11 Mart 2017 Cumartesi
Renault ZOE E-Sport Concept
Renault'nun ilginç konseptleri yüzlerini göstermeye devam ediyor. 2017 Cenevre otomobil fuarında elektrik motorlu minik hatchback modeli ZOE'yi bir spor otomobile çeviren Fransız üretici dikkatleri üzerine çekti.
Ana hatları standart ZOE'yi andırıyor olsa da agresif tasarıma sahip ön tampon, genişlemiş çamurluklar, 20 inç çaplı jantlar, şık görünen LED farlar, ince yan aynalar, arka çamurluk önüne eklenen hava girişi, büyüyen spoiler ve arka tampon altına eklenen difüzörle görünüm çok güçlü bir hal almış.
İç mekanda yarış koltukları ve yere sabitlenmiş metal pedal setinin yanında neredeyse dikdörtgen şekilli direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve şalterlerden oluşan kumanda düğmeleri bulunan konseptin ağırlığı, karbon fiberden üretilen gövde sayesinde 450 kg'lık pillere rağmen 1.400 kg civarında tutulabilmiş.
Sahip olduğu iki elektrik motorundan toplam 460 beygir güç, 640 Nm tork alabilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.2 saniye sürerken elektronik olarak sınırlandırılmış 210 km/s'lik maksimum sürate ulaşması bile 10 saniyenin altında sürüyor.
Toyota i-TRIL
2013 yılında tanıttığı i-ROAD konseptiyle şehir trafiğinde kullanılacak otomobillere farklı bir bakış açısı katan Toyota aynı işi 2017 yılında da yapmaya devam ediyor. Cenevre'de tanıtılan ,-TRIL konsepti bunun göstergesi.
Gelecekten günümüze ışınlanmış gibi bir görüntüsü olan otomobilin görünümü alışılmışın dışında. Geniş cam yüzeylere sahip olan yaşam bölümünün etrafına lastik atılmış gibi bir görüntü çizen konseptte şık jantlar ve hoş görünümlü LED aydınlatma grubu dikkat çekiyor.
Yukarıya açılan kapılar sayesinde ulaşılan iç mekanda direksiyon simidi ve pedallar bulunmuyor. Bunun yerine joystick benzeri bir gereçle kumanda edilebilen otomobilde otonom sürüş özelliği de mevcut. Merkezi oturma pozisyonuna sahip sürücü arkasında iki kişilik yer bulunuyor.
Virajlarda 10 dereceye kadar yatma fonksiyonuna da sahip olan aracın elektrik motorunun teknik verileri henüz açıklanmamış olsa da 600 kg'lık boş ağırlık ve yaklaşık 300 km menzil, şehir içi kullanımı için başarılı değerler.
Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo
2017 yılı süperspor otomobiller için iyi geçecekmiş gibi görünüyor. Ünlü markaların yanında işe yani başlayan önemli isimler de bu tip araçları sergilemek için Cenevre otomobil fuarını seçti.
Eski Formula 1 şampiyonlarından Emerson Fittipaldi'nin başında olduğu firma da bu üreticilerden birisi. Pininfarina tarafından tasarlanan otomobili, neredeyse tamamen karbon fiberden üretilmesinin yanında dikkat çeken aerodinamik kitiyle de fuarın gözdelerinden oldu.
Pist kullanımı için hazırlanan aracın iç mekanı minimalist bir yaklaşımla çok sade bırakılmış. Dijital gösterge paneli, üzerinde birçok kontrol butonu bulunan U şekilli direksiyon simidi ve orta konsola serpiştirilmiş birkaç kumanda dışında yaşam alanı karbon fiber egemenliğinde.
Ağırlığı 1 ton civarında olan EF7 Vision Gran Turismo'da kullanılan 4.8 litre hacimli v8 motor atmosferik emişli ve 600 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Bu veriler, arka aksa, 6 ileri vitesli sıralı şanzıman yardımıyla aktarılıyor.
RUF CTR
RUF'un sihiri geri döndü. Porsche modifikasyonu denildiğinde aklımıza gelen markalardan olan bu üretici artık kendi otomobilini üretiyor. Zamanında gezegenin en hızlı otomobili olan RUF CTR, firmanın özel üretim modeli olarak geri döndü.
