6 Mart 2010 Cumartesi

Kia Sportage




İlk fotoğrafları Şubat ayı başında basına dağıtılan Sportage'ın teknik verileri de 2010 Cenevre otomobil fuarında açıklandı.

Boyu 4.440 mm'ye, eni 1.855 mm'ye, aks mesafesi de 2.610 mm'ye çıkarılan aracın yüksekliği 60mm azalmayla 1.635 mm'ye gerilemiş. Aracın sportif görünmesinde, geniş çamurluklar, dar cam yüzeyler ve sivri burun tasarımı kadar bu alçalmanın da payı büyük.

564 litre hacimli bagaj hacmi, arka koltukların yatırılmasıyla 1.353 litreye kadar büyürken ön koltuklar arasında bulunan gözün hacmi 6 litreye çıkarılmış.

İlk etapta bir benzinli bir de turbo Diesel motor seçeneğiyle satılacak olan otomobilin benzinli motoru 2 litre hacimden 163 beygir güç, 192 Nm tork alırken turbo Diesel motor, aynı hacimden 136 beygir güç, 304 Nm tork alıyor. Benzinli modelde 5 ileri vitesli manüel şanzıman standart olarak gelirken turbo Diesel modelin manüel şanzımanı 6 ileri vitesli. Her iki motor seçeneğinde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulmakta. İki veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilen aracın otomatik şanzımanla donatılan turbo Diesel versiyonu sadece iki tekerlekten çekişli olarak alınabilirken diğer motor ve şanzıman seçeneklerinde bir sınırlama bulunmuyor.

2010 yılının sonunda iki motor seçeneğine daha kavuşacak olan Sportage'ın 1.6 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç, 166 Nm tork üretebilirken 1.7 litre hacimli turbo Diesel motor 115 beygir güç, 255 Nm tork üretebiliyor. Bu motorlarla donatılan araçlar sadece manüel şanzıman ve iki tekerlekten çekiş kombinasyonuyla alınabilecekler.

ALPINA B3 S BITURBO




Geçtiğimiz yıl tanıttığım B3 BITURBO Touring modeli sonrasında bu versiyonların yeterince güçlü olmadığına kanaat getiren ALPINA, araçlara bir "S" versiyonu ekledi.

2010 Cenevre otomobil fuarı sırasında Coupé ve Cabrio versiyonları tanıtılan araçlar tipik ALPINA sadeliğine sahipler. Tamponları yenilenen araçların ön tamponlarında splitter bulunurken arka tamponda küçük bir difüzör ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi dikkat çekiyor.

18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobillerin iç mekanında değişik deri döşeme seçenekleri sunan firma BMW logolarının yerine kendi armasını koyabiliyor.

Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 400 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen otomobillerden Coupé, 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşırken Cabrio'nun aynı sürate ulaşması 4.9 saniye sürüyor. Maksimum süratte de Coupé modelin avantajlı olduğu (298'e 300 km/s) görülürken ortalama yakıt tüketimi her iki versiyonda da 9.7 litre/100 km olarak verilmiş.

Audi A1 S-Line



Alman üretici Audi, yeni miniği A1'in S-Line paketiyle donatılmış versiyonunu tanıttı.

Sadece dış mekanı görsel olarak tanıtılan aracın daha büyük jantlara, daha agresif görünümlü tamponlara, çift egzoz çıkışına ve daha büyük bir arka spoilere sahip olduğu görülüyor.

Motorlarında bir değişiklik olmayacak olan otomobilin S1 versiyonu içinse 2012 model yılına kadar beklemek gerekecek.

Kia Venga


Kia, Euro N-Cap çarpışma testleri sırasında ön emniyet kemerlerinde yırtılmalar görülen Venga modelini geri çağırdı.

