmayan otomobilin açılır tavanı elektrokrom cama sahip ve bu sayede şeffaflığı değiştirilebiliyor. Kaputu yeniden tasarlanan otomobilin bu bölümünde iki ek hava girişi yer alıyor. Arka direklerin de bir bölümü camdan üretilmiş.

İç mekanında tasarım değişikliği bulunmayan aracın 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motoru 605 beygir güç üretebiliyor. 95 beygir gücünde elektrik motoruyla desteklenen otomobil 700 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor.

Çift kavramalı şanzımanını koruyan Artura Spider, sabit tavanlı kardeşinden 62 kg daha ağır. Yine de ağırlığı 1.475 kg'da kalan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye sürerken maksimum sürati 330 km/s'te sınırlandırılmış.

Renault 5 E-Tech


Renault'dan beklenen haber sonunda geldi. 2021 yılında prototip hali sergilenen Renault 5'in seri üretim seçenekleri 2024 Cenevre Otomobil Fuarı sırasında katılımcılarla buluştu. Sadece elektrikli olarak sunulan otomobilin ana hatları prototip modelle neredeyse aynı.

3.92 metre boya sahip olan otomobil dikkat çekici iç desenlere sahip aydınlatma grubuyla öne çıkıyor. 18 inç çaplı jantlar, yan aynalarla tavanın siyah renkte alınabilmesi, şişkin çamurluklarda kullanılan siyah renkli korumalar ve hem tavan çizgisinde sunulan şeritler hem de ön kapılarda sunulan grafikler gözlerden kaçmıyor.

Kapı altlarında da aracın yüksekliğini gizlemek için siyah renk kullanılırken yüzgeç anten ve C sütununa alınan arka kapı kolu dikkat çeken detaylar arasında. 3 boyutlu LED stoplar, silecek sunan arka cam ve sade tasarımlı arka tampon, kaputta yer alan şarj göstergesi, canlı gövde rengi seçenekleriyle dış görünümü tamamlıyor.

İçeriye geçildiğinde diğer Renault modellerinden alınan direksiyon simidi ve arkasındaki kolları retro tasarım detaylarıyla harmanladığı görülen Renault 5'in döşemeleri gövde rengine uygun seçilebiliyor. Havalandırma ızgaraları farları hatırlatırken yüksek yan destekli ön koltuklar da klasik 5'leri hatırlatıyor.

Dijital gösterge paneli ve hemen yanında dokunmatik ekrana sahip olan aracın birçok noktasında aksesuar uygulamaları yapılabiliyor. Çoğu 3 boyutlu baskıdan oluşan bu parçalar sonradan da alınabiliyor. Tavanda kullanılan küçük kare desenleri şık bir dokunuş. Bu arada aracın bagaj hacmi de 326 litre olarak açıklandı.

95, 122 ve 150 beygir güç üretebilen üç seçeneğe sahip olan otomobil 40 ve 52 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilecek. Büyük pille 400 km menzil sunabilen aracın bataryaları sırasıyla 80 ve 100 kW şarj destekliyor. Ayrıca Renault 5'in çekme kapasitesi de 500 kg olarak açıklandı.