80'li yıllardan çıkmış gibi görünse de karbon fiber gövdesi altında tamamen yeni teknolojiler barındıran otomobilin ağırlığı 1.200 kg civarında tutulabilmiş. Bu arada 30 örneği bulunacak olan otomobilin sadece görünümü değil, karbon monokok şasinin arkasına yerleştirilmiş motoru da 911 modellerine göz kırpıyor.
Kaputun altında yer alan çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli motor 700 beygir güç, 893 Nm tork üretebiliyor. Güç, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla arka aksa aktarılıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyenin altında ulaşabilen aracın 200 km/s'e ulaşmasıysa 9 saniyeden önce gerçekleşiyor. Ulaşılan maksimum süratse 362 km/s.
Hyundai Sonata
Hyundai'nin büyük sedan modellerinden olan Sonata makyajlandı. Yeni motor seçeneklerini koruyan otomobilin görünümü tazelenirken sunulan donanım paketleri de zenginleşmiş.
Aracın yan camlarının etrafını dolanan krom çıta yenilenen farlarla birlikte buranın da etrafını neredeyse tamamen dolanıyor. Büyüyen ön panjur tamponun alt kısmına kadar uzarken LED aydınlatmaların dik yerleştirildiği görülebiliyor. Jant seçenekleri de yenilenen otomobilde yeni gövde renkleri de sunulmuş.
Genelde makyaj operasyonları sırasında arka görünüm pek değişmese de Sonata'da durum farklı. Stopları tamamen farklı bir şekil alan otomobilin bagaj kapağı ucu daha belirgin şekilde uzatulmuş. Plakalık tampona alınırken reflektörler dik konumlandırılmış.
İç mekanda farklı renk seçenekleri görülebilirken yenilenen gösterge paneli ve tamamı üç kollu olan direksiyon simitleri en büyük değişimler arasında. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekranı büyüten Hyundai aşağıda kullanılan düğmelerin kalitesini artırmış.
Apple CarPlay ve Android Auto'nun yanında temassız şarj sistemi, şerit terk etme uyarısı, kör nokta uyarısı, şeritte kalma asistanı, çapraz trafik uyarısı, direksiyonel farlar ve uzun far asistanı donanımda bulunuyor.
Güney Kore'de yapılan tanıtımda kaput altında dört motor seçeneği olacağı açıklandı. 1.7 litre hacimli turbo Diesel ünite 141 beygir güç üretebilirken yine turbo beslemeli 1.6 litre hacimli benzinli motor 180 beygir gücünde. 2 litre hacimli benzinli motorlardan atmosferik emişlisi 163, turbo beslemelisiyse 245 beygir gücünde.
Volkswagen Golf GTI TCR
Volkswagen Golf GTI'ın pist yarışları için hazırlanmış seçeneklerinden TCR geçtiğimiz yıl tanıtılmıştı. Aracın geliştirme çalışmalarını sürdüren firma bu yıl otomobilin daha güçlü bir seçeneğini yarattı.
Yenilenen ön tamponunda daha fazla hava girişi açılan otomobilin genişleyen çamurluklarının arkası, hava kaçış tünelleri olarak kullanılıyor. Farklı tasarıma sahip arka tamponun altında yer alan difüzör ve egzoz çıkışlarının da şekilleri elden geçirilmiş.
Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli benzinli motoru kullanmaya devam eden TCR'ın gücüyse yeni yılla birlikte 350 beygire ulaşmış.
Pininfarina H600
Bu yıl Cenevre'ye konsept model getiren firmaların arasında Pininfarina da bulunuyor. Hintli Mahindra grubu tarafından alınan İtalyan tasarım devi Çinli üreticilerle son zamanlarda çok yakın. Organizasyonda tanıtılan konseptse Hong Kong merkezli Hybrid Kinetic grubu için yaratılmış.
Uzun aks mesafeli, üst segment Alman sedanları boyutlarında olan konsept ağırbaşlı tasarımıyla dikkat çekiyor. LED farlarla birleşen ön panjur dik bir yerleşime sahip ve çerçevesiz yan camları çevreleyen kromajlı çıta farların kenarından başlıyor. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilde B sütunu bulunmuyor.
