9 Aralık 2025 Salı

Buick Electra Encasa


Buick, Electra ailesini güncellemeye devam ediyor. Şimdi sıra, ailenin en büyük ve en lüks modeli Electra Encasa'da. Etkileyici bir görünüme sahip olan otomobilin özelliklerini gösterdiği asıl yerse iç mekanı. 7 kişilik aracın sahip olduğu güç de şaşırtıcı seviyede.

Ön bölümde yuvarlatılmış hatları dikkat çeken modelin hava sürtünme katsayısı 0.258 olarak açıklanıyor. Yüksek burnunda çift katlı farları agresif bir duruş sergileyen aracın tamponunda da geniş hava girişi kullanılmış. Tavana küçük LiDar sensörü yerleştirilirken jant çapları 19 inç olarak açıklanıyor. Kapı kollarıysa hemzemin.

5.260 mm boya sahip olan aracın aks mesafesi 3.160 mm. Arka bölümünde ince yapılı bir tampon ve büyük sayılabilecek bir spoiler kullanılan MPV'nin 3 boyutlu görünüme sahip LED stopları da ortada birbirine bağlaıyor. Elektrikli bagaj kapağının ortasında hem marka ismi hem de logosu kullanılmış.

İç mekanda çift renkli bir ortam yaratan Buick, ön bölümde üç kollu direksiyon simidi, ortalama büyüklükte bir dijital gösterge paneli büyük bir dokunmatik ekran ve ön yolcu konsoluna da eklenen ikinci bir ekran görülebiliyor. Ekranların altına gizlenen ince yapılı havalandırma ızgaraları ve ara konsolun hem üst hem de altıda sunulan bol depolama alanı gözlerden kaçmıyor. Ön koltuk sırtlıklarında da katlanabilir tepsiler unutulmamış.

2. koltuk sırasında dokunmatik kumandalar sunan Buick, elektrik kumandalı bu koltuklarda ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunuyor. Bir çift sunroof ve arka koltuklar için tavanda yer alan ekran haricinde 16 hoparlörlü Bose ses sistemi ve kablosuz şarj istasyonları da donanıma eklenmiş. Ön yolcu koltuğu da öne doğru katlanarak arkadakilere ek hacim sağlayabiliyor.

Son zamanlardaki trendlere bakarak elektrikli olması beklense de aracı şarj edilebilir hibrit bir üniteyle donatan Buick 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorla bir çift elektrik motorunu birarada kullanarak 628 beygir güç, 775 Nm tork üretebilmiş. Dört tekerlekten çekişli modelde kullanılan 40.9 kWh kapasiteli bataryalar elektrikli menzili 220 km'nin üzerine çıkarırken 0-100 km/s depar 5.8 saniyede tamamlanıyor.

Leapmotor A10


Avrupa'nın giderek kalabalıklaşan elektrikli B-SUV pazarına yeni bir katılım yaşanıyor. Stellantis ortaklığından doğan Leapmotor, A10 ile satışlarda başarı arayacak. Henüz teknik verileri paylaşılmamış olan modelin iç mekan tasarımı da paylaşılmadı.

4.2 metre boya sahip olan otomobil markanın tipik yuvarlak hatlı tasarımına sahip. 18 inç çaplı jantlar ve tavana yerleştirilen LiDar sensörleri haricinde hemzemin kapı kolları ve cam altına sabitlenen yan aynalar da dikkat çekiyor. Çamurluk ve kapı altı korumaları çok kalın tutulmayan modelin arkasında küçük bir spoiler ve gülen yüz biçimli desene sahip LED stoplar görülebiliyor.

Ford Mondeo


Avrupa'da artık satılmıyor olsa da isim olarak yaşamaya devam eden Ford Mondeo Çin'de makyajlandı. Orta Doğu pazarlarında Taurus ismiyle satışta olan otomobilin yeni haliyle eskisi arasında çok fark olmasa da kaput altında sunulan motorlarda az da olsa güçlenme sağlanmış.

Artık tek katlı farlara sahip olan Mondeo bu nedenle eskiden üst kat olarak tanımlanacak bölümde daha kalın üniteler sunuyor. Yeni ön panjur ve tampon tasarımı da biraz daha agresif bir duruş sağlamış. Yenilenen jant seçenekleri haricinde yan bölümde bir farklılık görülmezken grafikleri değişen stoplar ve daha karmaşık bir tasarım sunan arka tampon değişiklikleri tamamlıyor.

İç mekanda en büyük değişiklik görülemeyen bir yerde. Dijital gösterge paneliyle başlayıp ön yolcu konsoluna kadar uzanan ekran artık Snapdragon 8155 çiple yönetiliyor. Vites konsolunda yer alan fiziksel butonları orta havalandırma ızgaralarının altına alan Ford boşalan yerde yeni bardaklıklar ev bir çift kablosuz şarj yüzeyi sunuyor.

1.5 litre hacimli, benzinli motoru 196 beygir güç üretebilen otomobilin 2 litre hacimli ünitesi de 261 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilmiş. 2.5 litre hacimli motorla sunulan hibrit Mondeo 288 beygir gücünde. Bu araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılırken diğer ikisinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart. 

8 Aralık 2025 Pazartesi

Buick

General Motors, Buick markasıyla anavatanında çok başarılı olmasa da Çin'de durum farklı. Gezegenin en büyük otomobil pazarında premium markalardan biri olan Buick, iki isimsiz konseptle karşımıza çıktı. SUV ve crossover yapısında olan ikilinin iç mekanları paylaşılmamış olsa da her ikisi de seri üretime yakın bir görüntü çiziyor.

