9 Eylül 2016 Cuma

Mercedes-Benz Vision Van


Son zamanlarda otomobillere yoğunlaşan Mercedes, Vision Van konseptiyle ticari araçları da unutmadığının haberini veriyor. Geleceğin ticari aracını tasarlayan Alman üreticinin bu hamlesi farklı teknolojileri de birleştirmiş.


Güncel ticari serisinde kullanılandan çok daha yuvarlak hatlara sahip bir tasarım anlayışı benimseyen Vision Van, LED efektlere sahip büyük ön panjur, ve dört bir yanı saran ince LED aydınlatmalarla dikkat çekerken kokpiti sarmalayan cam yüzeyler ve yan aynaların yerine kullanılan kameralar aracın farklılıkları arasında yer alıyor.


Büyük jantlar ve camsız yan yüzey sayesinde güçlü bir görünüm sunan konseptin bagaj kapağı yukarıya doğru açılırken yük bölümüne özel olarak tasarlanmış kolay kargo bulucu entegre edilmiş. Aracın tavanında görülen iki drone ile kısa mesafelerde yapılacak teslimatlar hızlandırılmış.


Sürücü koltuğu dışında oturma bölümü bulunmayan aracın sol tarafında kapı da bulunmuyor. Son zamanların favori özelliklerinden otonom sürüşü barındıran konseptin direksiyon simidi bulunmazken gösterge paneli tamamen dokunmatik yüzeylerden meydana geliyor.

Elektrik motoruyla donatılan Vision Van farklı güçlere sahip olacak şekilde programlanabiliyor. 101 beygir güç sunan seçenek 270 km'ye kadar menzile sahip.

8 Eylül 2016 Perşembe

Hyundai i30


Hyundai'nin özellikle Avrupa pazarında çok önemli bir yere sahip modeli i30, yeni nesil modelleriyle karşımızda. Güney Kore merkezli üreticinin gelecekte kullanacağı tasarım dilini bizlere şimdiden gösteren otomobil yeni motorların da prömiyerini yapıyor.

Dik burun yapısında alt bölümü daha sert biçimde daralan panjur, küçülen farlar, dik yerleşime sahip gündüz farları, 15, 16 ve 17 inç çaplı jant seçenekleri, eskisinden daha kompakt yapıya sahip stoplar, yan bölümüne deflektör eklenmiş spoiler, ve geniş arka tamponun üst kısmına alınmış sis farları dikkat çeken tasarım detayları arasında.


İç mekanı da tamamen yeniden doğan otomobilde sade bir gösterge paneli kullanılmaya devam ederken üç kalın kola sahip direksiyon simidi çok daha şık görünüyor. Yatay yerleşime sahip havalandırma ızgaraları, panelden ayrı gibi duran dokunmatik ekran, dijital ekranlı havalandırma kumandaları ve vites konsolu önüne yerleştirilen kapaklı göz yeni i30'un yaşam alanı özellikleri arasında.

2.650 mm'lik aks mesafesini koruyan i30'un boyu 4.340, eniyse 1.795 mm'ye ulaşırken yükseklik 1.455 mm'ye inmiş. Büyüyen boyutlarla birlikte bagaj hacmi de 395 litreye ulaşmış.


Kaputu altında artık i20 Active'in turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli motoruna görev verecek olan i30 bu üniteden 120 beygir güç, 170 Nm tork alıyor. 1.4 litre hacimli motorun atmosferik emişli seçeneği 100 beygir güç, 134 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle birlikte bu değerler 140 beygir ve 242 Nm'ye ulaşıyor. Bu motor hem 6 ileri vitesli manuel hem de 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilecek.

Tanıdık 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorda büyük bir değişiklik yapmayan Hyundai bu ünitenin 95, 110 ve 136 beygir güç üretebilen seçeneklerini sunuyor. 280 Nm tork üretebilen ünite en güçlü versiyonda 7 ileri vitesli DCT şanzıman seçilmesi halinde bu değeri 300 Nm'ye yükseltiyor.

7 Eylül 2016 Çarşamba

Bentley Flying Spur W12 S


Konu sportiflik olduğunda Bentley modelleri dur durak bilmiyor. Markanın büyük sedan modeli Flying Spur, W12 motoruyla sanki önceden yeterince hızlı değilmiş gibi bir de "S" versiyona kavuştu.


