29 Haziran 2024 Cumartesi

Hyundai Inster


Hyundai'nin elektrikli modellerine bir de minik katılım var. Casper temelleri üzerine geliştirilen Inster markanın elektrikli araçlar pazarında daha etkili olmasını sağlayacak. Boyu, benzinli kardeşinden uzun olan otomobil yine de A segmentinde yer almaya devam ediyor.

Dış tasarımını Casper ile paylaşan otomobilin ön bölümünde yer alan hava girişlerinin tamamı kapatılmış. Jant çapları 17 inçe kadar çıkabilirken tavan raylarına birer ayak eklenmiş. Arka bölümünde de çift katlı stoplar kullanımda. Casper'dan 230 mm daha uzun olan otomobilin boyu 3.825 mm'ye, aks mesafesi de 180 mm uzamayla 2.580 mm'ye ulaşmış.

Şık ve açık renkli plastikler sayesinde ferah bir iç mekana sahip olan otomobilde dijital gösterge paneli, üç kollu direksiyon simidi, geniş dokunmatik ekran ve birçok fiziksel kumanda bulunuyor. Ön yolcunun önüne ek raf yerleştiren Hyundai, 280 litre bagaj hacmini, öne kayabilen arka koltuklar sayesinde 351 litreye ulaştırabiliyor.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan elektrikli otomobilin 97 beygir güç, 147 Nm tork üretebilen seçeneğinde 42 kWh kapasiteli bataryalar 300 km menzil sunuyor. 115 beygir güç sunan versiyonsa 49 kWh kapasiteli bataryalara ve 355 km menzile sahip. Şarj hızıysa 120 kW.

Genesis X Gran Racer Vision GT


Genesis'ten gelen konsept araçların arkası kesilmiyor. Geçtiğimiz yılın sonunda ortaya çıkan Vision GT konseptiyle Gran Turismo için de bir araç tasarladığını açıklayan Güney Kore merkezli üreticiye bu otomobil yetmemiş olacak ki araca daha da güçlü bir kardeş eklendi.

Her iki aracın da ana hatları aynı olsa da aerodinamik kite yapılan eklentiler Gran Racer'ı farklılaştırmış. Önde daha uzun bir splitter ve kanatçıklar, ön jantlara eklenen kapaklar, ön çamurluklara açılan hava geçişleri, kapı altlarına eklenen deflektörler, iptal edilen yan aynalar, arkaya eklenen dev spoiler ve dengeleyiciyle birlikte uzayan difüzör farklı bir duruş sağlamış.

İç mekanında karbon fiber takla kafesi yer alan konseptin yenilenen direksiyon simidi üzerinde daha çok kumandaya yer verilmiş. Alcantara döşemeleri de dikkat çeken yaşam alanında tek koltuk yer alıyor. Konsol üzerinde yer alan dijital ekranı da kaybeden otomobilin kapı içlerinde de karbon fiber kullanılmış.

Motoru inanılmaz şekilde daha da güçlenen otomobilin 882 beygir güç, 1.071 Nm tork üretebilen aşırı beslemeli V6 motoru korunurken elektrik motoru artık 680 beygir gücünde. Durum böyle olunca karma veriler de 1.561 beygir ve 1.427 Nm olarak güncellemiş.

26 Haziran 2024 Çarşamba

Volkswagen Jetta


Volkswagen'in C segmentinde yer alan sedan modeli Jetta artık Avrupa pazarlarında satılmıyor olsa da Kuzey Amerika gibi bazı pazarlarda bu otomobil sunuluyor. Temelleri artık çok yeni olmasa da fiyatıyla dikkat çeken araçta kullanılan motorlar da tanıdık.

LED farları daha ince yapılı hale gelen otomobilin ön tamponu da daha sportif duruyor. Arka bölümde stopların ortada birleştiği görülürken bagaj kapağının ucu spoiler şeklinde tasarlanmış. GLI'da ön tampon ve fren kaliperlerinde kırmızı renk görülebilirken yan aynalar ve jantlar siyah. Panjurda GLI arması sunan model iki büyük egzoz çıkışı da sunuyor.

İç mekanı Avrupalı Volkswagen modellerininkinden çok daha eski görünen otomobilde dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli sunuluyor. Dokunmatik ekran orta konsolun üzerinde ve havalandırma kumandaları da dokunmatik. Köşelerdeki havalandırma çıkışları şık bir şekilde gizlenen otomobilin GLI donanımında metal padal seti ve GLI armaları, kırmızı dikiş iplikleri ve daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklarla sunuluyor.

