31 Aralık 2011 Cumartesi

Fiat Bravo Active Plus 1.6 MultiJet Dualogic


Fiat'ın C segmentinde bulunan hatchback modeli Bravo şık tasarımıyla tanıtıldığı günden bu yana çok az değişiklikle geldi. Grande Punto ile başlayan Maserati modellerine benzeyen ön görünümü bir adım ileriye taşıyan otomobil 2010 yılında gördüğü makyajla biraz tazelense de ana hatlarında bir değişiklik olmadı. Daha önce benzinli motoru ve Dualogic şanzımanıyla testime konuk olan otomobilin bu sefer de Diesel Dualogic modeliyle bolca vakit geçirdim. Yaklaşık 600 km süren önceki testin ardından bu Bravo ile de 750 km yol yapma şansım oldu. Üstelik bu süre içerisinde aracı, bütün koltuklarında oturarak gözlemleme şansım oldu.


Dış Mekan


Daha önce test ettiğim Bravo modelinden dış tasarım olarak farklı olmayan Diesel kardeşi için bir önceki araçta yazdıklarım geçerli. Yuvarlak ve oldukça akıcı hatlara sahip olan aracın boyutları rakipleri seviyesinde. 4.336 mm boya, 1.792 mm genişliğe ve 1.498 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.600 mm. Ön kısımda Maserati 3200 GT ve Aston Martin modellerini andıran bir tasarım dikkat çekerken arkada kullanılan yuvarlak stop lambaları orijinal bir görünüm ortaya koyuyor. Arkaya doğru yükselen şık yan cam çizgisi güzel bir görünüm ve ön koltuk yolcuları için geniş cam yüzeyleri sunsa da arkada durum farklı. Bu kısımda oturanların darlık hissine kapılmamaları için üst donanım seviyelerinde opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavanın tercih edilmesi yerinde olacaktır. Bagaj kapağında da şıklığa önem veren Fiat tasarımcıları bagaj kapağını açan düğmeyi Fiat logosunun altına gizleyerek başarılı bir çalışmaya imza atmış. 16 inç çaplı jantların araca biraz küçük geldiklerini belirtmek gerek. Neyse ki bu durumda da opsiyonel donanıma dahil olan 17 inç çaplı seçenekler yardıma yetişiyor.


İç Mekan


İç mekan konusunda da önceki testimle arada bir fark bulunmuyor. Dışarıda sunulan şıklık iç mekanda sadeleşerek de olsa devam ediyor. Ön konsolu ve kapılarının üst kısımları sert bir kumaşla kaplanmış olan otomobil bu şekilde şık görünüş ve zengin iç mekan renk seçeneklerini bir arada sunabilmiş oluyor. Derin bir yapıya sahip hız ve devir göstergeleri sportif görünürken aralarında bulunan yol bilgisayarı kolayca okunabiliyor. Yanlarda dairesel olanları kullanılan havalandırma çıkışları orta konsolda köşeli bir tasarıma sahipken bunların altına konsolla uyumlu bir görünüm sergileyen ses sistemi yerleştirilmiş. Bu ünitenin yanında, sağlı sollu olarak yerleştirilmiş düğmelerden sürücüye yakın olanlarından ilki direksiyon simidini şehir içinde hafifleştiren City modunu kontrol ederken ikincisi ASR'yi devre dışı bırakmaya yarıyor. Sis farları ve far yükseklik ayarlarını yolcu tarafına yerleştirmeyi uygun gören Fiat bu konuda pek ergonomik bir seçim yapmamış. Bu kontrollerin arasında yol bilgisayarının ayar düğmesi ve merkezi kilit kontolü bulunuyor. Bu panellerin altına yerleştirilen manuel klima kontolleri kromajlı bilezikleriyle oldukça sık görünürken onlarında altında küçük bir eşya gözü bulunuyor. Dualogic şanzımanın kontrol kolu plastik kaplanırken üzerinde durduğu platformun alt taraftan ambiyans ışığıyla aydınlatılması şık bir görüntü sağlıyor. El freni kolunun ön, yan ve arkasını da kapaksız eşya gözleriyle çeviren Fiat bu donanım seviyesinde ön ve arka merkezi kol dayanakları sunmuyor. Diğer Fiat modellerinden de tanıdığımız direksiyon simidi deri kaplanmış ve üzerine ses sisteminin kumandaları yerleştirilmiş. Bu kısımda bulunan bir başka güzel özellikse şanzımana hükmetmeye yarayan kulakçıklar. Orta büyüklükte bir torpido gözüne sahip olan Bravo'nun direksiyon kolonunun sol tarafında da küçük bir eşya gözü sunulurken hem ön hem de arka kapı içlerinde gözler bulunması olumlu. Yan ayna ve camların tamamı elektrikli olarak kumanda edilirken arka koltuklarda 3 kişi için 3 noktadan bağlı emniyet kemerleri bulunuyor. Merkezi bir havalandırma çıkışı sayesinde daha rahat bir şekilde iklimlendirilebilen bu bölümde iki adet kafalık sunulmasıysa ilginç. 400 litre hacimli bir bagaj hacmi sunan Bravo'nun bu hacmi kademeli olarak katlanabilen arka koltuklar yardımıyla 1.175 litreye ulaşıyor.


