1 Ekim 2022 Cumartesi

Citroën Oli


Citroën bu yıl da ilginç bir konseptle karşımıza çıktı. Dacia Manifesto konseptiyle birçok ortak noktası bulunan aracın değişik özelliklerinden birisi de aslında bir pick up olması. Elektrikli model aynı zamanda markanın yenilenen logosunu taşıyan ilk araç.

Köşeli hatlarıyla gözden kaçması mümkün olmayan otomobilin ilginç şekillendirilmiş LED farları ve arazi araçlarında kullanılanlara benzeyen tamponu farklı görünümü pekiştiriyor. Dik ön cam, altında şarj girişi olan logo ve üzerine basılabilen tavan gibi detaylar da gözlerden kaçmıyor.

Jant tasarımı bile köşeli olan otomobilin siyah çamurluk korumaları basamak olarak kullanılabiliyor. Öndekinin bir eşi olan arka tamponun üst kısmında büyük bir kapak ve kasanın üzerini örten cam görülebiliyor. LED stoplarsa şeffaf tasarıma sahip.

Altlarına süspansiyon görevi gören parçalar eklenen dört koltuğa sahip olan iç mekanda dört kişilik yer var. Dış bölüm gibi burada da geri dönüştürülmüş malzemeler kullanan Citroën ön konsolu modiler tasarlamış. Burada bulunan silindirik hoparlörler sökülebilirken direksiyon simidinin üst ve alt kısmı düzleştirilmiş. Tabanı düz olan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor.

Yaklaşık 1 tonluk ağırlığa sahip olduğu belirtilen elektrikli konseptte 40 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 400 km menzil sunabilen otomobilin maksimum sürati 110 km/s'te sınırlandırılmış. Bu arada modelin boyu 4.2 metre.

30 Eylül 2022 Cuma

Lamborghini Urus S


Lamborghini Urus ailesi genişlemeye devam ediyor. Ağustos ayında tanıtılan Performante'nin ardından şimdi de sıra geldi Urus S'e. Bu model, güçlü versiyonun motoruyla ilk seçeneğin daha sade görünümünü birleştiriyor.

Alt bölümü piyano siyahı olan tamponları farklı tasarımlarıyla dikkat çeken aracın jant çapları da 23 inçe kadar büyüyor. Yine siyah renkli yan etekler ve hava çıkışlarına sahip kaput gözlerden kaçmıyor. opsiyonlar arasında karbon fiberden üretilen tavan ve kaput yer alıyor. İç mekan tasarımında büyük bir sürpriz olmasa da araç için sunulan deri kombinasyonları güncellenmiş.

Kaput altında görev yapan 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 üniteyse 666 beygir güç üretiyor. 2.197 kg ağırlığa sahip aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.4 saniye sürerken maksimum sürat 305 km/s. bu veriler, Urus Performante'nin az da olsa gerisinde.

Ram 2500 Heavy Duty Rebel


Ram'in arazi odaklı modellerine bir yenisi ekleniyor. İlk olarak 2015 yılında karşımıza çıkan Rebel, daha önce Ram 1500 temelli bir sekilde satılmış olsa da artık büyük kardeş 2500 Heavy Duty'nin de araziye uygun seçeneği haline geldi.

1500 Rebel'da olduğu gibi farklı ön panjur ve tamponun haricinde hava girişli kaputa da sahip olan araçta 20 inç çaplı jantlar ve 33 inç çaplı lastikler standart olarak sunuluyor. Daha da iddialı arazi için 18 inç çaplı jantlar da sunulmakta.

İç mekanda yan destekleri daha yüksek olan ve Rebel armalı koltuklar sunulan aracın yükleme kapasitesi 1.424 kg. Çekme kapasitesiyse 7.611 kg. Rebel armaları, plastik korumalı stoplar, zemin korumaları ve havalı süspansiyon sistemi donanımda yer alıyor.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan pick up'ın ilk ünitesi 6.7 litre hacimli bir turbo Diesel. 375 beygir güç, 1.152 Nm tork üretebilen sıralı 6 silindirli ünite 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. 416 beygir güç, 582 Nm tork üretebilen 6.4 litre hacimli V8 ise atmosferik emişli benzinli bir ünite. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilen motor, diğeri gibi gücü dört tekerleğe aktarıyor.

28 Eylül 2022 Çarşamba

Ferrari SP51


Ferrari'nin tek örnek modelleri arasına bir yenisi katıldı. İtalyan üreticinin yeni aracı SP51, 812 GTS temelleri üzerine geliştirilmiş. Tayvanlı bir Ferrari koleksiyoneri için üretilen otomobil 1955 model 410 S'e de göndermeler yapıyor.