Araç piyasaya yeni sürüldüğü için geri çağırmanın maliyeti de düşük olacak. Yaklaşık 2.100 aracın etkileneceği işlemde emniyet kemerlerine birer koruma katmanı dikiliyor. Bu işlem için servisin harcayacağı vakitse yaklaşık 15 dakika.

Toyota RAV4



Şubat ayında yeni yüzüyle karşımıza çıkan RAV4'ün teknik verileri 2010 Cenevre otomobil fuarı sırasında açıklandı.

Hatları biraz daha yuvarlatılmış olarak karşımıza çıkan aracın iç tasarımında da ufak tefek değişiklikler bulunuyor. Direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilen aracın donanımında artık deri-Alcantara döşemeler de bulunuyor.

Aracın Avrupa pazarında sunulacak üç motor ve üç şanzıman seçeneği bulunuyor.

Tek benzinli motor seçeneği olan 2 litre hacimli ünite 158 beygir güç, 198 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli şanzıman ve önden çekiş sistemiyle donatıldığında 0'dan 100 km/s sürate 10.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 185 km/s. Aynı şanzımanla dört tekerlekten çekiş sistemi alındığında 0-100 km/s süresi 10.5 saniyeye uzarken sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (Multidrive S) ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip modellerin aynı sürate ulaşması 11 saniyeyi buluyor.

İki turbo Diesel seçeneğinden güçsüz olanında görev yapan 2.2 litre hacimli ünite 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebilmekte. Manüel şanzıman ve iki tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan modelleri 0'dan 100 km/s sürate 10 saniyede ulaşırken dört tekerlekten çekişli versiyonlar aynı şanzımanla 10.2 saniyede 100 km/s sürate ulaşıyor. Her iki versiyon da 190 km/s maksimum sürate sahip.

6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılan Diesel model sadece dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Bu araç 0'dan 100 km/s sürate 10.8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 185 km/s.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motorun bir de 177 beygir güç üretebilen versiyonu bulunuyor. 400 Nm tork üretebilen motor sadece 6 ileri vitesli manüel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş ikilisiyle sunuluyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 9.3 saniye alırken maksimum sürati 200 km/s.

Aston Martin DBS UB-2010


İngiliz üretici Aston Martin, Carbon Black adlı versiyonunun ardından DBS temelli yeni bir sınırlı üretim seriyi tanıttı. 2010 Cenevre otomobil fuarında tanıtılan seri, 10 yıldır şirketin CEO koltuğunda oturan Dr. Ulrich Bez anısına hazırlanmış.

Teknik anlamda bir yenilik sunmayan bu özel seride "Azurite Black" adlı siyah gövde rengi kullanılırken iç mekandaki deri döşeme rengi olarak metalik bronz seçilmiş. Cryptic Titan adı verilen kaplamalarla zenginleştirilen iç mekanda Dr. Bez imzalı plakalar da bulunuyor.

Sadece 40 örneği bulunacak olan aracın 20'si coupé 20'si ise Volante kasa seçeneğiyle üretilecek.

Honda Odyssey


Honda, Amerika kıtasında oldukça başarılı satış rakamlarına ulaşan MPV modeli Odyssey'nin 21.776 örneğini geri çağırdığını açıkladı.

Honda yetkilileri, geri çağırmanın nedenini bagaj kapağının elektrikli açma-kapama mekanizmasının bazı durumlarda istem dışı kapanmaya sebebiyet verebilmesi olarak açıkladılar.

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid


Alman üretici Mercedes, 2010 Cenevre otomobil fuarında ilk turbo Diesel hibrit aracını tanıttı.

Tasarım olarak standart E serisi modellerinden bir farkı olmayan otomobilin 2.1 litre hacimli turbo Diesel motoru 204 beygir güç üretirken elektrik motoru 20 beygir gücünde.

Sadece elektrik motoruyla da hareket edebildiği bildirilen otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 4.1 litre olarak açıklandı. Emisyon değerlerinin aşağıya çekilmesi için AdBlue kullanan aracın kilometre başına yaptığı CO2 salınım miktarı 109 gram.