Konfor


Uzun yolda test etme imkanı bulduğum Bravo'nun süspansiyon sistemi spektrumun sert kısmında bulunsa da geniş yanaklı lastikler bu durumun sunabileceği olumsuzlukları bertaraf edebiliyor. Yan destekleri başarılı olan koltukların sertlikleri uzun yolda yormazken orta kol dayanaklarının olmaması bir eksiklik. Neyse ki bu eksikliğin çaresinden bir üst donanım seviyesi olan Dynamic Plus gelebiliyor. Sürüş sırasında iç mekanda rahatsız edici tıkırtılar oluşmazken yol ve rüzgar gürültüsü daha önce test ettiğim Bravo'ya oranla çok daha az. Bu da rüzgar sesinin daha önce test ettiğim araca özel bir sorun olduğunu gösteriyor.

Direksiyon sisteminin City ayarı sayesinde şehir içi sürüş ve dar alan manevralarında kolaylık sağlanırken şanzımanın hem vites konsolundan hem de direksiyon arkasından kontrol edilebilmesi olumlu. Dualogic şanzıman, daha önce test ettiğim Punto Evo ve Bravo modellerinde olduğu gibi biraz hantal geçişler sunuyor. Yalnız şanzımanın turbo Diesel motorla daha uyumlu olduğu da bir gerçek. Ekonomi ve normal modlara sahip olan ünite ekonomide kullanılırken gaz tepkilerine yavaş cevap verip devir bandının tamamını kullanmadan vites değiştiriyor. Normal modsa aslında "Sportif" olarak adlandırılmayı hak eden bir yapıya sahip. Özellikle virajlı ve boş yollarda kullanımı büyük zevk veren bu moddayken motor yüksek devirlerde tutulurken vites küçültmede verilen ara gaz ürüş zevkini artırıyor.

Sürüş


Bravo'nun başarılı özelliklerinden bir diğeri olan yol tutuşu sürüşün sportif olabilmesini sağlayan en önemli etkenlerin başında yer alıyor. Sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi otomobilin virajlarda aşırı şekilde yana yatmasına engel olurken geniş yanaklı lastikler konforu sağlamaya yardımcı oluyor. Daha sportif bir sürüş beklentisi içerisinde olan müşterilerin 17 inç çaplı jant opsiyonunu tercih etmeleri yerinde olacaktır.

Aracın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru klasmanının en güçlü ünitelerinden birisi konumunda.120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor, 6 ileri vitesli Dualogic şanzımanla birlikte boş ağırlığı 1.320 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşırken maksimum sürat 195 km/s olarak açıklanmış. Dualogic şanzımanla birlikte ortalama yakıt tüketim değerinin 4.6 litre/100 km olduğu belirtilen otomobilin bu değere ulaşabilmesi için gaz pedalını çok dikkatli kullanabiliyor olmanız gerekli. Otomobilin şehir içinde tüketimi 8 litre/100 km'nin üzerine zor çıkarken 120 km/s sabit süratle ortalama 5 litre/100 km'nin altına indirilebiliyor. 750 km sonunda elde ettiğim 6.4 litre /100 km'lik ortalamaysa oldukça başarılı.

Önde 284, arkadaysa 251 mm çaplı disklerden oluşan fren sisteminde ABS, EBD ve ESP gibi yardımcılar bulunuyor. Daha önce test ettiğim Bravo'nun aksine Alman otomobillerine yakın bir fren pedalı hissi ve dozlamasına sahip olan MultiJet motorlu model bu konuda da başarılı puanlar alıyor.