Temellerini kullandığı otomobilden çok daha sivri bir burun yapısına sahip olan araçta daha küçük farlar ve dev hava girişlerine sahip ön tampon kullanılmış. Jantları SP3 Daytona'ya göz kırpan modelin kaputu, ön çamurlukları ve kapılarında çıplak karbon fiber bölümler var.

Üzerinde bulunan şeritler iç mekanda da görülebilen SP51'in arka kısmında da yeni bir tampon, daha büyük bir difüzör çıkışı ve daha geniş egzoz çıkışları görülebiliyor. Takla barları arasına gerilen aerodinamik parça da çıplak karbon fiberden üretilmiş.

İç mekan görünümü, özel üretim plakası, SP51 armaları ve kırmızı renkli Alcantara döşemeleri dışında görsel olarak 812 GTS'ten farksız olan modelin kaputu altında da 6.5 litre hacimli V12 ünite bulunuyor. Bu motor 800 beygir güç, 718 Nm tork üretebiliyor.

BMW Z4


BMW'nin yepyeni modellerinin yanında hafifçe makyajlanan araçları da ortaya çıkıyor. Bu otomobillerin arasında bulunan Z4, motor teknolojisi değişmese de görsel olarak sunduğu farklılıklarla güncel kalmaya çalışıyor.

M-Sport paketi artık bütün motor seçeneklerinde standart olarak sunulan otomobilde Shadowline isimli paket de standart olarak bulunuyor. Siyah renkli trim parçaları sunan bu donanım haricinde yeni gövde renkleri ve jant tasarımları araçla birlikte sunulmakta. Ön tamponu daha agresif görünen otomobilin ön panjur ızgarası da sadeleştirilmiş.

İç mekanında da daha önce opsiyonel olarak sunulan bazı donanımları standart olarak sunmaya başlayan aracın kaputu altında görev yapan 2 ve 3 litre hacimli benzinli üniteler de korunmuş. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan motorlardan küçük hacimli olanı manuel şanzımanla da eşleştirilebiliyor.

Opel Astra GSe


Opel, Astra'nın en sportif seçeneğini tanıttı. Hem hatchback hem de station wagon gövdeyle sunulacak olan versiyonun kaputu altında tanıdık bir hibrit motor bulunuyor. Aracın tasarımında da ufak tefek değişiklikler var.

Manta GSe konseptinden alınmış gibi duran 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin ön tamponunda daha çok yüzeyin siyaha boyandığı görülebiliyor. GSe armalarına da sahip olan gövde, 10 mm alçaltılan süspansiyon sistemi sayesinde daha sportif duruyor.

İç mekanda, yan destekleri daha yüksek olan Alcantara döşemeli sportif ön koltuklarla bizleri karşılayan otomobilin direksiyon sistemi ve ESP'si daha sportif ayarlara kavuşmuş. Tavan döşemesi de standart olarak siyah olarak sunuluyor.

Kaputu altında 1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli bir motor bulunan aracın bu ünitesi 180 beygir güç üretebilirken elektrik motoruyla değer 225 beygire ulaşıyor. 360 Nm tork sunan sistem 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü ön aksa aktarıyor.

Ford F-Serisi Super Duty


Amerika'dan büyük pick up haberleri arka arkaya gelmeye başladı. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan Chevrolet Silverado HD ailesinin ardından şimdi de sıra Ford F-150'nin büyük kardeşleri F-250 ve F-350 Super Duty'de.

Farklı donanım seviyelerinde değişik tasarımla gelseler de ön panjuru bütün seçeneklerde F-150'ninkinden büyük olan Super Duty modellerinin LED farları da daha büyük. Ön tamponu da çift çeki demiriyle daha güçlü görünen araçların kaputlarında "Super Duty" arması yer alıyor. Ailenin uzayabilen yan aynaları da küçük kardeşinde kullanılanlardan daha büyük.

Bütün seçeneklerde 2.44 metre uzunluğa sahip kasa kullanılan modellerde bu bölümde sunulan hacim 2.223 litreye ulaşıyor. Jant çapları 20 inçe, fren disklerinin çapıysa 400 mm'ye kadar uzanıyor. Bol bol basamakla donatılan kasa çevresi ve kasa kapağına işlenen "Super Duty" armasıyla farklılık yaratan araçlardan F-350'yi dört arka tekerlek ve 5. tekerle almak da mümkün.

İç mekanı büyük ölçüde F-150'ninkiyle aynı olan büyük kardeşlerde vites kolu direksiyon kolonuna alındığından ön koltuklar arasında kalan kısımda ufak tefek yenilikler var. Araçlarda sonradan eklenen ekipmanların kumandaları için tavana yerleştirilen 6 düğme bulunuyor. Açılabilir panoramik cam tavan ve 1.080 Watt çıkış gücüyle 18 hoparlöre sahip B&O ses sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kaputu altında iki yeni motor seçeneği bulunan Super Duty ailesinin 6.8 litre hacimli, benzinli V8 motoru 411 beygir güç, 603 Nm tork üretebilecek. 7.3 litre hacimli V8 ile bu değerler 436 beygir güç ve 637 Nm tork olarak güncellenecek.

