27 Şubat 2020 Perşembe
Citroën Ami
Citroën, geçtiğimiz yıl Cenevre'de sergilediği Ami One konseptini gerçeğe dönüştürdü. Elektrikli şehir otomobili bazı ülkelerde ehliyetsiz kullanılabilecek ve fiyatı da 6.000 Euro olacak.
2.41 metre boya, 1.39 metre genişliğe ve 1.52 metre yüksekliğe sahip olan araç aslında otomobil değil, dört tekerlekli, elektrikli scooter olarak tanımlanmış ve bu sayede Fransa'da 14 yaşından itibaren ehliyetsiz şekilde kullanılabiliyor.
Önü ve arkası neredeyse tamamen aynı tasarıma sahip olan otomobilin kapıları da birbirine ters yönde açılıyor. Dışarıya kanırtılarak açılan yan camların haricinde cam tavanın da sunulması iç mekanı daha ferah yapmış. Bu arada jantlar ve gövde panellerinde farklı grafiklerin seçilebilmesi de kişiselleştirme meraklıları için iyi haber.
İç mekanı iki kişilik olan otomobilin bu bölümünde birçok saklama ve depolama bölümü bulunması olumlu. Bu arada dairesel tasarımlı yan aynaların konsept araçta kullanılandan bile küçük olduğunu belirtelim.
485 kg ağırlığa sahip olan araçta 5.5 kWh kapasiteli piller kullanılmış. 8 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla 45 km/s'lik maksimum sürate ulaşabilen Ami'nin menzili 70 km. Pillerse standart bir 220 Volt soketten 3 saatte şarj edilebiliyor.
Volkswagen Touareg R
Volkswagen, hibrit araçlarında sportiflik sunmaya devam ediyor. Bu yönelimin son örneğiyse bir SUV. Touareg ailesine katılan R seçeneği şarj edilebilir hibrit araçların ne kadar süratli olabileceklerine bir örnek.
Ön panjur, yan aynalar, farlar, tavan rayları ve cam çerçevelerinde siyah renk kullanılan aracın ön tamponunda da daha agresif çizgiler hakim. Yine siyah renkli jantlar 20, 21 veya 22 inç çaplı olarak sunuluyor. Kapıların alt kısmı ve çamurluklar gövde rengine boyanmış ve alt kısmı siyah renkli olan tamponun köşelerinde bir çift egzoz çıkışı sunulmuş.
İç mekanında da siyah rengin hakim olduğu Touareg R'da daha sportif ön koltuklar, metal pedallar ve daha kalın bir direksiyon simidi kullanılmış. R logosu, kapı eşikleri, direksiyon simidi, koltuk kafalıkları ve paspaslar gibi yerlerde görülebiliyor. Bu arada koltuk ve kapı içlerinde de farklı desende deri döşeme sunulmuş.
Kaputu altında 340 beygir güç sunabilen 3 litre hacimli, benzinli bir V6 barındıran otomobilin elektrik motoru 136 beygir gücünde. Karma kullanımda 462 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen Touareg R dört tekerlekten çekiş sistemine ve 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımana sahip. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanan aracın elektrikli kullanımda ulaşabildiği süratse 140 km/s. 14.1 kWh kapasiteli bataryalarsa 48 km elektrik menzili sunabiliyor.
Volkswagen Golf GTI, GTD ve GTE
Volkswagen'in en popüler modeli Golf'ün 8. nesil modelleri 2019 yılının sonlarına doğru tanıtılmıştı. Aracın albenisini artırmak isteyen Alman marka Golf ailesine üç farklı yüksek performanslı seçenek ekledi.
Performans odaklı Golf modellerinin tasarımları birbirine çok benziyor. Ön kısımda ışıklandırılmış ve versiyon uzantısına sahip panjur ve beş parçalı sis farlarıyla birlikte geniş hava girişleri dikkat çekiyor. 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlarla alınabilen modellerin arkasına geçildiğinde, Volkswagen logosu altında model adı yerine versiyon ismi yazıldığı görülebiliyor. Ayrıca egzoz çıkışları da üç araçta da farklı tasarıma sahip.
İç mekanda diğer Golf modellerinden çok farklı durmayan araçlarda dijital gösterge paneli, özel ekose döşemeler ve sabit kafalıklı ön koltuklar standart olarak sunuluyor.
