18 Nisan 2015 Cumartesi
Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro
Yeni nesil Audi Q7 ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda 3 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan hibrit versiyonu tanıtılan otomobilin yeni e-tron seçeneği benzinli motora sahip.
Farklı LED aydınlatmalara sahip ön tampon, yeni jantlar ve gizlenmiş egzoz çıkışları gibi detaylara sahip olan aracın bagaj kapağı ve ön çamurluklarının arkasında e-tron logoları yer alıyor.
Kaput altında bulunan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 128 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da devredeyken 367 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen bu Q7 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 220 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri 2.5 litre/100 km olarak açıklanırken sadece elektrik enerjisiyle ulaşılabilen menzil 53 km.
ATS 2500 GT
İtalyan üretici ATS kaldığı yerden devam ediyor. İki eski Ferrari çalışan tarafından kurulan firma 1962 yılında sadece 15 örneğini ürettiği 2500 GT'yi hayata döndürmeye hazırlanıyor.
1964 yılında kapılarını kapatan ATS aradan geçen 50 yılın ardından geçtiğimiz yıl yeni bir araç üretmeye başlayacağını duyurmuştu. Orataya çıkan otomobil de beklendiği gibi bir süperspor otomobil oldu.
4.25 metre boya, 1.98 metre genişliğe ve 1.15 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.44 metre olarak açıklanıyor. Önde 18, arkadaysa 19 inç çaplı jantlarla donatılan 2500 GT'de Ferrari raflarından alınan aydınlatma grubu ve şişkin çamurlukların sağladığı güçlü görünüm dikkat çekiyor.
6 pistonlu kaliperlerin kullanıldığı fren sisteminde önde 360, arkadaysa 355 mm çaplı disklere yer verilirken süspansiyon sisteminin sertliği ayarlanabiliyor.
Kaputu altında hacmi açıklanmayan doğal emişli bir v8 motor bulunacağı açıklanan araç 640 beygir üzerinde güç üretebilecek. Boş ağırlığı 950 kg olan 2500 GT 6 ileri vitesli manuel veya sıralı şanzımanlarla 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilecek ve maksimum sürati de 340 km/s'in üzerinde olacak.
Honda Shuttle
Honda'nın geçmişte Odyssey isimli MPV modeline bazı pazarlarda verdiği isim olan Shuttle bir süredir Avrupa'da Jazz olarak tanınan Fit'in daha geniş iç hacim sunan versiyonlarının da adı olmuş durumda.
Agresif görünüm sunan köşeli hatlara sahip olan otomobil 16 inç çaplı jantlar ve uzun bir arka aks-arka tampon mesafesi sunuyor. Yüzü diğer Honda modellerine benzetilen Shuttle'ın kaputu A sütunuyla neredeyse aynı açıyla yükseliyor.
İç mekanda sade bir tasarım anlayışı benimseyen Honda üç kollu direksiyon simidinin arkasına, ortada büyük hız göstergesine sahip gösterge tablosu yerleştirirken orta konsolda büyük bir dokunmatik ekrana yer verilmiş. Yukarıya doğru açı alan ara konsoldaysa küçük bir vites kolu kullanılmış.
İlk olarak hibrit güç ünitesiyle satılacak olan otomobilde 1.5 litre hacimli benzinli motor elektrik motoru, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte kullanılırken aynı hacimli motor daha sonra önden çekiş sistemiyle tek başına da sunulacak.
HN R200 Non-Fiction
Otomobil dünyasında şu sıralar ilginç şeyler de oluyor. Çek tasarımcılar Škoda'nın ünlü 130 serisinin ralli parkurlarında esen modeli 130 RS'i geri döndürdü. Üstelik Volkswagen grubunun neredeyse bütün markalarını kullanarak.
Çek üreticinin klasik modelini andıran bir yüze sahip olmak için Bentley Mulsanne'ın yuvarlak farlarını kullanan HN arkada da Lamborghini Gallardo'nun stoplarına yer vermiş. Küt bir burun kısmına sahip olan otomobilde beş kollu jant tasarımı kullanılmış.
4.4 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.3 metre yüksekliğe sahip olan araç Audi R8 temelleri üzerine geliştirilmiş. Sade bir tasarıma sahip olan iç mekanda Audi'den alınan gösterge paneli ve vites kolu dikkat çekerken deri kayışlardan oluşan kapı açma kolları, karbon fiber kaplamalar ve Alcantara döşemeler donanıma eklenmiş.
Kaputu altında yine R8'den alınan 4.2 litre hacimli v8 motor görev yapan aracın 2016 yılında yaklaşık 24 adetlik sınırlı üretime girmesi beklenirken fiyatlar 255.000 Euro civarında olacak.