Dışarıdan bakıldığında bütün kromajlı yüzeylerinin siyaha boyandığı görülebilen otomobilde W12 S logolarının yanında beş kollu, 21 inç çaplı jantlar sunuluyor. Bu jantlar koyu gri veya siyah renklerde alınabiliyor. Bunlar haricinde V8 S versiyonunda da kullanılan tamponlar, küçük difüzör ve koyu renkli stoplar donanımda yer alıyor.


İç mekanında da W12 S logolu kafalıklar, karbon fiber yüzeyler ve metal vites değiştirme kulakçıkları gibi donanımlar dikkat çekerken süspansiyon sistemi ve elektronik yardımcılar daha dinamik sürüşler için yeniden ayarlanmış.


Kaput altında görev yapan 6 litre hacimli, çift turbo beslemeli W12 motoru 635 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 325 km/s olarak açıklanıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobil Bentley markasının 200 mil/s sürati aşabilen ilk dört kapılı aracı olma özelliği taşıyor.

Volkswagen Golf R360S


Volkswagen Golf ailesine ilginç bir katılım oldu. Otomobillerden bahsederken ismi çok duyulmayan bir ülke olan İsviçre'ye özel sınırlı sayıda üretilecek olan bu Golf R modelleri hatchback veya station wagon gövde seçenekleriyle alınabilecek.

Görünümünde, gövde grafikleri ve siyah renkli jantları haricinde bir değişim olmayan otomobilin hatchback seçeneğinden 165, station wagon gövde seçeneğindense 55 adet üretileceği açıklandı.

Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motoru Abt tarafından modifiye edilen otomobil 360 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilecek olan otomobillerin DSG ile donatılmış hatchback seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 265 km/s'te sınırlandırılmış.

Peugeot 5008


Bu yıl Paris'te tanıtılacak olan en dikkat çekici modellerden birisi de Peugeot 5008 olacak. Markanın daha premium yapıya bürünmesinde önemli bir yeri olan araç kolayca görülebildiği gibi artık bir MPV değil.

Renault'nun Espace'ı daha bir SUV havasına bürümesinin ardından Peugeot'nun 3008'i tam bir SUV yapması ve daha sonrasında 5008'in bir SUV'ye dönüşmesi bu segmentin önemini bir kere daha göstermiş oldu. Yeni 5008'in, Škoda'nın Kodiaq modeliyle birlikte tanıtılacak olması da rekabetin seviyesini gösterir nitelikte.


Uzaktan bakıldığında 3008 ile karşılaştırılabilecek bir görünüm sunan 5008'in yüksek burun yapısı ve içeriye doğru girinti yapan ön panjur heybetli bir görünüm sunarken metal görünümlü süslemeler, LED farlar, hafifçe şişirilmiş çamurluklar, siyah renkli gövde alt bölüm koruması, dik inen bagaj kapağı ve siyah renkli stoplar diğer dikkat çeken detaylar arasında.


4.64 metre boyuyla 3008'den 19 cm daha uzun olan otomobil eski 5008'den de 11 cm daha uzun. 2.84 metre aks mesafesi sunan otomobilin iç mekan değişkenliğiyse MPV kardeşini aratmayacak gibi. 7 kişilik oturma kapasitesi sunan 5008'in bagajda yer alan koltukları katlanabildiği gibi sökülebiliyor da. 5 koltuklu kullanımda 780 litre olan bagaj hacmi tavana kadar yüklemede 1.060 litreyi buluyor.

3008'de tanıtılan i-Cockpit'in aynısıyla donatılan 5008'de dijital gösterge paneli, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, büyük dokunmatik ekran, şalterli kumandalar, geniş bir vites konsolu ve şık bir vites kolu görülebiliyor. İkinci koltuk sırasında yer alan üç koltuk ayrı ayrı hareket ettirilip yatırılabilirken ön yolcu koltuğunun da yatırılabilmesi, 3.2 metre boyunda yüklerin taşınabilmesine olanak tanıyor.


Kaputu altında Türkiye pazarı için iyi haberler barındıran yeni 5008'de görev yapan 1.2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motoru 308'den de hatırlıyoruz. 130 beygir gücündeki ünite 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla sunulurken 165 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motor sadece otomatik şanzımanla alınabiliyor.


1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunun 100 ve 120 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunan otomobilde ilk versiyon sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacakken ikinci seçenek, 6 ileri vitesli manuel ve otomatik ünitelerle alınabilecek. 2 litre hacimli turbo Diesel motorların 150 ve 180 beygir gücündeki seçenekleriyse sırasıyla sadece manuel ve otomatik şanzımanlarla satılacak.

