14 Nisan 2022 Perşembe

Hongqi LS7


Çin'de lüks dediğimizde aklımıza gelen markalar arasında yer alan Hongqi, dev boyutlu SUV modelini tanıttı. Kaputu altında sürpriz bir motor bulunan otomobilin iç mekanında Maybach ayarında lüks sunuluyor.

Dev ön panjur ve çift katlı LED farlarıyla dikkat çeken otomobil jantları da dahil birçok yerinde kromaja yer vermiş. Kırmızı renkli detayların da görülebildiği gövde, arkaya geçildiğinde sportif bile oluyor. Bu bölümde spoiler ve yine çift katlı olan LED stoplar öne çıkan detaylar arasında. Bu arada LS7'nin boyu 5.659 mm, eni 2.095 mm, yüksekliği 1.985 mm ve aks mesafesi de 3.309 mm olarak açıklanıyor.

İç mekanda Rolls-Royce modellerinden esinlendiği belli olan otomobilde gerçek deri döşeme ve ahşap kaplamalar kullanılmış. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın grafik tasarımları da İngiliz üreticiye göz kırpıyor. İki adet arka koltuğa sahip olan araçta bu koltuklarda her türlü lüks sunulmuş.

Isıtma, soğutma ve masaj özellikleri sunan koltuklar neredeyse tamamen yatırılabiliyor. Bu bölümde yolculuk yapan her iki yolcu için de bilgi-eğlence ekranları sunan LS7'de buzdolabı ve arka bölüme özel ses sistemi de bulunuyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V8 barındıran otomobilin performansıysa soru işareti. Hongqi'nin açıklamaları, aracın 650 beygir üzerinde güç ve 850 Nm tork üretebildiğini söylerken gerçek hayatta ünitenin 400 beygiri bile göremediği söyleniyor. Şanzımansa 8 ileri vitesli otomatik.

Kia Telluride


Kia da kardeş firma Hyundai gibi New York otomobil fuarı sırasında büyük SUV modeli Telluride'ın makyajlı halini sergiledi. Palisade'in aksine daha küçük tasarım değişikliklerine sahip olan modelin iç mekanıysa modernleşmiş.

İç tasarımı değişen LED farlar haricinde panjuru da yenilenen otomobilde donanım seçeneğine göre farklı görünüme bürünen ızgara yer alıyor. Tamponları da makyajlanan Telluride, yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de sunmaya başlamış. Kapı altı korumaları hafifçe değişen otomobilin arka tampon köşelerine stopların ikinci bölümü dik şekilde eklenmiş.

Araziye daha uygun jant ve lastiklerle donatılan ve siyah trim parçalarıyla dikkat çeken iki donanıma da kavuşan Telluride, bu araçlarda 10 mm artırılmış yerden yükseklik sunuyor.

İç mekana geçildiğinde yeni logoya kavuşan direksiyon simidinin farklı göbeğe sahip olduğu görülebiliyor. Dijital gösterge paneli ve hemen yanına alınan daha büyük dokunmatik ekranın haricinde havalandırma ızgaralarının incelmesi gözlerden kaçmıyor. Makyajla birlikte yaşam alanında farklı döşeme renkleri de tercih edilebiliyor.

Kaput altında bir yenilik sunmayan otomobilin 3.8 litre hacimli V6 motoru 295 beygir güç, 355 Nm tork üretmeye devam ediyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken versiyona göre iki veya dört tekerlekten çekiş sistemi tercih edilebiliyor.

Jeep Wagoneer L ve Grand Wagoneer L


Markalar son zamanlarda araç boyutlarını küçültmeye veya en azından küçük araçlarının üzerinde daha çok çalışmaya yöneliyor olsa da Jeep bunun tersine odaklanmış. A.B.D. merkezli üretici, zaten büyük araçlar olan Wagoneer ve Grand Wagoneer ikilisini daha da uzattı.

178 mm uzayan aks mesafeleriyle 3.302 mm'lik sk mesafesi sunmaya başlayan ikilinin boyu da 305 mm artışla 5.758 mm'ye ulaşmış. Bu nedenle yaklaşık 90 kg artış yaşayan ağırlık nedeniyle bazı donanım seçeneklerinde toplam ağırlık 3 tonun üzerine çıkmış.

3 sıra koltuk ve 8 kişilik yolcu kapasitesine kadar hacim sunan ikilinin bagaj hacimlerinde de büyüme yaşanmış. Wagoneer L, 1.192 ile 3.707litre arasında değişen hacimler sunarken Grand Wagoneer L, 1.252 ile 3.197 litre arasında değişen bagaj hacmi sunabiliyor.