1.5 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 160 beygir güç üretmeye devam ederken bu ünite artık sadece 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. GLI'ın 2 litre hacimli ünitesiyse 231 beygir güç, 350 Nm tork üretiyor. Bu araç 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

Pontiac G8 Concept


Yanlış görmüyorsunuz; Karşınızda bir Pontiac konsepti duruyor. GM'in markayı rafa kaldırmasının ardından gün yüzü göremeyen bu otomobil markanın son konsepti olma özelliğine sahip. Araçta sunulan bazı detaylar güncel araçlarda karşımıza çıkıyor.

Seri üretimdeki G8 bir sedan olsa da aynı ismi taşıyan konsept liftback gövdesiyle karşımıza çıkıyor. Ön bölümde çift parçalı panjur ve dik yerleşime sahip farlar dikkat çekerken köşeli hatlar yanda da devam ediyor. Dev jantlar ve ince yapılı yan aynalar bu bölümün il dikkat çekenleri.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan otomobilin ön kapı kolları hemzemin yapıdayken arka kapı kolları gizlenmiş. Arka bölümde Opel GT'nin ikizi Pontiac Solstice'ten alınmış gibi duran stoplar ve tampona entegre edilmiş egzoz çıkışları görülebiliyor.

İç mekanı da hazır olan konseptin yaşam alanı üç kollu direksiyon simidi, eskitilmiş deri döşemeleri yuvarlak göstergeler ve geniş bir vites konsoluyla öne çıkıyor. Cam tavanın ferahlaştırdığı kabinde havalandırma ızgaraları da şık bir şekilde gizlenmiş. Bu arada vites konsolu arkaya doğru uzuyor ve bu bölümde de iki koltuk sunuluyor.

BMW M5


BMW'den beklenen haber geldi. Alman marka, 5 Serisi'nin en güçlü seçeneği M5'in yeni neslini resmen tanıttı. Önceden de açıklandığı gibi artık şarj edilebilir bir hibrit haline gelen otomobilde yaşanan ağırlık artışı performansın gerilemesine neden olmuş.

Abartıdan uzak bir tasarıma sahip olan otomobilde daha agresif görünen ön tampon ve genişletilen çamurluklar kullanılmış. Yan eterkleri de genişleyen M5'te M tasarımlı yan aynalar bulunuyor. Cam yerine karbon fiber tavanla alınabilen otomobilde önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar kullanılmış. Arkadaysa karbon fiber spoiler, dörtlü egzoz çıkışı ve difüzör görülebiliyor.

İç mekanda daha sportif yan desteklere sahip ön koltuklar sunan M5'in üç kollu M direksiyon simidi, sürüş modu kısayolları ve düzleştirilmiş alt bölümüyle öne çıkıyor. Karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti ve 18 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi standart donanımda yer alıyor. Ekranlardaysa araca özel grafikler kullanılmış. Eni 1.97 metreye ulaşan aracın bagaj hacmiyse 466 litreye gerilemiş.

Adaptif süspansiyon sisteminde büyük yenilikler sunan otomobilde yönlendirilebilir arka aks da standart olarak sunuluyor. Direksiyon sistemi de araca özel ayarlara ulaşırken güçlenen fren sisteminde önde 410, arkadaysa 398 mm çaplı diskler kullanılmış.Önde 6 piston sunan kaliperler, karbon seramik sistem alındığında 420 mm çaplı disklerle birlikte çalışıyor.

Kaputu altında 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motoru koruyan otomobil bu üniteden 577 beygir güç, 750 Nm tork alabiliyor. Elektrik motoruyla birlikte güç 727 beygire, torksa 1.000 Nm'ye ulaşıyor. 18.6 kWh kapasiteli bataryalar 69 km elektrikli menzil sunabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve ön aksı devre dışı bırakabilen dört tekerlekten çekiş sistemi de standart donanımda.

Ağırlığı 2.445 kg'a ulaşan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.5 saniyeye gerilemiş. 200 km/s süratse 10.9 saniyede görülüyor. Maksimum sürat 250 km/s'te sınırlansa da opsiyonel olarak 305 km/s'e yükseltilebiliyor. Bu arada aracın bataryaları 7.4 kW AC şarja uygun.

Volkswagen Golf R


Volkswagen Golf'ün en güçlü modeli makyajlandı. Diğer kardeşlerin gördüğü yeniliklerle bizleri karşılayan Golf R'ın farklı yanıysa uzun süredir güncellenmeyen motorunun az da olsa güçlenmiş olması. Bu arada siyah detaylarla sunulan Black Edition da aracın en performanslı seçeneği haline geldi.

Diğer Golf'lerde de görülen makyajlı far ve stoplarla donatılan otomobilin ön tamponu biraz daha agresif görünüme kavuşmuş. 18 veya 19 inç çaplı jantlarla donatılabilen otomobilin arkasında spoiler ve tampon tasarımı korunmuş. Akrapovič egzoz sisteminin dörtlü çıkışı da makyajla değişmeyen detaylar arasında.

