30 Kasım 2022 Çarşamba

Opel Astra Electric


PSA grubu elektriklenmeye devam ediyor. Kısa süre önce Astra'nın en güçlü hibrit seçeneğini tanıtan Opel şimdi de aynı aracın tam elektrikli versiyonunu ortaya çıkardı. Model, sürpriz olmayan bir şekilde e-308'in teknik ikizi.

Hem hatchback hem de station wagon gövde tiplerinde tercih edilebilecek modelin tasarımındaki tek farklılık, aerodinamik tasarıma sahip 18 inç çaplı jantlar. İç mekanda da değişiklikler gösterge paneli ve dokunmatik ekranda kullanılan grafiklerden ibaret. Bu arada wagon gövde seçeneğinin sunduğu bagaj hacmi, içten yanmalı kardeşlerinin sunduğundan yaklaşık 100 litre daha küçük.

156 beygir güç üretebilen elektrik motorunun sunduğu 270 Nm tork, e-308'in 10 Nm üzerinde. Hızlanma verileri açıklanmayan ikilinin maksimum süratleriyse 170 km/s'te sınırlı. 54 kWh kapasiteli bataryalarla 416 km'ye kadar menzil sunabilen otomobiller 100 kW DC şarj destekliyor.

Lamborghini Huracán Sterrato


Lamborghini, çılgın modellerine bir örnek daha ekledi. İtalyan markanın bu seferki aracı uçuk performansıyla dikkat çekmekten uzak. 2019 yılında sergilenen Sterrato konseptini seri üretime geçiren firma atmosferik V10 motoruna da bu şekilde şık bir veda hazırlamış.

Konseptin bütün tasarım detaylarına sahip olan otomobil 44 mm yükseltilmiş ve 19 inç çaplı jantlarla donatılmış. Zemin ve yan etekleri ek korumalara sahip olan araçta Bridgestone Dueler AT002 lastikler kullanılıyor.

Porsche 911 Dakar ile aynı temaya sahip olan otomobilin ön tamponunda LED projektörler, tavanında da port bagaj rayları bulunuyor. Siyah renkli yan aynalar ve gövdeyi önde 30, arkadaysa 34 mm genişleten plastik korumalar da modele özel. Motorun daha rahat hava almasın için de tavan arkasında hava girişi yer alıyor.

İç mekan fotoğrafları yayınlanmamış olsa da yeşil detaylara sahip Alcantara döşemeler, dokunmatik ekranda araca özel grafikler ve arazi sürüşüyle ilgili pusula, direksiyon açısı, arazi eğimi gibi bilgilerin verildiği ek göstergeler standart olarak sunulacak.

Diğer Huracán modellerinden tanıdığımız 5.2 litre hacimli V10 motorla donatılan Sterraro 610 beygir güç, 565 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 260 km/s'te sınırlı. Versiyonun üretim adediyse 1.499 olarak açıklandı.

Audi RS6 Avant ve RS7 Sportback Performance


Audi'nin performanslı ve çok kapılı modelleri RS6 Avant ve RS7 Sportback daha da hızlanıyor. Gücü artan otomobillerin görünümleri de az da olsa farklılaşıyor. Bu kategoride çok önemli olmasa da ikilinin ağırlıkları da yeni paketle aşağıya çekilmiş.

Dışarıdan bakıldığında ikilide görülen en büyük farklılık 21 veya 22 inç çaplı olarak alınabilen jantlar. Farklı renklerde alınabilen bu parçalar frenlerin daha rahat soğutulmasını sağlarken ağırlığı da toplamda 5 kg aşağıya çekiyor. Jantlarla birlikte Continental SportContact 7'ler de standart olarak sunuluyor. Her iki modelde de yeni gövde renkleri de sunulmakta.

RS Dynamic paketiyle gelen araçlarda yönlendirilebilir arka aks, Quattro arka diferansiyel ve 280 km/s'e çekilmiş maksimum sürat sunulmakta. Plus paketle birlikte gelen ve önde 440 mm çaplı olan karbon seramik fren diskleri 34 kg hafifleme sağlarken maksimum sürati de 305 km/s'e çıkarıyor.

