22 Kasım 2024 Cuma

Kia EV9 GT


Kia modelleri güçlenmeye devam ediyor. Hyundai'nin Ioniq 9'u tanıttığı sırada kardeş firma da aynı temellere sahip aracı EV9'un GT seçeneği üzerindeki perdeyi kaldırdı. 500 beygir üzerine çıkan gücüyle dikkat çeken aracın donanımına ilginç bir ekleme de yapılmış.

Dışarıdan bakıldığında araca özel tasarıma sahip 21 inç çaplı jantlar, yeşil renkli fren kaliperleri, farklı tasarıma sahip ön panjur gündüz aydınlatmaları sunan modelin iç mekanında da GT armaları, yeşil renkli döşeme detayları ve dikiş iplikleriyle yine aynı renkte sunulan ambiyans aydınlatması öne çıkıyor. Ön koltuklar da daha sportif yan destekler sunuyor.

Adaptif süspansiyon sistemi ve elektronik diferansiyel kilidi de sunan araç 508 beygir güç üretebiliyor. İki motorlu EV9 GT bu sayede dört tekerlekten çekişli ve 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4.5 saniyede ulaşabiliyor. Model hakkında daha detaylı teknik veriler yakında açıklanacak.

21 Kasım 2024 Perşembe

Hyundai Ioniq 9


Kia EV9'a kardeş geldi. Hyundai'nin yeni elektrikli SUV modeli, sunduğu dikkat çekici dış tasarımla meraklıları kendisine çekebilecek potansiyelde. Üç farklı güç seviyesiyle sunulacak olan otomobilin iç mekanında da farklı koltuk dizilimleri seçilebilecek. Aracın sunduğu donanımsa tahmin edileceği gibi başarılı.

5.060 mm boya, 1.980 mm ene, 1.790 mm yüksekliğe ve 3.130 mm aks mesafesine sahip olan otomobil EV9'dan az da olsa büyük. 0.259 gibi düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip olan modelin ön bölümünde, küçük karelerden oluşan çift katlı LED far grubu dikkat çekiyor. Bu bölümün girinti ve çıkıntılara sahip olmaması aerodinamik yapıyı iyileştirmiş.

Yan aynaları da yerlerini kameralara bırakabilen otomobilin ilgiç duran çamurlukları altında çapları 21 inçe kadar çıkabilen jantlar görev yapıyor. Gizlenebilen kapı kolları, hemzemin tavan rayları ve kapı altında yer alıp arkaya doğru yükselen şerit yan bölümü özetliyor. Tavanı arkaya doğru oldukça alçalan otomobilin LED stopları da bagaj kapağının yanlarını kaplıyor. Hatta bu parçalar tavanda birbirine bağlanıyor.

İç mekanda tanıdık bir tasarım anlayışıyla karşılaşılan aracın büyük göbekli direksiyon simidi arkasında dijital gösterge paneli yer alırken ayna görüntüleri de kokpitin kenarlarına aktarılıyor. Açık renkte seçilebilen döşemelerle trim parçaları ve ince yapılı havalandırma çıkışları da yaşam alanını ferahlatmış. Açılabilir cam tavan ve 14 hoparlörlü Bose ses sistemi donanıma alınmış.

Üç koltuk sırasıyla sunulan otomobil 6 veya 7 kişilik olarak alınabiliyor. İlk dizilimde ortada bir çift tekli koltuk sunuluyor ve bu üniteler arkaya döndürülebiliyor. Bacak desteğine de sahip olan bu koltuklar ısıtma ve soğutma sistemleri de sunuyor. Aracın bagaj hacmiyse bütün koltuklar kullanımdayken 338, iki koltuk sıralıykense 908 litre. Kaput altında bulunan bagajsa 52 ile 88 litre arasında değişen hacim sunuyor.

Arkadan itişli olan giriş modelinde 218 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru kullanılan aracın dört tekerlekten çekişli, çift motorlu seçenekleri öne 95 veya yine 218 beygir gücünde bir motor ekliyor. Bu ikilinin maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanırken araçların tamamında 110 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. 620 km'ye kadar menzil sunan Ioniq 9 versiyonlarının 0-100 km/s hızlanma verileri de sırasıyla 9.4, 6.7 ve 5.2 saniye.

