23 Nisan 2020 Perşembe

Ford Mustang Cobra Jet 1400


Yavaş yavaş hareketlenmeye başlayan yeni otomobil tanıtımlarına bir de prototip eklendi. Mustang'in drag yarışlarına özel seçeneği Cobra Jet çok farklı bir güç ünitesiyle bizleri şaşırttı.


Görünüm olarak geçtiğimiz yıl tanıtılan kardeşinden çok farklı olmayan otomobilin ön panjurunda yer alan Mustang logosunun LED aydınlatması aslında bizlere bir ipucu veriyor. Otomobilin elektrik motoru 1.420 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. Diğer teknik veriler henüz paylaşılmamış olan otomobilin 400 metreyi 8 saniyenin biraz üzerinde geçebileceği belirtilmiş.

Toyota Yaris Cross


Birkaç senedir kıyasıya rekabetin yaşandığı B-SUV segmenti yeni oyuncusuna bugün kavuştu. Toyota, Yaris temelleri üzerine geliştirdiği ve Yaris Cross ismini verdiği modelini tanıttı.

Dik ön bölümünde yer alan yükseğe yerleştirilmiş LED farları sayesinde heybetli bir görünüme kavuşan otomobilin yan bölümüne bakıldığında üst kısmı düz çamurluklar, siyah plastik korumalar, kontrast renkte tavan ve çift renkli C sütunu görülebiliyor.


Arka bölümü de sportif görünen SUV'de genişlik boyunca uzanan LED stoplar dik yerleşime sahip reflektörler, spoiler ve yüzgeç anten kullanılıyor. 4.180 mm boya, 1.765 mm genişliğe ve 1.560 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.560 mm olarak açıklanıyor.

Sade ve dış görünümün aksine yuvarlak hatlı bir iç mekan tasarımı sunan Yaris Cross'ta şık bir direksiyon simidi, yarı dijital gösterge paneli ve yükseğe yerleştirilmiş dokunmatik ekran gibi donanımlar bulunuyor. 40:20:40 oranında yatabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebilen bagajın hacmiyse henüz açıklanmadı.


Kaputu altında hibrit bir güç ünitesi sunan otomobil aynı zamanda dört tekerlekten çekişli olmasıyla da segmentinde tek. 1.5 litre hacimli benzinli motora eşlik eden elektrik motoru, karma kullanımda 116 beygir güç üretebiliyor. Modelin önden çekişli bir seçeneği de piyasaya sürülecek.

22 Nisan 2020 Çarşamba

Range Rover Evoque ve Discovery Sport P300e


Range Rover, iki modeline birden hibrit teknolojisi ekledi. Evoque ve Discovery Sport'un kaputu altına yerleştirilen üniteler sayesinde araçlar hem kardeşleri arasında en yüksek performansı hem de en düşük yakıt tüketimini sunuyor.


Görünüm olarak kardeşlerinden farkları çok az olan modellerde gizlenmiş egzoz çıkışları, her iki tarafta da bulunan depo kapakları ve P300e armaları dikkat çekiyor. İç mekanda da dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda yer alan bazı özel grafikler haricinde yenilik bulunmuyor.

Asıl yenilikse kaput altında. İkilide görev yapan 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, 3 silindirli, benzinli motor 200 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. Arka aksa kumanda eden elektrik motoruysa 109 beygir güç, 260 Nm tork sağlıyor. İkili ortak çalıştıklarında 309 beygir güç, 540 Nm tork alınabiliyor.


8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan ikiliden Evoque, 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşıp 100 km mesafede ortalama 1.4 litre benzin tüketiyor. Discovery Sport içinse bu veriler 6.6 saniye ve 1.6 litre/100 km. Her iki modelde de 15 kWh kapasiteli piller kullanılıyor ve sırasıyla 66 ve 62 km elektrik menzili sunuyor. 0'dan %80 doluluğa 30 dakikada ulaşabilen pilleri evde şarj etmekse 6 saat 45 dakika sürüyor.

21 Nisan 2020 Salı

Hyundai Veloster N


Hyundai'den de güzel haberler gelmeye başladı. Markanın sportif hatchback modellerinden i30 N'in teknik ikizi Veloster N yeni bir şanzımana ve daha zengin donanıma kavuştu.