SUV olarak nitelendirilebilecek ilk araç sivri burun yapısı ve tampona doğru inen far grubuyla dikkat çekiyor. Şık jantlar ve yan aynalar yerine geçen kameralarla hemzemin kapı kolları yan tarafta öne çıkan detaylar. Yüksek tavan rayları, dik tasarımlı 3. fren lambası entegre edilen spoiler, 3 boyutlu LED stoplar ve alt kısmı siyah bırakılan arka tampon da dinamik bir duruş sunuyor.

Daha da sportif görünen crossover konseptte de sivri bir burun yapısı sunan Buick, alt kısmı siyah renkli ön tamponun altına bir de splitter eklemiş. Şık jantlar ve yan eteklerin haricinde arka kapılarda görülen hatlar dinamik çizgileri devam ettiriyor. Hemzemin kapı kollarına sahip olan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor.

Yan aynaları yerine yine kameralar kullanılan otomobilde şişkin çamurluklar, cam tavan, siyah renkli spoiler ve gövdeye çok şık bir şekilde entegre edilmiş LED stoplarla dikkat çekiyor. Bagaj kapağı iki parçalı olarak açılan aracın alt bagaj kapağının üst kısmında da bir spoiler gizlenmiş. Bu bölümde de tamponun alt bölümünün siyah olmasıysa sürpriz değil.

Nissan NX8


Nissan'ın Çin pazarı için tanıttığı modeller arasına bir de SUV katıldı. Hem elektrikli hem de PHEV olarak sunulan aracın boyutları izin veriyor olsa da Japon üretici iç mekanı 5 kişilik olarak düşünmüş. NX8, N6 ve N7 gibi modellerle aynı aileden olduğunu gizlemiyor.

4.870 mm boya, 1.920 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.917 mm olarak açıklandı. Çift katlı farlarının üst bölümü tek parça olarak tasarlanırken yuvarlak hatlar sade bir görünüm sunuyor. Ön tamponun altı, arka tamponun tamamı, çamurluk ve kapı altı korumaları siyah renkli olan aracın kapı kolları da hemzemin.

Şık jantlara sahip olan otomobilin ön çamurluklarında kameralar yer alırken tavanda da LiDar sensörü var.  Arka bölümü da şık bir tasarım sunan NX8'in bagaj kapağında şık bir spoiler yer alırken ince yapılı stoplar iki çamurluk arasında uzanıyor. Bu parçanın ortasında logo bulunmazken aydınlatmalı bir "Nissan" yazısı premium bir görünüm sunuyor.

Modelin elektrikli seçenekleri 292 beygir güç üretebilen tek veya 340 beygir güç üretebilen çift motorlu şekilde alınabilecek. Daha uzun menzil isteyenler için hazırlanan seçenekteyse 1.5 litre hacimli, 148 beygir güç üretebilen bir benzinli motor, 265 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla birlikte kullanılacak.

Mercedes-Benz GLB Serisi

EQB tarihe karıştı. Mercedes'in EQ ailesini normalleştirme çabası sonucunda alıştığımız adlandırma şablonuna dönmesi, elektrikli SUV modelinin de ismini GLB yaptı. İlerleyen dönemde hafif hibrit seçenekleri de tanıtılacak olan otomobilin sunduğu özellikler CLA'nınkilerle aynı.

Farklı donanımlarda kullanılan farklı tampon ve jant tasarımları olsa da ortada birbirine bağlanan LED farlar ve biraz aşağıya yerleştirilen ön panjuru bütün seçeneklerde sunan GLB yuvarlatılmış ön tasarımıyla öne çıkıyor. Yan aynalar camların altına sabitlenirken kapı kolları da hemzemin olanlarla değiştirilmiş. Tamponları daha agresif duran AMG paketinin ince çamurluk korumaları da gövde renginde.

Yüksek tavan raylarına sahip olan GLB ailesinde kalın tutulan kapı altı korumaları AMG pakette tamamen siyah. Aracın arkasındaysa kenarlarda aşağıya doğru uzayan LED stoplar dikkat çekiyor. Hem far hem de stop grubunda Mercedes yıldızları unutulmamış. Tamponlar ve yan eteklerde kromajlı süslemeler için AMG tasarım paketinden uzak durulması gerekiyor.

Modelin iç mekanıysa CLA'dan tanıdık. Dijital gösterge paneli ve iki dokunmatik ekranla alınabilen kokpit modern görünürken farklı koltuklar, döşemeler ve renkler opsiyonel olarak yaşam alanını renklendirebiliyor. 5 veya 7 kişilik olarak sunulmaya devam eden otomobilin açılamayan cam tavanıysa matlaşma ve yıldız yansıtma özelliklerine sahip olabiliyor.

Motor konusunda da CLA'yı örnek alan GLB'nin arkadan itişli seçenekleri 272 beygir güç, 335 Nm tork üretebilirken çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli araçlar 354 beygir güç, 515 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli model 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken dört tekerlekten çekişli seçenek bunu 5.5 saniyede tamamlıyor. 85 kWh kapasiteli bataryalarsa 631 km'ye kadar menzil sunabiliyor. 

Beş kişilik seçenekleri 540 litre bagaj hacmi sunan GLB'nin 7 kişilik versiyonları 5 kişilik kullanımda 480 litre hacimle sunulmuş. Arka koltukların tamamı yatırıldığında 7 kişilik versiyon 1.605, 5 kişilikse 1.715 litre hacim sunuyor. Bu arada araçların kaputu altında da 127 litre hacimli bir bagaj mevcut. 800 Volt mimarisi sayesinde şarj hızı 320 kW'ı buluyor.