6.7 litre hacimli, V8 turbo Diesel üniteyle de alınabilecek ikilide bu ünitenin iki farklı versiyonu kullanılacak. Düşük güçlü ünite 482 beygir güç, 1.422 Nm tork üretebilirken yüksek güçlü motor 507 beygir güç, 1.625 Nm tork üretebilecek. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün araçlarda standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi de XLT donanımından itibaren standart.

BMW XM


BMW'nin ilginç görünümlü modelleri tanıtılmaya devam ediyor. İsmini eski bir Citroën modeliyle paylaşan XM, markanın yeni tasarımını hibrit bir motorla birleştirmiş. Üstelik tasarım, geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept kardeşine çok benziyor..

Bizleri son derece köşeli hatlarla karşılayan modelin büyük ön panjuru aydınlatmalı olarak alınabiliyor. Çift katlı farlar ve bol hava girişi de sportif bir hava oluşturmuş. Bakır renkli detayları jantlara da sıçrayan araçta bu parçalar 21, 22 veya 23 inç çaplı olarak tercih edilebiliyor. Jantların merkezinde logo yerine BMW yazısı bulunması da ilginç.

Kapı altları ve çamurlukların haricinde tamponların da büyük kısmında piyano siyahı kullanılırken ince yapılı LED stoplar ve köşeli tasarıma sahip dörtlü egzoz çıkışı şık duruyor. Bagaj kapağıyla aynı seviyede olan arka camın üst köşelerine eklenen marka logolarıysa ilk M modeli olan M1'e göndermeler yapıyor. 5.110 mm boya, 2.005 mm genişliğe ve 1.755 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 3.105 mm olarak açıklanıyor. XM'in bagaj hacmiyse 527 ile 1.820 litre arasında değişiyor.

İç mekanı, kullanılan renkler haricinde dış tasarımdan çok daha sade olan XM'de diğer BMW modellerinden de tanıdığımız direksiyon simidi, djital gösterge paneli ve dokunmatik ekran bulunuyor. Birçok güncel modelin aksine vites topuzu da bulunan aracın vites konsolu tasarımı da tanıdık.

Kaputu altında 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V8 motor barındıran araca bir de elektrik motoru eklenince sistem 653 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 2.7 tonun üzerinde olan SUV, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse pakete göre 250 veya 270 km/s'te sınırlanıyor.

29.5 kWh (25.7 kullanılabilir) kapasiteli bataryalarıyla 88 km elektrikli menzil sunabilen otomobil sadece elektrik enerjisi kullanarak 140 km/s hız yapabiliyor. 7.4 kW AC şarja izin veren bataryaları sıfırdan doldurmak yaklaşık dört buçuk saat sürüyor.

Önümüzdeki aylarda XM 50e isimli giriş versiyonu da tanıtılacak olan otomobil bu sçenekte kullanacağı 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motora sahip hibrit üniteyle 475 beygir güç, 700 Nm tork üretebilecek. Bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.1 saniye sürecek.

27 Eylül 2022 Salı

Peugeot e-208


Peugeot, elektrikli modellerinde yer alan motoru güçlendirmeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan e-308'de kullanılan motor artık önceden 136 beygir güç üretebilen üniteye sahip olan araçlarda da kullanılacak.

156 beygir güç ve eskiden olduğu gibi 260 Nm tork üretebilen otomobilin bataryaları da artık 51 kWh (48.1 kWh kullanılabilir) kapasiteli. Menzili 400 km'ye ulaşan otomobil AC şarj ile 7.4 ve 11 kW, DC ileyse 100 kW'a kadar şarj kabul edebiliyor.

Wiesmann Project Thunderball


Elektrikli değişime Wiesmann da katıldı. İki kişilik spor otomobilleriyle tanınan markanın modern aracı da diğer modellerinin klasik tasarım özelliklerine sahip. İç mekanı modernleşen roadster başarılı performansıyla da dikkat çekiyor.

MF5 Roadster'ı andıran tasarımında daha büyük bir ön panjur kullanılırken dörtlü farlar ve stoplar açıkta bırakılmış. Aerodinamik jantlar ve ön çamurluğun arkasında yer alan hava çıkışı da ilgi çekici görünüyor. Arkadaysa ucu spoiler şekilli bagaj kapağı ve difüzör çıkışı gözlerden kaçmıyor.