Görünüm olarak değişim yaşamayan otomobilin en büyük yeniliği 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunuluyor olması. Farklı modlar sayesinde dinamik sürüşü daha da öne çıkarabilen şanzımanla birlikte overboost fonksiyonu eklenen 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor artık 20 saniye boyunca 377 Nm tork üretebiliyor.


0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabilen aracın iç mekanında da yenilikler mevcut. Hem eskisinden çok daha şık hem de 2 kg daha hafif olan sabit kafalıklı ön koltuklar, yeni güvenlik donanımları, farklı bir vites topuzu, JBL ses sistemi ve 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran donanıma eklenmiş.

Audi A3 Sedan


Sonunda Avrupa'dan da haberler gelmeye başladı. Mart ayının başında hatchback kardeşi tanıtılan Audi A3'ün şimdi de dört kapılı versiyonları ortaya çıktı. Aracın görünümü, kardeşinde olduğu gibi etkileyici.

Küçültülmüş bir A4'e benzeyen A3 Sedan'ın ön bölümü 5 kapılı kardeşiyle aynı. Yandan bakıldığında şık karakter çizgileri görülebilen otomobilin arkasında dinamik duran LED stoplar ve gizlenmiş egzoz çıkışları bulunuyor.


4 cm artışla boyu 4.5 metreye ulaşan otomobilin genişliği de 2 cm artışla 1.82 metreye ulaşmış. Yüksekliği 1 cm artarak 1.43 metre olan aracın aks mesafesiyse değişmemiş. A3 Sedan'ın hava sürtünme katsayısı 0.25 ve bagaj hacmi 425 litre.

İç mekanı 5 kapılı kardeşiyle aynı olan otomobilin bu bölümünde Lamborghini Urus'tan esinlendiklerini söyleyen Audi tasarımcıları bizlere bu araçta yer alana benzeyen havalandırma ızgaraları ve direksiyon simidi veriyor. Dijital gösterge paneli, head-up display ve dokunmatik ekranla birlikte otomatik şanzımanlı modellerin vites kolundan mahrum olduklarını hatırlatalım.


Kaput altındaysa tanıdık motorlar var. 1 ve 1.5 litre hacimli, benzinli üniteler 110 ve 150 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli Diesel ünitenin 116 ve 150 beygir güç üretebilen iki seçeneği mevcut. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılabilen otomobilin otomatik şanzımanlı seçeneklerinde 48 Volt hafif hibrit sistemi yer alıyor. Bu sistem istenildiğinde motora 50 Nm'ye kadar tork takviyesi yapabiliyor.

19 Nisan 2020 Pazar

Hongqi H9


Çin'den gelen haberlere bir yenisi eklendi. Hongqi'nin E segmentinde yer alan temsilcisi H9, özellikle Alman rakiplerine karşı iddialı bir duruşa sahip olmaya çalışıyor. Bu çabanın getirileri önümüzdeki aylarda ortaya çıkacak.


Tasarımında Lincoln, Rolls-Royce, Cadillac ve Hyundai gibi birçok markayı andıran detaylar yer alan otomobilin büyük ön panjuru, çift renkli gövdesi ve 5.2 metre uzunluğa sahip olması aslında bir üst segmentle rekabet edebilecekmiş hissini uyandırıyor. Bu arada aks mesafesinin de 3 metre üzerinde olduğunu belirtelim.

LED farların üzerinden başlayıp panjurun altına uzanan ince aydınlatma çubuğu ve kapılarla hemzemin açma kolları ilginç dokunuşlar olarak gösterilebilir. 20 inç çaplı jantlar, bolca krom çıta, kısa bagaj kapağı ve bol LED aydınlatmaya sahip stoplar da diğer kalemler.


İç mekanda şık bir tasarım sunan otomobilin birçok kumanda elemanı Mercedes modellerinde alınmış gibi görünüyor. Dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranın görünümü de bu markaya göz kırpıyor. Arkada iki adet tekli koltuk sunan araç hem direksiyon üzerinde hem de orta konsolda dokunmatik düğmelere yer vermiş.

İki benzinli motor seçeneğiyle satışa sunulan H9'da görev yapan 2 litre hacimli, ünite, turbo besleme yardımıyla 252 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 3 litre hacimli V6 ise kompresör beslemeyle 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Üretilen güç arka aksa aktarılıyor.