6 Aralık 2025 Cumartesi

Encor Series 1


Lotus Esprit geri dönüyor. Bu sefer bir RestoMod olarak karşımıza çıkan otomobil ilk nesil aracın görünümüne sahip. Altyapısı modern olan aracın ağırlığı düşük tutulurken kaput altında önemli bir güç yatıyor. Modelin sahip olduğu bazı donanımlarsa klasik araca göndermeler yapıyor.

Klasik bir görünüm sunsa da gövdesi karbon fiberden üretilen otomobil, üniteler LED olanlarla değiştirilse de kapaklı farlarını da korumuş. Ön bölümde büyük bir splitter sunulurken klasik tasarımlı siyah jantlar, LED stoplar ve çift egzoz çıkışı diğer detaylar arasında. Motor da arka camdan görülebiliyor.

İç mekanda da klasik tasarım detaylarıyla modern dokunuşlar birlikte kullanılmış. İki kollu direksiyon simidi, ahşap vites topuzu ve ekose desenli döşemeler Esprit S1'e göndermeler yaparken dijital gösterge paneli, karbon fiber trim parçaları ve dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol modern dokunuşlar.

Kaput altında, Esprit V8'in 3.5 litre hacimli motorunu barındıran otomobil çift turbo besleme sayesinde 406 beygir güç, 478 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 1.2 tonun altında tutulacak modelin 5 ileri vitesli manuel şanzımanı, frenleri ve süspansiyon sistemi gibi elde geçirilmiş. Limitli kaydırmalı diferansiyele de sahip olan model 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 280 km/s. 

Toyota GR GT ve GT3


Toyota'nın sportifleşme yolunda attığı adımlar şaşırtıcı şekilde daha da seri hale geliyor. GR armalı birçok modelin ardından şimdi de sıra süper spor otomobil GR GT'de. Etkileyici bir tasarıma sahip olan otomobilin yarış versiyonu da yol aracıyla birlikte tanıtıldı.

Uzun kaputu ve köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobil 4.820 mm boya, 2.000 mm ene ve sadece 1.195 mm yüksekliğe sahip. Karbon fiber gövdeli aracın aks mesafesiyse 2.725 mm. Sivri burun yapısı ve bol hava girişine sahip ön tampon haricinde ince yapılı LED farlar ve kaputta yer alan hava giriş-çıkışlarıyla agresif duran modelde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Ön çamurlukların arkası, arka çamurlukların üstü ve yan eteklerin arka kısımlarında hava kanalları bulunan GR GT'nin arka bölümünde dörtlü egzoz çıkışı, ince yapılı ve birbirine bağlanan LED stoplar, sabit spoiler ve çok abartılmayan duruşuyla difüzör çıkışı öne çıkıyor. Bu bölümde çamurlukların şişkin yapıları da dinamik görünümü destekliyor.

Bol deri ve Alcantara döşeme görülen iç mekanda dijital gösterge paneli ve boyutları abartılmayan dokunmatik ekran görülebilirken alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidinde Toyota yerine GT arması yer alıyor. Metal pedal setini yere sabitleyen üretici Recaro armalı karbon fiber koltukları da donanıma eklemiş. Orta konsolda birçok fiziksel düğme bulunması da güzel.

Kaputu altında 4 litre hacimli yeni bir V8 motor barındıran GR GT'nin bu ünitesi çift turbo besleme ve elektrik desteğine sahip. Henüz teknik verileri kesinleşmemiş olsa da 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı gücü arkaya iletecek olan model en az 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebilecek. Maksimum süratse 320 km/s'in üzerinde olacak. Ağırlığı yaklaşık 1.750 kg olacak modelin ağırlık dağılımıysa %45-%55 şeklinde.

Aracın yarış versiyonu GT3'te her noktada görülebilen aerodinamik kit kullanılmış. Büyük splitter, daha geniş ön hava girişi, dev kaput hava çıkışı, yana alınan egzoz çıkışları, daha küçük jantlar, ön çamurluklar üzerinde açılan hava çıkışları, dev spoiler ve daha büyük difüzör çıkışı haricinde modelde daha küçük stoplar kullanıldığı da görülebiliyor.