5 Mart 2010 Cuma

TAG Heuer Tesla Roadster



İviçre merkezli lüks saat üreticisi TAG Heuer ve elektrikli otomobil üreticisi Tesla, sadece bir örneği olan bir Roadster modeli için güçlerini birleştirdi.

Dış mekan tasarımında standart modellerinkinden bir farklılık bulunmazken gövde üzerinde bulunan şekiller ve TAG Heuer logoları aracı ele veriyor. Sol dış aynası kırmızı renkli olan otomobilin sağda bulunan aynasıysa yeşile boyanmış.

Otomobilde kullanılan orta konsol bu araca özel olarak Tesla baş tasarımcısı Franz von Holzhausen tarafından şekillendirilmiş. Dijital kontrollerin dikkat çektiği kokpitin çeşitli yerlerinde karbon fiber kaplamalar kullanılmış.

Kokpitin orta kısmında TAG Heuer'in Meridiist serisinden bir cep telefonu göze çarparken araçla birlikte sınırlı üretim bir kronometre de alınıyor. Otomobilin merakla beklenen parçasıysa 18 Mart'ta Basel'de tanıtılacak, ve tanıtımın ardından araçta yerini alacak olan konsept saat.

Toyota Auris HSD



Toyota, Auris'in Full Hybrid konseptinin ardından seri üretim versiyon HSD'yi de tanıttı.

Görünüş olarak konsept araçtan bir farkı olmayan otomobilde yeni Auris'in makyajlı kasası kullanılmış. İç mekanı da hafif değişikliklere uğrayan otomobilde kullanılan motorların güçleri de sonunda açıklandı.

1.8 litre hacimli benzinli motoru 98 beygir güç, 142 Nm tork üretebilen otomobilin elektrik motoru 82 beygir güç, 207 Nm tork üretebiliyor. Oldukça yüksek performans verilerine sahip olması beklenen aracın karma gücüyse sadece 136 beygir olarak açıklandı.

Kilometre başına yaptığı CO2 salınım miktarı 89 gram olarak belirtilen otomobilin hava sürtünme katsayısıysa 0.29'dan 0.283 Cx'e düşürülmüş. Bu arada aracın, 50 km/s'e kadar olan süratlerde sadece elektrik motorunu kullanarak yol alabildiği de açıklandı.

GQbyCitroën








Fransız üretici Citroën'in Cenevre çıkartması sürüyor. DS3 Racing modelinin tanıtılmasının ardından DS High Rider ve Survolt konseptlerini de sergilemeye başlayan üretici bir kere daha şık bir hatchback konseptiyle karşımızda.

Oldukça basık bir tavan çizgisine sahip olan otomobilin küçük arka kapıları Mazda RX-8'de olduğu gibi geriye doğru açılıyor. Dev jantları ve şişik çamurlukları aracı oldukça güçlü gösterirken arka tamponun kenar kısımlarına yerleştirilen iki egzoz çıkışı sportif havayı tamamlıyor.

İç mekanı da dışı gibi fütüristik olan aracın göstergeleri üç bölüme ayrılırken direksiyon simidinin altı düzleştirilmiş.

Hibrit güç üretiminin benzinli ayağında görev yapan motor, diğer PSA araçlarından ve Mini modellerinden tanıdığımız turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli ünite. Ne benzinli motorun ne de elektrik motorunun performans verilerini açıklayan Citroën, otomobilin 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabildiğini ve maksimum süratinin 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırıldığını belirtiyor. Otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 80 gram olarak açıklandı.

RUF RGT-8




Alman modifikasyon firması RUF yine ilginç bir konseptle karşımıza çıkıyor. Görünümü, diğer firmaların hazırladığı 911 modellerinden pek farklı olmayan RGT-8'in asıl ilginç yanı sahip olduğu motoru.