Audi A5 ve S5 Sportback


Yazın başında A5 Coupé ailesinin yenilenen seçenekleriyle karşımıza çıkan Audi şimdi de aynı aracın Sportback kasa seçeneğiyle geliyor. Paris otomobil fuarında sergilenecek olan aracın tasarımı büyük sürprizler sunmuyor.

İki kapılı kardeşlerde olduğu gibi daha köşeli bir tasarım diline sahip olan Sportback seçeneklerde büyük bir ön panjur, LED farlar, bombeli bir kaput, ön çamurlukların arkasına eklenen süslemeler, LED stoplar ve uç bölümü bir spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı bulunuyor. S5 modellerindeyse daha agresif tasarıma sahip tamponlar, büyüyen jantlar, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışları gibi detaylar görülebiliyor.


İç mekanı da tam bir Audi klasiği olarak kaliteli görünen otomobilde dijital gösterge paneli sunulurken üç kollu direksiyon sistemi "S" logolu araçlarda alt kısmı düzleştirilmiş olarak alınıyor. Orta konsol üzerinde yer alan ekranın boyutları büyürken havalandırma sistemine büyük sayılabilecek bir ekran ayrılmış.


Daha önce Volkswagen Passat'ta karşımıza çıkan havalandırma ızgaralarının devamı gibi görünen ön yolcu konsolu A5'te de görülebilirken geniş vites konsolunda dokunmatik MMI kumanda paneli ve küçük vites topuzu dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan elektrikli bagaj kapağının altındaysa 480 litrelik hacim bulunuyor.


Eskisine göre 21 mm uzayan otomobil eşdeğer versiyonlarda 85 kg'a kadar daha hafif yapıya sahip. Aks mesafesi 14 mm uzarken yükseklikte 5 mm'lik azalma yaşanmış. Ayrıca 0.26 olarak açıklanan hava sürtünme katsayısı da başarılı. Kaputu altında ilk etapta, güçleri 190 ile 286 beygir arasında değişen beş farklı benzinli ve Diesel ünite bulunacak olan A5'in motor seçeneğine göre donanımına dört tekerlekten çekiş sistemi de eklenebilecek. 170 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli benzinli motorsa doğal gazla da çalışabilme özelliğine sahip.


S5 Sportback'in kaputu altına 354 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen, 3 litre hacimli v6 motoru koyan Audi bu seçenekle birlikte aynı motor hacmine sahip ve 286 beygir güç üretebilen Diesel modelde Quattro ve 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanı kullanacağını açıkladı. Diğer araçlardaysa 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ünite alınabilecek.

BBR MX-5 Super 200


Mazda'nın küçük roadster modeli hakkında konuşulduğunda aklımıza gelen ilk modifikasyon firmalarından olan BBR bu otomobilin yeni nesil seçenekleri için de güçlendirme kitleri hazırlamaya başladı.

Otomobilin görünümünde değişiklik yapmayan firma bagaj kapağı üzerine karbon fiber spoiler eklerken 17 inç çaplı jantları da daha hafif seçeneklerle değiştirmiş. Egzoz ve süspansiyon sistemleri elden geçirilirken fren sistemi güçlendirilmiş.


2 litre hacimli motorla donatılan MX-5 için sunulan Super 200 kitiyle birlikte atmosferik emişli üniteden 215 beygir güç, 248 Nm tork elde edilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.7 saniyeye inmiş.

6 Eylül 2016 Salı

BMW X1 xDrive25Le iPerformance


Gün geçtikçe sayıları artan hibrit otomobillere bir yenisi eklendi. Yeni nesil BMW X1'in hibrit versiyonu ilginç şekilde Çin'de tanıtıldı. Bu ülkede üretilecek olan otomobil ilk olarak yine sadece Çin pazarında satılacak.

Ön panjurda kullanılan mavi renkli ızgaralar, daha ince lastikler ve sol ön çamurluğun arkasında yer alan şarj kapağıyla tanınabilen otomobilin görünümünde başka farklılık bulunmuyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli motor gürev yapan araç 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 95 beygir güç, 165 Nm tork üretebiliyor. Bu sayede hibrit X1'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.4 saniye sürüyor.

