15 Mayıs 2024 Çarşamba

Seat León


2020 yılından beri bizlerle olan dördüncü nesil Seat León sonunda güncellendi. Birkaç hafta önce makyajlanan Cupra markalı kardeşinin aksine dış görünümünde bir değişim olmayan otomobilin motor seçenekleri en çok yeniliğin yaşandığı yer olmuş.

Matrix LED farlı araçlarda bu parçaların iç tasarımında hafif değişim yaşanırken iç mekanda yeni grafiklere sahip dijital gösterge paneli, büyüyen ve altta yer alan kumandaları aydınlatmalı hale gelen dokunmatik ekranla 15 Watt kablosuz şarj istasyonu bulunuyor.

Kaput altında artık 1 litre hacimli motoru sunmayan León'un 1.5 TSI ünitesi 115 beygir güç üretebilen seçeneğe kavuşmuş. Aynı ünitenin 150 beygir gücündeki seçeneği de sunulurken 2 litre hacimli turbo Diesel ünite de seçenekler arasında. Şarj edilebilir hibrit araçta artık 1.5 litre hacimli, benzinli ünite kullanılıyor ve 204 beygir güç, 19.7 kWh kapasiteli bataryalarla 100 km elektrik menzili sunuluyor.

BYD Shark


BYD'de işler ilginçleşiyor. Meksika'da bir fabrika kuran Çinli üretici bu ülkede tanıttığı pick up modeliyle farklı segmentlerde de var olacağını belli etti. Şarj edilebilir hibrit bir motora sahip olan otomobilin iç mekanı da otomobilleri aratmayan bir tasarım sunuyor.

Köeşli hatlara sahip olan tasarımı Amerikan pick up modellerini andıran araçta parantez biçimli LED farlar ve büyük BYD armasına sahip olan panjur görülebiliyor. 18 inç çaplı jantlar, siyah renkli çamurluk ve kapı altı korumaları, önde gümüş renkli korumaya sahip siyah tamponlar ve kasa kapağında birleşen LED stoplar dikkat çeken detaylar arasında.

Tavan rayları, kasa barları ve yüzgeç anteni de donanıma katan pick up, iç mekanda dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, küçük vites kolu ve vites konsoluna eklenen şalter biçimli tuşlar görülebiliyor. Havalandırma çıkışları ve dikiş iplikleriyse bakır renkli.

5.457 mm boya ve 1.925 mm yüksekliğe sahip olan aracın teknik verileri detaylandırılmamış olsa da şarj edilebilir hibrit ünitede 1.5 litre hacimli, benzinli bir üniteye eşlik eden elektrik motorlarının yer aldığı biliniyor. Üretilen güç yaklaşık 440 beygir olarak açıklanırken 0-100 km/s deparı 5.7 saniyede tamamlanacak. 2.5 ton çekme kapasitesi sunan aracın elektrik menziliyse yaklaşık 100 km.

Kia EV6


Kia'nın ilginç tasarımlı elektrikli modellerinden EV6 makyajlandı. İç mekanda yoğunlaşan yenilikler haricinde bataryaları da büyüyen otomobilin motor seçeneklerinde de az da olsa yeniliğe gidildi. Aracın sahip olduğu potansiyel şarj hızı da yine etkileyici.

Eskisinden de agresif duran ve neredeyse çift parçaya bölünen LED farları haricinde panjur ve ön tamponu da yeni olan otomobilde tasarımı farklılaşan 19 ve 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Arka bölümde de tamponun yenilenmesi dışında bagaj kapağı camına silecek eklenmediği görülebiliyor. Stoplarsa iç tasarımı farklılaşan bir LED çubukla birbirine bağlanmış.

İç mekana geçildiğinde yeniden tasarlanan iki kollu direksiyon simidinin çift renkli deri döşemeye kavuşması ve hem üst hem de alt kısmının düzleşmesi haricinde göbekte yer alan logonun sağa çekilmesi de dikkat çekiyor. Ayrıca modelde artık üç kollu bir direksiyon simidi de tercih edilebiliyor.

