22 Kasım 2024 Cuma

Kia EV9 GT


Kia modelleri güçlenmeye devam ediyor. Hyundai'nin Ioniq 9'u tanıttığı sırada kardeş firma da aynı temellere sahip aracı EV9'un GT seçeneği üzerindeki perdeyi kaldırdı. 500 beygir üzerine çıkan gücüyle dikkat çeken aracın donanımına ilginç bir ekleme de yapılmış.

Dışarıdan bakıldığında araca özel tasarıma sahip 21 inç çaplı jantlar, yeşil renkli fren kaliperleri, farklı tasarıma sahip ön panjur gündüz aydınlatmaları sunan modelin iç mekanında da GT armaları, yeşil renkli döşeme detayları ve dikiş iplikleriyle yine aynı renkte sunulan ambiyans aydınlatması öne çıkıyor. Ön koltuklar da daha sportif yan destekler sunuyor.

Adaptif süspansiyon sistemi ve elektronik diferansiyel kilidi de sunan araç 508 beygir güç üretebiliyor. İki motorlu EV9 GT bu sayede dört tekerlekten çekişli ve 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4.5 saniyede ulaşabiliyor. Model hakkında daha detaylı teknik veriler yakında açıklanacak.

21 Kasım 2024 Perşembe

Hyundai Ioniq 9


Kia EV9'a kardeş geldi. Hyundai'nin yeni elektrikli SUV modeli, sunduğu dikkat çekici dış tasarımla meraklıları kendisine çekebilecek potansiyelde. Üç farklı güç seviyesiyle sunulacak olan otomobilin iç mekanında da farklı koltuk dizilimleri seçilebilecek. Aracın sunduğu donanımsa tahmin edileceği gibi başarılı.

5.060 mm boya, 1.980 mm ene, 1.790 mm yüksekliğe ve 3.130 mm aks mesafesine sahip olan otomobil EV9'dan az da olsa büyük. 0.259 gibi düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip olan modelin ön bölümünde, küçük karelerden oluşan çift katlı LED far grubu dikkat çekiyor. Bu bölümün girinti ve çıkıntılara sahip olmaması aerodinamik yapıyı iyileştirmiş.

Yan aynaları da yerlerini kameralara bırakabilen otomobilin ilgiç duran çamurlukları altında çapları 21 inçe kadar çıkabilen jantlar görev yapıyor. Gizlenebilen kapı kolları, hemzemin tavan rayları ve kapı altında yer alıp arkaya doğru yükselen şerit yan bölümü özetliyor. Tavanı arkaya doğru oldukça alçalan otomobilin LED stopları da bagaj kapağının yanlarını kaplıyor. Hatta bu parçalar tavanda birbirine bağlanıyor.

İç mekanda tanıdık bir tasarım anlayışıyla karşılaşılan aracın büyük göbekli direksiyon simidi arkasında dijital gösterge paneli yer alırken ayna görüntüleri de kokpitin kenarlarına aktarılıyor. Açık renkte seçilebilen döşemelerle trim parçaları ve ince yapılı havalandırma çıkışları da yaşam alanını ferahlatmış. Açılabilir cam tavan ve 14 hoparlörlü Bose ses sistemi donanıma alınmış.

Üç koltuk sırasıyla sunulan otomobil 6 veya 7 kişilik olarak alınabiliyor. İlk dizilimde ortada bir çift tekli koltuk sunuluyor ve bu üniteler arkaya döndürülebiliyor. Bacak desteğine de sahip olan bu koltuklar ısıtma ve soğutma sistemleri de sunuyor. Aracın bagaj hacmiyse bütün koltuklar kullanımdayken 338, iki koltuk sıralıykense 908 litre. Kaput altında bulunan bagajsa 52 ile 88 litre arasında değişen hacim sunuyor.

Arkadan itişli olan giriş modelinde 218 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru kullanılan aracın dört tekerlekten çekişli, çift motorlu seçenekleri öne 95 veya yine 218 beygir gücünde bir motor ekliyor. Bu ikilinin maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanırken araçların tamamında 110 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. 620 km'ye kadar menzil sunan Ioniq 9 versiyonlarının 0-100 km/s hızlanma verileri de sırasıyla 9.4, 6.7 ve 5.2 saniye.

