Kia
EV9'a kardeş geldi. Hyundai'nin yeni elektrikli SUV modeli, sunduğu dikkat çekici dış tasarımla meraklıları kendisine çekebilecek potansiyelde. Üç farklı güç seviyesiyle sunulacak olan otomobilin iç mekanında da farklı koltuk dizilimleri seçilebilecek. Aracın sunduğu donanımsa tahmin edileceği gibi başarılı.
5.060 mm boya, 1.980 mm ene, 1.790 mm yüksekliğe ve 3.130 mm aks mesafesine sahip olan otomobil EV9'dan az da olsa büyük. 0.259 gibi düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip olan modelin ön bölümünde, küçük karelerden oluşan çift katlı LED far grubu dikkat çekiyor. Bu bölümün girinti ve çıkıntılara sahip olmaması aerodinamik yapıyı iyileştirmiş.
Yan aynaları da yerlerini kameralara bırakabilen otomobilin ilgiç duran çamurlukları altında çapları 21 inçe kadar çıkabilen jantlar görev yapıyor. Gizlenebilen kapı kolları, hemzemin tavan rayları ve kapı altında yer alıp arkaya doğru yükselen şerit yan bölümü özetliyor. Tavanı arkaya doğru oldukça alçalan otomobilin LED stopları da bagaj kapağının yanlarını kaplıyor. Hatta bu parçalar tavanda birbirine bağlanıyor.
İç mekanda tanıdık bir tasarım anlayışıyla karşılaşılan aracın büyük göbekli direksiyon simidi arkasında dijital gösterge paneli yer alırken ayna görüntüleri de kokpitin kenarlarına aktarılıyor. Açık renkte seçilebilen döşemelerle trim parçaları ve ince yapılı havalandırma çıkışları da yaşam alanını ferahlatmış. Açılabilir cam tavan ve 14 hoparlörlü Bose ses sistemi donanıma alınmış.
Üç koltuk sırasıyla sunulan otomobil 6 veya 7 kişilik olarak alınabiliyor. İlk dizilimde ortada bir çift tekli koltuk sunuluyor ve bu üniteler arkaya döndürülebiliyor. Bacak desteğine de sahip olan bu koltuklar ısıtma ve soğutma sistemleri de sunuyor. Aracın bagaj hacmiyse bütün koltuklar kullanımdayken 338, iki koltuk sıralıykense 908 litre. Kaput altında bulunan bagajsa 52 ile 88 litre arasında değişen hacim sunuyor.
Arkadan itişli olan giriş modelinde 218 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru kullanılan aracın dört tekerlekten çekişli, çift motorlu seçenekleri öne 95 veya yine 218 beygir gücünde bir motor ekliyor. Bu ikilinin maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanırken araçların tamamında 110 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. 620 km'ye kadar menzil sunan Ioniq 9 versiyonlarının 0-100 km/s hızlanma verileri de sırasıyla 9.4, 6.7 ve 5.2 saniye.