7 Eylül 2013 Cumartesi
Kia Cee'd 1.6 CRDI Concept
Evlilikti taşınmaydı derken test yazılarıma bir süre ara vermek durumunda kaldım. Fakat bu, test yapmadığım anlamına gelmiyor. Düğün için gittiğim Denizli'ye girerken yolun kenarında birçok markanın satışını gerçekleştiren Yön'ü gördüm. Şimdiye kadar test etmediğim araçlardan birisini bulmak için kompleksin içerisine daldığımda Kia'nın C segmentinde şık bir seçenek sunan hatchback modeli Cee'd'i fark ettim. Test aracı donanım olarak üst seviyede olmasa da turbo Diesel motor ve otomatik şanzımanı birlikte sunuyor olması büyük avantaj.
Dış Mekan
Kia'nın son yıllarda tasarım anlamında çok yol aldığı bir gerçek. Alınan yolun gösteren en başarılı araçların başında da Cee'd geliyor. Sivri bir burun, geriye doğru uzayan farlar, yatık tasarlanmış A sütunu, daraltılmış yan cam alanları, kromajlı egzoz çıkışı ve sportif görünümlü tamponlar gibi dinamik görünümü destekleyen detaylara sahip olan otomobilin en düşük donanım seviyesinde jant çapları 16 inç seçilmiş.
Markanın yeni ön panjuruna sahip ilk araçlardan olan Cee'd'in ön tamponlarında bulunan ince hava girişleri ve kenarları kromajlı sis farları şık görünümü pekiştirmiş. Yuvarlak hatlı yan aynalara sahip olan araç bu bölüme entegre edilmiş sinyallere de sahip.
4.310 mm boya, 1.780 mm genişliğe ve 1.470 mm yüksekliğe sahip olan hatchback Cee'd'in aks mesafesiyse 2.650 mm.
İç Mekan
Kapılar açıldığında iç mekanın ciddi fakat şık bir tasarıma sahip olduğu görülebiliyor. Koltuklar ve kapı içlerinde kontrast renkler kullanılmış olsa da konsolun tamamında siyah hakim. Kapı içlerinde büyük su şişeleri alabilen bölümlere sahip gözler bulunan otomobilin cam kumandaları kol dayanaklarındayken yan ayna kumandaları direksiyon simidinin soluna alınmış.
Havalandırma ızgaraları ve yuvarlak göstergelerden oluşan gösterge panelinde kromajlı çerçeveler kullanan Kia üç kollu direksiyon simidi üzerinde de birçok kumanda düğmesine yer vermiş. Orta konsolun en üstünde tarih, saat, dış hava sıcaklığı, arka koltuk emniyet kemeri uyarıları ve kapı açık uyarısının bulunduğu küçük bir ekran görülebilirken daha aşağıda sade tasarıma sahip ses ve havalandırma sistemi kumandaları bulunuyor.
Konsolun en alt kısmında sunulan kapaksız gözün içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri yer alırken vites konsolunda iki bardaklık, kol dayanağı, el freni kolu ve diğer Kia modellerinde de kullanılan vites kolu kullanılmış. Bu arada ışığa duyarlı iç dikiz aynasının hemen üzerine gözlük kabı eklenmiş.
Hem ön hem de arka koltuklarda sınıfı standartlarında baş ve diz mesafesi sunan Cee'd'in bagaj hacmi de bu standartlara uygun şekilde 380 litre. Arka koltukların iki parça olarak yatırılmasıyla hacim 1.318 litreye ulaşıyor. Bagaj zemininin altında ek gözler sunan Kia bu bölüme bir de 12 Volt soket eklemiş.
Konfor
Teknik anlamda daha önce testime konuk olan Hyundai i30 CW ile ikiz olan Cee'd donanım konusunda da bu araca yakın özellikle sunuyor. Direksiyon sertliği üç kademeli olarak ayarlanabilen otomobilin 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da Hyundai ile paylaşılıyor. Sarsıntısız geçişleriyle dikkat çeken şanzıman manuel olarak da kumanda edilebiliyor.
Concept donanımında sunulan 16 inç çaplı jantlar ve daha geniş yanaklı lastikler aracın konforuna olumlu etkide bulunuyor. Süspansiyon sistemi orta sertlikte ayarlanan Cee'd'in ön koltukları yükseklik ayarının yanında elektrikli bel destek ayarı da sunarak artı puanlar kazanıyor.