Donanım/Fiyat


Bravo'nun başarılı olduğu konulardan bir diğeri de fiyat-donanım dengesi. Test ettiğim Active Plus donanım paketli Bravo 2012 model yılında model gamında bulunmuyor fakat hala elde kalan 2011 modeller satılıyor. Otomobilin anahtar teslim satış fiyatı 48.790 TL. Bu donanıma 6 ileri vitesli Dualogic şanzıman, elektrik ayarlı cam ve yan aynalar, klima, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, ambiyans ışıklandırması, ABS, ASR, ESP, deri direksiyon simidi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu, katlanabilir arka koltuklar, ön ve yan hava yastıkları dahil.Stil paketi adı altında sunulan 16 inç çaplı alaşım jantlar ve sürüşe duyarlı sis farları 1.000 TL karşılığında opsyion olarak sunulurken garanti uzatma paketlerinin fiyatları 270 ile 539 TL arasında değişiyor.


Sonuç


Daha önce kısa bir süre sürme şansı bulduğum Bravo MultiJet Dualogic'ten memnun kalsam da uzun yol testini yaptığım benzinli versiyonu manuel şanzımanla almanın daha mantıklı olacağını söylemiştim. Turbo Diesel motorla eşleşen yarı otomatik şanzımana bir kere daha kavuştuğumda beklentilerim yüksek olmasa da gördüklerimden etkilendiğimi belirtmeliyim. Benzinli motorla olduğundan çok daha iyi performans gösteren Dualogic şanzıman normal modunda performansı dizginlemezken güçlü motor sayesinde istenirse dinamik istenirse de tutumlu sürüşler yapılabiliyor. En boş paketle de olsa donanımı zengin olan Bravo şıklığıyla da başarıyı hak eden bir otomobil.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

30 Aralık 2011 Cuma

Wald Nissan Skyline


Japon modifikasyon firması Wald International, Türkiye dahil birçok pazarda Infiniti G37 Sedan ismiyle satılan Skyline için geliştirdiği gövde kitini tanıttı.

Abartılı görünüme sahip kitlerle ünlenen firmanın sade ve hatta şık bile görünen parçalardan oluşan paketinde makyajlanmış ve LED farlar eklenmiş ön tampon, siyaha boyanmış ön panjur, yeni yan etekler, 20 inç çaplı jantlar, alt kısmı yeniden şekillendirilmiş arka tampon, daha büyük boyutlu arka spoiler, difüzör ve dört egzoz çıkışı bulunuyor.

Resimlerde de görüldüğü gibi yenilenen süspansiyon sistemi ciddi şekilde alçaltılan otomobilin en "uçuk" görünen yeniliği de bu. Araçtan yayılan sesi de geliştirmek isteyen Wald bu işi yeni egzoz sistemiyle başarmış.

Toyota Land Cruiser



Toyota, efsanevi arazi aracı Land Cruiser'ın Japonya pazarında satılan modellerini hafifçe makyajladı. Dış mekanda yapılan ufak tefek tasarım değişikliklerinden oluşan makyaj içeriye uğramamış.

Araca önden bakıldığında yenilenen tampon tasarımı ve sis farı çerçeveleri dikkat çekerken yeniden şekillendirilen farlara LED gündüz aydınlatması eklenmiş. Yan aynalara sinyal lambaları ekleyen Toyota çamurluk tasarımıyla hafifçe oynarken 18 ve 20 inç çaplı jantlar ve stoplar yeni şekilleriyle eski SUV modeline tazelik katmaya çalışmakta.


Ön panjurunda da ufak bir makyaj bulunan aracın donanımında artık yağmur sensörü de bulunurken tasarımı yenilenmeyen iç mekan 5 ile 8 kişi arasına ev sahipliği yapabilecek şekilde düzenlenebiliyor.

Japonya pazarında tek motor seçeneğiyle satılan Land Cruiser'da görev yapan 4.6 litre hacimli v8 ünite 318 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor.

28 Aralık 2011 Çarşamba

Senner Mercedes-Benz SLS AMG


Mercedes'in süperspor otomobili SLS AMG'yi modifiye eden firmalar kervanına Senner Tuning de katıldı. Aracın görünümü üzerinde henüz büyük bir değişiklik yapmayan firma motor gücünü de çok değiştirmemiş.

Dış görünüşündeki tek yenilik 20 inç çaplı jantları olan otomobilin süspansiyon sistemi yükseklik ayarlı KW amortisörlere sahip.

Elektronik kontrol ünitesiyle birlikte hava filtresi ve egzoz sistemi yenilenen 6.2 litre hacimli v8 motoru 606 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen otomobilin bütün bu ek donanımları Almanya'da vergi dahil 19.000 Euro'ya alınabiliyor.