Motor bölümünde ses izolasyonu da 8 kg azaltılan araçlar bu sayede daha sportif bir sese sahip olmuş. 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 ünite artık 630 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. Yeniden programlanan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde ikilinin 0-100 km/s deparı artık 3.4 saniyede tamamlanabiliyor.

29 Kasım 2022 Salı

Ferrari Vision Gran Turismo


Gran Turismo temalı konseptlere bir eklenti de Ferrari'den geldi. Son zamanlarda aynı oyun için geliştirilen modellerin aksine tam elektrikli bir güç ünitesi bulunmayan otomobil, markanın güncel araçlarına bu konuda çok benziyor.

Diğer konseptler gibi uzun, geniş ve alçak yapısıyla dikkat çeken otomobilde agresif hava giriş ve çıkışlarına sahip bir aerodinamik paket görev yapıyor. Çamurluklar, lastikleri tamamen sarmalarken LED farlar 3 boyutlu yapılarıyla dikkat çekiyor. Arkadaysa büyük spoiler ve dev difüzörle birlikte tek parça stop lambası gözlerden kaçmıyor.

Bir savaş uçağındakine benzer şekilde açılan cam fanusun içerisinde yer alan kabin tek kişilik. 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve gizlenmiş havalandırma ızgaralarına sahip. Neredeyse dikdörtgen biçimli direksiyon simidi üzerindeyse kumanda düğmeleriyle birlikte dijital gösterge paneli de bulunuyor.

Kaputu altında, 296 GTB'den alınan, çift turbo besleye sahip, 3 litre hacimli V6 motor bulunan otomobil bu üniteden 1.030 beygir güç, 900 Nm tork alabiliyor. 3 elektrik motoru da 326 beygirlik güç takviyesi yapıyor. Maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde olan otomobilin sıfırdan 100 km/s sürate ulaşması 2 saniyeden kısa sürerken 0-200 km/s deparı da 5 saniyenin altında tamamlanıyor. 1.250 kg ağırlığa sahip olan otomobil dört tekerlekten çekişli.

Nissan Serena



Nissan, işleyen mekanizmayı büyük değişikliğe uğratmak istemiyor. Bu nedenle Serena'nın 6. nesil örneklerini önceki nesilden çok farklılaştırmayan Japon üretici, bu aracında da Luxion ve Autech isimli iki farklı versiyon sunacak.

Köşeli hatlarını koruyan MPV'nin tasarım olarak farklı iki versiyonunun boyutları da az da olsa farklı. Boyu 4.765 mm'ye kadar büyüyebilen Serena'nın eni 1.715, yüksekliğiyse 1.885 mm'ye ulaşıyor. Aks mesafeleriyse her iki modelde de 2.870 mm.

Dev ön panjura eşlik eden LED farları üç katlı bir yapıya sahip olan otomobilin büyük cam alanları ve kayar arka kapılarıyla bir MPV olduğunu belli ediyor. Aracın arkasındaysa dik yerleşime sahip LED stoplar ve spoiler gözlerden kaçmıyor.

Modern görünen bir kokpite sahip olan Serena'da dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran ve üç kollu direksiyon simidi diğer Nissan modellerinden de tanıdık. Ariya'dan alınan ses açma düğmesi ve havalandırma ızgaraları haricinde vites selektörünün dijital havalandırma kumandalarının altında yer aldığı görülebiliyor.

Bütün yolcular için bardaklık ve USB girişleri sunan otomobilin ilk iki koltuk sırası kızaklar üzerinde kaydırılabiliyor. 3. sıra yanlara doğru katlanabilirken kayar kapının camı açılabiliyor. Manuel perdeye de sahip olan arka kapılardan ulaşılan iç mekanda 8 kişiye kadar oturma kapasitesi sunulmakta.

İki motor seçeneği bulunan Serena'nın 2 litre hacimli, benzinli ünitesi 150 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip versiyon iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. 1.4 litre hacimli, 3 silindirli motorla gelen hibrit seçenekse 163 beygir güç, 315 Nm tork sunuyor ve sadece önden çekişli olarak alınabiliyor.