6 Haziran 2015 Cumartesi
Peugeot 2008 1.6 e-HDi Active
Peugeot'nun küçük crossover modeli 2008 yeniden bizlerle. Daha önce 1.2 litre hacimli benzinli motoruyla bloga konuk olan otomobil şimdiyse PSA grubunun dikkat çeken motorlarından olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteyle donatılmış şekilde teste katıldı.
Fransız markanın küçük hatchback modeli 208'in station wagon gövde seçeneğinin bulunmamasını avantaja çeviren araç özellikle şehir içinde biraz daha yüksek yapılı araç sürmek isteyenleri hedeflemiş. Giderek büyüyen SUV ve crossover pazarları göz önünde bulundurularak yapılan bu tercih Peugeot için meyvelerini veriyor gibi görünüyor. 2012 yılında aynı isimli konsepti Paris'te görücüye çıkan model 2013 yılından bu yana piyasada.
Hyundai Santa Fe Popemobile
Papa Francis halka iniyor. Daha önce Mercedes tarafından hazırlanan ve arka bölümünde kurşun geçirmez camdan hazırlanmış büyük bir oda yer alan araçların yerini tamamen açık arka bölümüyle bir Hyundai Santa Fe aldı.
Önde iki, arkadaysa üç koltuğu bulunan aracın arka kapıları ve bagaj kapağı altında büyük birer basamak yer alırken Papa'nın kendisine ayrılan bölümde rahat bir şekilde hareket edebilmesi için farklı boyutlarda tutamaklar eklenmiş. Önceki araçtan daha alçak bir yapıya sahip olan Santa Fe'de 2.2 litre hacimli bir turbo Diesel motor kullanılmış.
3 Haziran 2015 Çarşamba
SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
Gran Turismo 6 için özel olarak yaratılan konseptler her geçen gün daha da çılgın bir hal alıyor. Son olarak Fiat Chrysler grubunun sportif araçlarla uğraşan departmanı SRT markasıyla tanıtılan üç otomobil hayal gücünün geldiği son noktayı belirliyor.
Temelde bir yarış otomobili olarak tasarlanan Tomahawk kardeşler ince yapılı LED aydınlatma grubu, dev jantlar, çift parçalı splitter, beş çıkışlı egzoz sistemi ve büyük difüzörün yanında hareket edebilen gövde panelleriyle en iyi aerodinamik yapının elde edilmesini sağlamış.
7 litre hacimli bir v10 motorla donatılan araçlardan Tomahawk S olarak adlandırılanı 792 beygir gücü arka tekerleklere yollarken basınçlı havayla çalışan bir sistem de ön aksa 215 beygir gönderiyor. Ağırlığı 918 kg olan otomobilin maksimum sürati 400 km/s'in üzerinde.
GTS-R olarak adlandırılan yarış versiyonunda aynı motorlar 1.137 + 313 beygir güç üretebilirken 661 kg ağırlığa sahip aracın maksimum sürati 480 km/s'in üzerine çıkmış.
Tomahawk Vision Gran Turismo X isimli otomobilde toplam güç 2.590 beygire ulaşırken maksimum sürat 650 km/s olarak açıklanıyor. Bu aracın kullanılabilmesi için avcı jet uçağı pilotları gibi g-tulumu giyilmesi mecburi.
BMW X1
BMW'nin kompakt crossover modeli X1 ikinci nesil örneklerine kavuşuyor. Büyük kardeşlerine benzeyen bir dış mekan tasarımına kavuşan otomobilin kaputu altında da yenilikler bulunuyor.
Daha köşeli bir gövde tasarımına sahip olan yeni nesil modellerde kullanılan daha sportif görünümlü ön tamponda yuvarlak sis farları yine yukarıya yerleştirilirken büyük böbreklerden oluşan ön panjur da korunmuş. Gövdeden daha az çıkıntı yapan çamurluklarının altında yeni jant seçenekleri sunan aracın arka bölümünde daha dik bir bagaj kapağı camı ve ince uzun stoplar dikkat çekiyor.