17 Nisan 2015 Cuma
Audi A6 L e-tron
Audi'nin Çin yatırımları son sürat devam ediyor. Ülkeye özel uzun aks mesafeli modeller üreten firmalar arasında bulunan Alman markası uzatılmış A6'nın makyajlı örnekleri için de hibrit seçenek sunmaya başladı.
2012 yılında tanıtılan A6L e-tron'un makyajlı hali olan yeni nesil araçta farklı LED aydınlatmalara sahip ön tampon, e-tron logoları, 18 inç çaplı özel tasarım jantlar ve arka tamponun alt bölümüne gizlenmiş egzoz sistemi gibi detaylar görülebilirken iç mekanda hibrit araca özel gösterge paneli grafikleri haricinde bir yenilik bulunmuyor.
Kaputu altında yer alan ikinci bir kapağın ardında bulunan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 211 beygir güç, 350 Nm tork üretmeye devam eden aracın elektrik motoruysa artık 124 beygir gücünde. 220 Nm anlık tork sağlayabilen ünite karma kullanımda aracın 245 beygir güç, 500 Nm tork üretebilmesine olanak sağlıyor.
Ağırlığı 2 tonun biraz üzerinde olan A6 L e-tron 0'dan 100 km/s sürate 8.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 210 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece elektrik enerjisiyle menzili 50 km olan otomobil bu durumda 135 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Aracın ortalama yakıt tüketimiyse 2.2 litre/100 km olarak açıklanıyor.
Subaru Exiga Crossover 7
Japon üretici Subaru iki yıl önce konsept versiyonunu Crossover 7 ismiyle sergilediği aracını Exiga Crossover 7 ismiyle Japonya pazarında satmaya başladı.
Ön bölümünde diğer Subaru modellerinde de görev yapan panjur dikkat çekerken siyah iç süslemelere sahip büyük farlar ve 17 inç çaplı jantlar standart donanımda bulunuyor. Tamponlar, çamurluklar ve yan eteklerin üzeri siyah renkli plastik korumayla kaplanırken arkada büyük bir spoiler kullanılmış.
Yüksek tavan ve geniş yan camlarla iç mekanı ferahlatılan otomobilin yaşam alanında metal görünümlü kaplamalar ve deri döşemeler bulunuyor. Metal pedal seti ve piyano siyahı kaplamalara da sahip olan aracın üç kollu direksiyon simidi arkasında büyük vites değiştirme kolları yer alıyor.
Üç sıra koltuğa sahip olan Exiga Crossover 7 isminden de anlaşıldığı gibi yedi kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Otomobilin iç mekanında dikkat çeken bir detay da direksiyon simidi ve sürücü kapısı arasına yerleştirilen motor çalıştırma düğmesi.
Kaputu altında konseptinde olduğu gibi 2.5 litre hacimli benzinli motor bulunan araç 173 beygir güç, 235 Nm tork üretiyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip olan otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.
Audi Prologue Allroad
Audi'nin konsept modellerinden Prologue yavaş yavaş kendi ailesine kavuşuyor. Prologue ve Avant'ın ardından otomobilin yükseltilmiş versiyonu olan Allroad'un da gruba Çin'de katılacağı açıklandı.
Markanın gelecekte kullanacağı tasarım dilini bir kere daha gösteren konsept yükseltilmiş bir station wagon. İnce yapılı LED farlar, büyük ön panjur, sportif görünümlü ön tampon, 22 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, ince yapılı yan aynalar, kapıların altını ve çamurlukları kaplayan koyu renkli korumalar, ince uzun LED stoplar ve arka tampona gizlenmiş egzoz aracın görsel detayları arasında sayılabilir.
5.13 metre boya sahip olan konsept Prologue Avant isimli kardeşinden 77 mm daha yüksek. Cam tavana sahip olan otomobilin tavan rayları da olabildiğinde ince tutulmuş.
Dört adet tekli koltuğa sahip olan iç mekanda da köşeli hatlar ve sade çizgiler dikkat çekerken küçük göbekli direksiyon simidi, bol bol OLED ekran, ahşap kaplama, deri ve Alcantara döşemeler, metal pedal seti, ön koltukların arkasında ve tavanda ekranlar, arka koltuklar arasına yerleştirilen kumanda paneli ve araca özel bavul seti sunulan donanımlardan bazıları.
Hibrit sisteminde elektrik motoruyla birlikte çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli bir v8 motor kullanan konsept 734 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın ortalama tüketim değeri 2.4 litre olarak açıklanıyor. Otomobilin sadece elektrikle ulaşabildiği menzilse 54 km.