Yan aynalar yerine kameralar kullanılırken büyük jantlar iki farklı renge sahip. Kısa yapılı bagaj kapağının gerisindeyse ince uzun LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanda havada asılıymış gibi duran koltuklar haricinde tabanda bile ahşap kaplama kullanıldığı görülebiliyor. Arka koltuk yolcuları için ön koltuk sırtlıklarında ekranlar bulunurken gösterge paneli, yolcu karşısında bulunan panel gibi dijital. Ayrıca orta konsol da dokunmatik geniş bir yüzeyden oluşuyor.
Teknik verileri henüz kesinlik kazanmayan otomobilde kullanılan elektrik motorları küçük bir gaz türbiniyle besleniyor. Karma güç çıkışı 800 beygir civarında olan konseptin 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabileceği belirtiliyor.
Hyundai FE Fuel Cell Concept
Bu yıl Cenevre'nin konsept SUV modelleri arasında bir de Hyundai bulunuyor. Güney Kore merkezli marka bir taraftan çevreye önem verdiğini gösterirken diğer taraftan geleceğin modellerinde kullanacağı tasarım dilini oluşturuyor.
Köşeleri yuvarlatılmış bir görünüme sahip olan konseptte kullanılan ince yapılı LED aydınlatmalar seri üretim için biraz iddialı olsa da aracın burun yapısı seri üretimde korunabilecek bölümler arasında yer alıyor. Dev jantlar, yan aynalar yerine kullanılan kameralar ve arkaya doğru açılan kapılar da yerlerini daha standart parçalara bırakacak.
Çerçevesiz camlara sahip olan otomobilin çamurlukları arkasında ince yapılı hava çıkışları görülebilirken stopların olmasını beklediğimiz yerde hava ızgaraları bulunuyor. Arka aydınlatma grubu da önde olduğu gibi ince yapılı LED ünitelerinden oluşuyor.
İç mekanında dört adet tekli koltuğa sahip olan FE Fuel Cell'in koltukları arasında geniş bir orta konsol bulunuyor. Çift kollu direksiyon simidinin arkasında Mercedes E Serisi modellerininkini hatırlatan bir dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence sistemi ekranı yer alıyor.
Gücünü hidrojen yakıt pillerinden alan otomobilin teknik verileri açıklanmasa da menzilinin 800 km civarında olduğu doğrulandı.
10 Mart 2017 Cuma
Audi Q8 Sport Concept
Audi'nin geçtiğimiz aylarda Detroit otomobil fuarında tanıttığı konsept SUV modeli Q8'in sportif versiyonu Cenevre'de sergilendi. Aracın görünümü çok değişmese de performansta artış var.
Ana hatları aynı kalan otomobilin köşeli tasarımında, diğer konseptte mat metal renkli olan parçaların siyaha boyandığı görülebiliyor. Jant çapları 23 inç olarak kalırken ön panjurda farklı ızgara kullanımı ve ön tampon altına eklenen splitter dikkat çekiyor. Arkada da farklı bir difüzör ve geniş çaplı çift egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.
İç mekanda farklılık sunmayan konseptin kaputu altında yine çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir v6 motorla elektrik motoru eşleştirilse de karma güç 476 beygire, torksa 700 Nm'ye ulaşmış.
8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşan konseptin maksimum sürati 275 km/s olarak açıklanırken 85 litrelik deposuyla menzilinin 1.200 km'yi bulduğu belirtildi.
Chevrolet Camaro Track Concept
Cenevre'de sesi çok çıkmayan üreticiler genelde Amerikan markalarından oluşuyor. Buna rağmen organziasyona katılan firmalardan Chevrolet, sportif coupé modeli Camaro'nun pistlere yönelik bir konseptini hazır bulundurmayı ihmal etmemiş.
Aslında standart Camaro modellerinden çok dah farklı olmayan konseptin aerodinamik paketinde splitter, yan etekler, spoiler ve difüzör bulunuyor. 20 inç çaplı jantlar, 30 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, limitli kaydırmalı diferansiyel, dörtlü egzoz çıkışı ve Brembo markası taşıyan fren sistemiyse detayları tamamlamış.