PRIOR BMW 5 Serisi


BMW 5 Serisi üzerinde yapılan görsel modifikasyonlara bir yenisi eklendi. PRIOR Design tarafından üretilen yeni gövde kiti araca daha sportif bir hava katıyor.

Ön tamponuna LED aydınlatmalar ve bir splitter eklenen otomobil motor kaputu ve tavan için yeni parçalar sunarken arka camın üst kısmına karbon fiber spoiler eklenmiş. Yan etekleri de genişletilen otomobilin arka kısmına geçildiğinde alt kısmına küçük bir difüzör yerleştirilmiş tampon ve merkeze kaydırılmış dört çıkışa sahip egzoz sistemi dikkat çekiyor.

Chrysler 300 ve 300C Luxury Series


İşlere Fiat grubunun karışmasıyla birlikte Avrupa'da Lancia Thema adıyla satışına başlanan Chrysler 300 serisine yeni bir donanım seviyesi eklendi. Daha önce tanıtılan Executive gibi lüks bir paket olan opsiyon iki motor seçeneğiyle birlikte alınabilecek.


Dışarıdan bakıldığında kromajlı ön tampon süslemeleri, ön panjur, yan aynalar, bagaj süslemeleri ve 20 inç çaplı jantlarıyla farklılık yaratan donanım seviyesinde iç mekan için elektrikli ön koltuklar, 8.4 inç büyüklüğünde bir ekrana sahip navigasyon sistemi, deri kaplı ön panel ve sütunlar, ısıtma ve soğutma fonksiyonuna sahip ön ve arka koltuklar, elektrikli ayarlanabilen direksiyon ve pedallar, ahşap kaplama, rengi değiştirilebilen LED iç aydınlatma ve krom süslemeler sunuluyor.

Hem 3.6 litre hacimli v6 hem de 5.7 litre hacimli v8 motorla birlikte sunulan araçta kullanılan bu üniteler sırayla 292 ve 368 beygir güç üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araçlar arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor.

A.B.D.'de 40.145 Dolar seviyesinden başlayan fiyatları bu ülke için biraz yüksek kaçıyor gibi görünse de v8 motor ve dört tekerlekten çekişli 300C modelinin 45.245 Dolar olarak açıklanan fiyatı verilen farka değecek gibi.

26 Aralık 2011 Pazartesi

Toyota Aqua ve Prius C


Geçtiğimiz ay seri üretim modelleri tanıtılan ve Japonya dışında Prius C olarak adlandırılacak olan Toyota Aqua piyasaya sürüldü. Detaylı teknik verileri de yayınlanan otomobil ile birlikte TRD ve Modellista isimli iki görünüm paketi de tanıtıldı.

Standart haliyle de oldukça sportif bir duruşa sahip olan otomobilin TRD donanımlı versiyonunda LED aydınlatma eklenmiş ön splitter, genişleyen yan etekler, daha sportif görünümlü jantlar, alt kısmı difüzör şekilli arka tampon eki, daha büyük bir bagaj üstü spoiler ve çift çıkışlı egzoz sistemi standart olarak sunulurken bu aracın süspansiyon sistemi de sertleştirilmiş.


Biraz daha lüks görünen Modellista paketinde ön panjurun üst ve alt kısmı, kapıların altı ve bagaj kapağının tamponla buluştuğu noktalarda kromajlı cıtalar kullanılırken sportif görünümlü jantlar, daha sade bir ön splitter, hafifçe genişletilmiş yan etekler, alt kısmı uzatılmış arka tampon, bagaj üstü spoiler ve kromajlı tek çıkışa sahip egzoz sistemi standart olarak sunuluyor.

Aqua'da görev yapan hibrit ünitenin 1.5 litre hacimli benzinli motoru 74 beygir güç, 111 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 61 beygir güç, 169 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 10.7 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketiminin 3 litre/100 km barajının altında olduğu belirtiliyor.

24 Aralık 2011 Cumartesi

JE Design Audi Q7 S Line

Hatırlayacağınız gibi geçtiğimiz yıl JE Design'ın Audi Q7 için hazırladığı geniş gövde kitini tanıtmıştım. Q7 makyajlandıktan sonra da aynı kiti bu araca uygulayan firma motor modifikasyonuna da el atmış.

Ön kısımda yapılan değişiklikler zor fark edilecek tarzda. Ön tamponun alt kısmına iki parçalı bir splitter ekleyen JE Design aracın önünü 60, arkasını da 80 mm genişletmiş. Çamurluklarının içi, çapları 22 inçe kadar büyüyen jantlarla doldurulan otomobilin yan etekleri de genişleyen gövdeye uygun şekilde tasarlanmış.