Ön ve arka tamponunun tasarımı değiştirilmiş olan otomobilde motor kaputu ve üzerinde bulunan spoiler de yeni. Kapıları ve bagaj kapağı alüminyumdan üretilen aracın motor kaputu ve arka spoileriyse karbon fiberden üretilmiş. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın jantlarının ortasında tek bijon bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde de alışılmadık donanımlarla karşılaşmıyoruz. Yeniden deri kaplanmış olan direksiyonun arkasında yeni bir gösterge paneli bulunurken araçta yarış koltukları, alüminyum pedal seti ve roll cage kullanılmış.

Şimdi gelelim motor kaputunun altına. Diğer modifikasyon firmaları Porsche'nin ürün kataloğunda bulunan motorlardan birisiyle yetinirken RUF, kendi geliştirdiği v8 motorla 911'e hayat vermiş. Evet, yanlış duymadınız. Bu 911'in sahip olduğu motor bir v8!

Yüksek devir çevirebilen 4.5 litre hacimli motoru 8.500 d/d'da 550 beygir güç üretebilirken maksimum tork değeri 500 Nm'ye ulaşıyor. Ağırlığı 200 kg'ın altında tutulan kompakt yapılı motor 6 ileri vitesli manüel şanzımanla birlikte sunuluyor.

Otomobilin motor performansını kontrol altında tutabilmek için fren sistemi de modifiye edilerek seramik diskler kullanılmaya başlanmış.

HAMANN Conqueror II



Modifikasyon firması HAMANN, Range Rover Sport temelli aracı Conqueror II'yi tanıttı.

İddialı bir gövde kitiyle donatılan aracın ön tampon tasarımı değiştirilirken bu kısımda 4 adet LED gündüz farı kullanılmış. Çamurlukları genişletilen araca yan etekler eklenirken arka tampon tasarımı da değiştirilmiş. Bagaj kapağının üzerine büyükçe bir spoiler eklenirken yenilenen egzoz sisteminin çift çıkışı tamponun ortasına yerleştirilmiş.

İç mekanda boyalı alüminyum parçalar ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekerken kadife paspaslar ve özel dikişli koltukar lüksü simgeliyor.

Ön aksı 40, arka aksıysa 30 mm alçaltılan araçta kullanılan jantlar 23 inç çaplı.

Kaputunun altında iki motor seçeneği sunan araçta kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel V6 motor 280 beygir güç, 660 Nm tork üretebilirken kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli benzinli v8 motor 560 beygir güç, 685 Nm tork üretebilmekte.

4 Mart 2010 Perşembe

MANSORY Panamera Turbo



Porsche Panamera Turbo modifikasyonu yapan firmalar arasına MANSORY de katıldı. Üstelik bu katılım oldukça iddialı bir görsel modifikasyonla birlikte geldi.

LED gündüz farlarına sahip, tamamen yeni tasarım bir ön tamponla donatılan aracın ekstra havalandırma kanallı kaputu da MANSORY tasarımı. Genişletilen çamurluklarının önü ve arkasında hava kanalları açılan otomobilin yan etekleri de yeniden tasarlanmış. Yan görünüşünde, üzerine LED aydınlatma eklenen aynalarla birlikte 21 inç çaplı jantları da dikkat çeken aracın opsiyonel donanımında 22 inç çaplı jantlar da sunuluyor.

Arka kısımda yeni tasarlanmış tamponla bu tamponun altına eklenen büyük difüzör dikkatleri üzerine çekiyor. Merkezi egzoz çıkışları da modifikasyon sonrasında gelen aksesuarlardan. Otomobilin arka spoileri için iki seçenek sunan MANSORY, istenirse standart spoileri karbon fiber yaparken istendiği takdirde yine karbon fiberden üretilen sabit bir spoiler kullanabiliyor.

