17 Haziran 2021 Perşembe

Porsche 911 GT3 Touring


Porsche, 911 GT3 ailesini genişletmek için çok beklemedi. Aslında büyük arka kanadı iptal edilmiş standart bir GT3'ten çok da farklı olmayan otomobil yine de Porsche tarafından özel bir isimle adlandırılıyor.

Aracın GT3'ten görsel farklılıkları, daha önce de belirttiğimiz gibi büyük arka kanadın ve hemen altında yer alan daha küçük kardeşinin iptal edilmiş olması. Bu bölümde yüksekliği otomatik olarak ayarlanan bir spoiler kullanan Porsche, ön tamponun tamamını gövde renkli olarak sunmuş.

Touring armaları ve kromajlı cam çerçevelerine de sahip olan aracın iç mekanının birçok yerinde Alcantara yerine deri tercih edilirken kapı ve konsolun üst kısımlarında farklı trim parçaları kullanılmış.

Otomobilin kaputu altındaysa 4 litre hacimli, tanıdık ünite bulunuyor. 6 silindirli Boxer motor atmosferik emişli ve 510 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. Bu motor, gücünü arka tekerleklere 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarabiliyor.

15 Haziran 2021 Salı

Mercedes-AMG GT


Mercedes'in büyük liftback modeli GT 4-Door, hafif bir şekilde güncellendi. Henüz en güçlü motor seçeneği tanıtılmayan otomobilin iç mekanında da ufak tefek yenilikler bulunuyor. Donanım paketleri de artık daha çok modelde sunuluyor.

Üç yeni gövde rengiyle karşımıza çıkan otomobillerin 20 ve 21 inç çaplı jantları farklı tasarımlara kavuşmuş. Güncelleme öncesi sadece üst motor seçeneklerinde sunulan karbon fiber ve gece paketi gibi donanımlar artık daha geniş bir motor seçeneği ailesinde tercih edilebiliyor. Ön tamponlar ve kaliper renklerinde de ufak tefek güncellemeler var.

İç mekan genel anlamda aynı kalsa da arkada üçlü koltuk sunulması, modeli daha kullanışlı hale getirmiş. Yeni döşeme ve trim seçenekleriyle zenginleşen donanımda tamamen dokunmatik düğmelere kavuşan direksiyon simidi de bulunuyor. Bu arada süspansiyon sisteminin de yenilendiğini belirtelim.

13 Haziran 2021 Pazar

BMW X3 M ve X4 M


BMW, X3 ve X4'ün makyajlı halleriyle birlikte bu araçların en güçlü seçeneklerinin de yeni hallerini tanıttı. Otomobillerin dış mekanlarında yaşanan değişim çok dikkat çekici olmasa da kaput altında ilginç gelişmeler var.

Büyüyen ön panjur ve yeni farlar haricinde daha agresif hale gelen ön tamponlarla da dikkat çeken ikili arkadan bakıldığında, dikey yerleşime sahip reflektörler ve tamponun alt kısmında yer alan siyah bölümlerin genişlemesiyle tanınabiliyor.

İç mekanda da beklenen yenilikleri görebiliyoruz. Dijital gösterge paneli, yeni havalandırma ızgaraları ve dokunmatik ekran, yerleri değiştirilen müzik sistemi ve havalandırma kumandalarıyla yeni tasarım vites topuzu farklılıklar arasında.

M3 ve M4'ten alınan bazı parçalar sayesinde çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motorda da değişiklikler yaşanmış. Standart versiyonlar 480 beygir gücünü korurken tork 620 Nm'ye ulaşmış. 0-100 km/s deparıysa 4 saniye olarak açıklanıyor.


Competition versiyonlardaysa aynı motor 510 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Bu araçların 0-100 km/s deparıysa 3.8 saniye olarak açıklanıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın standart olarak sunulduğu araçların maksimum süratleri 250 veya opsiyonel olarak 285 km/s'te sınırlandırılıyor.

Lexus NX


Lexus, küçük SUV modeli NX'in yeni neslini tanıttı. 2025 yılına kadar 20 modelini yenileyecek veya güncelleyecek olan markanın ilk adımı olan bu otomobil artık şarj edilebilir hibrit bir seçeneğe de sahip.

Ana hatları eski haline benzeyen otomobil 20 mm genişlemiş, 20 mm uzamış ve 5 mm yükselmiş. Aks mesafesi de 30 mm artışta olan otomobilin ağırlık merkeziyse 20 mm aşağıya çekilmiş. Önde biraz daha küçük bir panjur ve tek parçalı LED farlara sahip olan NX'in jant çapları 20 inçe kadar çıkıyor. Arkadaysa LED stopların birleştirildiği, egzoz çıkışlarının gizlendiği ve tampon köşelerine sahte hava çıkışları eklendiği görülebiliyor.

İç mekanda daha büyük bir değişim yaşayan otomobilde dijital gösterge paneli ve sürücüye döndürülmüş dev bir dokunmatik ekran kullanılmış. Çift renkli deri döşeme, metal pedal seti ve çerçevesiz dikiz aynası gibi detaylara sahip olan modelin kapıları içeriden küçük bir dokunuşla açılabiliyor.

Kaput altında birçok yeniliğe sahip olan otomobil bazı seçeneklerinde 90 kg'a kadar hafiflemiş. 2.5 litre hacimli, atmosferik emişli motoru 206 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli motorsa 280 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. Araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

Hibrit modellerin ilkinde 2.5 litre hacimli, benzinli motor, arkaya yerleştirilen elektrik motoru sayesinde araca dört tekerlekten çekiş özelliği kazandırıyor. 242 beygir güç üretebilen model 0'dan 100 km/s sürate 7.7 saniyede ulaşabiliyor.

Daha önce Toyota RAV4 Prime'da kullanılan şarj edilebilir hibrit sistemdeyse yine 2.5 litre hacimli, benzinli ünite ve elektrik motoru kullanılıyor. Dört tekerlekten çekişli araçta 18.1 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor ve 306 beygir güçle 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 6 saniyede ulaşıyor. Hibritlerde CVT standart donanımda.