CD ve MP3 çalabilen başarılı bir ses sistemine sahip olan otomobilin çift bölgeli havalandırma sistemi de başarılı çalışıyor. Şu sıralar radar dolu olan yollarda işinize yarayan bir diğer donanım da cruise control. Bu sistem bütün Cee'd modellerinde standart olarak sunuluyor.
Konu konfordan açılmışken aracın Concept Plus ve Premium donanım seviyelerinin bu konuda daha başarılı olduğunu belirtmeliyim. Örneğin Premium seviyesinde donanıma panoramik cam tavan, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, geri görüş kamerası, park yardımcısı, ön ve arka park sensörleri, arka koltuklar için havalandırma kanalları, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi standart olarak sunulmakta.
Cee'd'de dikkat edilmesi gereken bir değerse yaklaşma açısı. Dinamik görünüm için araca sivri bir burun tasarımı veren Kia bu nedenle ön tamponu ileriye doğru uzatmış. Bu da dik ve yüksek engellere yaklaşırken aracın alt kısmının yere sürtmesine neden olabiliyor. Bu tip engellere yaklaşırken dikkatli olmakta yarar var.
Sürüş
Cee'd'in 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzımanla ağırlığının bir buçuk ton olduğu düşünüldüğünde yüksek performans beklemek zor gelse de 128 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen motor aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 190 km/s. Motordan bahsetmişken ünitenin i30'da olduğu gibi oldukça sessiz çalıştığını belirtmeden geçmeyeceğim.
6 ileri vitesli otomatik şanzıman sarsıntısız vites değişimleriyle sportiflikten çok konfora yönelik ayarlanmış olsa da vites kolu ve direksiyon simidi arkasında bulunan kulakçıklardan kumanda edilebilmesi dinamik sürüşlerde sürücünün yüzünü güldürüyor.
Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ağırlık değişimlerinde sorun yaratmasa da 205/55-16 ölçülerindeki lastikler daha çok konfora yönelik seçilmiş. Daha üst donanım seçeneklerinde sunulan 225/45-17 ölçülerindeki lastiklerle daha sert bir sürüş karakteri elde edilebilir.
Yere sabitlenen gaz pedalı ve derine yerleştirilmiş yuvarlak göstergelerle de sportif dokunuşlara sahip olduğu görülebilen otomobilin yüksek ağırlığıyla yakıt tüketiminin ne seviyelerde olduğunu merak edenlere iyi haberlerim var; Ortalama tüketim değeri 7.4 litre/100 km olarak ortaya çıkan aracın sabit otoyol süratlerinde ulaşabildiği değerse 5 litre/100 km civarında.
Fiyat/Donanım
Concept paketli ve turbo Diesel motora sahip Cee'd'in giriş fiyatı 55.100 TL. Otomatik şanzımanla birlikte fiyat 58.100 TL seviyesine çıkarken standart donanım listesinde 16 inç çaplı jantlar, sis farları, elektrikli cam ve yan aynalar, cruise control, elektrikli ön koltuk bel destek ayarları, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, deri direksiyon simidi, Flex Steer direksiyon modu, yağmur sensörü, otomatik kararan iç dikiz ayna, CD ve MP3 çalabilen, Aux ve USB çıkışları bulunan ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, yokuş kalkış desteği ve lastik basınç sensörü yer alıyor.
Premium donanım için 67.600 TL isteyen Kia'nın Concept Plus için istediği ücretse 61.900 TL. Concept Plus'ın donanım listesinde LED gündüz farları, 17 inç çaplı jantlar, panoramik cam tavan ve arka park sensörü bulunurken Premium'da, bunlara ek olarak ön park sensörü, park yardımcısı, hareketli ön kol dayanağı, arka kol dayanağı, geri görüş kamerası, metal pedal seti, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, elektronik park freni ve supervision gösterge paneli yer alıyor.
Sonuç
Kardeş marka Hyundai ile birlikte Kia'nın son yıllarda gerek tasarım gerekse kalite açısından ne kadar yol aldığını şaşkınlıkla izliyoruz. İlk nesil Cee'd tanıtıldığında çok geçmeden Avrupa markalarının seviyesine geleceklerini görebildiğimiz Güney Kore merkezli üreticilerin bu hedeflerini rahat bir şekilde başardıklarını söyleyebilirim.
