4 Kasım 2023 Cumartesi

Škoda Superb


Škoda'dan beklenen haber geldi ve Superb yeni nesline kavuştu. Dış tasarımına bakınca yenilendiği çok da belli olmayan otomobilin kaputu altında da tanıdık üniteler yer alıyor. İç mekansa markanın yeni nesil modellerini yansıtır nitelikte.

Eskisinden yaklaşık 4 cm daha uzun olan aracın Combi seçeneği 4.902, liftback ise 4.912 mm boya sahip. Genişliği 15 mm azalan ikilinin aks mesafesiyse 2.841 mm. Hava sürtünme katsayısı liftback gövdede 0.23'e kadar düşürülen Superb eskisinden çok da farklı görünmüyor.

İncelen farlar Matrix LED teknolojisine kavuşurken ön panjur genişlemiş. Yenilenen jant seçenekleri ve camların altına sabitlenen yan aynalar aerodinamik verimi artırırken küçük anten korunmuş. LED stoplar da az da olsa yuvarlatılmış bir yapıda. Combi'de kullanılan tavan raylarıysa hemzemin tasarıma sahip.

İç mekana geçildiğinde iki kollu direksiyon simidinin korunduğu görülürken dijital gösterge paneli ve 12.9 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran öne çıkıyor. Özellikle yanlarda yer alan havalandırma ızgaraları şık bir şekilde gizlenirken havalandırma kumandaları Renault Grubu'nda kullanılanları andırıyor. 

Çift panjurlu gözlere sahip olan ara konsoldan alınan vites koluysa artık direksiyon simidinin arkasında. Arka camlarda perdeler sunulurken Combi'de açılabilir cam tavan da donanımda yer alıyor. Bagaj hacmiyse liftback gövdede 645, Combi'deyse 690 litre.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli TSI ünitenin hafif hibrit versiyonu bulunan Superb 150 beygir güç üretebiliyor. Aynı üniteye sahip şarj edilebilir hibrit araçsa 204 beygir gücünde. Bu otomobilde kullanılan 25.7 kWh kapasiteli bataryalar 100 km üzerinde elektrik mensili sunabiliyor. Bu motor sadece Combi'de sunuluyor.

2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 204 veya 265 beygir güçle alınabilirken aynı hacimli Diesel üniteler 150 ve 193 beygir güç sunabiliyor. Yüksek güçlü ikiliyi dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunan Škoda, şarj edilebilir hibrit seçeneğinde 6, diğerlerindeyse 7 ileri vitesli DSG kullanmış.

30 Ekim 2023 Pazartesi

Kia K5


Kia'nın yeni logosu sonunda K5'e de geldi. Makyajlanan sedan kaputu altında bir yenilik sunmuyor olsa da dış görünüşte bariz farklılıklar var. İç mekanı da gelişim yaşayan aracın sunduğu donanımlar da güncellenmiş.

LED farlarında yer alan gündüz aydınlatmaları güncellenen otomobilin tamponları da hafifçe elden geçirilmiş. Yeni jant ve gövde rengi seçenekleri haricinde LED stoplarının da aşağıya doğru uzaması K5'i arkadan bakıldığında da tanınır hale getiriyor.

İç mekanda dijital ekranla bitişik tasarlanan dokunmatik ekran uzaktan güncellenebiliyor. Yukarıya alınan havalandırma kumandaları daha geniş bir alan kaplarken vites konsolu önüne kablosuz şarj cihazı eklenmiş. Havalandırma ızgaraları makyajlanan K5'in döşeme seçeneklerinde de yenilikler var.

Süspansiyon sistemi ve izolasyonunda da geliştirmeler yapılan otomobilin motorlarıysa aynı. 2 litre hacimli motorunun 146 ve 160 beygir güç üretebilen otomobilin 1.6 litre hacimli ünitesi, turbo besleme yardımıyla 180 beygir güç üretebiliyor. Daha verimli hale gelen benzinli motora sahip hibrit araçsa 195 beygir gücünde.

Jiyue 01


Her geçen gün karşımıza bir yenisi çıkan Çinli elektrikli otomobil üreticilerine bir tane daha eklendi. Geely ve Baidu'nin ortaklığı olan Jiyue, iki motor seçeneğiyle sunacağı 01 modeliyle özellikle Tesla Model 3'e rakip olmak istiyor.