Isuzu D-Max ve MU-X


Isuzu'nun pick up modellerinden D-Max ve bu aracın temelleri üzerine geliştirilen SUV MU-X yeni motorlarına kavuştu. Hafif hibrit motorun yakıt tüketimini %10 düşürdüğü açıklanırken ilk çalışmada sunulan tork değeri de %56 artışta.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motor 163 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Kullanılan küçük elektrik motoru ve pil hakkında bilgi sunulmasa da sistemin 48 Volt mimarisine sahip olduğu açıklandı. Motorla birlikte gelen bir diğer yenilik de 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman oldu.

19 Kasım 2024 Salı

Hyundai Elantra N TCR Edition


Hyundai Elantra'nın en güçlü seçeneği yeni bir versiyona kavuştu. İlk olarak Güney Kore pazarında satışa sunulacak olan model bu ülkeye özel farklılıklar da sunacak. Standart Elantra N'in satıldığı diğer ülkelerdeyse aracı daha sade bir şekilde göreceğiz.

TCR'da yarışan Elantra'yı örnek alan otomobil hafifletilmiş 19 inç çaplı jantlarla sunuluyor. Bu jantlar siyah veya beyaz renklerde alınabiliyor. Önde kullanılan dört pistonlu fren kaliperleri de büyümüş. Arka bölümdeyse açısı ayarlanabilen karbon fiber spoiler çok daha büyük boyutlarda. Gövdenin yanında yer alan büyük N armasıysa Kore pazarına özel bir detay.

İç mekanında mavi renkli emniyet kemerleri ve Alcantara kaplı direksiyon simidi dikkat çeken otomobilin kaputu altında da 2 litre hacimli, turbo beslemeli ünite korunmuş. Overboost ile 290 beygir güç, 392 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

18 Kasım 2024 Pazartesi

Audi A5L


Alman otomobil üreticilerinin Çin'e özel model hazırlamasına artık alıştık. Özellikle uzun aks mesafesine sahip otomobillerle karşımıza çıkan markalardan biri de Audi. Temmuz ayında tanıtılan A5'in de uzatılan seçeneğini tanıtan firma, modeli çok detaylandırmamayı tercih etti.

73 mm uzayan gövdesiyle 4.902 mm'ye ulaşan boyu ve 65 mm uzayan aks mesafesi 2.965 mm'ye ulaşan otomobilin görünümünde yaşanan tek değişiklik arka kapıların uzaması olmuş. Kaput altındaysa 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor yatıyor.

Lexus ES


Lexus, büyük sedan modellerinden ES'i makyajladı. İlk bakışta bariz olmayan değişim ilk olarak Çin'de sergilendi. İç mekanında da değişimin az olduğu otomobilin kaputu altında, daha önce tanıtılan motor seçenekleri yanına daha küçük hacimli bir kardeş gelmiş.

Ana hatları değişmeyen otomobilin jantları bile aynı kalmış. Far tasarımıyla birlikte ön panjurun yapısıysa yeni. Bagaj kapağına bir spoiler eklenirken iç tasarımı değişen LED stoplar artık birbirine bağlanıyor. Bagaj kapağında yer alan marka logosu da yerini "LEXUS" yazısına bırakmış.

İç mekanda yeni döşeme ve trim parçası seçenekleri bulunurken vites kolu yerini bir selektöre bırakmış. Vites konsolunda bardaklıkların yeri değişirken ortada yer alan havalandırma ızgaraları aşağıya alınmış. Dokunmatik ekran büyürken havalandırma kumandaları ekrana entegre edilmiş.

ES 200'ün kaputu altında atmosferik emişli, 2 litre hacimli bir motor bulunuyor. 173 beygir güç üretebilen üniteyi yeterli bulmayanlarsa ES 300h'ı tercih edebiliyor. Bu araçta kullanılan hibrit motor 2.5 litre hacimli, benzinli üniteyi kullanıyor ve toplamda 217 beygir güç üretiyor. Her iki araçta da sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) görev yapıyor.