İç mekanda Recaro logosuna sahip koltuklar, Alcantara döşemeler, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal seti gibi donanımlar olan otomobilin kaputu altında 6.2 litre hacimli bir v8 motor yatıyor. 453 beygir güç, 617 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
Aston Martin Rapide AMR ve Vantage AMR Pro
2017 Cenevre otomobil fuarına hazırlıklı gelen markalardan birisi de Aston Martin oldu. İngiliz üretici, bizlere bir dizi konseptin yanında bir de güzel haber verdi. Performansa yönelik AMR isimli alt marka.
İlk etapta Rapide ve Vantage ikilisinin AMR logolu konsept hallerini tanıtan Aston Martin yakında bütün modellerinin AMR versiyonlarını satışa sunacağını açıkladı. Üstelik bu otomobiller sınırlı üretim olacak.
Rapide AMR'ın dış mekandaki farklılıkları gövde rengi ve neon süslemelerle başlıyor. Farklı ön panjur, LED sis farları ve splitter ön bölümü tamamlarken genişletilmiş yan etekler, 21 inç çaplı jantlar, karbon fiber tavan, difüzör ve spoilerle mat renkli dört çıkışa sahip egzoz sistemi değişimi tamamlamış.
İç mekanda bol bol karbon fiber kaplama ve Alcantara döşeme görülebilirken dışarıda kullanılan renk kombinasyonunun yaşam alanına da taştığı gözlerden kaçmıyor.
Kaputu altında 5.9 litre hacimli, tanıdık v12 motoru sunan otomobil 600 beygir güç üretebiliyor. Aracın üretimiyse 210 adetle sınırlandırılacak. Bu arada modelin maksimum sürati 338 km/s.
Vantage AMR Pro'ya baktığımızda bir pist otomobiliyle karşı karşıyo olduğumuz anlaşılıyor. Yola çıkma izni olmayacak bu otomobilde büyük öan panjur ve splitter, 19 inç çaplı jantlar, dev boyutlu yan etekler, difüzör ve spoiler bulunuyor.
İç mekanında bir taraftan Alcantara ve şık karbon fiber kaplamalar diğer taraftan tek parça koltuklar ve arkada yer alan takla kafesi aracın lüks bir yarışçı olduğunu belirtiyor.
Kaputu altında 507 beygir güç üretebilen bir v8 motor bulunan aracın bu ünitesi GT4 yarış aracından esinlenilerek geliştirilmiş. Üretimi 7 adetle sınırlı olacak bu özel modelin bütün örneklerinin satılmış olması sanırım sürpriz olmayacaktır.
9 Mart 2017 Perşembe
BMW ALPINA B5 BITURBO
ALPINA'nın Cenevre'de suduğu yenilikler B3 ve B4 modelleriyle sınırlı değil. Alman üretici yeni nesil BMW 5 Serisi temelleri üzerine geliştirdiği yepyeni B5 BITURBO'yu bu organizasyonda sergiledi.
Eskisinden de sade bir görünüm sunan otomobilin ön tampon altına eklenen splitter ve sonunda farklı bir tasarıma kavuşan jantları haricinde dikkat çeken yerleri sınırlı. Station wagon kasayla da alınabilen aracın dörtlü egzoz çıkışı için, ortasında difüzör bulunan bir tampon parçası tasarlanmış.
İç mekanda da kaliteli döşemeler, dikkat çeken kaplamalar ve ALPINA logosuna sahip parçalar dışında standart bir 5 Serisi'nden farkı olmayan aracın asıl farkı motor kaputunun altında yatıyor.
Önceki B5'te olduğu gibi çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motora sahip olan yeni otomobil yine 600 beygir güç, 800 Nm tork üretiyor. Direksiyonel arka aks ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda.
Hafifleyen 5 Serisi'nin avantajını dört tekerlekten çekiş sistemiyle birleştirerek eskisinden çok daha başarılı performans verileri elde eden B5'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürerken 200 km/s'e ulaşmak sadece 11.4 saniye sürüyor. Otomobilin maksimum süratiyse 330 km/s.