Arka kısımda büyük bir spoiler, D sütunu üzerinde kemerler, köşeli egzoz çıkışları ve yeni bir tampon tasarımıyla bizi karşılayan aracın süspansiyon sistemi 35 mm alçaltılmış.

Q7'nin 4.2 litre hacimli v8 turbo Diesel motorunu da modifiye eden JE Design bu üniteden 410 beygir güç, 895 Nm tork alabilmiş. Ağırlığı 2.300 kg civarında olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşabilmesi için 6.1 saniye yeterli oluyor.

Schmidt POWERHOUSE


5. Nesil Volkswagen Golf GTI sahibi olup zamanın R32 modelleriyle aynı seviyede performans isteyen müşteriler için bir modifikasyon kiti daha geliyor. Alman firma Schmidt Revolution, hazırladığı Golf GTI ile günümüzün Golf R modellerine göz kırpıyor.

Dışarıdan bakıldığında gücünü fazla belli etmeyen otomobilde splitter ve yan eteklerle birlikte Golf R32'den alınan arka tampon ve çift renkli, 19 inç çaplı jantlar dikkat çekiyor.

İç mekanında Kenwood marka navigasyon sistemi dikkat çeken aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 275 beygir güç üretebiliyor.

Cadillac CTS


Cadillac'ın A.B.D. içerisinde sattığı en küçük dört kapılı otomobil olan CTS yeni paketinin detaylarıyla karşımıza çıkıyor. Touring Package isimli paket genel anlamda daha sportif aksesuarlardan oluşuyor.

Sedan, coupé ve station wagon kasa seçeneklerinin tamamında sunulan paket 3 litre hacimli v6 motorla birlikte 2.065, 3.6 litre hacimli v6 motorla birlikteyse 2.810 Dolara alınabiliyor.


Küçük motorla birlikte alınabilen pakette 18 inç çaplı jantlar, koyu renkli ön panjur, çift egzoz çıkışı, xenon farlar, sis farları, değişik tasarımlı 3. stop lambası, süet ekli koltuklar, yine süet kaplama direksiyon simidi ve vites topuzu, metal pedal seti ve koyu renkli ahşap kaplama bulunuyor.

Büyük motorla birlikte sunulan paketteyse 19 inç çaplı jantlar, koyu renkli ön panjur, aerodinamik yapılı 3. stop lambası, Recaro koltuklar, süet döşeme, metal pedal seti ve koyu renkli ahşap kaplama bulunuyor.

23 Aralık 2011 Cuma

Manhart MH3 V8 RS Biturbo


Yeni nesil 3 Serisi yollara çıkmış olsa da ailenin en güçlü modeli M3 halen e92 kasada üretiliyor. Bu nedenle araç üzerinde yapılan modifikasyon işlemleri de son sürat devam ediyor.

Görünümünde büyük değişiklikler yapılan M3 Coupé'nin ek parçalarının hemen hemen tamamı karbon fiberden üretilmiş. Ön tamponu altına dev bir splitter eklenen otomobile ek hava delikli yeni bir motor kaputu, siyah ön panjur, karbon fiber yan aynalar, tavan, yan etekler ve bagaj kapağı eklenmiş. Genişletilen çamurluklarının içerisine siyah renkli, 20 inç çaplı jantlar yerleştirilen aracın bagaj kapağı üzerine birisi küçük diğeriyse dev gibi iki spoiler eklenmiş. Arka tamponunun altına yeni bir difüzör yerleştirilen MH3'ün üzerindeki BMW logolarıysa yerlerini Manhart Racing armalarına bırakmış.


Dış görünümü bu derece değiştirilen otomobilin iç mekanında da farklı bir durum yok. Arka koltukları iptal edilen M3'te takla kafesi, yarış koltukları ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi yer alıyor. Diğer ek donanımlar karbon fiber kaplamalar, deri ve Alcantara döşemeler, kapı eşiği kaplamaları, özel paspaslar ve metal pedal setinden oluşurken orta konsolun üzerinde bulunan ve turbo basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncının yanında tur zamanları ve hızlanma performansını da gösterebilen bilgi ekranı, iptal edilen havalandırma ızgaralarından birisinin yerine yerleştirilmiş.