Şık görünümü bir kenara iç mekan ergonomisi, donanımı ve fiyatı da dikkat çekici olan Cee'd'in C segmentinde turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisini sunan nadir araçlardan birisi olması da şansını artırıyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
BRABUS 850 iBusiness
Yeni nesil S Serisi'nin modifikasyon işlemlerine başlayan BRABUS ailenin şimdilik en güçlü versiyonu olan S63 AMG temelli otomobilini de tanıttı.
Dış görünümü çok farklı olmayan otomobilde karbon fiberden üretilmiş splitter, yan etekler, spoiler ve yan hava çıkışları bulunuyor. Arka tamponun alt kısmı da yenilenirken jant çapları 21 inçe çıkmış.
İç mekanda neredeyse sınırsız özelleştirme seçeneği sunan BRABUS farklı renk ve desenlerde deri döşeme, metal pedal seti, ek televizyon ekranı, iPad mini, iPod touch, Mac mini, Apple TV, Wi-fi hotspot ve fiber optik aydınlatma gibi donanımları listeye eklemiş.
Süspansiyon sistemini 15 mm alçaltan firma egzoz sistemini de yenilerken frenleri de güçlendirmiş. Kullanılan daha büyük fren diskleri karbon-seramikten üretilmiş.
Aracın motor hacmini 5.9 litreye yükselten BRABUS yeni turbo beslemeler gibi farklı parçalarla gücü 850 beygire, torkuysa 1.150 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 350 km/s'te sınırlandırılmış.
6 Eylül 2013 Cuma
ALPINA D3 Biturbo
ALPINA, bahar aylarında tanıttığı ve M3'e rakip olabilecek seviyede performans sunabilen B3 Biturbo modelini çok savurgan bulan müşterileri için bir de Diesel versiyon geliştirdi.
Görünümü benzinli kardeşinden farklı olmayan otomobilin motoruysa XD3'te kullanılandan farksız. İki turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli turbo Diesel ünite 350 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 278 km/s olarak açıklandı.
Sedan ve Touring versiyonları bulunacak olan otomobil standart olarak arkadan itişli olsa da dört tekerlekten çekişli versiyonu da bulunacak. Opsiyonel donanımında kilitli diferansiyel de bulunan D3 Biturbo'nun ortalama yakıt tüketim değeriyse 5.3 litre/100 km.
Renault Mégane
Bu yıl Frankfurt'ta sergilenecek otomobiller arasında bir Renault sürprizi de bulunuyor. Henüz geçtiğimiz yıl makyajlanan Mégane 2013 yılında bir kere daha operasyon geçiriyor.
Otomobilin yüzünü bir kere daha yenileyen Renault daha köşeli bir tasarıma kavuşturduğu farların yanında ailenin diğer üyelerinde de kullandığı ön panjur tasarımıyla da dikkat çekiyor. Yenilenen ön tamponun köşeli bir tasarıma sahip olan alt kısmı bir splitter şeklinde öne çıkarken gündüz aydınlatmaları sis farlarının yanına alınmış.
GT ve GT Line modellerinde de makyaja giden Renault bu donanıma sahip Mégane modellerinde ön tampon tasarımını biraz daha sade tutmuş. Kromajlı bölümlere sahip tamponda LED aydınlatmalar biraz daha yukarıya taşınırken Renault logosunun altına "GT" harfleri eklenmiş.
5 Eylül 2013 Perşembe
Smart Fourjoy
Smart dört kişilik otomobil üretimine geri dönecekmiş gibi görünüyor. Üretici bu yıl Frankfurt'ta elektrik motorlu küçük bir hatchback konsepti sergileyecek.
Kapıları, arka camı veya tavanı bulunmayan otomobilde LED farlar, geniş çaplı jantlar ve parlatılmış alüminyum gövde parçaları dikkat çekiyor. 3.494 mm boya ve 1.978 mm genişliğe sahip olan otomobil 1.494 mm yükseklikte.
İç mekanı sade bir tasarıma sahip olan koneptte neredeyse oval bir direksiyon simidi kullanılırken gösterge panelinin ortasında dijital bir ekran yer alıyor. Başka bir kontrol ekranına sahip olmayan araçta bu görevi birisi orta konsola, diğeri arka koltukların arasına yerleştirilen iki akıllı telefon görüyor.