Tasarım anlamında bir yenilik sunmayan ikilinin kaputu altında yeni geliştirilen sıralı 6 silindirli ve çift turbo beslemeli, benzinli motor bulunuyor. Versiyona göre arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen ikilide 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor. Motor, Wagoneer L'de 426 beygir güç, 635 Nm tork üretebilirken Grand Wagoneer L'de 517 beygir güç, 678 Nm tork sağlayabiliyor.

Hyundai Palisade


Hyundai, 2018 yılında tanıttığı büyük SUV modeli Palisade'i makyajladı. Kaputu altında bir yenilik sunmayan otomobilin hem dış hem de iç tasarımı güncellenirken donanımında da zenginleşme yaşanmış.

Dik köşelerin kullanıldığı yeni burun tasarımında Tucson'a göndermeler yapan otomobil çoklu far grubunu koruluş. Ön tamponun alt kısmı da biraz daha sade bir görünüme kavuşmuş. 20 inç çaplı jantlar yeni tasarımlarına kavuşurken stopların alt bölümü, makyajlanan arka tamponda korumanın hemen üzerine alınmış.

İç mekanda vites konsolu ve kapı içleri aynı kalsa da dijital gösterge paneli, daha büyük dokunmatik ekran ve dört kollu direksiyon simidinin gelişi farklılık yaratmış. Havalandırma ızgaralarının da daha ince bir tasarıma kavuştuğunu söyleyebiliriz.

Üç koltuk sırasına sahip olan Palisade, her üç sırada da ısıtma, USB girişleri ve havalandırma çıkışları sunarken ilk iki sırada koltuk havalandırması, 1. sıradaysa masaj bulunduruyor. Bir çift sunroof ve direksiyon ısıtması da diğer kalemler arasında.

Kaputu altında 3.8 litre hacimli V6 motoru barındırmaya devam eden Palisade 295 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebilecek aracın şanzımanıysa 8 ileri vitesli, tam otomatik bir ünite.

Voyah Dreamer


Çinli üreticilerin ilginç ürünlerine bir yenisi katıldı. Dongfeng'in premium markalarından olan Voyah, tamamen elektrikli MPV modelini tanıttı. Araç, sahip olduğu güçle bu konuda gezegenin en başarılı hızlanma verilerine sahip MPV'si oldu.

Dev ön panjuru ve ince yapılı LED farlarıyla çok dikkat çeken bir görünüm sunan otomobilin hava girişleri ve kaput tasarımı da ilginç. Kapıların hem üst hem de alt kısımlarında yer alan kromajlı şeritler yan bölümün öne çıkan detayları olurken arkada çıkıntı yapmayan bir tampon ve LED stoplar görülebiliyor. Aracın lüks seçeneğinin çift gövde renkli alınabildiğini de belirtelim.

İç mekana geçildiğinde, ön bölümde üç farklı ekrana sahip olduğu görülebilen Dreamer'ın birçok kumandası dokunmatik. Vites konsolu altında büyük bir depolama bölümü sunulurken ön koltuklar arkasında tepsiler ve 2+2+3 oturma düzeni standart olarak sunuluyor. Maybach seviyesinde lüks sunan en pahalı modelse sadece 4 koltuklu olarak satılıyor.

5.315 mm boya, 1.985 mm genişliğe ve 1.820 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 3.200 mm olarak açıklanıyor. Üç koltuk sıralı modellerde, bütün koltuklar kullanımdayken bile 427 litre hacimli bagaj kullanımda oluyor.

Sahip olduğu bir çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan otomobil 435 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırılan 2.625 kg ağırlığa sahip Dreamer'ın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.9 saniye sürüyor. Menzilde 600 km olarak açıklanıyor.

1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli bir menzil uzatıcıya sahip olan seçenekse 395 beygir güç, 610 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s deparı 6.9 saniyede tamamlanan aracın ağırlığı 2540 kg, menziliyse 700 km olarak açıklanıyor.

13 Nisan 2022 Çarşamba

BMW X7


BMW'nin ülkemize resmi olarak ithal etmediği modellerden olduğundan etrafta sıklıkla göremediğimiz X7'si makyajlandı bile. Tanıtımı ardından dört yıl geçen araç hem dışarıda hem de iç mekanda çok farklı bir duruşa kavuşmuş.

X7'nin makyajla birlikte kazandığı en büyük yenilik çift parçalı LED farları olmuş. Farlarla birlikte yenilenen ön tampon tasarımı da M versiyonlarda daha sportif. Yeni gövde renkleri ve çapları 23 inçe kadar büyüyen jantlar sunulurken anten de artık daha küçük. İlk bakışta aynı görünseler de stoplar hem incelmiş, hem karartılmış hem de iç kısımlarına üçgen desenler eklenmiş.

BMW'nin ilk olarak iX'te kullandığu tek parça dijital gösterge ve dokunmatik ekran ikilisi X7'ye de gelmiş. Havalandırma ızgaraları incelirken orta konsolda düğme sayısı azaltılmış. Vites kolu da tarihe karışan otomobilin ön yolcu koltuğu karşısına gelen bölümünde ışıklandırmalı süslemeler kullanılmış.

