Otomobil sevgimin ne seviyede olduğunu artık biliyorsunuz. Bu sevgiden de cesaret alarak kurduğum blogda yaptığım testleri de sizlerle zaman zaman paylaştım. Bu seferki testse öncekilerden biraz farklı. Resimlerden göreceğiniz gibi araçta bulunan plakalar ve direksiyonun yeri çoğumuzun alıştığından farklı. Bunun nedeniyse testime konuk olan Fiesta’nın tatilim sırasında kiraladığım otomobil olması. Aynı motor, şanzıman ve donanımla ülkemizde de satılan bu Fiesta’yı daha önceki araçlardan çok daha uzun mesafelerde kullanma şansım olduğundan değişik karakterli yollarda verdiği tepkileri de daha net bir şekilde inceleme fırsatım oldu.
1976 yılından beri üretilmekte olan Fiesta’nın günümüzde üretilmekte olan 7. nesil modelleri 2008 yılında bantlardan inmişti. O yıldan beri etkileyici tasarımının da verdiği avantajla başarılı satış rakamlarına ulaşan otomobil, önceki nesillerin aksine Çin’den A.B.D.’ye kadar birçok ülkede satılıyor.
Dış Mekan
Fiesta'nın satış başarısının ilk ayağını oluşturan dış tasarım Ford'un diğer modellerine de şekil veren bir örnek oldu. Oldukça dinamik hatlara sahip olan küçük hatchback baz donanım seviyesinde bile şık bir görünüm sunuyor. Arkaya doğru uzayan farlar, gövde rengi aynalar ve yüksekğe yerleştirilen stoplarla dış donanım konusunda çok şey sunmayan Trend paketinde aynalara entegre edilmiş sinyal lambaları ve jant kapaklı, 14 inç çaplı çelik jantlar sunulmakta.
Arka kısımda, bagaj kapağının üzerine yerleştirilen spoiler, küçük boyutlu da olsa görünüme olumlu katkı sağlarken arka tamponun alt kısmının siyah renkli olması da aynı şekilde sportif bir görünüm yaratıyor. Gövde rengi kapı kolları genel görünümde bir rahatsızlık yaratmazken egzoz çıkışının gizlenmiş olması da olumlu bir özellik.
3.950 mm boyunda olan Fiesta'nın genişliği yan aynalar dahil 1.973 mm. Yüksekliği 1.481 mm olan otomobil 2.489 mm aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Fiesta'nın dışı kadar içi de güzel görünüyor. En düşük donanım seviyesi olduğundan siyah renk plastiğin hakim olduğu kokpit daha zengin donanımlı paketlerde başka renklerde de ısmarlanabiliyor. Üç kollu şık bir direksiyon simidine sahip olan aracın müzik sistemi buradan da kumanda edilebiliyor. Hız ve devir göstergeleri, sportif araçları hatırlatan bir şekilde derine gömülen otomobilin yakıt göstergesi ve yol bilgisayarı ekranı da bu iki göstergenin arasında bulunuyor.
Orta konsolun en üst kısmında müzik sisteminin bilgi ekranı bulunurken ön panelle uyumlu tasarıma sahip ses sistemi çok şık görünüyor. Merkezi kilit ve dörtlü flaşör düğmelerinin altında bulunan iki küçük, bir de büyük dairesel kumanda havalandırmayı ayarlamanızı sağlarken buranın altında kapaksız bir göz bulunuyor.
Genel görünüme oranla oldukça ağır başlı duran vites kolunun arkasında çakmak ve Aux girişi bulunurken buranın arkasında iki bardaklık ve bir de eşya gözü yer alıyor. Arka kısımda iki adet kafalık sunan Fiesta bu bölümde üç adet 3 noktalı emniyet kemeri bulunduruyor.
281 litre hacimli bir bagaja sahip olan Fiesta'nın bu bagajı, iki parçalı katlanabilen arka koltuklar sayesinde kolayca genişletiliyor.