Parmak izi okuyucu sayesinde kayıtlı olan sürücüler aracı anahtarsız çalıştırabilirken bilgi eğlence sistemine sonunda kablosuz Apple Carplay ve Android Auto eklenmiş. Ortak panel kullanan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran da yenilenirken kablosuz güncellemenin sınırları genişlemiş. Elektronik dikiz ayna ve gelişmiş head up display de donanımlar arasında.

Arkadan itişli seçenekleri 229 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobilin çift motorlu versiyonları 325 beygir güç, 605 Nm tork üretebiliyor. Gövde yapısı güçlenen otomobilin süspansiyon sistemi de elden geçirilirken GT paketinin teknik verileri henüz paylaşılmadı.

11 Mayıs 2024 Cumartesi

VinFast VF3


2023 yılında konsept haliyle tanıtılan VinFast VF3 bu tanıtımın 11 ay ardından seri üretim haliyle bizlerle. Elektrik motoruyla donatılan minik otomobil, evi olan Viyetnam'da ister bataryalı isterse de bataryasız olarak alınabiliyor.

Konseptten seri üretime çok az değişiklik gören köşeli hatlara sahip otomobil siyah tamponları ve geniş çamurluk korumalarıyla şehir kullanımına uygun. Kare biçimli aynalar, 16 inç çaplı jantlar, yüzgeç anten ve kontrast renkli tavan da diğer detaylar. 3.190 mm boya, 1.679 mm ene ve 1.622 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.075 mm.

İç mekanı da basit bir tasarıma sahip olan otomobil bu kısımda yine de gövde rengi trim parçaları sunarak ortamı renklendirmiş. İki kollu direksiyon simidi ve çevirmeli havalandırma kumandaları haricinde sabit kafalıklı koltuklar ve göstereg paneli olarak da görev yapan büyük dokunmatik ekran donanımlar arasında.

285 litre bagaj hacmi sunan otoobilin arkada yer alan elektrik motoru 44 beygir güç, 110 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 50 km/s sürate 5.3 saniyede ulaşabilen VF3'ün 18.64 kWh kapasiteli bataryaları 210 km menzil sunabiliyor. Otomobilin yerden yüksekliğiyse 191 mm.

10 Mayıs 2024 Cuma

Land Rover Defender


2019 yılından bu yana üretilen güncel Land Rover Defender ufak tefek güncellemelere kavuştu. Güçlenen bir motor seçeneğine de kavuşan otomobilin bazı seçeneklerinde sunulan lüks seviyesi artırıldı. Dış görünüşteyse bir yenilik bulunmuyor.

İç mekanına geçildiğinde ön koltuklar arasında yer alan bölümün yeni bardaklıklara kavuştuğu görülebilirken Defender 130 modellerinde artık tekli koltuklara sahip ikinci koltuk sırası alınabiliyor. Bu araçlarda ilk iki sırada ısıtma ve soğutma fonksiyonları sunulurken üçüncü koltuk sırası ısıtmalı. Bu arada ön tarafta yer alan ara konsolda ek depolama bölümleri yer alıyor.

Aileye yeni katılan D350 seçeneğinde kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel motor 350 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. D300'ün yerine gelen bu seçenekte hafif hibrit yardımcı yer alıyor. Bu ünitenin daha önce Range Rover modellerinde tanıtıldığını hatırlatalım.

Alpine Alpenglow Hy4


Alpine'den ilginç haberler geliyor. 2022 yılında tanıtılan Alpenglow konseptini geliştirip çalışır bir prototip haline getiren Fransız üretici, aracı yakında yarış pistlerinde sergilemeyi planlıyor. Otomobil, önceden planlandığı gibi yakıt olarak hidrojen kullanacak.

Ana hatları değişmemiş olsa da sadeleştirilmiş farlar, yeniden şekillendirilen splitter, açığa çıkan ön süspansiyon sistemi, yeni jantlar, ek desteklere sahip spoiler, elden geçirilen difüzör ve tavana eklenen hava girişi, yeni modelin farklılıklarını oluşturuyor.

İç mekanı da artık çift kişilik hale gelen aracın 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru hidrojen yakıyor ve 7.000 d/d'ya kadar devir çevirebiliyor. 340 beygir güç üretebilen ünite sayesinde araç 270 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Alpine, gelecekte araca bir V6 motorun uygulanacağını da açıkladı.