İç mekanı da bir yarış otomobilinden beklediğimiz özellikleri sunan GT3'te tam boy takla kafesi, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, dijital gösterge paneli, üzerinde birçok kumanda yer alan ve tek hamlede sökülebilen direksiyon simidiyle büyük düğme ve şalterlere sahip orta konsol öne çıkan tasarım detayları arasında.

5 Aralık 2025 Cuma

JAS Tensei

Honda NSX geri dönüyor. 1984 yılında Pininfarina tarafından tasarlanan konsept hali seri üretime geçerken ciddi şekilde değişime uğramış olsa da otomobilin restomod olabilecek yeni görünümü geçmişin rüzgarını estirmeyi başarıyor. Kaput altında da tanıdık bir motor bulunacak.

Ana hatları çok tanıdık olan yeni otomobilde kapaklı farların korunduğu görülebiliyor. Karbon fiber gövdeye sahip modelin ön bölümünde geniş hava girişi, kaputa eklenen hava çıkışı ve tamponda yer alan ince splitter öne çıkmış. Büyük jantlar tek bijonlu ve bütün çamurlukların önünde hava kanalları bulunuyor.

Arka bölümde bir çift dörtgen egzoz çıkışı ve klasik aracınkini hatırlatan şekliyle öne çıkan LED stoplar sunan otomobilin iç mekanı henüz tanıtılmadı. Performansı da şimdilik gizli olan Tensei'de orijinal NSX'in 3 litre hacimli V6 motoru kullanılacak. Modifiye edilecek ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak. 

Tata Sierra


Tata'dan yeni bir SUV geldi. 2023 yılında konsept hali karşımıza çıkan Sierra'nın seri üretim versiyonuyla birlikteyiz. Model ismini de uzun sürenin ardından geri getiren otomobil sunduğu tasarım ve bol motor seçeneğiyle Hindistan'da yüksek satış adetlerine ulaşacak gibi görünüyor.

Ana hatları aynı kalan model 4.340 mm boya, 1.841 mm ene ve 1.715 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi 2.730 mm olarak açıklanırken yerden yükseklik de 205 mm. Maske görünümlü burun kısmında ince uzun bir LED şeride sahip olan Sierra'nın ön tamponu siyah ve gümüş renkli koruyucu bölümler sunuyor. Yan aynalar ve hemzemin tavan rayları siyah renkte sunulan aracın jant çapları da 19 inçe kadar çıkıyor.

Hemzemin kapı kolları, geniş B sütunu ve siyah renkli C sütunuyla farklı bir duruş sergileyen aracın kapı altı korumaları da kalın tutulmuş. D sütununun da üst kısmı gövde renginde sunulan aracın arkasında spoiler, ince yapılı LED stoplar ve tamamı siyah ve gümüş renkli tampon görülebiliyor. Sierra'nın siyah çamurluk korumaları da çok kalın değil.

İç mekanda çift renkli döşemeler ve dört kollu direksiyon simidi gibi detaylar sunulurken dijital gösterge paneline bitişik dokunmatik ekranın ön yolcu konsoluna kadar uzandığı görülebiliyor. 622 litre bagaj hacmi sunan modelde açılabilir cam tavan da sunulmuş. Vites selektörü de küçük bir vites kolu şeklinde tasarlanmış. JBL ses sistemiyse 12 hoparlörlü.

Üç motor seçeneği sunan Sierra'nın 1.5 litre hacimli, benzinli motorunun atmosferik beslemeli seçeneği 106, turbo beslemeli versiyonuysa 160 beygir gücünde. 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 118 beygir gücünde. Şanzıman seçenekleri, motora göre 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik veya 6 ileri vitesli, tork konvertörlü otomatik olabiliyor. Araçlar önden çekişli olsalar da ilerleyen dönemde dört tekerlekten çekişli versiyonlar da üretilecek. 

4 Aralık 2025 Perşembe

Ford Mustang FP800S Bronze Magneride


Ford'dan ilginç bir Mustang konsepti geldi. Aracın ilginç olan yanıysa görünümü veya gücü değil. Seri üretime hazır bir performans paketini tanıtmak için sergileniyor olması. Yakın zamanda yollarda görmeyi beklediğimiz model sahip olduğu güçle göz kamaştırırken görünümü de kimliğini belli ediyor.