SPOFEC Dawn


Rolls-Royce'un üzeri açılabilen modellerinden Dawn, modifikasyon dediğimizde aklımıza gelen ilk araçlardan olmasa da bu otomobil üzerinde çalışma yapan firmalar da bulunuyor. Bu üreticilerden birisi de Alman SPOFEC.

Daha önce Wraith ve Ghost'u da güçlendiren üretici Dawn'un dış mekanında değişiklikler yapmış. Daha geniş hava girişleriyle donatılan ön tampon biraz daha agresif görünürken yan eteklere de, ön tampon yanlarında olduğu gibi hava çıkışları eklenmiş.


22 inç çaplı jantlara sahip olan aracın arka bölümünde elden geçirilen tampon ve 5 kg hafifletilmiş egzoz sisteminin çıkışları görülebiliyor. Yerden yüksekliği 40 mm alçaltılabilen otomobilin karbon seramik fren diskleri 38 kg hafifleme sağlamış.

Çift turbo beslemeye sahip, 6.6 litre hacimli v12 motoru 687 beygir güç, 980 Nm tork üretebilen bu Dawn 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor.

5 Eylül 2016 Pazartesi

Piecha AMG GT-RSR


Mercedes-AMG'nin süperspor otomobili için geliştirilen modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Piecha tarafından hazırlanan yeni paketle birlikte otomobilin performansı, standart GT R versiyonunun üzerine çıkıyor.

Dışarıdan bakıldığında daha agresif bir duruşa sahip olduğu görülebilen otomobilin ön tamponunda yer alan hava girişleri flaplarla bölünürken alt bölüme bir splitter eklenmiş. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara sahip olan aracın yan etekleri genişletilirken bu bölümün altına özel aydınlatmalar yerleştirilmiş.


Asıl değişimi arka kısımda yaşanan otomobilin yenilenen tamponunda hava çıkışları kullanılırken yenilenen egzoz sisteminin dörtlü çıkışı ve büyük difüzör agresif görünümü pekiştiriyor. Artan süratle birlikte otomatik olarak yükselen spoiler ile araçta sabit bir karbon fiber spoiler kullanımına da başlanmış.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 612 beygir güç, 840 Nm tork elde edilmiş. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.7 saniye olarak açıklanan otomobilin maksimum sürati 330 km/s.

Varsovia Concept


Son zamanlarda her yerden fırlıyormuş gibi görünen yeni otomobil üreticilerine bir yenisi ekleniyor. Polonya merkezli Varsovia'nın konsept aracı lüks ve çevre bilincini bir araya getirebilen bir sedan.

Aracına isim bulmakta zorlanıyormuş gibi görünen Varsovia Motor Company'nin otomobili sadece Varsovia olarak adlandırması ilginç olsa da dış görünüme bakınca firmanın ciddi olduğu anlaşılıyor. Dik bir burun kısmına sahip olan aracın köşeli hatları oturaklı bir görünüm sunuyor. LED aydınlatma grubuna sahip olan konseptte ön panjur bulunmuyor.


İnce yapılı yan aynalar ve 19 inç çaplı jantlara sahip olan yan bölümde bir coupé görünümü sunulsa da otomobil aslında dört kapılı. B sütunu bulunmayan aracın gizli kapı kolları, sadece arka yolcular için düşünülen cam tavan ve dik C sütunu gibi farklı tasarım detayları bulunuyor. Uzun bir bagaj kapağına sahip olan konseptin stopları da ince uzun bir tasarıma sahip.


İç mekanda da sade bir tasarım dili benimseyen otomobilde klasik bir gösterge paneli bulunuyor olsa da yeri boş bırakılan ön yolcu koltuğu sayesinde arka koltuk yolcuları için sunulan bölüm büyütülebilmiş. Bu kısımda tavandan inen dev ekranlar ve masaj fonksiyonlu koltuklar gibi aksesuarlar sunulurken asıl ilginç özellik yolcuların ruhsal durumlarını anlayıp müzik, havalandırma ve koltuk sertliklerini buna göre ayarlayan sistem olarak gösterilebilir.


2019 yılında 50 adetlik sınırlı üretimi başlaması planlanan araçta kullanılacak elektrik motoru 350 km menzil sunarken menzil uzatıcı içten yanmalı motorla sürüş 850 km boyunca devam edebilecek. Ağırlığı 2 ton civarında olması planlanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 5 saniyenin altına çekilecek.