Arka tamponunun büyük bölümü siyah plastikten üretilmeye devam eden X1'in bagaj kapağında yer alan spoiler de son zamanlarda birçok markanın uyguladığı gibi D sütunu gerisine eklenen deflektörlere sahip.
Eskiden olduğu gibi sade bir iç mekana sahip olan X1'in bu bölümde sunduğu görünüm diğer BMW modellerini andırıyor. Kalın kollara sahip üç kollu direksiyon simidi yeni bir detayken çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu tanıdık. Orta konsolu da sade çizgilere sahip olan araçta renkli bilgi ekranı ve eskisinden çok daha büyük saklama gözlerine sahip vites konsolu da bulunuyor.
Genişleyen vites konsolunda göze çarpan bir başka yenilikse vites kolunun artık bir joystick şeklinde olmaması. Arka koltukları 13 cm ileri geri kaydırılabilen aracın bagaj hacmi de 505 litreye ulaşmış. Elektronik yardımcıların da sayısını artıran BMW adaptif cruise control, head-up display, şeritte kalma asistanı, trafik asistanı ve kaza ön uyarısı gibi donanımlar sunuyor.
Kaput altında ilk etapta 2 litre hacimli motorları göreceğimiz X1'in turbo Diesel üniteleri 150, 190 ve 231 beygir güç, 330, 400 ve 450 Nm tork üretebilen versiyonlara sahip. Benzinli motorlarsa 192 ve 231 beygir güç, 280 ve 350 Nm tork üretebilmekte. İlerleyen aylarda sDrive versiyonlarını 1.5 litre hacimli motorlarla tanıtacak olan BMW bu araçlarda önden çekiş sistemine geçmiş. Küçük hacimli Diesel motor 116, benzinli üniteyse 136 beygir gücünde olacak.
2 Haziran 2015 Salı
Volvo V40 T5 R-Design
Volvo'nun premium C segmentinde sunduğu seçenek olan V40, 2012 yılında tanıtıldığından bu yana marka imajının pozitif yönde ilerlediği görülebiliyor. Potansiyel müşterilerin markaya bakış açısının yavaş yavaş değişmeye başlaması da hem global hem de Türkiye satışlarını olumlu şekilde etkilemeye başladı bile.
Daha önce blogda 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış Advance ve R-Design donanımlı örneklerinin testlerini sizlerle paylaştığım aracın bu testime konuk olan modeliyse otomobilinden sportif sürüş zevki almak isteyenleri yakından ilgilendiriyor. Kuzu postuna bürünmüş bir kurdu andıran bu V40, R-Design paketli bir T5.
BRABUS V250 BlueTEC
Konu Mercedes modifikasyonuna geldiğinde hiçbir modeli es geçmemeye dikkat eden BRABUS Vito'nun binek versiyonu V Serisi için geliştirdiği kitleri tanıttı.
Aracın ön tamponu için LED aydınlatmalar, splitter ve hava girişi eklemeleri sunan üretici farklı yan etekler, 18 ve 19 inç çaplı jantlar ve modele göre 15 veya 25 mm alçaltma kiti de satıyor. Arka tamponun altı da yeniden şekillendirilirken yenilenen egzoz sistemi dört adet çıkışa sahip.
İç mekanda farklı renklerde deri döşeme, ahşap ve karbon fiber kaplama sunan BRABUS metal pedal seti, metal kapı kilidi çubukları, özel paspaslar, ışıklandırmalı kapı eşik çıtaları, LED iç aydınlatma, katlanabilir ekranlara sahip eğlence sistemi ve wi-fi hotspot özelliklerini de donanıma eklemiş.
V Serisi'nin en güçlü modeli olan V250'nin 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorunu da elden geçiren firma 235 beygir güç, 510 Nm torkla aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 8.8 saniyeye indirirken maksimum sürat 210 km/s'e ulaşmış.
1 Haziran 2015 Pazartesi
Volkswagen Golf TSI BlueMotion
Volkswagen'in farklı modelleri arasında düşük yakıt tüketimi sunan versiyonlara verilen BlueMotion eki bir kere daha bir Golf'ün üzerinde görülecek. 2012 yılında tanıtılan kardeşinin aksine bu araç benzinli motora sahip.