16 Nisan 2015 Perşembe
Volkswagen Scirocco GTS
Volkswagen'in üç kapılı sportif hatchback modeli Scirocco geçtiğimiz yıl makyajlanmıştı. Makyajıyla birlikte GTS versiyonu tanıtılmayan otomobilin bu versiyonu da sonunda ortaya çıktı.
Siyah renkli ön panjurunda GTS logosu bulunan otomobil standart olarak R-Line görsel paketle donatılmış. Gövde üzerinde yine bir şeritle gelen araçta yeni tasarım 18 inç çaplı jantlar sunulurken opsiyonel donanımda 19 inç çaplı versiyonlar da alınabiliyor.
İç mekanda metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, golf topu şekilli vites topuzu, kırmızı dikiş iplikleri, özel paspaslar ve koltuk grafikleri dikkat çekerken opsiyonel donanımda açılabilir cam tavan sunuluyor.
Kaputu altında yer alan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor Golf GTI'da olduğu gibi 220 beygir güç üretebilirken ünite 6 ileri vitesli manuel veya DSG ile alınabiliyor. Yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati manuel üniteyse 246 km/s.
Volkswagen T6
Volkswagen'in popüler ticari aracı T5 yeni nesil versiyonuna kavuştu. T6 olarak isimlendirilen model markanın genel olarak aşırıya kaçan görünümlerden uzak durması felsefesini benimsemiş.
T5 ile arasında dış mekan tasarımı adına büyük farklılıklar bulunmayan araçta kullanılabilen çift renkli gövde ilk nesil örneklere göndermeler yaparken LED farlar, 18 inç çaplı jantlar, köşeli tasarım ve geniş cam yüzeyler dikkat çeken diğer detaylar.
İç mekanda da işlevselliğini koruyan T6'da yerini aldığı kardeşinin başarılı tasarım detayları görülebiliyor. Yeni nesil direksiyon simidi ve gösterge tablosunun yanında daha dik yerleşime sahip orta konsol ve aynanın hemen yanına alınan elektrikli cam ve yan ayna kumandaları gözlerden kaçmıyor. Daha zengin bir opsiyon listesine kavuşan aracın malzeme kalitesi de artırılmış.
Tamamı turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorlarından Diesel olanları 84, 102, 150 ve 204 beygir güç üretebilirken benzinli olanlar 150 ve 204 beygir güç seviyesi sunmakta.
Volvo S60L T6 Twin Engine
İsveç merkezli üretici Volvo bu yıl Çin'de uzun aks mesafesine sahip S60 modelinin hibrit versiyonunu sergileyecek. Her model ailesi için bir hibrit motor sunmayı planlayan marka araçlara yüksek performans vermeyi de unutmamış.
Görünümü standart S60L modellerinden neredeyse farksız olan otomobili Twin Engine logosu dışında ele veren tek detay sol ön çamurluğun arkasında yer alan şarj kapağı.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru elektrik motoruyla birlikte toplamda 306 beygir güç, 550 Nm tork üretebilirken elektrik menzili 53 km olarak açıklanıyor.
Cadillac ELR
Cadillac'ın şık tasarımlı hibrit coupé modeli ELR düşük giden satış rakamlarını toplarlayabilmek için modifiye edildi. Donanımında da bazı değişiklikler bulunan otomobilin görünümünde de ufak değişiklikler var.
Donanımına opsiyonel bir performans paketi eklenen araçta 20 inç çaplı jantlar, önde 345, arkada 315 mm çaplı fren diskleri, Brembo imzalı fren sistemi ve geliştirilmiş sertlik ayarlı süspansiyon sistemi kullanılıyor.
Motoru artık 233 beygir güç, 506 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 6.4 saniye sürüyor. Standart modelin maksimum sürati 170 km/s'te sınırlanırken performans paketiyle sınır 210 km/s'e ulaşıyor. Sadece elektrik motoruyla menzili 63 km olan aracın karma menziliyse 547 km olarak açıklandı.
Peugeot 308 R HYbrid
Fransız üretici Peugeot'dan beklenmedik ataklar gelmeye devam ediyor. Markanın başarılı modeli 308'in güçlü versiyonları tanıtılmaya devam ederken hibrit teknolojisi de kendisini iyiden iyiye ön plana itiyor.
Geniş hava girişlerine sahip ön tampon ve yeni ön panjuruyla agresif bir görünüm sunan otomobilin kaputuna hava çıkışları açılırken jant çapları 19 inçe ulaşmış. İnce uzun yan aynalara sahip olan konseptin çamurlukları genişletilirken yan etekler de aynı şekilde genişlemiş.
Daha önce tanıtılan sportif model konseptlerinde olduğu gibi çift renkli gövdeye sahip olan 308 R HYbrid konseptinin arka bölümünde öndeki kadar agresip görünen tampon ve büyütülmüş spoiler dikkat çekiyor.
İç mekanda dört adet tekli ve sabit kafalıklı yarış koltuğuna sahip olan otomobilde bol bol R logosu ve kullanılan farklı kumaşlar seri üretim modelle arada farklılık oluşturmuş.
Önde 380, arkadaysa 290 mm çaplı fren disklerine sahip olan aracın hibrit güç ünitesiyse Quartz konseptinden alınmış. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motoru 270 beygir güç üretebilen araç herbiri 115 beygir gücünde olan iki elektrik motoruyla donatılmış.
Karma kullanımda 500 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen konsept dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan araç seçilen sürüş moduna göre motorlarını farklı konfigürasyonlarda kullanabiliyor.
15 Nisan 2015 Çarşamba
Seat Alhambra
Volkswagen'in makyajlı Sharan'ı tanıtmasının ardından İspanyol kardeşin makyaj görmüş ikizi üzerindeki perde de kalktı. Alman markasında olduğu gibi bu araçta da yeni motor seçenekleri sunulmuş.
Genel hatlarında bir değişiklik olmayan Alhambra'nın farları ve ön panjuru yenilenirken farklı jant ve gövde rengi seçenekleri sunulmaya başlamış. Aracın arka bölümünde de LED stoplar ve yeni model yazısı dikkat çekiyor.
İç mekanda da büyük bir farklılık sunmayan MPV'nin gösterge panelinde renkli bir ekran ve farklı yazı karakterleri bulunurken yeni direksiyon simidi, dokunmatik ekran ve altında yer alan kumanda panelinde farklı düğmelerle donanıma alınan anahtarsız motor çalıştırmanın kumandası görülebiliyor.
Kaputu altında 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 115, 150 ve 184 beygir güç üretebilen üç versiyonu bulunan Alhambra'nın 1.4 litre hacimli TSI motoru 150, 2 litre hacimlisiyse 220 beygir gücünde. En düşük güçlü motor haricinde kalan üniteler 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılabiliyor.
14 Nisan 2015 Salı
Volvo XC90 Excellence
Her geçen gün daha da büyüyormuş gibi görünen büyük SUV pazarına şu sıralar yeni bir trend hakim. İki adet tekli arka koltukla konfor seviyesini daha da üst seviyeye ulaştıran modeller parası olana benzeri bulunması zor bir lüks sunuyor.
Dışarıdan bakıldığında seçilmesi zor olan Excellence versiyonu 8 kollu jantlar, B ve C sütunlarına eklenen kromajlı kalın çubuklar ve kapıların altına yerleştirilen Excellence armalı krom çıtalarla standart XC90 modellerinden ayrılabiliyor.
Pirelli'nin ekstra sessiz lastikleriyle donatılan aracın gövdesinde de ek ses yalıtım malzemeleri kullanılmış. Bagajın ön bölümüne de bu amaçla bir separatör yerleştirilen XC90 Excellence arka kısımda iki adet tekli koltuk sunuyor.
Ön koltuklar gibi ayarlanabilen arka koltuklarda uyluk ve ayak destekleri, ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları bulunuyor. Kafalıkları da ek yan destek sunan bu bölümde buzdolabı, tepsiler, dokunmatik ekranlar, özel tasarım şampanya flütleri, ısıtma ve soğutmalı bardaklıklar, 19 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi ve ek depolama bölümleri bulunuyor.
Volkswagen GTI Supersport Vision Gran Turismo
Son zamanlarda yenilerinin tanıtımı geciken Gran Turismo'ya özel çılgın araç konseptleri tekrar karşımızda. Alman üretici Volkswagen, GTI Roadster Vision Gran Turismo'nun ardından oyuna ikinci bir GTI konsepti kavuşturdu.
Üç kapılı Golf GTI temelleri üzerine geliştirilen otomobilin genişletilen gövdesi onlarca ek aerodinamik parçaya ev sahipliği yapmakta. LED aydınlatma grubu ve 20 inç çaplı jantların yanında çift spoiler, dev difüzör ve büyütülen çift egzoz çıkışı gibi detaylar gözden kaçmıyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip 6 silindirli bir motor barındıran konsept 503 beygir güç, 665 Nm tork üretebilirken 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor. Aracın maksimum süratiyse 300 km/s'in üzerinde.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)