Motor seçenekleri azalan X7'nin bütün üniteleri 48 Volt hafif hibrit yardımcıya, dört tekerlekten çekiş sistemine ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. Sıralı 6 silindirli, 3 litre hacimli benzinli motor 380 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken aynı hacimli Diesel ünite 352 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. İsmi M50i'den M60'i'ye evrilse de çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli V8 motorunun performansı değişmeyen seçenekse 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor.

Lamborghini Huracán Tecnica


Huracán ailesi çeşitlenmeye devam ediyor. Tecnica isimli yeni seçenek, standart Huracán Evo ile STO arasında bir köprü oluşturuyor. Üstelik aracın tasarımında, Lamborghini'nin V12 motorlu araçlarından ipuçları var.

Bizleri farklı bir ön tamponla karşılayan otomobil bu bölümde splitter ve yatık Y biçimli hava girişleri sunuyor. 20 inç çaplı jantlar tek bijona sahipken sabit spoiler ortalama boyutlarıyla dikkat çekiyor. Karbon fiber kaputta bol hava çıkışına yer veren Lamborghini bu kısımda sunduğu camla motorun görünmesine de izin vermiş. Altıgen egzoz çıkışlarına sahip olan Huracán Tecnica'nın difüzörü de farklı tasarıma sahip.

Tecnica armalı koltuklar haricince iç mekanda da bir farklılık olmasa da yönlendirilebilir arka aks ve karbon seramik frenler standart donanıma alınmış. Bu arada arkadan itişli otomobilin kuru ağırlığı da 1.379 kg olarak açıklandı.

Kaputu altında yer alan 5.2 litre hacimli V10 motor 640 beygir güç, 565 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı da korumuş. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 3.2 saniye sürüyor.

12 Nisan 2022 Salı

Chery Arrizo 8


Chery'nin yeni modelleri ortaya çıkmaya devam ediyor. Son zamanlarda büyük çoğunluğu elektrikli olan yeni otomobillerin aksine bu sefer Çinli üreticiden benzinli motora sahip bir araç geldi. Tasarımsa hem iç hem de dışta dikkat çekici.

LED farların arasında Lexus ve Hyundai modellerine göz kırpan büyük bir panjur barındıran aracın bu bölümde agresif göründüğü söylenebilir. Büyük jantlar ve uzun C sütunu yan tasarımda dikkat çekerken bagaj kapağında birleşen LED stoplar ve ilginç düşünülmüş dörtlü egzoz çıkışo gözlerden kaçmayan detaylar.

Renkleri biraz soru işareti oluştursa da iç mekanı da birçok markaya göndermeler yapan araçta dijital gösterge paneli, ince yapılı havalandırma ızgaraları, altı kesik direksiyon simidi, büyücek bir dokunmatik ekran, ahşap kaplama ve yükseltilmiş bir vites konsolu kullanılmış.

Kaputu altında 1.6 ve 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motorlar kullanılacak olan araç 197 ve 255 beygir güç üretebilecek. Maksimum tork değerleriyse sırasıyla 290 ve 390 Nm. Önden çekişli ikilide 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor.

Nissan Pathfinder Rock Creek


Nissan, geçtiğimiz yıl SEMA'da bir konsept olarak sergilediği, araziye yönelik özelliklere sahip Pathfinder versiyonunu gerçekliğe taşıyor. Görünümü kendisini belli etmeye yeten otomobilin kaputu altında da biraz daha güçlü bir motor bulunuyor.

Önden bakıldığında petek desenli ve çift renkli panjurla diğer versiyonlardan ayrılan otomobilin tamponu da siyah plastik koyu gümüş renkli korumalar sunuyor. 18 inç çaplı jantlar ve araziye daha uygun lastikler standart olarak sunulurken 100 kg taşıma kapasiteli port bagaj da donanıma eklenmiş.

Arka tamponda koyu renkli korumaya yer veren bu Pathfinder'da Rock Creek armaları ön kapılarda ve bagaj kapağında görülebiliyor. Bu arada elden geçirilen süspansiyon sisteminin de 16 mm yükseltildiğini belirtelim.

İç mekanın ana hatları değişmezken turuncu renkli dikiş iplikleri ve hem ön koltuk sırtlıkları, hem de ön kol dayanağına işlenen Rock Creek armaları gözlerden kaçmıyor. 2. koltuk sırasında sadece iki adet tekli koltukla sunulan modelde özel bir arazi sürüş modu da bulunuyor.

Kaputu altında diğer Pathfinder modellerinde de görev yapan 3.5 litre hacimli V6 motoru barındıran aracın gücü 299 beygire, torkuysa 366 Nm'ye yükselmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımandaysa değişim yaşanmamış.