İki katlı LED farları ince bir ışık şeridiyle birbirine bağlanan otomobilde genel olarak yuvarlak hatlar kullanılmış. Siyah renkli jantlar ve yan aynalar, yine bu renge boyanmış tavanla birlikte alınabiliyor. Kapıları açmak için sütunlara denk gelen bölümlere dokunmak yetiyor.

Bir SUV olarak tanıtılsa da basık bir havası olan modelin tampon, kapı altı ve çamurluklarında siyah renkli plastik korumalar yer alıyor. Ortasına dik bir şekilde 3. stop lambası yerleştirilen spoiler ve arka çamurluklar arasında uzanan ince yapılı LED stoplar da dikkat çekici.

Sade bir iç mekan tasarımı sunan otomobilin ön koltukları, büyük ve içlerine hoparlör yerleştirilmiş kafalıklara sahip. Cam tavan, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve konsolun neredeyse tamamını kaplayan ekran diğer öne çıkan detaylar.

Tek elektrik motoruna sahip olan seçeneği 272 beygir güç üretebilen otomobil 550 km menzil sunan 71.4 kWh kapasiteli pilleriyle 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede çıkabiliyor olsa da 100 kWh kapasiteli batarya paketiyle menzil 720 km'ye uzuyor ve 0-100 km/s depar süresi 6.9 saniyeye iniyor. Aynı pillerle 660 km menzil sunan çift motorlu araçsa 544 beygir güç ve 3.8 saniyelik 0-100 km/s süresine sahip.

Renault Niagara


Renault'nun gelecekte sahip olacağı tasarım dili Niagara konseptiyle ortaya çıktı. Brezilya'da tanıtılan küçük pick up, Güney Amerika pazarlarında popüler olan bu tip bir aracın geleceğini haber veriyor olabilir. Hibrit motorlu konsept dört tekerlekten çekişli.

Çok parçalı LED farlara sahip olan ön bölümde öne çıkan panjurda logo yerine Renault yazısı kullanılmış. İnce yapılı ön tampondaysa çeki kancaları bulunuyor. Arazi lastikleriyle çevrelenen jantlar köşeli tasarım sunarken yükseltilmiş gövde ve geniş gövde korumaları gözden kaçmıyor.

Yan aynalarının yerini kameralar alan konseptin arka kapı kolları da C sütununda. Basamaklar, port bagaj ve kasanın yanlarına eklenen sabitleyiciler haricinde LED stopların kasa pakapı boyunca uzanması dikkat çekici. Önde olduğu gibi arkada da ince ve çeki kancalı tampon bulunuyor. 4.90 metre boya sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.95 metre.

Toyota Land Cruiser Se ve EPU


Toyota'nın Tokyo'da tanıttığı konseptler arasında araziye uygun seçenekler de bulunuyordu. Her ikisi de elektrikli olan araçlardan Land Cruiser Se'nin iç mekanı henüz hazır olmasa da EPU'nunki sergileniyor. Teknik verilerse ilerleyen aylarda kesinlik kazanacak.

5.150 mm boya ve 3.050 mm aks mesafesine sahip olan Land Cruiser Se merdiven şasiyle donatılmış ve seri üretimde üç koltuk sırası sunacak. Sade ve köşeli hatlara sahip olan aracın dik tasarımlı ön bölümünde ince bir panjur ve yine ince yapılı LED farlar kullanılmış.

Tampon ve kapıların altında siyah renkli korumalar kullanan konseptte ince kollu jantlar, yan aynalar yerine geçen kameralar, hemzemin ön ve gizli arka kapı kolu gibi detaylar bulunuyor. Arkaya doğru dayaran cam alanlarıyla olduğundan küçük görünen aracın arkasında da spoiler ve ince yapılı stoplar gözlerden kaçmıyor.

Aynı şekilde sade ve köşeli tasarıma sahip olduğu söylenebilecek pick up model EPU da 5.070 mm boya ve 3.350 mm gibi uzun bir aks mesafesine sahip. İnce yapılı farlar ve açılı kaputa sahip modelin çamurluk korumaları da bulunuyor. Yan aynalar da alıştığımız şekilde tasarlanmış. Dört kapılı aracın tavanı siyah renge boyanırken içi kaplamalı kasa bölümünde elektrikli kapak sunuluyor. Stopların da ince yapılı ve aracın çamurlukları arasında uzandığını belirtelim.