Otomobilin motoruna da dokunmadan geçmeyen firma elektronik kontrol ünitesini yeniden programlarken egzoz sistemi ve turbo beslemeleri yenilemiş. Modifikasyonlar sonunda çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motorun gücü 690 beygire ulaşırken maksimum tork değeri 850 Nm olarak açıklandı. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 328 km/s.

Geiger Ford Mustang Shelby GT500



Alman modifikasyon firması Geigercars.de, Ford Mustang'in en güçlüsü Shelby GT500 temelleri üzerine geliştirdiği canavarı tanıttı.

Tasarımına bakıldığında 20 inç çaplı jantlar haricinde standart otomobilden farksız olan aracın iç mekanında da tek farklılık Alcantara kaplanan direksiyon simidinde.

Bu sade görünüme rağmen 5.4 litre hacimli v8 motorunda neredeyse değişmeyen parça bırakılmayan araca 1.6 bar basınç sağlayabilen 3.3 litre hacimli bir kompresör, intercooler ve ek soğutucu ekipmanlar uygulanmış.

Modifikasyonlar sonucunda 810 beygir güç, 945 Nm tork üretebilir hale gelen otomobil 345 km/s maksimum sürate sahip.

Fren sistemi de modifiye edilen araçta Brembo marka komponentler kullanılmış. 6 pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde ön aksta 380 mm çaplı diskler kullanılmış.

Hennessey Lincoln MKS MaxBoost 435



Lincoln denildiğinde aklımıza "sportif" kelimesi gelmese de Hennessey Performance bizimle aynı fikirde değil gibi. Amerikalı modifikasyon firması, Lincoln MKS modeli için bir performans kiti sunmaya başladı.

Görsel olarak aracı standart versiyonlardan ayırmak oldukça zor. Dışında "Hennessey" ve "MaxBoost 435" armaları bulunan otomobilin iç mekanına geçildiğinde ön koltuk kafalıklarında "Hennessey" ambleminin bulunduğu görülebiliyor. Hazırlanan iki adet seri numaralı plakadan birisi kokpitte, diğeriyse motorda bulunuyor.

Standart aracın turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 motoru 355 beygir güç, 476 Nm tork üretirken modifiye edilmiş otomobil 435 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Bu performans kitinin fiyatıysa işçilik hariç 3.495 Dolar.

Chevrolet Corvette C6.R


GM, 2010 Le Mans 24 saat yarışına katılacağını açıkladıktan sonra şimdi de bu yarış sırasında piste süreceği Corvette modelinin motorunu tanıttı.

Seri üretim Corvette ZR1 temelli olan motor 5.5 litre hacimli bir v8. GT2 kategorisinde yarışacak olan otomobilin motoru 5.800 d/d'da 485 beygir güç üretebiliyor.

IDEA Sofia



IDEA Institute, 2010 Cenevre otomobil fuarında şık sedan modeli Sofia'yı tanıttı.

Bertone ve Pininfarina'nin geçmişteki tasarımlarını andıran bir akıcılığa sahip olan aracın hatları kadın vücudundan esinlenilerek yaratılmış. Sivri burun ve dik bir şekilde kesilen bir bagaj yapısına sahip olan otomobilde yan aynalar yerine kameralar kullanılmış. Dış kapı kolları gizlenmiş olan otomobilde kullanılan dış aydınlatmanın tamamı LED teknolojisi kullanıyor.

Hibrit bir motora sahip olan otomobilin benzinli motorunun 400 beygir güç üretebilen bir v8 olduğu ve yanında görev yapan elektrik motorunun 100 beygir güç üretebildiği açıklanırken geri kalan performans verileri paylaşılmadı.

Aston Martin Cygnet




Geçtiğimiz yıl üretileceği duyurulan minik Aston Martin modeli Cygnet'in kişiselleştirilmiş modellerinin fotoğrafları da su yüzüne çıktı.