Performance paketini standart olarak sunan Black Edition'da stopların koyulaştığı görülebilirken siyah renkli jantlar ve kaliperler de bu araca özel. Bu donanım seviyesinde marka logoları ve dörtlü egzoz çıkışları da siyah renkte geliyor.

İç mekanda da büyük yenilikler sunmayan otomobilde Golf'ün standart yenilikleri görülüyor olsa da göbeği yenilenen direksiyon simidinde dokunmatik düğmelerin korunduğunu görebiliyoruz. Büyüyen dokunmatik ekran, karbon fiber trim parçaları ve sabit kafalıklı koltukların haricinde R armaları da otomobilin kimliğini belirliyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru barındırmaya devam eden otomobil 333 beygir güç, 420 Nm tork üretiyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini de koruyan otomobil sertlik ayarlı süspansiyon sistemine de sahip.

Hatchback modelleri 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen Golf R'ın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. 0-100 Hızlanma süresi Variant gövdeyle 4.8 saniyeye yükseliyor. Performance paketiyse maksium sürati 270 km/s'e yükseltiyor.

Aston Martin Valiant

Aston Martin'den bir sürpriz daha geldi. 2023 yılında tanıtılan Valour'a daha da güçlü bir kardeş geliştiren İngiliz üretici, bu araçtan 38 adet üreteceğini açıkladı. Aracın asıl ortaya çıkış nedeniyse Fernando Alonso'nun kendisine özel bir Valour geliştirilmesini istemesi olmuş.

Önden bakıldığında panjurun, farları da içerisine alacak şekle geldiği görülebilecek otomobilin splitter ve yan eteklerinde ek kanatçıklar kullanılmış. 21 inç çaplı, magnezyum jantlara aerodinamik kapaklar takılırken çok daha büyük bir spoiler, elden geçişilmiş difüzör ve üç yerine dört merkezi çıkışa kavuşan egzoz sistemi gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda, daha ince kollara sahip direksiyon simidi, tamamı metal pedal seti, mekanizması görünen manuel şanzıman, karbon fiber Recaro koltuklar, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, ortaya alınan motor çalıştırma düğmesi, bol karbon fiber, yarım takla kafesi ve kapı tutacaklarının yerini alan kayışlar farklılıkları oluşturuyor. Bu yenilikler aynı zamanda 50 kg üzerinde hafifleme sağlıyor.

Kaputu altında 5.2 litre hacimli V12 üniteyi koruyan otomobil çift turbo beslemeyle 745 beygir güç, 753 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan otomobilde adaptif süspansiyon sistemi ve önde 410, arkada 360 mm çapa sahip karbon seramik disklerle donatılmış fren sistemi de bulunuyor.

Bentley Continental GT Speed


Bentley Continental GT yeni nesliyle karşımızda. Tasarımında büyük bir değişim görülmeyen otomobilin ilk olarak Speed armalı, daha sportif seçenekleri tanıtıldı. Hem sabit hem de açılabilir tavanlı GTC versiyonları tanıtılan araç da hibrit motora kavuşan otomobiller arasına katıldı.

3. neslin makyaj görmüş hali gibi görünen otomobilde sis farları artık Matrix LED far takımı içerisine alınmış. Büyük ön panjur ve geniş hava girişli ön tamponu da sportf duran araçta 22 inç çaplı jantlar kullanılmış. Çamurlukların karakter çizgilerini daha da öne çıkaran Bentley arkada oval stoplar, büyük egzoz çıkışları ve küçük bir difüzör sunuyor.

İç mekana geçildiğinde sanki daha da küçük bir makyaj operasyonundan çıkmış gibi görünen otomobilde yenilenen dijital gösterge paneli grafikleri kullanılsa da orta konsol ve ön panel tasarımlarında bir değişiklik yok. Süspansiyon sistemiyse elden geçirilerek konfor modunda daha konforlu, spor modunda da daha sportif olması sağlanmış.

650 Watt çıkış gücü ve 10 hoparlöre sahip standart ses sistemiyle yetinmeyenler 1.500 Watt ve 16 hoparlör sunan Bang & Olufsen marka sistemi alabiliyor. Daha da kaliteli bir deneyim için Naim arması taşıyan 2.200 Watt çıkış gücü, 18 hoparlör ve iki subwoofer sunan sistem tercih edilebiliyor. Bu arada araçların bagaj hacimleri Coupé için 260, Cabriolet içinse 134 litre olarak açıklanıyor.

Önde 420, arkadaysa 380 mm çaplı fren disklerine sahip olan araçta 10 ve 4 pistonlu kaliperler yavaşlama sağlıyor. Karbon seramik disklerse 440 ve 410 mm çaplı. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi aracın standart donanımında yer alıyor.