Subaru XV
Subaru da yeni model tanıtımı için Cenevre otomobil fuarını seçenler arasında. Japon üreticinin yeni XV modeli, geçtiğimiz yıl sergilenen konsept modelin izinden giderek seri üretime geçti.
Burulma direnci artırılmış yeni platformuyla ortaya çıkan otomobilin görünümü daha yumuşak hatlar sayesinde biraz daha çekici. Dik ön panjurun iki yanında incelen farlar dikkat çekerken farklı tasarımlı 18 inç çaplı jantlar ve gövdenin alt bölümünü korumak için eklenen plastik parçalar markanın arazi kabiliyetini hatırlatıyor.
Yüksek yapısıyla otoyol dışında da hiç zorlanmayacakmış gibi görünen otomobilde tavan raylarına da yer verilirken arka bölümde bagaj kapağına doğru uzayan stoplar, spoiler ve ilk nesil araca göndermeler yapan tampon tasarımı gözlerden kaçmıyor.
Eskisinden daha köşeli bir tasarıma sahip olan iç mekanda daha kalın kollara sahip direksiyon simidi, 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, metal pedal seti, yol bilgisayarı ve havalandırma sistemi verilerini gösteren küçük ekran gibi detaylar bulunuyor.
İlk olarak 2 litre hacimli Boxer motorla sunulacak olan otomobilin bu ünitesi artık 156 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda sunulurken yenilenen sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) manuel kullanımda 7 ileri orana sahip.
Spyker C8 Preliator Spyder
Spyker büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl markanın tanıttığı C8 Preliator isimli coupé, üreticinin tipik tasarım çizgilerini yansıtıyordu. Bu yıl Cenevre'de sergilenen Spyder seçenekse teknik anlamda da etkileyici özelliklere sahip.
Havacılıktan alınan tasarım detaylarını koruyan modelin her hava giriş ve çıkışı kromajlı ızgaralarla kaplanırken aynı kaplama, gövdenin altkısmındaki aerodinamik detaylarda da göze çarpıyor. Aracın bez tavanı elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Jant çaplarıysa 19 inç.
Aracın asıl önemli yeniliğiyse kaputu altında yatıyor. Audi'nin eski nesil, 4.2 litre hacimli v8 motorunu bir kenara atan Spyker Koenigsegg'in geliştirdiği 5.1 litre hacimli v8 motoru kullanıyor. Atmosferik emişli ünite 600 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.
Gücünü 6 ileri vitesli manuel şanzımanla arka aksa aktaran otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s olarak açıklanıyor.
Audi RS5
Audi'nin yüksek güç üreten modellerinin ardı arkası kesilmiyor. Cenevre otomobil fuarında tanıtılan yeni nesil RS5, Porsche modellerinde de kullanılan motoruyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor.
Karbon fiber eklere sahip agresif görünümlü ön tamponuyla ilk bakışta tanınan aracın petek desenli ön panjurunun altında Quattro logosu da bulunuyor. 19 inç çaplı jantlar, geniş çaplı, çift egzoz çıkışı, farklı arka tampon, siyah çerçevelere sahip LED farlar ve ince spoiler dikkat çekerken karbon fiber tavan ve 20 inç çaplı jantlar opsiyonlar arasında yer alıyor.
İç mekanda alt kısmı düzleştirilmiş Alcantara kaplı direksiyon simidi, karbon fiber süslemeler, dijital göstergeler, metal pedal seti ve RS logolu parçalar fark yaratırken kontrast renkli dikiş iplikleriyle donatılan sportif koltuklar donanımın en dikkat çeken parçaları.
Kaputu altında Panamera'da da görev yapan çift turbo beslemeli, 2.9 litre hacimli v6 motor bulunan otomobil 450 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan 1.655 kg ağırlığındaki otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te (opsiyonle olarak 280 km/s) sınırlandırılmış.