Süspansiyon sistemi yenilenen otomobilin egzoz ve fren sistemleri de yeni. Ön aksta 396 mm çaplı diskler 6 pistonlu kalperlerle eşleşirken arkada 380 mm çaplı dikler 4 pistonlu kaliperlerle birlikte kullanılıyor.

M ailesinde yer alan modellerin sahip olduğu motorların birer birer turbo beslemeyle donatılmasını fırsat bilen Manhart Racing M3'e de bu tip bir motor yerleştirmiş ki bu üniteyi X5M ve X6M modellerinden de tanıyoruz. Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor modifikasyon işlemleri sonrasında 750 beygir güç, 910 Nm tork üretebiliyor.

Performans verileri de dudak uçuklatıcı olan 1.590 kg ağırlığındaki otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da yenilenen MH3 artık X6M'de kullanılan üniteye sahip.

ASMA Porsche Cayenne


Porsche Cayenne için gövde kiti geliştiren markalar arasına Ertuğrul Asma'nın ASMA isimli firması da katıldı. Dikkat çekici bir görüntü kitine sahip olan aracın motoruylaysa oynanmamış.

Karbon fiberden üreteilen gövde kitinde sunulan parçalarla genişletilen çamurluklar nedeniyle 2 metrenin üzerinde bir genişliğe sahip olan aracın köşeli bir tasarıma ve dev hava girişlerine sahip ön tamponu kaputa kadar uzarken büyük LED aydınlatmalar ve yeni kaput tasarımı önde dikkat çeken diğer detaylar.

Yan kısımda 23 inç çaplı jantlarla birlikte genişletilmiş yan etekler gözden kaçmazken arkada dev tampon, difüzör, ve bagaj kapağı üstü spoiler göze çarpıyor. Bu kısımda kullanılan daha sade görünümlü donanımlarsa merkezi yerleşime sahip çift çıkışlı egzoz sistemi ve bagaj kapağı camının altına yerleştirilen küçük spoiler.

Kia Ray EV


Yeni nesil modelleri geçtiğimiz ay tanıtılan Kia Ray'in elektrik motorlu versiyonu da sergilendi. Şimdilik sadece Güney Kore pazarında satılması planlanan otomobilin gördüğü ilgiye göre ihraç edilmesi de gündeme gelebilir.

2012 yılında 2.500 adet Ray EV üretmeyi planlayan Kia bu otomobillerin büyük çoğunluğunu devlete satacak. Güney Kore'nin ilk seri üretim elektrik motorlu otomobili olan araç aynı zamanda dünyada, içten yanmalı motora sahip modeliyle aynı hatta üretilen ilk elektrik motorlu otomobil olma özelliği de taşıyor.

3.593 mm boya, 1.595 mm genişliğe ve 1.700 mm yüksekliğe sahip olan araç 2.520 mm aks mesafesine sahip. 1 litre hacimli benzinli motora sahip olan kardeşinden 187 kg daha ağır olan otomobilin boş ağırlığı 1.185 kg.


Dış tasarımında benzinli kardeşlerinden en büyük farkı kapalı ön ızgarası ve daha hafif yapılı 14 inç çaplı jantları olarak sıralanabilecek olan otomobilin iç mekanında görülen en büyük değişiklik orta konsolda bulunan dokunmatik bilgi/navigasyon ekranı.

68 beygir güç, 167 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 130 km/s maksimum sürate sahip olan aracın 16.4 kWh kapasiteli pilleri 139 km menzil sunuyor. Normal voltajla şarj edildiğinde pillerini doldurması 6 saat süren aracın hızlı şarj istasyonlarında "Fullemesi" 25 dakika sürüyor.

PP Exclusive SL


Yeni nesil Mercedes SL ailesi geçtiğimiz günlerde tanıtılmış olsa da eski nesil üzerinde yapılan modifikasyon işlemleri son sürat devam ediyor. Değişimleri yapan firmalardan birisi olan PP Exclusive, motor bölümüne dokunmadığı SL’in görünümünü oldukça değiştirmiş.

Ön çamurlukları 25, arkadakileriyse 55 mm genişleten firma süspansiyon sistemiyle oynayarak yüksekliği 100 mm azaltmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin ön ve arka tamponlarıyla birlikte yan etekleri de yeniden şekillendirilmiş. Arka kısımda tampon altına eklenen difüzör dikkat çekerken aynı yerde yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışı sportif bir görünüm sunmakta.


İç mekanında tasarım anlamında yapılan değişiklik alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidiyle sınırlı olan otomobilin tavanı da dahil büyük bir kısmı Alcantara ve deri ile kaplanmış. Konsol ve kapı içlerinde bulunan ahşap kaplamaları da iptal eden PP Exclusive bu parçaların yerine beyaz renkli kaplamalar koymuş.