Isuzu D-Max ve MU-X


Isuzu'nun pick up modellerinden D-Max ve bu aracın temelleri üzerine geliştirilen SUV MU-X yeni motorlarına kavuştu. Hafif hibrit motorun yakıt tüketimini %10 düşürdüğü açıklanırken ilk çalışmada sunulan tork değeri de %56 artışta.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motor 163 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Kullanılan küçük elektrik motoru ve pil hakkında bilgi sunulmasa da sistemin 48 Volt mimarisine sahip olduğu açıklandı. Motorla birlikte gelen bir diğer yenilik de 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman oldu.

19 Kasım 2024 Salı

Hyundai Elantra N TCR Edition


Hyundai Elantra'nın en güçlü seçeneği yeni bir versiyona kavuştu. İlk olarak Güney Kore pazarında satışa sunulacak olan model bu ülkeye özel farklılıklar da sunacak. Standart Elantra N'in satıldığı diğer ülkelerdeyse aracı daha sade bir şekilde göreceğiz.

TCR'da yarışan Elantra'yı örnek alan otomobil hafifletilmiş 19 inç çaplı jantlarla sunuluyor. Bu jantlar siyah veya beyaz renklerde alınabiliyor. Önde kullanılan dört pistonlu fren kaliperleri de büyümüş. Arka bölümdeyse açısı ayarlanabilen karbon fiber spoiler çok daha büyük boyutlarda. Gövdenin yanında yer alan büyük N armasıysa Kore pazarına özel bir detay.

İç mekanında mavi renkli emniyet kemerleri ve Alcantara kaplı direksiyon simidi dikkat çeken otomobilin kaputu altında da 2 litre hacimli, turbo beslemeli ünite korunmuş. Overboost ile 290 beygir güç, 392 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

18 Kasım 2024 Pazartesi

Audi A5L


Alman otomobil üreticilerinin Çin'e özel model hazırlamasına artık alıştık. Özellikle uzun aks mesafesine sahip otomobillerle karşımıza çıkan markalardan biri de Audi. Temmuz ayında tanıtılan A5'in de uzatılan seçeneğini tanıtan firma, modeli çok detaylandırmamayı tercih etti.

73 mm uzayan gövdesiyle 4.902 mm'ye ulaşan boyu ve 65 mm uzayan aks mesafesi 2.965 mm'ye ulaşan otomobilin görünümünde yaşanan tek değişiklik arka kapıların uzaması olmuş. Kaput altındaysa 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor yatıyor.

Lexus ES


Lexus, büyük sedan modellerinden ES'i makyajladı. İlk bakışta bariz olmayan değişim ilk olarak Çin'de sergilendi. İç mekanında da değişimin az olduğu otomobilin kaputu altında, daha önce tanıtılan motor seçenekleri yanına daha küçük hacimli bir kardeş gelmiş.

Ana hatları değişmeyen otomobilin jantları bile aynı kalmış. Far tasarımıyla birlikte ön panjurun yapısıysa yeni. Bagaj kapağına bir spoiler eklenirken iç tasarımı değişen LED stoplar artık birbirine bağlanıyor. Bagaj kapağında yer alan marka logosu da yerini "LEXUS" yazısına bırakmış.

İç mekanda yeni döşeme ve trim parçası seçenekleri bulunurken vites kolu yerini bir selektöre bırakmış. Vites konsolunda bardaklıkların yeri değişirken ortada yer alan havalandırma ızgaraları aşağıya alınmış. Dokunmatik ekran büyürken havalandırma kumandaları ekrana entegre edilmiş.

ES 200'ün kaputu altında atmosferik emişli, 2 litre hacimli bir motor bulunuyor. 173 beygir güç üretebilen üniteyi yeterli bulmayanlarsa ES 300h'ı tercih edebiliyor. Bu araçta kullanılan hibrit motor 2.5 litre hacimli, benzinli üniteyi kullanıyor ve toplamda 217 beygir güç üretiyor. Her iki araçta da sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) görev yapıyor.