Kaput altındaysa tamamı turbo beslemeli olsa da bambaşka motorlar var. GTI'da kullanılan 2 litre hacimli, benzinli ünite 245 beygir güç, 370 Nm tork üretiyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken 7 ileri vitesli DSG opsiyonlar arasında.
Aynı hacimli Diesel motorla donatılan GTD, 200 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Bu model sadece 7 ileri vitesli DSG ile sunuluyor. GTE'nin kaputu altındaysa Cupra León'dan tanıdığımız şarj edilebilir hibrit ünite var. 1.4 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motoruyla 245 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli DSG'ye sahip. 13 kWh kapasiteli bataryalar 130 km/s maksimum sürate kadar 60 km elektrik menzili sunuyor.
Polestar Precept
Şimdiye kadar kardeşi Volvo'nun seri üretim modellerine benzer çizgilere sahip tasarımlarla karşımıza çıkan Polestar'da değişim başladı. Firmanın bu yeniliğini Precept isimli konsept herkese ilan ediyor.
Sivri bir burun yapısına sahip GT'nin aerodinamik verimliliği artıran hava kanalları ve ikişer parçaya bölünmüş LED farları dinamik görünüyor. Geniş bir yan eteğe sahip olan konseptin tavanında LiDAR ünitesi için bir bombe dikkat çekiyor. Yan aynaları yerine kameralar kullanan Precept'in kapı kolları da hemzemin.
Çerçevesiz camlara sahip kapılar kullanan aracın arka kapıları geriye doğru açılıyor. Arka camı bulunmayan otomobilin ince uzun LED stopları bagaj bölümünü boydan boya geçiyor. Tampon altında yer alan difüzör de aerodinamik paketin bir parçası.
Sade görünüme sahip iç mekanında dört adet tekli koltuk sunan konseptte dijital gösterge paneli, dik yerleşime sahip büyük bir dokunmatik ekran, düzleştirilmiş taban, cam tavan ve iki kollu direksiyon simidi gibi özellikler sunuluyor. 3.1 metre aks mesafesine sahip otomobilin koltuklarıysa geri dönüştürülmüş PET şişelerden üretilmiş.
26 Şubat 2020 Çarşamba
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG'nin model ailesi genişlemeye devam ediyor. Ürün gamına katılan en güçlü GLA seçenekleri bir kere daha iki farklı güç seviyesine sahip olacak. Üstelik Avrupa pazarında sadece yüksek güçlü araç satılacak.
AMG armalı modelin sunduğu farklılıklar sürpriz değil. Panamericana ön panjur, geniş hava girişlerine, splitter ve deflektörlere sahip ön tampon, 19, 20 veya 21 inç çaplı jantlar, daha büyük spoiler, dörtlü egzoz çıkışları ve karartılmış krom detaylar standart veya opsiyonel olarak alınabiliyor.
Süspansiyon ve direksiyon sistemlerinde geliştirmeler yapılan otomobilin frenleri de çok daha güçlü. Standart araçlarda, önde 350 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler kullanılırken opsiyonel olarak 360 mm çaplı diskler ve 6 pistonlu kaliperler sunuluyor.
İç mekanda da benzer modifikasyonlar var. Alt kısmı düzleştirilmiş, Alcantara direksiyon simidi, yüksek yan desteklere ve sabit kafalıklara sahip ön koltuklar, metal pedal seti ve AMG modellerine özel grafiklere sahip dijital gösterge paneliyle dokunmatik ekran farklılıkları tamamlıyor.
Kaputu altında tanıdık 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru bulunduran GLA45, 387 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. GLA45 S'te ise aynı ünite 421 beygir güç, 500 Nm tork sağlayabiliyor. Araçların tamamında dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. GLA45 S'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye sürerken maksimum sürat 250 veya 270 km/s'te sınırlandırılabiliyor.
Hyundai i30
Bu yıl Cenevre'de makyajlı haliyle karşılaşacağımız otomobiller arasına bir de Hyundai eklendi. Güney Kore merkezli marka, i30'un rötuşlanan seçenekleri üzerindeki sır perdesini kaldırdı.
Yeni LED farlar, genişleyen ön panjur ve farklı görünüme kavuşan tamponlarıyla daha agresif bir duruşa kavuşan i30'un jant seçenekleri ve gövde renkleri güncellenmiş. Arka bölümde de daha sportif duran tamponlar ve farların desenini andıran LED stoplar kullanıma sunulmuş.