Görünümünde yapılan farklılıklar minimal olan otomobilde BlueMotion logolu kapalı ön panjur, 15 inç çaplı jantlar, gövde rengi spoiler ve 15 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi standart olarak sunulurken elektronik diferansiyel kilidi, start&stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemleri de donanımda yer alıyor.
Şimdiye kadar üretilmiş en cimri benzinli Golf ünvanını alan otomobilin turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli motoru geçtiğimiz yıl tanıtılan Polo TSI BlueMotion'da da görev yapıyor. Golf'te 115 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile donatılabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 9.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 204 km/s.
Almanya pazarında fiyatı 20.450 Euro'dan başlayacak olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 4.3 litre/100 km olarak açıklandı.
VÄTH E V50 RS
2012 yılında Mercedes E500 için hazırladığı V50 S kitini tanıtan Alman modifikasyon firması VÄTH şimdi de bu otomobili de yeterince güçlü bulmayan müşteriler için geliştirilen RS paketini tanıttı.
Görünümde abartılı değişimler yapmayan firma araçta 20 inç çaplı jantlar, dört çıkışlı egzoz sistemi, difüzör ve ince bir spoiler kullanırken özel süspansiyon sistemi yazılımı, ön aks için 390 mm çaplı fren diskleri ve 6 pistonlu kaliperler isteğe bağlı olarak sağlanabiliyor.
Otomobilin 4.7 litre hacimli v8 motorunu da elden geçiren VÄTH bu üniteden 550 beygir güç, 830 Nm tork alabilmiş. Aracın maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılmış.
Opel Astra
Opel'in C segmentinde yer alan başarılı temsilcisi Astra yenilendi. Frankfurt otomobil fuarında otomobilseverlerle buluşacak olan otomobil küçük kardeşi Corsa'da olduğu gibi çok farklı bir görünüm sunmamayı tercih etmiş.
Bu yıl İstanbul Auto Show'da da sergilenen Monza konseptini andıran bir ön bölüm sunan Astra'nın panjuru biraz daha genişlemiş olsa da Corsa'da olduğu gibi tampona kadar inmemiş. Daha agresif tasarıma sahip far, ön tampon ve kaput üçlüsüyle birlikte yan aynaların artık kapı camının altına sabitleniyor olması gözlerden kaçmıyor.
Yandan bakıldığında kapı kollarını birbirine bağlayıp stoplara kadar uzanan bir çizgi görülürken arka kapı camlarının da kelebek camlara kavuştuğu görülebiliyor. Kalın C sütunu Hyundai i20'de olduğu gibi cam efekti vermek için siyah renkli sunulurken arkada daha ince ve uzun yapılı LED stoplarla daha yuvarlak yapıya sahip tampon dikkat çekiyor.
İç mekanında değişimi daha büyük olan aracın göstege tablosunda daha geniş ve renkli bir ekran görev yaparken direksiyon simidi artık daha ince kollara sahip. Kapı içi tutamakları kısalırken orta konsolda bulunan birçok düğmenin işlevi konsol üzerine eklenen dokunmatik ekrana verilmiş. Daha ince yapılı havalandırma ızgaralarının yanında vites topuzu önüne bir de kapaklı göz eklenmesi yeni modelin farklılıkları arasında.
Motor ve donanıma göre önceki nesil modellerden 120 ila 200 kg arasında daha hafif olan otomobil 5 cm daha kısa gövdeye ve 2 cm daha kısa aks mesafesine sahip olsa da 35 mm daha fazla arka koltuk diz mesafesi sunmakta. Daha önce belirtildiği gibi Matrix LED farlar da otomobilin opsiyonel donanımında yer alıyor.
İlk etapta küçük hacimli motor seçenekleri tanıtılan aracın turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli benzinli ünitesi 105 beygir güç üretirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 95, 110 ve 136 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacak. 1.4 litre hacimli benzinli motorsa artık 100, 125 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. 136 ve 150 beygir gücündeki motorlarda 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman opsiyonu sunulurken 1 litre hacimli motorda 5 ileri vitesli manuel ve yarı otomatik şanzıman seçenekleri bulunacak.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)