17 Kasım 2024 Pazar

Nissan N7


Bir yeni sedan model de Nissan'ın Çin ayağından geliyor. Yeni nesil elektrikli araç platformu üzerine geliştirilecek modelin teknik detayları henüz belli olmasa da otonom sürüş ve AI yardımcılı koltuk teknolojisi gibi ilginç kalemlere sahip olacağı doğrulandı.

Xpeng P7i'yi andıran bir tasarıma sahip olan otomobil 4.930 mm boya, 1.895 mm ene, 1.487 mm yüksekliğe ve 2.915 mm aks mesafesine sahip. Çift katlı farların üst bölümü ortada birleşirken ön hava girişi ince tutulmuş. Şık jantlar ve gizlenebilen kapı kollarıyla yan bölümün dikkat çekenleri.

Kısa bir bagaj kapağına sahip olan araçta ince uzun LED stoplar kullanılırken kapı camlarında da çerçeve bulunmuyor. Bagaj kapağı ucu bir spoiler şeklinde tasarlanırken tamponun da büyük kısmı siyah renkli. İç mekan henüz detaylandırılmamış olsa da açık renkli döşemeler ve bol hoparlörlü bir ses sisteminin varlığı kesinleşti.

GAC Aion UT


GAC Aion ailesi genişlmeye devam ediyor. Üstelik bu sefer daha çok müşteriye hitap edecek bir modelle. Kompakt boyutlarıyla dikkat çeken otomobilin sahip olduğu motor çok güçlü olmasa da sunabildiği menzilin etkileyici olması planlanıyor.

Boyu 4.270, eni 1.850, yüksekliği 1.575 ve aks mesafesi 2.750 mm olan araç yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor. Hafifçe sivriltilen burun yapısında LED aydınlatma grubu ve tampondaki hava girişi dikkat çekerken çift renkli jantlar aerodinamik yapıya sahip. Şişkin çamurluklarsa aracın güçlü görünmesini sağlamış.

B ve C sütunları haricinde yan aynaları da siyah renkli olan otomobilin kapı kolları da hemzemin yapıya sahip. Arkaya geçildiğinde şık bir spoiler ve büyük bölümü siyah renkte sunulan tampon öne çıksa da küçük yapılı LED stoplar da güzel görünüyor.

İç mekanında küçük dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, gümüş renkli havalandırma ızgaraları ve çift kollu direksiyon simidi dikkat çeken aracın 136 beygir güç üretebilen elektrik motoru, henüz kapasitesi belli olmayan bataryalarla birleşip 600 km'nin üzerinde menzil sunabilecek.

Chery Fulwin Hunting Wild


Genelde Avrupa merkezli üreticilerden beklediğimiz konseptlerden bir tanesi bu sefer Chery'den geldi. Bu elektrikli otomobil hakkında detaylı bilgi paylaşmayan üretici bazı teknik verileri ve aracın, ileride üretilmesi planlanan modellerin görünümlerini yansıttığınıysa belirtmekten geri kalmadı.

5.053 mm boya, 2.010 mm genişliğe, 1.560 mm yüksekliğe ve 3.100 mm aks mesafesine sahip olan otomobil önde 21, arkada 22 inç çaplı jantlara sahip. Agresif bir tasarım sunan ön tamponun üst bölümüne gizlenen farları da ilginç duran aracın yan aynaları yerine kameralar yerleştirilmiş.

Kapı kolları gizlenen konseptin kapı camları da çerçevesiz. Ön çamurlukların arkasına hava geçişleri yerleştiren Chery, arkadaysa spoiler, 3 boyutlu LED stoplar ve tamponun köşelerine alınan hava geçişleri sunuyor. 800 Volt mimarisine sahip olan elektrikli aracın solid state bataryalara sahip olacağı açıklandı.