İç mekanda, orta bölümünde daha büyük bir dijital ekran yer alan gösterge paneliyle 10.25 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran dikkatlerden kaçmıyor. N-Line donanımında süspansiyon ve direksiyon sistemleri elden geçirilirken standart olarak sunulan güvenlik sistemlerinin sayısı da artmış.
Kaputu altında da yenilikler sunan i30'un 120 beygir güç üretebilen, 1 litre hacimli, benzinli motoru artık hem 6 ileri vitesli manuel hem de 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunuluyor. 48 Volt hafif hibrit sistemle de alınabilen otomobilin akıllı manuel şanzımanı gaza basılmadığında motorla bağlantıyı kesiyor. Bu sistem ilk olarak yeni i20'de tanıtılmıştı.
Aynı hafif hibrit sistem 136 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli, turbo Diesel motorda da alınabiliyor. Artık 1.5 litre hacimli olan dört silindirli benzinli motorsa 160 beygir güç üretebiliyor. Bu ünite de hibrit teknolojisi ve hem manuel hem de otomatik şanzıman seçeneklerine sahip.
KTM X-Bow GTX
Yakında pistlerde çok daha sık göreceğimiz bir marka olacak. Avusturya merkezli üretici KTM, X-Bow'un GT2 regülasyonlarına uyan seçeneğini tanıttı. Aracın iki farklı güç çıkışı bulunacak.
Sivri burun kısmında LED aydınlatmalar ve büyük bir splitter taşıyan otomobil köşeli hatlarıyla birçok hava giriş ve çıkışı gizliyor. Arka bölümde çok parçalı stoplar, büyük difüzör ve üstten sabitlenen spoiler dikkat çekiyor.
Kaputu altında Audi'den alınan, 5 silindirli, turbo beslemeli, 2.5 litre hacimli motoru barındıran aracın GTX versiyonu 500 beygirin üzerinde güç üretebilirken GT2 uzantılı model 600 beygir gücünde. Yarış aracının ağırlığıysa 1 ton.
DS Aero Sport Lounge
DS'in tasarım dili şu sıralar değişiyor. Sert köşelere sahip olsa da genel olarak yuvarlak hatlı otomobiller üreten firmanın Cenevre'de tanıtacağı konsept bu trendin yakında sonlanabileceğini gösteriyor.
Markanın çok parçalı LED farları ve dik yerleşimli gündüz aydınlatmalarını koruyan modelin ön panjuru şeffaf bir plastikle kaplanarak arkasına sensörler gizlenmiş. Bu parça üzerine ayrıca 3 boyutlu sunumlar da yansıtılabiliyor. Çift renkli gövdeye sahip modelde 23 inç çaplı jantlar görev yapıyor.
Yan aynaları, yerini kameralara bırakan konseptin arkaya doğru alçalan tavanı ve gizlenmiş kapı kolları sportif bir görünüm oluşturmuş. Arka bölümde küçük bir bagaj kapağı camı ve sofistike görünümlü LED stoplar bizleri karşılıyor.
Arka kapıları geriye doğru açılan modelin iç mekanında dört tekli koltuk mevcut. Yan ayna ekranlarını kapılara ekleyen DS ön konsolda hiçbir kumandaya yer vermemiş. Bunun yerine bütün orta konsolu sanal bir ekrana dönüşen modelin, sürücü önünde yer alan iki kollu direksiyon simidinin de üst kısmı bulunmuyor.
Elektrikli bir otomobil olan DS Aero Sport Lounge'da kullanılan motor 680 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilen 5 metre boyundaki SUV, 100 kWh kapasiteli pillerle 650 km menzil sunabiliyor.
Renault Talisman
Renault'nun Cenevre'de sergileyeceği yenilikler arasında Talisman'ın makyajlı seçeneği de bulunuyor. Görünümde yapılan değişiklikler yüzeysel olsa da donanıma yapılan ekler dikkatleri çekiyor.
Hafifçe rötuşlanan tamponlar ve ön panjur haricinde artık opsiyonel olarak Matrix LED farları da donanıma katan Talisman'da farklı gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri de sunulmakta. Tavana yüzgeç anten ekleyen Renault LED stoplara da kayar sinyaller ve krom çıtalar eklemiş.
