13 Ocak 2023 Cuma

Suzuki eVX


Suzuki de elektrikli otmobil trendine katılıyor. Markanın genel görünümüne uygun olarak elektrikli modelini bir SUV yapan Japon üretici ilk konseptin görüntülerini paylaştı. Aracın boyutları alıştığımız şekilde olsa da tasarım detayları etkileyici.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken modelde X biçimli LED farlar, hemzemin kapı kolları, şişkin çamurluklar, kalın gövde korumaları, aerodinamik jantlar, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar, spoiler ve bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar yer alırken B sütunu bulunmuyor. 4.300 mm boya sahip olan aracın bu değeri S-Cross'unkiyle aynı. Yüksekliği 1.600 mm olan konseptin eniyse 1.800 mm.

İç mekan tasarım detayları ve teknik verileri henüz açıklanmayan konseptin 60 kWh kapasiteli bataryalara sahip olduğuysa kesinleşti. 550 km menzile sahip olduğu belirtilen model dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.

12 Ocak 2023 Perşembe

Suzuki Fronx


Suzuki'nin küçük SUV modellerine yenileri katılıyor. Markanın yeni nesil modellerinin birçoğuyla ortak temeller üzerine geliştirilen otomobil dinamik bir görünüme sahip olsa da performans verileri bu duruşu karşılayamıyor.

3.995 mm boya, 1.765 mm ene ve 1.550 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.520 mm aks messafesine sahip. Bu boyutlar, Baleno'nunkine çok yakın. Grand Vitara'dan alınan tasarım detaylarıyla çift katlı LED farlara kavuşan araçta büyük bir ön panjur görev yapıyor. 

Şişkin çamurluklar, siyah renkli gövde korumaları, spoiler, cam altlarına sabitlenen yan aynalar, yüzgeç anten, 17 inç çaplı jantlar, bagaj kapağı üzerinden birbirine bağlanan LED stoplar ve büyük arka tampon korumaları tasarımda görülen diğer detaylar.

İç mekana geçildiğinde S-Cross izleri görülebilen otomobilde çift renkli döşemeler, büyük sayılabilecek bir dokunmatik ekran, üç kollu direksiyon simidi ve analog gösterge paneli bulunuyor. 360 derece kamera ve kablosuz şarj sistemi de donanıma eklenmiş.

Kaputu altında iki motor seçeneği sunulan otomobilin 1.2 litre hacimli, atmosferik emişli ünitesi 90 beygir güç, 113 Nm tork üretebiliyor. 1 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip olan motorsa hafif hibrit yardımcıyla 100 beygir güç, 148 Nm tork üretebiliyor. Her iki ünite de 5 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken ilk ünite 5, ikincisiyse 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sipariş edilebiliyor.

Hyundai Grand i10 Nios ve Aura


Hyundai, yakında Avrupa'da satışa sunduğu ve Türkiye'de ürettiği i10'un makyajlı versiyonunu tanıtacak. Bunun öncesinde modelin Hindistan'da üretilen ve bu ülke pazarında satılan seçeneği, sedan gövdesiyle birlikte ortaya çıktı.

Yeni bir ön tampona kavuşan Nios bu sayede daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Jant tasarımı da yenilenen otomobilin arka bölümünde, birbirine bağlanmış stoplar görülebiliyor. Aura'da farklı bir ön tampon kullanan Hyundai, bu versiyona ince de olsa bir ön panjur eklemiş. LED stopları bagaj kapağına taşan modelin bagaj kapağında bir de spoiler yer alıyor.

İç mekanlarında büyük yenilikler sunulmayan i10 modellerinde yeni döşemeler ve farklı renklerde alınabilen plastik trim parçaları bulunuyor. Yol bilgisayarı ekranı yenilenen otomobilin donanımına kablosuz şarj istasyonu eklenmiş.

Kaput altına geçtiğimizde turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli motora veda ettiği görülen otomobilin 1.2 litre hacimli motoruysa 83 beygir güç, 114 Nm tork üretiyor. 5 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla alınabilen aracın CNG ile çalışabilen seçeneğiyse 69 beygir güç, 95 Nm tork üretiyor ve sadece manuel şanzımanla alınabiliyor.

Suzuki Jimny


Suzuki, küçük SUV modeli Jimny'nin beş kapılı seçeneğini tanıttı. Kaputu altında bir yenilik yapılmayan otomobilin görsel yenilikleri neredeyse sıfır olsa da iç mekanda sunulan hacim ciddi şekilde artışta. Arazi kabiliyetindeyse gerileme yaşanmış.

3.985 mm boya, 1.645 mm ene ve 1.720 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.590 mm olarak açıklanıyor. Bu da 340 mm'lik bir artış anlamına geliyor. Bagaj hacmi 208 litreye ulaşan aracın diğer görsel değişikliğiyse ön panjurunda kromajlı süslemeler kullanılmış olması.

Basit görünümlü iç mekanını koruyan Jimny'nin yeniden tasarlanan arka koltukları çok daha fazla diz mesafesi sunuyor olsa da otomobilin genişliği artmadığından bu bölüm yine iki kişilik. Ön koltuklarsa, kafalıkları sökülerek düz bir şekilde katlanabiliyor.

Kaputu altında bir değişiklik yaşanmayan Jimny'nin 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motoru 105 beygir güç, 135 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. 1.2 ton ağırlığında olan modelin yaklaşma, uzaklaşma ve askı açılarında da kötüleşme yaşanmış. Bunlar sırasıya 37, 49 ve 28 derece olarak açıklanıyor.