İç mekanında şık bir direksiyon simidi, bol bol deri ve Alcantara döşeme ve metal yüzeyler kullanılan otomobilde yüksek yan destekli, karbon fiber koltuklar, metal pedal seti, dokunmatik ekran, dijital gösterge paneli ve ilginç şekilde orta konsola yerleştirilen analog göstergeler kullanılmış.

Arka aksında bir çift elektrik motoru bulunan otomobil 680 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen aracın ağırlığıysa 1.7 tonun biraz üzerinde. 83 kWh kullanılabilir kapasiteye sahip bataryalar 800 Volt mimarisine sahip ve bir taraftan 500 km menzil sunabilirken diğer taraftan 300 kW şarja izin veriyor.

Chevrolet Silverado HD


Chevrolet Silverado'nun daha "kaslı" versiyonu olan HD de yenilendi. En son 2019 yılında yenilik yaşayan araçlar güçlenen Diesel motorlarıyla dikkat çekiyor. Bu arada yeni nesil otomatik şanzıman da artık bütün seçeneklerde sunuluyor.

Standart Silverado'nun yükseltilmişi gibi duran araçlarda daha büyük gündüz aydınlatmaları, hava girişli kaput ve ön tampona eklenen LED sis farları bulunuyor. Elektrikli olarak uzayabilen kollara sahip yan aynalar daha büyük alan sunarken kromajlı jantlar 8 bijonlu. Yenilenen arka tamponun köşelerindeki basamaklar büyürken arka çamurlukların önüne de birer basamak eklenmiş.

İç mekanda büyük bir tasarım değişikliği bulunmuyor olsa da aracın vites kolu, ara konsoldan direksiyon kolonuna taşınmış. Bu bölümde daha büyük bir boşluk açan değişim sonrasında bardaklıklar da dikey değil yatay yerleşime kavuşmuş.

Eskiden de olduğu gibi 2500 ve 3500 seçeneklerine sahip olan ailenin kaputu altında 6.6 litre hacimli V8 motorlar kullanılıyor. Atmosferik emişli ve benzinli ünite 407 beygir güç, 628 Nm tork üretebilirken turbo Diesel kardeşi 477 beygir güç, 1.320 Nm tork üretiyor. Bu motorla donatılan Silverado HD 3500, 16.329 kg çekme kapasitesine sahip. Bütün araçlarda 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

26 Eylül 2022 Pazartesi

DS 3


DS'in değişimi devam ediyor. Büyük SUV modeli DS 7 Crossback'in makyajla birlikte isminden atılan Crossback uzantısı küçük kardeşte de artık kullanılmıyor. DS 3'ün tamamen elektrikli seçeneği de makyajla birlikte güçlenmiş.

İç deseni değişen farlar ve elden geçirilen ön panjur haricinde yenilenmiş tampon ve ailenin diğer üyelerininkini andıran gündüz aydınlatmaları makyajın getirdikleri. Yeni gövde renkleri ve jant tasarımları haricinde stopların etrafında yer alan kromaj bölüm siyaha boyanmış. Bu kısımda eskiden yazan Crossback yazısı da DS Automobiles'e dönüşmüş. Tavana da yüzgeç anten eklenmiş.

İç mekanında, düğmeleri ve aşağıda yer alan kolu yenilenen direksiyon simidi haricinde havalandırma kumandaları altında yer alan motor çalıştırma düğmesinin makyajlandığı görülen otomobil daha geniş dokunmatik ekranıyla da dikkat çekiyor. Bilgi-eğlence sisteminin artık daha hızlı çalıştığı da belirtiliyor.

Kaput altında yer alan 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel motorlarda bir değişiklik olmayan DS 3'ün elektrik motoru artık 156 beygir güç üretebiliyor. 260 Nm torka sahip olan motor 54 kWh kapasiteli bataryalarla 402 km menzil sunabiliyor. Aracı 11 kW AC ve 100 kW DC ile şarj etmek mümkün.

25 Eylül 2022 Pazar

Renault Trafic E-Tech


Renault'nun elektriklenmesi ticari tarafta da devam ediyor. İki yıl önce makyajlanan hafif ticari Trafic de sonunda elektrikli versiyonuna kavuştu. Tasarım konusunda kardeşlerinden farklı olmayan aracın teknik verilerinde farklılıklar olması sürpriz değil.

İki farklı uzunluk ve yükseklikte alınabilen araç 750 kg çekme, 1.100 kg yükleme kapasitesine sahip. 122 beygir güç üretebilen elektrik motoru 52 kWh kapasiteli bataryalardan beslenen Trafic E-Tech 240 km menzil sunuyor. 7 veya 22 kW AC şarj destekleyebilen modelin DC'de maksimum şarj hızı 50 kW oluyor.