Suzuki Dzire


Maruti Suzuki, Hindistan'da Dzire'ın dördüncü neslini tanıttı. Önceki nesillerde, temellerini kullandığı Swift ile benzer bir burun yapısı sunan otomobil yeni modelle birlikte bu araçtan farklılaşıyor. Kaput altı ve iç mekansa aile bağlarını belli etmeye devam ediyor.

Yuvarlak hatlı ön bölümde geniş LED farlar ve büyük hava girişi dikkat çekerken donanıma göre 14 veya 15 inç çaplı jantlar sunuluyor. 3.995 mm boya ve 2.450 mm aks mesafesine sahip olan aracın arkasındaysa kısa yapılı bir bagaj kapağı ve neredeyse kare biçimli stoplar görülebiliyor.

Ön bölümde, iç mekanını Swift'ten aldığı belli olan Dzire'da daha açık renkli döşeme ve kaplamalarla ahşap benzeri trim parçaları kullanılabiliyor. Analog gösterge paneli ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekran haricinde analog havalandırma kumandaları da sunulan özellikler arasında.

Kaputu altında da tek motor seçeneği sunan otomobilin doğal emişli, 1.2 litre hacimli ünitesi benzinle 82, CNG ile 70 beygir güç üretebiliyor. 5 ileri vitesli şanzımanlar manuel veya otomatik olarak tercih edilebilyior. Aracın bagaj hacmiyse 382 litre olarak açıklanıyor.

16 Kasım 2024 Cumartesi

Cadillac Vistiq


Cadillac'ın elektrikli SUV ordusuna bir yenisi katılıyor. Lyriq ile Escalade IQ arasına konumlandırılan otomobil üç koltuk sırası ve yüksek güce sahip. Büyük bir batarya paketine sahip olsa da aracın yüksek ağırlığı ve aerodinamik yapısı menzilin çok etkileyici olmasını engelliyor.

5.222 m boya, 2.203 mm ene ve 1.804 mm yüksekliğe sahip olan SUV 3.094 mm aks mesafesi sunuyor. Çift katlı farlar ve büyük ön panjurla kardeşlerine benzeyen araçta çapları 23 inçe kadar çıkan jantlar kullanılabiliyor. Gizlenebilen kapı kolları, hemzemin tavan rayları ve siyah renkli marşpiyelerle spoiler ve çift katlı LED stoplar öne çıkan diğer detaylar.

İki kollu direksiyon simidi ve ince yapılı havalandırma ızgaralarına sahip olan iç mekanda dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranı aynı cam altında yer alıyor. Orta konsolda da bir dokunmatik ekran sunan Vistiq'te 23 hoparlörlü AKG Studio ses sistemi kullanılıyor. Deri döşeme ve ahşap kaplamalar da premium donanımlar arasında.

Üç koltuk sırasına sahip olan aracın bagajı, bütün koltuklar dik durumdayken tavana kadar 430 litre hacim sunuyor. 3. koltuk sırası katlanınca hacim 1.218 litreye çıkarken ikinci sıra da katlanınca 2.271 litre hacim kullanıma sunuluyor. Araçta sunulan adaptif süspansiyon sistemi 76 mm yükseklik değişimine izin veriyor.

Çift elektrik motoruna sahip olan Vistiq 624 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli araç 2.870 kg ağırlığında olsa da 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabiliyor. 102 kWh kapasiteli bataryalarla ulaşılabilen menzilse 480 km'nin biraz üzerinde. Yönlendirilebilir arka aks sayesinde dönüş çapı 11.6 metre olan otomobilin çekme kapasitesiyse 2.268 kg.

Porsche Taycan 4 ve GTS


Makyajlı Porsche Taycan ailesi genişlemeye devam ediyor. Şimdi de dört tekerlekten çekişli seçeneklerin giriş versiyonu Taycan 4 ile yüksek dinamizm sunan seçeneklerin en mantıklısı olarak bilinen Taycan GTS tanıtıldı. Beklendiği gibi araçlarda performans artışı yaşanmış.

Tasarım konusunda diğer makyajlı Taycan modellerinden farksız olan araçlardan Taycan 4'te 408 ve 435 beygir güç üretebilen motor seçenekleri sunuluyor. İlk araç 82, ikincisiyse 97 kWh kapasiteli bataryalara sahip. Maksimum sürati 230 km/s olan araçlar 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor.

Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli GTS'teyse sadece büyük kapasiteli batarya kullanılıyor. Normalde 605 beygir güç üretebilen araç overboost tuşuyla 700 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.3 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 250 km/s.

15 Kasım 2024 Cuma

Honda Passport


Honda'nın büyük SUV modeli Passport yeni nesline kavuştu. Arazi kabiliyetiyle de tanınmak isteyen otomobilde yüzünü yeniden gösteren TrailSport donanımı, önceki nesillerden çok daha "çamurlanmaya hazır" bir duruşa sahip. Kaput altındaysa büyük bir yenilik bulunmuyor ki bu iyi bir haber.

Eskisinden daha köşeli bir tasarıma sahip olan aracın ön bölümünde siyah panjur, sarı gündüz aydınlatmalarına sahip LED farlar, büyük bölümü siyah ve gümüş renkli olan tampon, bir çift çeki kancasıyla kaput önüne eklenen hava girişi dikkat çekiyor. 

Yandaysa yüksek tavan rayları, ince tutulan çamurluk korumaları, 18 inç çaplı jantlar, siyan yan etekler ve aynalarla kalın tutulan C sütunu görülebiliyor. Arkadaysa siyah renkli D sütunu, küçük spoiler, bagaj kapağına basılan model ismi ve tamamı siyahla gümüş renkli sunulan tampon dikkat çekiyor.

İç mekana geçildiğinde diğer Honda modellerini hatırlatan otomobilin üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekranı ve fiziksel havalandırma butonları tanıdık. Çift renkli döşemelerle şık duran yaşam alanında 12 hoparlörlü ses sistemi, açılabilir cam tavan ve bol bol bardaklık bulunuyor.

Kaput altında yer alan üniteyi az da olsa güçlendiren Japon üretici 3.5 litre hacimli V6'dan 289 beygir güç, 356 Nm tork alabiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan otomobilde 31 inç çaplı lastikler kullanılıyor.

7 Kasım 2024 Perşembe

AUDI E concept


Audi'de ilginç şeyler oluyor. Alman üretici, Çin'de AUDI isimli bir elektrikli marka kurduğunu açıkladı. Büyük harflerle yazılan isim, dört çemberli logo yerine geçerken ilk konseptin tasarımının, bildiğimiz Audi modellerinden oldukça farklı bir duruşa sahip olduğu söylenebilir.

4.870 mm boya, 1.990 mm ene, 1.460 mm yüksekliğe ve 2.950 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ciddi görünen ön bölümünde ince yapılı farlar ve çok parçalı yapısıyla bir çerçeve oluşturan LED aydınlatmalar kullanılıyor. Kaputun önüne hava geçişleri ekleyen AUDI, şişkin çamurluklar altına büyük jantlar yerleştirmiş.

Tavanda yer alan LiDar sensörü, yan kameralar ve hemzemin kapı kolları gibi aerodinamik kalemlerle de dikkat çeken konseptin kapı camları çerçevesiz. Arkada küçük bir cam ve büyük spoiler dikkat çekerken stopların yapısı da öndeki aydınlatma grubu tasarımını taklit ediyor. Arka tamponun altında difüzör çıkışları görülebiliyor.

2+2 oturma düzenine sahip olan otomobilin koltuklarında aydınlatmalı AUDI armaları bulunuyor. Kapı içlerinde kalın ambiyans aydınlatmaları, A sütunu dibinde de dış kamera görüntüleri aktaran ekranlar görülebiliyor. Dijital gösterge tablosu ve dokunmatik ekran ön konsolun tamamı boyunca uzanmış. Metal pedal seti ve ahşap kaplama da diğer detaylar arasında.

Toplamda 775 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruyla dört tekerlekten çekişe sahip olan konsept 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor. 100 kWh kapasiteli bataryalarla 700 km menzil sunabilen otomobil 800 Volt mimarisi sayesinde 370 km menzili 10 dakikada bataryalara ekleyebiliyor.