8 Mart 2017 Çarşamba
Mercedes-AMG GT Concept
Mercedes Cenevre'de, bu yıl 50. kuruluş yıldönümünü kutlayan AMG ile birlikte ilginç bir konsept sergiliyor. GT temelleri üzerine geliştirilen dört kapılı otomobil bu ikilinin gelecekte seri üretime geçebilecek bir modeline işaret ediyor.
İki kapılı modelin yuvarlak hatlarını koruyan otomobilde farklı LED farlar görev yapıyor. Ön tamponda çok daha agresif hava girişleri kullanan AMG yan aynaların yerini gizlenebilen kameralara vermiş. Dev jantlar, şişkin çamurlukları doldururken kapı kolları da gövdeden çıkıntı yapmıyor.
Arka bölümünde uzun bir bagaj kapağı dikkat çeken konseptin yatay yerleşime sahip ince yapılı stopları da LED teknolojisine sahip. Arka tampon çok sportif durmasa da altında yer alan dev difüzör ve merkezi egzoz çıkışı bunu affettiriyor.
İç mekanı henüz hazır olmayan aracın kaputu altında görev yapan, çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motor tanıdık. Elektrik motoru sayesinde gücü 805 beygire ulaşan otomobil dört tekerlekten çekişli ve 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi de yaklaşık 3 saniye.
Bentley EXP 12 Speed 6e
Bentley, elektrik motorlu otomobil geliştirmek konusundaki kararlılığını bir kere daha dile getiriyor. İngiliz üreticinin bu yıl Cenevre'de sergilediği konsept cabriolet gelecek yıllar için bir çalışma gibi görünüyor.
Tanıdık bir tasarıma sahip olan otomobilin dış görünüşü, iki yıl önce tanıtılan EXP 10 Speed 6 konseptinden alınmış. Düşük bir burun yapısı sunan aracın ön panjuru içerisinde ışıklandırmalı bir "6" amblemi bulunurken yan aynaların yerini kameralar almış. Güçlü bir yan çizgiye sahip konseptin arka bölümünde yatay oval stoplar görev yapıyor.
Simetrik görünüme sahip ön konsolunda da kabinin geri kalanında olduğu gibi parlatılmış deri döşeme bulunan roadster üst bölümü bulunmayan direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsoluyla dikkat çekiyor.
Aracın elektrik enerjisiyle çalıştığını belirten Bentley ilginç şekilde teknik veri paylaşmaktan kaçınmış.
McLaren 720S
Cenevre'nin ağır toplarından birisi de McLaren standındaydı. Süperspor otomobil ailesinin ikinci neslini tanıtan İngiliz üretici bazı ilginç tasarım detaylarını da ilk kez bu araç üzerinde tanıttı.
Ana hatlara bakınca P1 tipi bir görünüme sahip olduğu gözlemlenebilen otomobilde LED farlar kullanılmış. 19 inç çaplı jantların haricinde yan hava girişlerinin kapının üst kısmındaki kanala gizlenmiş olması bu bölümde farklı bir tasarım dokunuşu olarak görülebilir.
Kubbe şekilli kabine girişte yukarıya doğru açılan kapılar kolaylık sağlarken arka bölümde 45 mm kalınlıkta LED stoplar, yukarıya alınmış çift egzoz çıkışı, büyük difüzör ve önceki nesil araçlara göre yere bastırma kuvvetini %50 yukarıya taşıyan aktif spoiler dikkat çekiyor.
İç mekanda daha kaliteli malzemeler kullanmaya başlayan McLaren kumanda butonlarının çoğunda metal malzeme kullanırken orta konsolda bulunan dokunmatik ekranın genişlediği görülebiliyor. Aracın sahip olduğu bir diğer yenilikse dijital gösterge paneli. Bu panel, pist sürüşlerinde katlanarak yerini çok daha ince bir ekrana bırakabiliyor.
Aracın asıl yeniliğiyse kaputu altında yatıyor. Çift turbo beslemeye sahip v8 motor 4 litre hacimli. 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite 1.283 kg boş ağırlığa sahip olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaştırabiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip olan arkadan itişli otomobilin 200 km/s sürate ulaşması 7.8 saniye sürerken 300 km/s sadece 21.4 saniye sonra görülebilyor. Maksimum süratse 341 km/s.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)