75 beygir güce sahip elektrik motoruna sahip olan otomobilin 17.6 kWh kapasiteli pilleri 7 saatte doldurulurken hızlı şarj cihazıyla bu süre 1 saate iniyor.
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Racing Series
Mercedes'in Frankfurt araç listesinde ilginç bir konsept dikkatlerden kaçmadı. Alman üretici, küçük dört kapılı coupé modelinin yarış versiyonunu bir konsept olarak sergileyecek.
Bir pist yarışçısından beklendiği gibi büyük splitter, genişletilmiş çamurluklar, daha kalın yan etekler, ek hava girişleri, kompozit gövde panelleri, difüzör ve dev bir spoilere sahip olan otomobilin fren ve egzoz sistemleri de yarış şartlarına uygun olacak şekilde yenilenmiş.
İç mekanında da birçok donanımının iptal edildiği görülebilen aracın bu bölümünde tam boy takla kafesi, tek hamlede yerinden çıkartılabilen direksiyon simidi, yarış koltuğu, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve yangın söndürme sistemi bulunuyor.
Kaputunun altında, standart CLA45 AMG'de olduğu gibi turbo besleye sahip 2 litre hacimli bir motor görev yapan otomobilin ürettiği güç ve sahip olduğu şanzımansa dahil olunan seriye göre farklılaştırılabiliyor. Aynı şekilde standart olarak önden çekişli olan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemiyle ısmarlanabilecek.
Citroën Cactus
Fransız üretici Citroën de bu yıl Frankfurt'a konsept araç getiren firmalar arasında yer alıyor. 2007 yılında aynı salonda tanıtılan C-Cactus konseptinin geliştirilmiş bir hali olan otomobilde yenilikçi teknolojiler kullanılmış.
4.21 m boya, 1.75 m genişliğe ve 1.53 m yüksekliğe sahip olan aracın yerden yüksekliğiyse 21 cm. Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan otomobilde LED farlar, ince yapılı yan aynalar ve büyük jantlar gibi alışılmış konsept özellikleri yer alırken tampon ve kapılarda içleri hava dolu kesecikler bulunuyor. Tam boy B sütunu bulunmayan aracın C sütunu da havada duruyormuş gibi görünüyor.
İç mekanında tasarımı daha köşeli olan aracın direksiyon simidinin üst ve altı düzleştirilmiş. Tek parçadan oluşan ön koltuklara sahip olan konseptin hem gösterge paneli hem de orta konsolunda ekranlar kullanılmış. Otomobilin ilginç özelliklerinden bir diğeri de yolcu hava yastığının tavana gizlenmiş olması.
Pillere sahip olmayan bir hibrit olarak nitelendirilen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 3 litre/100 km'nin altında kalmış.
4 Eylül 2013 Çarşamba
Toyota Yaris Hybrid-R Concept
Toyota cephesinden ilginç haberler var. Son dönemde tasarım ve performans olarak pek de dikkat çekmeyen modellerle karşımıza çıkan Japon üretici hatchback modeli Yaris'i temel alan yüksek performanslı bir hibrit konsepti tanıttı.
Geniş hava girişlerine ev sahipliği yapan ön tampon, yeni yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar, büyüyen spoiler, difüzör ve farklı arka tamponla dikkat çeken tasarımda güçlendirilmiş fren sisteminin mavi renkli kaliperleri görülebiliyor.
Asıl etkiyeyici yanı kaputu altında yer alan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 300 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Güç konusunda bununla da yetinmeyen Toyota toplam güçleri 120 beygiri bulan iki elektrik motorunu da arka aksa yerleştirmiş. Konseptin üçüncü elektrik motoruya şanzımanın hemen ardına yerleştirilmiş.
Lexus NF-NX
2013 Frankfurt otomobil fuarında sergilenecek olan konseptler arasına bir katılım da Toyota'nın lüks markası Lexus hatlarından gelecek. Firma organizasyona kompakt ve hibrit bir crossover getiriyor.
Köşeli tasarımıyla dikkat çeken araçta geniş çamurluk ve yan etekler, dev ön panjur, ince yapılı yan aynalar, LED farlar ve dar cam alanları dikkat çekiyor. Kapı kolları gizlenmiş olan konseptin arkası da önü kadar sert bir görünüme sahip.
