25 Ocak 2025 Cumartesi

Cadillac Lyriq-V


Cadillac, elektrikli modellerine yatırım yapmaya devam ediyor. Bir taraftan da sportif araçlar departmanı V'yi çalıştıran üretici Lyriq'in V armalı seçeneğini tanıttı. Görsel olarak büyük değişiklikler sunmayan otomobilin performansındaysa büyük artış yaşanmış.

Ana hatları değişmeyen otomobilin kromajlı bölümleri siyah renge boyanırken mat gövde rengi de opsiyonlar arasına eklenmiş. 22 inç çaplı, siyah renkli jantlar, gövde rengi yan korumalar ve kırmızı renkli fren kaliperleri, alçaltılan süspansiyon sistemiyle birlikte dinamik duruşu pekiştirmiş. Yenilenen ışıklı ön panjur ve altına bir splitter eklenen ön tampon da donanımda.

Arka kapılar ve bagaj kapağı haricinde direksiyon simidi göbeği, koltuklar ve rejenerasyon kolunda V armaları taşıyan aracın iç mekanında tasarım değişikliği yok. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda V'ye özel grafikler kullanılırken kapı eşiklerinde de aydınlatmalı V logoları bulunuyor. Aracın çıkardığı suni sesler de daha sportif.

Kalkış kontrolü ve özel sürüş modlarıyla birlikte daha kısa turlu direksiyon sistemi ve önde 390 mm çaplı fren diskleri sunan otomobil iki elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli. 625 beygir güç, 880 Nm tork üretebilen 2.7 ton ağırlığındaki otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 3.5 saniye sürüyor. 102 kWh kapasiteli bataryalarsa 460 km menzil sunabiliyor.

Zeekr 007 GT

Zeekr 007 ailesi genişliyor. Wagon gövde seçeneğine kavuşan model, sedan seçeneğin yüzünü daha sportif bir şekilde sunuyor. İç mekan fotoğrafları yayınlanmayan aracın bu bölümünde de sedan aracın izlerini görmek sürpriz olmayacaktır. GT'nin sunduğu performanssa dikkat çekici.

Ön bölümü yatay olarak kaplayan farlar aynen korunsa da tamponu daha sportif suran otomobilin yan çizgisi de C sütununa kadar aynı. Hemzemin tavan rayları ve hemzemin kapı kolları şık dururken yanlardan çıkıntı yapan spoiler, yatay bagaj kapağı camı, ve cam altına eklenen ince spoiler dinamik duruşu destekliyor. İnce yapılı LED stoplar da şekillerini korumuş.

Büyük ihtimalle kokpit tasarımı da dört kapılı kardeşle paylaşılırken arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli seçeneklerin güçleri 422 ile 645 beygir arasında değişiyor. 800 Volt mimarisi kullanan otomobilin ulaşabildiği 500 kW DC şarj hızıysa çok etkileyici.

20 Ocak 2025 Pazartesi

Suzuki Solio


Suzuki'nin minik MPV modeli Solio yenilendi. Bandit versiyonuyla birlikte tanıtılan otomobilin ana hatlarına bakıldığında Kei Car havası hissedilse de araçların motor hacmi ve gövde uzunluğu bu segmentte yer almasını engelliyor.

Lexus ve Mitsubishi modellerini andıran burun kısmında dev panjur dikkat çeken Solio'nun LED farları ve kromajlı çıtaları öne çıkıyor. Kontrast renkte alınabilen tavan ve yan aynaların haricinde arka kapıların geriye doğru kayarak açıldığı görülebiliyor. 

Bandit versiyonunda ön panjurun dikey şeritlere sahip olduğu ve LED farların iki parçaya bölündüğü görülebiliyor. Dümdüz inen bagaj kapağının üstünde bir spoiler yeralırken stoplar D sütununa çekilmiş. Arka tamponsa gövdeden neredeyse hiç çıkıntı yapmıyor.

Bol depolama bölümüne sahip olan iç mekanda 3 kollu direksiyon simidi, orta konsol üstüne yerleştirilen gösterge paneli ve dokunmatik ekran görülebilirken ortada yer alan havalandırma ızgaralarının tasarımları ilginç. Vites kolunun konsolda yer alması hareket alanını artırırken arka kapı camlarında perdeler sunulması da güzel.

3.810 mm boya sahip olan araçların kaputu altında, Swift'te de görev yapan 1.2 litre hacimli, hafif hibrit, benzinli motor bulunuyor. 82 beygir güç, 110 Nm tork üretebilen Solio ailesi önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Şanzımansa sürekli değişken oranlı otomatik (CVT).