22 Aralık 2011 Perşembe

Hennessey HPE800 Twin Turbo Grand Cherokee SRT8


Hennessey Performance, Jeep Grand Cherokee'nin en güçlü versiyonu olan STR8 üzerinde yapacağı modifikasyon işlemlerini tanıttı.

Ön tamponunda bulunan hava girişi ve alt kısıma eklenen splitter karbon fiberden üretilen aracın yan etekleri ve difüzörü de aynı malzemeden imal edilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın şanzıman ve tork konvertörü de yenilenen parçalar arasında.

İç mekanda sınırlı üretim plakalarının yanında deri ve Alcantara döşemeler kullanan Hennessey süspansiyon sistemini alçaltırken fren sisteminde de güçlendirmeye gidilmiş. Brembo imzalı frenlerde 384 mm çaplı diskler kullanılırken ön aksta 6, arka aksta 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.

Araçta kullanılan v8 motorun hacmini 7 litreye yükselten firma çift turbo beslemeyle donattığı üniteden 805 beygir güç, 1.115 Nm tork alabilmiş. 0'dan 96 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabilen SUV'den 24 adet üreteceğini açıklayan Hennessey fiyatların 235.000 Dolar seviyesinden başlayacağını duyurdu.

Mercedes-Benz E300 BlueTEC HYBRID ve E400 HYBRID


Çoğu üretici gibi ürün gamının yakıt tüketim dğerlerini aşağıya çekmek isteyen Mercedes hibrit teknolojileriyle daha yakından ilgilenmeye başladı. 2012 Detroit otomobil fuarı öncesinde iki hibrit modelini tanıtan marka bu modellerden Diesel motorlu olanını Avrupa, benzinliyiyse Amerika kıtsında satışa sunacak.

Tasarım ve donanımlarında bir değişiklik olmayan E Serisi modellerinden E300 BlueTEC HYBRID olarak adlandırılanı 2.1 litre hacimli bir turbo Diesel motorla donatılmış. E250 CDI’da da aynen kullanılan ünite 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. İçten yanmalı motorunun yanında 27 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen bir de elektrik motoruyla donatılan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 4.2 litre/100 km olarak açıklanıyor. Bu ortalamanın yakalanmasına yardımcı olan diğer donanımlarsa start/stop, fren enerjisi geri kazanım sistemi ve düşük yuvarlanma dirençli lastikler.


Aynı yardımcı donanımlara sahip olan E400 HYBRID 306 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen 3.5 litre hacimli benzinli motorla donatılmış. Elektrik motoru E300 BlueTEC HYBRID’de kullanılanla aynı olan otomobilin ortalama yakıt tüketimiyse 8.7 litre/100 km.

Honda Crosstour


İsmi yakın zamanda Honda Crosstour olarak değiştirilen Accord Crosstour A.B.D. pazarında yeni küçük motoruna kavuştu.

Daha önce sadece 3.5 litre hacimli v6 motorla donatılabilen aracın 2.4 litre hacimli dört silindirli motoru 194 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. Aracın dış görünüşünde bir değişiklik yaratmayan ünite 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş ve otoyol şartlarında ortalama yakıt tüketim değeri 8.1 litre/100 km.

Lexus LF-LC


Lexus, LFA modeline bir kardeş yarattı. 2012 Detroit otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan konsept coupé hem tasarım hem de performans olarak süperspor modele yakın olacak gibi dursa da kaput altında bir sürpriz bulunuyor da olabilir.


Ana hatları LFA'dan alınmış gibi duran konseptte büyük ön panjur, LED aydınlatma grubu, ince yapılı yan aynalar, büyük çaplı jantlar ve cam tavan dikkat çeken detaylar. İç mekanında kullanılan yalın çizgiler yumuşak hatlar oluştururken süet ve deri döşemelerle birlikte kullanılan ahşap ve parlak metal kaplamalar zengin bir görünüm sunuyor.

Motoru hakkında kesin bir bilgi sunulmayan aracın arka çamurluklarının hemen önünde bulunan "Hybrid" logolarının şehir içerisinde az yakıp otoyollarda yüksek performans gösteren bir üniteye işaret ediyor olma olasılığı büyük.

21 Aralık 2011 Çarşamba

F&M Evantra


İşte İtalyanların pek de yaygın olmayan markalarından birisi. Spor otomobiller konusunda iddilı olan Faralli & Mazzanti yeni coupé modelini tanıttı.