Toyota iQ temelleri üzerinde yükselen bir otomobil olan Cygnet'in görünümünde, diğer Aston Martin modellerinde görmeye alıştığımız detaylar dikkat çekiyor. Kaputu üzerinde hava yarıkları açılmış olan otomobilin ön ızgarası da Aston Martin ailesinin geri kalan modellerini hatırlatıyor.

Gerek dış gerekse iç mekanında neredeyse sınırsız kişiselleştirme olanağı bulunan otomobilin iç mekanı için elle dikilmiş kaliteli deri ve Alcantara döşemeler ile karbon fiber ve alüminyum kaplamalar sunuluyor. Maksimum dört kişilik oturma alanı sunan aracın standart donanımı da navigasyon sistemi, iPod bağlantısı ve güçlü bir ses sistemi gibi donanımları içeriyor.

Sadece Aston Martin sahiplerine satılması düşünülen otomobilin motor özellikleri de açıklandı. 98 beygir güç üretebilen 1.3 litre hacimli motor 6 ileri vitesli manüel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabiliyor. 100 km mesafede ortalama tüketimi 4 litre olarak açıklanan otomobilin CO2 emisyon miktarıysa kilometre başına 110 gram. Bu değerlerin ikisi de Toyota iQ'dan düşük.

Nissan


Bir geri çağırma haberi de Nissan'dan geldi. Büyük çoğunluğu Amerika kıtasında satılan toplam 540.000 aracını geri çağıran Nissan, araçlarda iki değişik sorun görüldüğünü belirtiyor.

Modeline göre fren sisteminde veya yakıt göstergesinde bir hata tespit edilen araçlar A.B.D., Meksika, Kanada, Ortadoğu, Rusya, Tayvan, Ukrayna, Japonya ve Pasifik adalarına satılmış.

178.916 araçta fren pedalı sorunu tespit edilirken 418.865 araçta gösterge sorunu bulunuyor. Pedal sorununun nedeni Kanada merkezli yan sayi üreticisi KSR International'ın üretim hatası olarak bildirilirken diğer sorunun nedeni de Inergy Automotive Systems tarafından yapılan hatalı üretim.

Pedal sorunu, 2008-2010 yılları arasında üretilen Titan, Armada, Quest ve Infiniti QX56 modellerinde görülürken gösterge hatası, 2005-2008 yılları arasında üretilen Titan, Armada, Infiniti QX56'da, 2006'nın Ocak ve Mart aylarıyla Ekim 2007-Ocak 2008 tarihleri arasında üretilen Frontier, Pathfinder ve Xterra'da görülüyor.

MANSORY G-Couture



İşte Mercedes G55 AMG'nin MANSORY modifikasyonu sonrasında aldığı hal: G-Couture.

Hemen hemen tamamı karbon fiberden üretilmiş olan gövdesinde büyük değişiklikler yapılan aracın ön tamponu, ön ızgarası ve motor kaputu yeniden tasarlanırken tampon ve tavanın ön kısmına LED aydınlatmalar eklenmiş. Çamurlukları da genişletilmiş olan dev SUV artık daha geniş yan basamaklara da sahip. Arka tampon tasarımı da değiştirilen araçta 23 inç çaplı jantlar görev yapmakta.

İç mekanı müşteriye göre düzenlenebilen araçta dört adet tekli koltuk sunulmakta. Koltukların yan destekleri sportif otomobilleri kıskandıracak türden. Şaft tünelinin üzerinden arka koltukların arasına kadar devam eden platformda çeşitli kontrollere yer verilmiş.

Sahip olduğu 5.4 litre hacimli, kompresör beslemeli v8 motorun çoğu parçası Mclaren Mercedes SLR'ın motorundan alınan yüksek performanslı parçalarla değiştirilen G-Couture 700 beygir güç, 880 Nm tork üretebilmekte.