Sert köşeli tasarımı iç mekanda da devam eden NF-NX'te dijital göstergeler, metal pedal seti, deri kaplı konsol, yüksek yan desteklere sahip koltuklar ve mavi renkli ambiyans ışıklandırması bulunuyor.
Audi Sport Quattro Concept
Audi'nin efsanevi sportif modeli Quattro'nun 2010 yılında tanıtılan retro konsepti seri üretime alınmamış olsa da bu yıl Frankfurt otomobil fuarında yeni bir versiyonu sergilenecek.
LED farlar, geniş hava girişleri, büyük bir ön panjur, splitter, 21 inç çaplı jantlar, ince yapılı aynalar, şişkin çamurluklar ve metal depo kapağına sahip olan aracın arka kısmı bir önceki konseptte kullanılandan daha yatık. Ön çamurlukların arkasına hava çıkışları ekleyen Audi bagaj kısmınıysa oldukça kısa tutmuş.
4.602 mm boya, 1.964 mm genişliğe, 1.386 mm yüksekliğe ve 2.784 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin bagaj hacmiyse 300 litre.
İç mekanı köşeli ve sade bir tasarım sunan konseptin alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi üzerinde standar kumanda düğmelerinin altında motor çalıştırma ve sürüş modu kumandaları da yer alıyor. Dijital gösterge paneline sahip olan otomobilin vites kolu orta konsola taşınmış.
Kaputu altında RS6'dan alınan çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motor bulunan Sport Quattro'nun bu ünitesi 560 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 150 beygir güç, 400 Nm torkla performansa katkıda bulunuyor.
Karma durumda 700 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen motorlar 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte 1.850 kg boş ağırlığa sahip olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaştırabiliyor. Maksimum sürati 305 km/s olan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 2.5 litre/100 km olarak açıklanıyor. Bu değere ulaşmak için Audi silindir deaktivasyonu ve start/stop sisteminin haricinde elektrikli kullanımda sunulan 50 km menzile de güveniyor.
Ford Mondeo Vignale
Testini aylar önce yapmış olsam da henüz Avrupa pazarına uğramayan Mondeo'ya daha lüks bir donanım seçeneği ekleniyor. Ford'un diğer modellerinde de sunulacak olan paket dikkat çekici farklılıklar sunuyor.
Dışarıdan bakıldığında bolca kromajla kendisini belli eden Vignale donanımında yeni ön panjur, farklı tasarıma sahip 20 inç çaplı jantlar ve tamamı LED aydınlatma grubu dikkat çekiyor.
İç mekanda da farklılıklar sunan donanımda baklava desenli deri döşemeler, deri kaplı ön konsol, metal pedal seti ve Wi-Fi bulundururken bagajda deri kaplı bir çekmece bulunuyor.
3 Eylül 2013 Salı
Bentley Continental GT V8 S
Bentley'de model aileleri karmaşıklaşıyor. 2011 yılında Continental GT ailesine bir v8 motor ekleyen üretici şimdi de bu motorun daha güçlü versiyonunu tanıttı.
Görünümünde çok az değişiklik olan otomobilde hafifçe rötuşlanan tamponlar, siyah renkli yan aynalar, V8 S logoları, farklı tasarııma sahip 20 inç çaplı jantlar ve egzoz çıkışları dikkat çekiyor.
10 mm alçaltılan V8 S'in süspansiyon sistemi sertleştirilirken elektronik yardımcılar da yeniden programlanmış. Otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli motoru 528 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımda sunan Bentley, Coupé modelin 0'dan 100 km/s sürate hızlanmasını 4.5, Convertible versiyonunkisini de 4.7 saniye olarak açıklarken maksimum süratler sırasıyla 309 ve 308 km/s.
Land Rover Discovery
Land Rover Discovery bir kere daha makyajlandı. Kapsamı dar tutulan operasyonun ardından aracın motoru daha tutumlu hale gelmiş.
Hafifçe rötuşlanan tampon, ön panjur ve farlar haricinde gövdesinde bir farklılık olmayan araçta yeni jant seçenekleri kullanılırken kaputun ön kısmında artık Discovery'nin model adı yazıyor.
256 beygir güç, 600 Nm tork üretmeye devam eden 3 litre hacimli turbo Diesel motorunu koruyan aracın ortalama tüketim değeriyse 8 litre/100 km'ye gerilemiş.