İç mekanda yeni döşeme seçenekleriylebirlikte dijital bir gösterge paneli sunmaya başlayan Talisman'ın dokunmatik ekranı da daha parlak bir görünüme kavuşmuş. Havalandırma sistemi kuymandaları yenilenmiş ve artık kayar kapağa sahip olmayan bardaklıklar büyümüş. Çerçevesiz iç ayna da donanıma eklenmiş.
Yönlendirilebilir arka aks ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi gibi opsiyonel donanımları yine sunmaya devam eden Talisman artık 2. seviye otonom sürüş özellikleri sunuyor.
1.33 ve 1.8 litre hacimli benzinli motorları 160 ve 225 beygir güçle 270 ve 300 Nm tork üretebilen otomobilin bu üniteleri, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. 1.7 litre hacimli Diesel motorun 120 ve 150 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunurken 2 litre hacimli ünite, 160 ve 200 beygir gücünde iki seçeneğe sahip.
25 Şubat 2020 Salı
Renault Twingo Z.E.
Sayısı her geçen gün artan elektrikli otomobillere bir yenisi eklendi. Renault'nun minik hatchback modeli Twingo, kuzeni Smart EQ ForTwo'nun ardından elektriklendi. Modelin sunduğu menzilse çok parlak değil.
Tasarım anlamında benzinli kardeşlerinden farkı olmayan otomobilin yeni gövde grafikleri ve armaları farklılık yaratmış. İç mekanda da özgün bir donanım barındırmayan otomobilin 240 litre hacimli bagajında da küçülme yaşanmamış.
Aracın teknik verileri de Smart markalı kardeşinden tanıdık. 81 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen elektrik motoru bulunan araç 0'dan 50 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 135 km/s'te sınırlı. 22 kWh kapasiteli pillerse WLTP çeviriminde 190 km menzil sunuyor.
24 Şubat 2020 Pazartesi
DS 9
DS işleri ciddileştirmeye başladı. Şimdiye kadar varlığını iki SUV ile sürdüren premium marka artık bir sedan araca sahip. Çin'de bir süredir satılan DS 9'un Avrupa için hazırlanan versiyonları, yine Çin'de görülen Peugeot 508 L temelleri üzerine geliştirilmiş.
Kuzeni 508'in aksine bir sedan olan otomobilin ön bölümünde dikey panjur ve kenarlara yerleştirilen ince gündüz farları bulunuyor. Çift renkli aynalar, gövdeye gömülen kapı kolları ve kaputa eklenen kromajlı trim parçası da dikkat çeken detaylar arasında.
Yüksek bir arka bölüme sahip modelin ince yapılı LED stopları şık iç desenleri ve alttan uzayan krom parçalarıyla dikkat çekiyor. DS 9'ün klasik Citroën DS'e göz kırpan bir detayı da arka camın üst köşelerine eklenen sinyaller. Tampona gömülen egzoz çıkışları ve ucu uzayan bagaj kapağı da sportif bir görünüm oluşturmuş.
4.933 mm boya, 1.855 mm genişliğe ve 1.468 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.895 mm olarak açıklanıyor. 508'in askine DS 9'da çerçevesiz kapı camları bulunmuyor.
İç mekana geçildiğinde aracın lüks seviyesi de yüze vuruluyor. Dijital gösterge paneli, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve geniş dokunmatik ekranla birlikte bol bol deri ve Alcantara döşeme beklenen dokunuşlar. Hem ön hem de arka koltuklarında ısıtma, soğutma ve masaj sistemi bulunan otomobilin ön yolcu koltuğu da arkadan kumanda edilebiliyor.
Suunlan donanımlar arasında, yolu tarayan radarlar sayesinde sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi, gece görüşü, adaptif hız sabitleyici, şeritte kalma asistanıyla birlikte 2. seviye otonom sürüş sistemi ve otomatik park yardımcısı bulunuyor.
Motor gücü 225 beygirden başlayan modelin 1.6 litre hacimli, benzinli motoru turbo beslemeli. Aynı üniteyi 11.9 kWh kapasiteli bataryalar ve elektrik motoruyla sunan hibrit seçenek yine aynı gücü sunsa da sadece elektrik motoruyla 50 km menzile sahip.
E-Tense olarak adlandırılan hibrit seçeneklere ilerleyen aylarda 250 beygir güç üretebilen bir seçenek de katılacak. Önden çekişli modelin dört tekerlekten çekişli kardeşiyse 360 beygir güç üretebilecek.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)