Kaputu altında 4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip bir V8 motor bulunan otomobil aynı zamanda bir elektrik motoru da sunuyor. Benzinli ünite 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 190 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Karma verilerse 782 beygir ve 1.000 Nm olarak açıklanıyor. 

Sabit tavanlı model 2.459 kg ağırlığıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken GTC'nin 2.636 kg'lık gövdesi, aynı deparın 3.4 saniyede gerçekleşmesine neden oluyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 335 ve 285 km/s olarak açıklanıyor. 25.9 kWh kapasiteli bataryalar 81 km'ye kadar elektrik menzili sunabiliyor.

25 Haziran 2024 Salı

Audi RS Q8


2023 yılının sonlarına doğru makyajlanan Q8 ailesi sonunda en güçlü seçeneklerine kavuştu. Standart versiyonun dışında RS Q8'in yeni modellerine Performance paketi de eklenmiş. Markanın şimdiye kadar ürettiği en güçlü SUV olan bu model 7:36:698'lik Nürburgring Nordschleife tur zamanına sahip.

Dev ön panjuru ve hava girişleriyle kendisini belli eden modellerde siyah renkli panjur çerçevesi kullanılmış. Pakete göre yan aynalar ve jantlar da bu renkte geliyor. Yenilenen far ve stop grubu haricinde arka tamponu da daha agresif görünen otomobillerde çift oval çıkışa sahip egzoz sistemi ve küçük bir difüzör bulunuyor.

İç mekanda RS armaları ve Alcantara döşemeler dikkat çekerken koltuklar da yüksek yan desteklere sahip. Metal pedal setiyle virajlarda yatmayı önleyen güncellenmiş süspansiyon sistemi de aracın donanımları arasında. Bu arada sistemin 90 mm'ye kadar yükseklik değişimine izin verdiğini de belirtelim. 

Önde 420, arkada 370 mm çaplı disklere sahip fren sisteminde 10 ve 4 pistonlu kaliperler kullanılıyor. Performance paketindeyse karbon seramik hale gelen diskler önde 440, arkada yine 370 mm çaplı. Jantlarsa donanıma göre 22 veya 23 inç çaplı.

Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motoru 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen RS Q8'in Performance paketli seçenekleri 640 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan ikiliden daha güçlü olanı 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 280 km/s'te sınırlı.

23 Haziran 2024 Pazar

BMW X3


BMW, yeni nesil X3'ü tanıttı. Teknik olarak temellerini önceki nesil araçla paylaşan otomobilin tasarımı, son zamanlarda markanın denemekten çekinmediği ilginç bir tarzda. M50 versiyonuyla yüksek performans da sunabilen aracın bütün motorları elektrik destekli.

Köşeli hatlara sahip olan otomobil 4.755 mm boya sahip olsa da 2.865 mm'lik aks mesafesi değişmemiş. Ön bölümde çıkıntı yapmayan tampona ve ilginç desenli bir panjura sahip olan aracın LED farları da agresif görünümü destekliyor. Jant çaplarıysa 21 inçe kadar uzanıyor.

M paketli araçlarda daha da agresif görünen tamponlar sunan BMW, X3'lerde çamurluk koruması kullanmıyor. Arka bölümü daha alışılmış bir tasarım sunan araçta ok biçimli LED stoplar, spoiler ve yine çok çıkıntı yapmayan tampon kullanılıyor. M50'de dörtlü egzoz çıkışı dikkat çekiyor.

Oldukça yüksek bir ön panele sahip olan X3'ün şık direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı diğer BMW modellerinden tanıdık. İnce yapılı havalandırma çıkışlarını orta konsola yatay olarak yerleştiren BMW yanlarda olanları kapılara almış. Bu bölümdeki ambiyans ışıkları da farklı tasarıma sahip.

Orta konsolunda fiziksel düğmeler sunmayan otomobilin bu kumandaları vites konsolunda yer alıyor. Bagaj hacmi 570 ile 1.700 litre arasında değişen X3 modellerinin şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde bu değerler sırasıyla 460 ve 1.600 litre oluyor.

Kaput altında sunulan motor seçenekleri 2 litre hacimli üniteyle başlıyor. 190 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen ünite X3 20 xDrive'da 48 Volt hafif hibrit yardımcıyla 208 beygir güç, 330 Nm tork üretebilirken X3 30e xDrive'da şarj edilebilir hibrit sistemle 299 beygir güç, 450 Nm tork üretiyor. Bu araçta 19.7 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor.

Diesel seçenek 20d xDrive'da kullanılan 2 litre hacimli motor, 48 Volt yardımcıyla birlikte 197 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken M50 xDrive'ın hafif hibrit yardımcılı 3 litre hacimli, 6 silindirli motoru 398 beygir güç, 580 Nm tork sunuyor. Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişiyle donatılan araçlardan en güçlüsü 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor.