1 Ekim 2020 Perşembe

Volkswagen Phideon

Volkswagen'in Çin'de sunduğu büyük sedan modeli Phideon makyajlandı. İki motor seçeneğini kaybeden otomobil daha etkileyici bir görünüm kazanırken iç mekanda sunulan yeni donanımlar modernlik seviyesini artırmış.

Aracın makyajlı ön kısmı, yeni tampon tasarımı ve LED farlarla çok daha çekici hale gelirken ön panjur ve logoda ışıklandırma kullanılmış. Yeni jantlarla dikkat çeken yan bölümde tavana bakıldığında panoramik cam tavan sunulduğu görülebiliyor. Arka bölümdeyse daha sade duran LED stoplara yer verilmiş.

İç mekanda artık daha büyük bir dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli kullanan otomobilin donanımına gece görüş sistemi, sertlik ve yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi, arka koltukar arasına buz dolabı ve head up display eklenmiş. Elektrikli, ısıtmalı, soğutmalı ve masajlı arka koltuklarsa aynen korunmuş.

Makyaj öncesinde kaputu altında yer alan hibrit ve V6 üniteleri artık sunmayan aracın tek motor seçeneği 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli olanı. 224 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen motor, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman (DSG) ve önden çekiş sistemine sahip.

30 Eylül 2020 Çarşamba

GAC Enpulse


Çinli üreticiler her geçen gün daha iddialı araçlarla karşımıza çıkıyor. GAC'nin tanıttığı yeni konsept model de bu otomobillere bir örnek. Enpulse isimli roadster, görünümü ve sunduğu ilginç özelliklerle dikkat çekici bir araç.

Sivri burun yapısı, köşeli hatlara sahip tamponu ve ince yapılı LED farlarıyla bizleri selamlayan otomobilde büyük jantlar ve içeriye doğru itilmiş yan aynalar kullanılmış. Cam tavanı sökülebilen otomobilin arka bölümünde açısı ayarlanabilen spoiler, ince yapılı LED stoplar ve yine oldukça köşeli hatlar sunan bir tampon görülebiliyor. Konseptin bazı gövde panellerinin içinde de LED aydınlatmalar bulunuyor.

İç mekanı renkli bir görünüm sunan Enpulse, hafifletilmiş koltuklar ve köşeli direksiyon simidiyle öne çıkıyor. Dokunmatik kumanda yüzeyleri ve yansıtmalı gösterge paneli haricinde artırılmış gerçekliğe sahip navigasyon sistemi de donanımda. Hatta bu özellik, pistte önceki tutun hayalet araç olarak ekrana yansıtılmasına da izin veriyor.

Elektrikli bir otomobil olduğu açıklanan konseptin teknik verileriyse paylaşılmadı. Araçta iki elektrik motoru bulunduğu ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olduğuysa verilen bilgiler arasında.

Hyundai i20 N Line


Hyundai'nin B segmentinde yer alan ve Türkiye'de de üretilen modeli i20, henüz üretildiği ülkede satışa sunulmadan yeni versiyonlara kavuşuyor. N Line donanım paketiyle araç güç kazanmasa da görünümü değişmiş.

Siyah detaylarla donatılan ön tamponu biraz daha sportif hal alan otomobilin yan etekleri de yapılan eklerle daha dinamik görünüyor. çift renkli jantları 17 inç çaplı olan otomobil kontrast renkli tavan ve yan aynalara da sahip. Yenilenen ev daha köşeli hale gelen arka tamponun alt kısmında parçalara bölünmüş aydınlatma grubui çift egzoz çıkışı ve sahte difüzör görülebiliyor. Stopların da şeffaflaştığını belirtelim.

İç mekanda ufak tefek değişiklikler sunan N Line, siyah renkli tavan döşemesi, kırmızı renkli trim parçaları ve dikiş iplikleri, metal pedal seti ve N armasına sahip vites topuzuyla üç kollu direksiyon simidini standart olarak bulunduruyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli motorun 120 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen seçeneğini barındıran otomobil 6 ileri vitesli, akıllı manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. 48 Volt hibrit destekse standart.

Mercedes-Benz E Serisi L


Mercedes modellerine yeni bir katılım var. Aslında Mart ayında tanıtılan makyajlı E Serisi, Çin'de uzun aks mesafesine sahip seçeneğine de kavuştu. Modelin arka koltukları standart S Serisi'ni aratmayacak gibi görünüyor.

Ana hatlarında bir değişiklik olmasa da 121 mm uzayan gövdesi 5 metre üzerinde boy sunan otomobilin aks mesafesi de 140 mm artış yaşamış. Bu değişimi gizlemek için arka kapıların şekli değiştirilirken bu kapıların camları tek parça olarak tasarlanmış. Kelebek camlarsa gövdeye dahil edilmiş.

İç mekana geçildiğinde, önde bir yenilik sunmayan aracın arka koltukları bir S Serisi havası veriyor. Üç kişilik koltuğun orta bölümü katlandığında ortaya, bilgi eğlence sisteminin birçok fonksiyonunu kumanda edebilen bir dokunmatik ekran çıkıyor. Araçta kenarlarda yer alan arka koltukların elektrikli, hafızalı, masajlı, ısıtma ve soğutmalı alınabildiğini de belirtelim.

Kaputu altında sadece turbo beslemeli benzinli motorlar yer alan E Serisi L'in 1.5 litre hacimli ünitesi 184 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli motorun 258 ve 300 beygir güç üretebilen seçenekleri sırasıyla 370 ve 400 Nm tork üretebiliyor. En düşük ve en yüksek beygir gücü sunan motorlar dört tekerlekten çekişli olarak alınabilirken küçük hacimli motor ve 258 beygir gücündeki ünite arkadan itişli olarak tercih edilebiliyor.

29 Eylül 2020 Salı

BMW 4 Serisi Cabrio


BMW'nin yeni model tanıtımı devam ediyor. Son zamanlarda iki kapılı araçları üzerinde duran Alman üreticinin sıradaki ürünü, özellikle ön bölüm tasarımıyla fikirleri bölen 4 Serisi'nin üzeri açılabilen seçeneği.

Dış tasarımında büyük bir sürpriz sunmayan otomobilin hatları, genel olarak sabit tavanlı kardeşininkiyle aynı. Standart olarak 19 inçe kadar olan jant çapları haricinde tavan yapısı da gözlerden kaçmıyor. Önceki neslin aksine metal olmayan tavan farklı bir yapıya sahip ve yay gibi gerildiğinden katlanma noktaları belli olmuyor. 18 saniyede açılıp kapanabilen parça bu işi 50 km/s sürate kadar yapabiliyor.

İç mekanda da 3 ve 4 Coupé'nin detaylarını görmek mümkün. 3 bölgeli havalandırma sistemi ve ön koltuklar için enseye sıcak hava üfleme fonksiyonu standart olarak sunuluyor. Tavan pozisyonuna göre 300 ile 385 litre arasında değişen bagaj hacmi, katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor. Araçların ağırlık dağılımıysa 50:50 olarak açıklanıyor.

Kaput altında 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve Diesel ünitelere yer veren 4 Serisi Cabrio'da benzinli üniteler 184 ile 374 beygir arasında güç, 300 ile 500 Nm arasında tork üretebiliyor. Diesel seçeneklerse 190 beygir güç ve 400 Nm torktan başlayıp 340 beygir güç, 700 Nm tork değerine kadar tırmanıyor.

Bütün araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan BMW, 6 silindirli motorlarda dört tekerlekten çekiş sistemini de standart donanıma dahil etmiş. Ayrıca bütün Diesel seçenekler ve 6 silindirli benzinli araçta 48 Volt hafif hibrit sistem kullanılıyor. Bu sistem, gerekli durumlarda 11 beygirlik katkı sağlayabiliyor.

Dacia Sandero, Stepway ve Logan

Dacia'nın popüler model ailesi Sandero yeni nesline kavuştu. Renault Symbol'ün ikiz kardeşi Logan'ı da kapsayan yenileme işlemi sonrasında araçlar Renault Clio'nun yeni platformuna kavuşmuş oldu.

Ok biçimli LED gündüz aydınlatmalarına sahip farlar ve geniş ön panjurla güçlü bir görünüm sunan otomobilin Stepway seçeneklerinde siyah ve gri renkli korumalar dikkat çekiyor. Bu araçta tavan rayları da standart olarak sunuluyor. Arka bölümde de LED bölümlere sahip küçük stopların şık durduğu söylenebilir.

Tamamı 1.848 mm genişliğinde olan üçlünün hatchback seçenekleri 4.088 ve 4.099 mm boya sahip. Logan'daysa boy 4.396 mm'ye ulaşıyor. Büyün yükseklikler 1.5 metre civarındayken yerden yükseklik 133 ile 174 mm arasında değişiyor. Sunulan jantlarsa 15 ve 16 inç çaplı.

İç mekanda da büyük ilerleme kaydeden Dacia, şık havalandırma ızgaraları ve Duster'da da kullanılan havalandırma kumandaları ve direskiyon simidiyle tanıdık fakat hoş görünüyor. Araçların donanım seviyelerinde göre dokunmatik ekranın yanında veya bu ekranın yerinde sunulan telefon tutacağıysa akıllı çözümlerden biri.

Bagaj hacimleri 5 kapılı gövdede 328, dört kapılıdaysa 528 litre olarak açıklanan otomobillerin donanımlarında ısıtmalı ön koltuklar, kör nokta uyarısı, acil durum fren sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, yokuş kalkış desteği ve elektronik el freni alınabiliyor.

Kaput altında da tanıdık motorlar sunan ailede Diesel motor bulunmuyor. 1 litre hacimli ünitenin atmosferik emişli seçenekleri 65 beygir gücünde ve 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunuluyor. Turbo beslemeyle gücü 90 beygire ulaşan motor 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabiliyor. Yine aynı ünitenin LPG destekli seçeneğiyse 100 beygir gücünde ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılıyor.

28 Eylül 2020 Pazartesi

Lynk & Co Zero Concept


Çin'in elektrikli otomobil modelleri arasına yakında bir yenisi katılacak. Lynk & Co tarafından tanıtılan Zero, bir konsept olsa da markanın diğer modellerine olan benzerliğiyle seri üretime hazır olduğu belli.

Ön görünümü hemen hemen bütün Lynk & Co modellerinde olduğu gibi çift farlı tasarımla tanınan araçta kullanılan büyük jantlar ve hemzemin kapı kolları sportif duruşu destekliyor. Markanın 03 isimli sedan modelinin beş kapılı versiyonu olan konseptin Audi modellerini andıran arka bölümünde boydan boya uzayan LED stoplar ve küçük difüzör görülebiliyor.

Sedan kardeşinden daha şık görünen iç mekandaysa küçültülmüş göbeğe sahip direksiyon simidi, büyütülüp daha yukarıya alınmış dokunmatik ekran ve daha premium bir tasarım sunan vites konsolu bulunuyor.

Ön ve arkada kullanılan elektrik motorları sayesinde dört tekerlekten çekişli olan araç 544 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniyeden kısa süren konseptin NEDC menziliyse 700 km olarak açıklanıyor.

Buick Electra


Çin'de büyük bir pazar payına sahip popüler bir marka olan Buick, bu ülkeye özel birçok araç üretiyor. Yine Çin'de elektrikli otomobillerin popülaritesinin farkında olan firma bu tür bir motorla donatılan SUV konseptini de bu dev pazarda tanıttı.

Opel tasarım anlayışını devam ettiren güncel Buick modellerinin bir adım ilerisi olarak görülebilecek modelde kısa bir kaput ve LED aydınlatma grubuyla birlikte 23 inç çaplı jantlar ve yukarıya doğru açılan dört kapı dikkat çekiyor. Ayrıca kapıların cam bölümlerinin tavana kadar uzadığını da belirtelim.

Sade bir iç mekan tasarımına sahip konseptinde kullanılan dört koltuk, havada asılı duruyormuş gibi görünüyor. Aynı şey, içbükey dokunmatik ekran-gösterge paneli kombinasyonu için de söylenebilir. Direksiyon simidi de bir sokunmatik ekran olarak tasarlanmış.

Ön ve arka aksında elektrik motorlarına sahip olan otomobil 590 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen konseptin menzilininse 660 km'nin üzerinde olacağı belirtiliyor.

Hyundai Elantra N TCR


Hyundai'nin TCR serisi yarış araçlarına bir yenisi eklendi. Güney Kore merkezli üretici, i30 ve Veloster modellerinin ardından yeni yarış aracı için Elantra temellerini tercih etti. Bu sayede markanın temsil edildiği farklı ülkeler, kendi pazarlarında sunulan modelle piste çıkabilecek.

Yarış tulumunu giydikten sonra etkileyici bir görünüme kavuşan otomobilde genişletilmiş ve arkalarına hava çıkışı eklenmiş çamurluklar, splitter, genişletilmiş yan etekler, büyük spoiler, ek hava çıkışlı kaput ve difüzör bulunuyor.


İç mekanında takla kafesi, yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri gibi donanımlar sunan otomobilde TCR kuralları gereğince 2 litre hacimli bir motor görev yapıyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman da yine kardeşleriyle paylaşılan donanımlar arasında.

27 Eylül 2020 Pazar

Honda SUV e:concept


Honda, Çin'de satışa sunmayı planladığı elektrikli SUV modelinin ilk konseptiyle karşımıza çıktı. Japon üreticinin güncel modellerinden çok farklı görünen otomobil büyük ihtimalle seri üretimde beş kapılı olacak.

Aslında bazı detaylar hariç seri üretime hazır bir konsept olan otomoblde ince yapılı LED farlar ve aydınlatılmış marka logosuna sahip sivri bir burun kısmı kullanılmış. Bir splitter şeklinde biçim verilmiş tampon alt kısmı da dikkat çekici.

21 inç çaplı jantlar ve siyah renkli gövde koruması, siyah renkli tavan, gizli kapı kolları ve küçük spoiler sportifliği desteklemiş. İnce uzun LED stoplar ve arka tampon tasarımı, ön bölümün bir kopyası gibi görünüyor ve dinamizmi pekiştiriyor.

3 kapılı bir konsept olarak tanıtılan otomobilin iç mekan fotoğrafları ve elektrik motorunun detayları henüz paylaşılmadı. Seri üretimde büyük ihtimalle iki kapıya daha kavuşacak olan  SUV e:concept'in bu haliyse büyük ihtimalle satın alınabilecek araçtan çok daha şık görünüyor olacak.

Hyundai RM20e

Hyundai'nin elektrikli model atağı son sürat devam ediyor. Konuğumuz olan araç bu sefer yarış pistlerinde dolaşıyor. Geçtiğimiz yıl tanıtılan Veloster N ETCR'ın temellerini kullanan otomobil bu araçtan daha güçlü.

RM20e'nin dış görünümünde karşılaştığımız değişiklikler bir yarış otomobilde görülmesi garip olmayan tarzda. Genişletilmiş çamurluklar, önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar, bol hava giriş ve çıkışı, büyük splitter, dev spoiler ve difüzör dikkatlerden kaçacak gibi değil.

İç mekanında da yarış koltukları, dijital gösterge paneli, altı noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve sökülebilir direksiyon simidi gibi detaylar bulunan araç ortadan motorlu bir elektrikli otomobil. 810 beygir güç, 960 Nm tork üretebilen aracın 0-100 ve 0-200 km/s hızlanmaları sırasıyla 3 ve 10 saniyenin altında tamamlanıyor.