Infiniti M35 Hybrid


Infiniti, üretileceği, 2009 yılının Ekim ayında kesinlik kazanan hibrit modeli M35 Hybrid'i 2010 Cenevre otomobil fuarında sergiledi.

Markanın seri üretilen ilk hibrit modeli olacak olan araçta 3.5 litre hacimli v6 motorun yanında 68 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru bulunacak.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan otomobilde 7 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunacak.

1.3 kWh kapasiteye sahip pillerle donatılan otomobilin 2011 yılında Avrupa piyasasına sürülmesi planlanıyor.

speedART BTR-II 650 EVO



Porsche 911 Turbo temelli modifikasyon çalışmalarına bir yenisi eklendi. 2009 yılının sonlarına doğru BTR-II 580 modelini tanıtan speedART, şimdi de bu aracın daha güçlü bir modeliyle karşımızda.

EVO adı verilen aerodinamik pakete sahip olan otomobilin ön tamponu yeniden tasarlanırken LED gündüz farlarının altına sis farları eklenmiş. Ekstra hava kanalları açılan tamponun altına bir de splitter eklenmiş. Yan etekler de ön tampona uygun bir şekilde tasarlanırken 20 inç çaplı jantlar sportif görünümü zirveye çıkarmış.

Otomobilin arka kısmına geçildiğinde motor kaputunun büyüdüğü gözlerden kaçmıyor. Motorun ısıyı daha çabuk atabilmesi için üzerine ekstra yarıklar açılan kaputun üstünde standart 911 Turbo modellerinde kullanılandan daha büyük bir spoiler bulunuyor. Arka tamponun altına da etek ekleyen speedART arka camın üzerine de küçük bir spoiler yerleştirmiş.

İç mekanda değişik renkli kaplamalar ve deri yüzeyler için bu kaplamalara uygun dikiş iplikleri sunan firma alüminyum pedal setini de donanımları arasına almış.

3.8 litre hacimli Boxer motorun yazılımını güncelleyen speedART, egzoz sistemini, manifoldlarla beraber yenilerken intercooler ve turbo beslemeleri büyütmüş. Yeni hava filtreleri ve katalitik konvertörler de araçta yerini almış. Bütün bu modifikasyonlar sonucunda 650 beygir güç, 800 Nm üretebilir hale gelen motor, aracı 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaştırırken maksimum süratini 330 km/s'in üzerine çıkarabiliyor.

Citroën DS High Rider



Survolt konseptiyle 2010 Cenevre otomobil fuarında dikkatleri üzerine çeken Citroën, gelecekte piyasaya süreceği DS4 modelinin tasarım detaylarını sergileyen bir konsepti daha tanıttı.

Markanın yeni tasarım çizgisini yansıtan konseptin ön kısmı Mitsubishi'nin güncel modellerini de andırıyor. 4.26 metre boya, 1.82 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğe sahip olan otomobil, ismi gibi yerden yüksek bir yapıya ve şık görünen 19 inç çaplı jantlara sahip.

Motor olarak PSA grubunun seri üretim ve konsept araçlarında kullanmayı sevdiği HYbrid4'u kullanan otomobilde 2 litre hacimli turbo Diesel motor gücünü ön aksa aktarırken elektrik motoru arka aksa güç gönderiyor.

3 Mart 2010 Çarşamba

Bentley Continental Flying Star by Touring



Bentley, Touring Superleggera tarafından tasarlanan ve daha önce ön bilgilerini paylaştığı aracı Continental Flying Star'ı tanıttı.

4.815 mm boya, 1.943 mm ene, 1.395 mm yüksekliğe ve 400 litre hacimli bir bagaja sahip olan üç kapılı station wagon, arka koltukları katlandığında 1.200 litre bagaj hacmi sunabiliyor.

Ön kısmı, Continental ailesinin diğer üyeleriyle aynıyken ön kapıdan itibaren bambaşka bir araç çıkıyor karşımıza. Dar cam alanları ve 20 inç çaplı jantlar otomobilin sportif görünümüne katkıda bulunurken bagaj kapağının üzerinde bulunan kambur, klasik sedan otomobillere göndermede bulunuyor.