Peugeot 208 HYbrid FE
Fransız üretici Peugeot bu yıl Frankfurt'a iddialı geliyor. Sportif modellerin yanında tanıtılacak olan hibrit 208 konsepti, farklı bir motor grubunun yanında aerodinamik ve teknolojik geliştirmelere de sahip.
İlk bakışta standart modellerden çok farklı görünmese de aracın hava sürtünme katsayısı %25 aşağıya çekilmiş. Yenilenen ön tampon, kameralarla değiştirilmiş yan aynalar, inceltilmiş 19 inç çaplı jantlar, difüzör ve tamamen yenilenmiş arka kısım aerodinamik başarının arkasında yatan detaylar.
Kompozit malzemelerden üretilmiş gövdesi sayesinde giriş seviyesi 208 modeline göre bile %20 hafifleyen otomobilin performansı da bu sayede artmış.
Kaputunun altında 68 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli benzinli üniteyle 40 beygir gücünde bir elektrik motoru yer alan konsept 5 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabiliyor. Sadece elektrik enerjisiyle 20 km menzile sahip olan aracın ortalama yakıt tüketimiyse 2 litre/100 km olarak açıklandı.
Abarth 595 50th Anniversary Edition
Abarth 595'e yeni versiyonlar eklenmeye devam ediyor. Orijinal 595'in tanıtılmasının üzerinden geçen 50 yılın anısına hazırlanan yeni model 2013 Frankfurt otomobil fuarında sergilenecek.
Klasik aracın mat beyaz gövde rengi ve kırmızı grafiklerinin yanında eski görünümlü logolar ve metal görünümlü yan ayna muhafazalarına sahip olan aracın 17 inç çaplı jantları çevresine kırmızı şeritler eklenmiş. Dörtlü egzoz çıkışlarına sahip olan otomobilde büyük bir spoiler de görev yapıyor.
İç mekanında da kırmızı ve beyaz renkli döşemeler dikkat çeken aracın donanımında alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, özel paspaslar ve yarı otomatik şanzıman bulunuyor.
Yeniden ayarlanmış süspansiyon ve egzoz sistemlerinin yanında Brembo'dan alınan fren sisteminde de kırmızı renkli kaliperleriyle dikkat çeken aracın kaputu altındaysa yenilik bulunmuyor. Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motor 180 beygir güç üretmeye devam ediyor.
Sadece 299 örneği üretilecek olan 595 50th Anniversary Edition için siparişler 15 Eylül'de alınmaya başlayacak. Bu tarih orijinal 595'in ilk sergilendiği günle aynı.
2 Eylül 2013 Pazartesi
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo'nun dikkat çekici hatlara sahip hatchback modellerinden Giulietta makyajlandı. Dikkatli gözlerin fark edebileceği değişikliklerin yanında aracın uyandırdığı kalite hissi üzerinde de çalışılmış.
Ön panjuru hafifçe rötuşlayan Alfa sis farlarına da kromajlı çerçeveler ekleyerek gövde üzerindeki makyajı tamamlamış. Bu yeniliklerle birlikte üç farklı gövde rengi ve yeni tasarım jantlara da sahip olan aracın görünümünde büyük yenilikler yok.
İç mekanda da büyük değişiklikler bulunmayan Giulietta'nın orta konsolunda dokunmatik Uconnect ekranı dikkat çekerken yeni tasarım direksiyon simidi de gözden kaçmıyor. Yeni döşeme seçenekleri sunmaya başlayan firma malzeme kalitesini de artırdığını belirtiyor.
Türkiye'yi çok ilgilendirmiyor olsa da araçta bir de yeni turbo Diesel motor kullanılmaya başlanmış. 2 litre hacimli ünite 150 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor.
Porsche Panamera Diesel
Geçtiğimiz Nisan ayında makyajlanan Panamera ailesinin küçük Diesel motorunun güçleneceği de açıklanmıştı. Porsche, 2013 Frankfurt otomobil fuarında yeni motorla donatılan aracı sergilemeden önce teknik verilerini paylaştı.
3 litre hacimli v6 motoru 300 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati de 259 km/s'i bulmuş. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 6.4 litre/100 km'ye çekilmiş.
Römork kapasitesinde de 100 kg artış olan otomobilin Almanya pazarında vergiler dahil satış fiyatı 85.300 Euro olarak açıklandı.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)