Ön bölümünde ince bir splitter, FP800S arması ve bronz renkli detaylar görülebilen otomobilin 19 inç çaplı jantları da bu renkte sunuluyor. Kaputta yer alan hava çıkışı, yan etekler, yan aynalar ve Dark Horse spoiler de karbon fiber parçalar arasında. Yanda sunulan gövde grafikleri, dörtlü egzoz çıkışları ve bagaj kapağındaki arma modelin diğer detayları.

İç mekanda daha da az değişiklik sunan konseptte sabit kafalıklara sahip Recaro koltuklar, Ford Perfromance armasıyla sunuluyor. Kırmızı renkli dikiş iplikleri, karbon fiber trim parçaları ve Alcantara döşemeler haricinde ön konsola eklenen FP800S arması gözlerden kaçmıyor.

Brembo armalı fren sistemiyle donatılan otomobilin süspansiyon sistemi de Ford Motorsport arması taşıyor. 5 litre hacimli V8 motorsa kompresör besleme yardımıyla 800 beygir üzerinde güç üretiyor. 10 ileri vitesli otomatik ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman seçenekler arasında. Ford tarafından sunulacak bu modifikasyon paketi araç garantisini de bozmayacak. 

3 Aralık 2025 Çarşamba

Audi A6 ve Q5


Son zamanlarda tanıtılan elektrikli modellerin arasına bir kara kedi giriyor. Audi, yıllar önce Diesel skandalına konu olan EA897 kondlu motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu hibrit bir sistemle müşterilerine sunuyor. EA897evo4'e sahip olacak ilk modeller A6 ve Q5.

3 litre hacimli V6 motor ve 48 Volt hafif hibrit sisteme sahip olan modeller 299 beygir güç, 580 Nm tork üretebiliyor. Haliyle eskisinden daha az yakıt tüketen ve çok daha düşük emisyon değerlerine sahip olan motorda elektrik motorunun sunduğu avantaj 24 beygir güç ve 230 Nm tork. Aracın rejenerasyonla batarya şarj etmesiyse 25 kW'a kadar gerçekleşebiliyor.

Jeep Recon


Jeep, elektrikli model ailesini genişletiyor. Bu sefer karşımıza çıkan araç beş kapılı bir Wrangler büyüklüğünde olsa da tasarımıyla bu boyutları gizlemeyi biliyor. İç mekanda daha büyük Jeep modellerine göndermeler yapan otomobilin gücü de beklediğimizden daha yüksek.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken tasarımda Jeep'in paylaştığı birçok fotoğrafta görülebildiği gibi kapılar, yan ve arka camlar sökülebiliyor. 7 bölümlü panjur markanın imzasını taşırken çift çeki noktalı ön tampon araca sonradan eklenmiş gibi duruyor.  Hafifçe şişirilen çamurluklar altında Recon için küçük görünen jantlar ve 33 inç çaplı lastikler kullanılmış.

Sİyah renkli tavanda yer alan yüksek raylar arasında yine sökülebilir bir cam tavan sunulmuş. Arka bölümse önden daha sade duruyor. Burada yana açılan bagaj kapağına eklenen yedek lastik, küçük LED stoplar ve öndekinin tasarımını kopyalıyor gibi görünen bir tampon bulunuyor.

Köşeli hatlarını iç mekanda da devam ettiren otomobilin direksiyon simidi bile sekizgen tasarımlı. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranla modern de duran kokpitte, orta havalandırma ızgaraları altında fiziksel düğmeler de sunulmuş. Gümüş renkli trim parçaları, ön yolcu konsoluna eklenen tutacak ve vites selektörü altında bulunan depolama alanı öne çıkan detaylardan.

2.870 mm aks mesafeli otomobilin iki elektrik motoru toplamda 660 beygir güç, 840 Nm tork üretebiliyor. 100 kWh kapasiteli bataryaları 400 km üzerinde menzil sunabilirken 0-100 km/s hızlanma 4 saniyenin altında tamamlanıyor. 4.911 mm boya sahip olan otomobilin yaklaşma, uzaklaşma ve askı açıları sırasıyla 33.8, 33.1 ve 23.3 derece. Yerden yükseklikse 231 mm.