İç mekanına geçtiğimizde otomobilin farklı bir model olduğunu anlamak için arka koltuklara bakmak yetiyor. Ön konsolu, Continental ailesinin diğer üyelerinden alınırken arkada bulunan iki koltuk ayrı ayrı katlanma özelliği sunuyorlar. Koltuklar katlandığında tamamen düz bir bagaj zemini elde edilebilirken özel bir deriyle kaplanan bu kısıma özel bavul seti de otomobille beraber geliyor.

Continental GTC'nin şasisini kullanan otomobilde görev yapan çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli w12 motor iki güç seviyesinde sunuluyor. Standart model 560 beygir güç, 650 Nm tork sunarken Speed versiyonu 610 beygir güç, 750 Nm torka sahip. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Speed versiyonu 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için 4.8 saniyeye ihtiyaç duyarken maksimum sürat 322 km/s'e ulaşıyor.

En fazla 20 örneği üretileceği açıklanan otomobilin başlangıç fiyatının 590.000 Euro olduğu da açıklandı.

Carlsson C25 Super-GT




Sınırlı da olsa teknik detay ve fotoğrafları bir süredir internette dolanan Carlsson C25'in tanıtımı 2010 Cenevre otomobil fuarında yapıldı.

Mercedes SL serisi temelli olsa da görünümü ciddi şekilde değiştirilen otomobil artık bir coupé. Bagaj kapağı arka canımdan bağımsız olarak açılan otomobilin alçak duruşu ve genişletilmiş çamurluklarıyla dikkat çekici bir görünüşü var. Ön tamponda kullanılan, dik yerleştirilmiş LED gündüz farları, 20 inç çaplı jantlar ve dörtgen şekilli dört egzoz çıkışı etkileyici görünümü pekiştiren unsurlar.

Aracın iç mekanı, temel olarak baz aldığı SL serisiyle aynı olsa da kullanılan deri ve Alcantara döşemelerle karbon fiber kaplamalar farklılık sunmakta.

Otomobilin kaputunun altında bulunan çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 753 beygir güç, 1.320 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli otomatik şanzımanı korumak için maksimum tork değeri 1.150 Nm'de sınırlandırılan motor, boş ağırlığı 1.950 kg olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaştırıyor.

Maksimum sürati 352 km/s olan otomobilin fren sisteminde de etkileyici parçalar kullanılmış. Ön aksta görev yapan 405 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilirken arka aksta bulunan 380 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlere sahip.

Sadece 25 örneği üretilecek olan otomobil bir ülkeye birden fazla adette satılmayacak. Başlangıç fiyatı, vergiler hariç 429.000 Euro olarak açıklanan otomobili sağdan direksiyonlu olarak almak için 5.127 Euro ekstra bedel ödemek gerekiyor.

Fiyatı 500.000 Euro civarında dolanan bu araç için uçuk fiyatlarla uçuk opsiyonlar sunuluyor. Örneğin kişisel bir logoyu kafalıklara dikmek isterseniz sizden 1.980 Euro istenirken aynı şeyi direksiyon simidinin ortasına 950 Euro fiyattan diktirebilirsiniz. USB ve iPod bağlantısı için 629 Euro istenirken gövde altı ışıklandırma 1.237 Euro.

Otomobilin dış görünümünü kişiselleştirmek isteyen sürücüler için 4.800 Euro fiyata mat boya seçeneği sunulurken üç renkli gövde boyası için 12.600 Euro isteniyor. 9.537 Euro karşılığında 20 inç çaplı jantlarınızı kendiniz tasarlayabildiğiniz gibi 156.000 Euro ekstra bedel karşılığında gövdeyi 24 karat altınla kaplatmanız da mümkün.