Konfor
Trend donanım seviyesine sahip olan Fiesta'nın konfor konusunda başarılı olacağı daha ilk andan belli. Sert bir süspansiyon sistemine sahip olsa da geniş yanaklı lastikler ve düz koltuk minderleri iç mekana iletilen titreşimlerin belli bir seviyeyi geçmesine izin vermiyor.
Donanım olarak en sade versiyon olan Trend, direksiyondan kumanda edilebilen CD çalar, hidrolik direksiyon ve klima dışında konfor anlamında bir aksesuar sunmuyor. Bu konuda sunulan ve aracın diğer Fiesta modellerinen farklılığını gösteren donanımsa otomatik şanzıman oluyor. Eski teknoloji, 4 ileri vitesli otomatik şanzımanda vites kolundan manuel değişim yapılabiliyor. Tam otomatik şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız olsa da 4 ileri oran yüksek devirli kullanımı da beraberinde getirdiğinden konfor olumsuz etkileniyor.
Ford'un Avrupa'da geliştirilen bütün modelleri gibi dengeli bir sürüşe sahip olan Fiesta, en düşük donanım seviyesinde bile dinamik özelliklerinden ödün vermiyor. 175/65-14 ölçüsündeki lastikleri hem ince hem de geniş yanaklı olsalar da otomobilin başarılı süspansiyon sistemi yol tutuşun güven veren bir seviyede olmasını garanti ediyor.
Direksiyon sistemi de sürücü komutlarına çabuk cevap verebilirken eski model şanzıman için aynı şeyleri söylemek zor. 4 ileri vitesli ünite zaten az sayıda olan vitesi küçültmek için uzun süre harcıyor. Performanstan da çalan şanzıman, 1.4 litre hacimli motorun ürettiği 96 beygir güç ve 125 Nm torkun daha azmış gibi algılanmasına neden oluyor. Maksimum sürati 166 km/s olan Fiesta'nın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 13.9 saniye alıyor. 1.100 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketimi, motorun yüksek devir çevirmediği 100-120 km/s aralığında 6 litre/100 km/s seviyesine inebilse de benim ulaştığım genel ortalama 7.4 litre/100 km oldu.
Donanım/Fiyat
Trend donanım paketiyle 37.095 TL fiyat biçilen Fiesta 1.4i A/T donanımında elektrikli yan ayna ve ön camlar, CD ve MP3 çalabilen müzik sistemi, direksiyondan müzik sistemi kumandası, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri, manuel klima, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, far yükseklik ayarı, gövde rengi tampon, kapı kolu ve dış aynalar, yol bilgisayarı, sürücü ve ön yolcu hava yastıkları, katlanabilir arka koltuklar, ABS, EBD ve ani frende yanan flaşörler bulunuyor.
Metalik boyayı 760 TL karşılığında alınabilen bir opsiyon olarak sunan Ford, sürücü ve ön yolcu yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, ESP, Acil durum fren destek sistemi ve çekiş kontrol sistemini Güvenlik Paketi adı altında ve 2.270 TL karşılığında sunuyor.
Sonuç
Fiesta'nın otomatik şanzıman ve Trend donanıma sahip olan versiyonunu daha çok filo kiralama firmalarının tercih ettiği bir gerçek. Bu gerçek de göz önünde bulundurularak düşünüldüğünde başarılı bulunabilen bir donanıma sahip olduğu fark edilen aracın etkileyici iç ve dış tasarımıyla tezat oluşturan eski nesil otomatik şanzımanı artık yenilenilenme zamanının geldiğini belli ediyor.
Başarılı sürüş özellikleriyle ön plana çıkan Fiesta'nın daha zengin donanım ve daha güçlü motor seçenekleriyle oldukça başarılı bir araç olacağına kuşku yok. Altyapısı çok daha sportif sürüşlere hazır olan otomobilin başarılı temelleri ST versiyonunu daha da sabırsızlıkla belkememe neden olacak gibi.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.