Köşeli tasarımıyla ilk bakışta dikkatleri üzerine çeken aracın büyük hava girişlerine sahip ön tamponu, büyük jantları, tavan ve yan yüzeylerde bulunan hava emiş yarıkları diğer dikkat çekici unsurlar. Kapıları aracın arka tarafına doğru menteşeli olan aracın LED aydınlatma grubu, dört kenarlı çift çıkışa sahip egzoz sistemi, spoiler ve difüzörü arka kısmının görünüşünü dinamik kılıyor.

4.325 mm boya, 1.225 mm yüksekliğe ve 1.955 mm genişliğe sahip olan Evantra 2.550 mm uzunluğunda aks mesafesine ve yaklaşık 1.200 kg ağırlığa sahip.

3.5 litre hacimli olacağı açıklanan 6 silindirli motoru atmosferik emişli haliyle 403 beygir güç üretebilirken çift turbo beslemeyle güç seviyesi 603 beygire ulaşıyor. Arkadan itişli iki kişilik coupé'nin aşırı beslemeli motoruyla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.7 saniye sürüyor.

Audi A1 Quattro


2011 yılının son günlerine girerken Alman marka Audi bir sürprizle karşımıza çıkıyor. Mayıs sonunda konsept hali A1 Clubsport Quattro ismiyle tanıtılan çılgın A1 versiyonu 333 adetlik sınırlı üretim bir otomobil olarak piyasaya çıkıyor.

Sadece beyaz gövde rengiyle alınabilecek olan otomobilin 80'li yılların Quattro modellerine göndermeler yapan 18 inç çaplı jantları da beyaz renkli. Geniş hava girişlerine sahip olan ön tamponun iç kısımlarıyla ön panjuru siyaha boyanan aracın tavanı da aynı renk.

Arka kısımda büyük bir spoiler dikkat çekerken LED stopların altından başlayıp plakalığı da içerisine alan bölge siyah renkli. Arka tamponunun altına bir difüzör eklenen otomobilde 10 cm çaplı çift egzoz çıkışı kullanılmakta.

Süspansiyon ve fren sistemi modifiye edilmiş olan A1 Quattro'nun ön fren diskleri 312 mm çaplı ve kaliperlerin tamamı siyaha boyanmış.


İç mekanında siyah deri döşeme ve kontrast oluşturacak şekilde kırmızı renkte seçilen dikiş iplikleri dikkat çekerken üzerlerinde "A1 Quattro" arması işli kapı eşik kaplamaları, paslanmaz çelik pedal seti, parlak siyah havalandırma ızgarası çerçeveleri, beyaz renkli gösterge iğneleri, kırmızı renkli devir göstergesi, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, alüminyum vites kolu ve yüksek yan destekli koltuklar sportif detaylar olarak dikkat çekiyor.

Otomobilin lüks donanımları arasındaysa 14 hoparlör ve 465 Watt çıkış gücü sunan Bose ses sistemi, aktif xenon farlar, uzun far asistanı, fren şiddetine göre parlaklığı ayarlanan LED stoplar, navigasyon sistemi, WLAN hotspot ve Bluetooth bağlantısı bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru Volkswagen'in Golf R ve Scirocco R modelleriyle birlikte Audi S3'te de görev yapan araç 256 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli şanzımanla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen A1 Quattro'nun maksimum sürati 245 km/s olarak açıklandı.

20 Aralık 2011 Salı

Suzuki Swift EV Hybrid


Suzuki’nin 2011 Tokyo otomobil fuarında tanıttığı daha “Normal” konseptlerden birisi de hatchback modeli Swift’in hibrit versiyonu. Görünüm olarak standart modelden büyük farklılıklar sunmayan otomobilin motor teknolojisiyse şehir kullanımı için optimize edilmiş.


Plastik kısımlara sahip jantlar, kapatılmış ön panjur, beyaz renkli sinyal ve 3. stop lambasıyla iç tasarımları farklı LED aydınlatma grubu gibi yeniliklere sahip olan aracın iç mekanı da yapı olarak standart Swift’ten farklı değil. Açık renkli plastik ve kumaşlara sahip olan iç mekanda açık yeşil kaplamalar ve dijital gösterge paneli dikkat çekerken orta konsola da büyük bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş.

Sadece elektrik motorunu kullanarak 30 km’lik menzil sunabilen aracın benzinli motoru, elektrikli ünitenin pilleri boşaltmaya başlamasıyla birlikte devreye giriyor.