İç mekan tasarımı da sade ama işlevsel olan konseptin üst bölümü bulunmayan direksiyon simidi en öne çıkan detayı. Dijital gösterge paneli haricinde kokpitte birçok tepsinin, ara konsolda da gözlerin yer alması kullanışlılığı artırmış. Dijital gösterge paneli de dokunmatik ekranla bitişik tasarlanmış.

Nissan Hyper Force


Nissan'ın Hyper konsept ailesinin son üyesi de tanıtıldı. Kardeşleri gibi köşeli tasarıma sahip olan otomobil yine kardeşlerde olduğu gibi elektrikli bir aktarmaya sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip otomobilin gücüyse 1.360 beygirin üzerinde.

Öncelikle Nissan'ın aracı GT-R olarak tanımlamasa da her detayın bu modeli işaret ettiğini belirtelim. Örneğin önde yer alan logo, pikselli bir GT-R armasından başka bir şey değil. Konseptin sürüş modları arasında GT ve R seçeneklerinin olması da bir başka ipucu.

Öne doğru uzayan tamponunda büyük bir hava girişi bulunan otomobil, yolu ince yapılı bir LED şeritle aydınlatıyor. Profilden de çok köşeli olduğu görülebilen araçta karbon fiber jantlar kullanılıyor. Ön çamurluklar üzerine basınç düşürücü kapaklar eklenirken yan aynaların yerini kameralar almış.

Neredeyse yere paralel uzanan arka camın haricinde bu bölümde büyük spoiler ve dev difüzör çıkışı gözlerden kaçmıyor. 3 boyutlu görünüme sahip stopların da tam bir GT-R klasiği olduğunu söylemeden geçmeyelim. Aracın arkasında yer alan Nissan yazısı da ışıklandırmalı.

Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanında da bolca keskin hat görülebilen otomobilde parçalı ekranlar ve bir yarış aracınınkini andıran direksiyon simidi bulunuyor. Dört kişilik kabinde sürücü, aracı kullanmadığı zamanlarda özel bir kaskla aracın kendi direksiyon ve pedallarını kullanarak sanal yarış oyunları oynayabiliyor.

Lexus LF-ZC


Lexus yakında D segmenti elektrikli modellerle de mücadele edecek. Henüz teknik verileri açıklanmamış olan LF-ZC konseptiyle yeni batarya teknolojisini de tanıtacak olan marka, benzer elektriklilerin iki katı menzile ulaşmayı hedefliyor.

Çok köşeli bir tasarıma sahip olan otomobil 4.750 mm boya, 1.880 mm ene ve 1.390 mm yüksekliğe sahipken aks mesafesi 2.890 mm olarak açıklanıyor. İnce yapılı LED farları tasarım içerisine gizlenen konseptte kısa ve düşük bir burunla dev ön cam dikkat çekiyor.

Büyük jantları aynı zamanda aerodinamik bir tasarıma sahip olan otomobilin kapı kolları gizlenirken yan aynalar da yerlerini kameralara bırakmış. Liftback'in arka bölümüyse ince yapılı LED stoplarıyla güncel Lexus modellerini andırıyor. Aracın planlanan hava sürtünme katsayısıysa 0.2'nin altında.

Tokyo'da tanıtılan diğer Lexus ve Toyota konseptlerinde olduğu gibi oval direksiyon simidi ve üçe bölünmüş dokunmatik kumanda panellerine sahip olan LF-ZC'nin özellikle kapı içlerinde yer alan ambiyans ışıklandırmaları öne çıkıyor. Dokunmatik ekransa daha çok yolcu tarafında ve oldukça geniş.

29 Ekim 2023 Pazar

Ferrari 499P Modificata


2023 yılında 24 Saat Le Mans'ı kazanan Ferrari bu galibiyeti kutlamak için kazanan yarış aracını seçkin müşterileriyle buluşturmaya karar verdi. Vergiler hariç 5.1 Milyon Euro seviyesindeki fiyatıyla pek de ulaşılabilir olmayan otomobilin bütün örnekleri satılmış.

Görünümü, Haziran ayında yarışı kazanan araçla neredeyse aynı olan otomobilde ince yapılı LED aydınlatma grubu ve dev boyutlarıyla dikkat çeken splitter, spoiler ve difüzör üçlüsü bulunuyor. 18 inç çaplı jantlar tek bijonlu ve önde 310/70-18, arkadaysa 340/70-18 ölçülerinde Pirelli P Zero'lara eşlik ediyor.

İç mekanı da değişmeyen karbon fiber gövdeli aracın birçok fonksiyonunun kumanda edildiği direksiyon simidi aynı zamanda gösterge paneli olarak görev yaparken orta konsol şalterler ve büyük düğmelerle kaplı. Oluşan yüksek basıncın deşarjı için çamurlukların üzerinde büyük boşluklar bırakılması da gözlerden kaçmıyor.

3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, V6 motoru FIA kurallarıyla sınırlanmadığından 870 beygir güç üretebiliyor. Üniteye eşlik eden ve aracı dört tekerlekten çekişli hale getiren elektrik motoruysa ön aksta yer alıyor ve 163 beygir güç üretebiliyor. Bu motor sayesinde araç tamamen elektrikli olarak da hareket edebiliyor.

Mitsubishi D:X Concept


Mitsubishi D:5 Delica'nın geleceği parlakmış gibi görünüyor. MPV ile SUV segmentlerinin karışımı olan otomobilin yeni konsept hali daha da yükseltilmiş yapısıyla SUV ailesine daha yakınmış gibi görünüyor. İç mekan rahatlığıysa minivanlara göz kırpıyor.

Tamponları yokmuş gibi duran aracın ön ve arkasında geniş gövde korumaları yer alıyor. Siyah renkli jantlar, çamurluk ve tavanda da yer alan LED aydınlatmalar, büyük port bagaj, şişkin çamurluklar ve ince yapılı LED stoplar gözlerden kaçmıyor. Aracın ismi ve logosu da arkada aydınlatmalı olarak sunuluyor.

B sütunu bulunmayan konseptin arka kapıları geriye doğru kayarak açılıyor. Bu sayede rahat bir şekilde geçilen iç mekanda üç sıra koltuk bulunuyor. Tamamı tekli yerleşim sunan koltuklardan öndekiler geriye doğru dönebilirken iki ve üçüncü sıralarda ayak destekleri bile sunulmuş.

Bol cam alanıyla ferah bir kabin sunan aracın farları, arazide lastiklerin izini gösterebilecek şekilde aydınlatma sunabiliyor. Oval direksiyon simidine sahip olan kosneptin kokpitinde akıllı yansıtma yapılarak önde yer alan engelleri gösterebilen bir sistem bulunuyor. Motor hakkında detay verilmese de şarj edilebilir hibrit ünitenin dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olduğu belirtilmiş.

Kia Carnival


Kia'nın değişimi sürüyor. Güncel nesliyle SUV görünümü kazanmaya başlayan MPV Carnival'ı makyajlayan Güney Kore merkezli üretici modelini kendi ülkesinde satışa sundu bile. Aracın motor seçenekleri ve iç mekanıysa henüz detaylandırılmadı.

Diğer büyük Kia modellerinde de olduğu gibi dik yerleşime sahip farlara kavuşan otomobilin yenilenen ön tamponu biraz daha sade görünüm sunuyor. Yeni jantlar ve gövde rengi seçeneklerine kavuşan modelin stoplarının duruşu da farları taklit ediyor. 


Yenilenen marka logosu ve plakalık daha aşağıya alınarak bagaj kapağı da daha sade bir tasarıma kavuşturulmuş. Sis ve geri vites lambaları küçültülen arka tampon için de aynı şey söylenebilir. Bu bölümde kullanılan gümüş renkli korumaysa büyümüş.

İç mekanında da büyük değişiklikler olmayan otomoblin direksiyon simidinde yeni logo görülebilirken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı yenilenmiş. Orta konsoldaki havalandırma ızgaraları da elden geçirilirken havalandırma kumandaları dokunmatik hale gelmiş. Vites konsoluysa çok daha açık bir yapı sunuyor.

Kaputu altında 3.5 litre hacimli V6 benzinli ve 2.2 litre hacimli turbo Diesel üniteler sunan aracın hibrit motoru da geliştirilmiş. 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motora sahip olan hibrit sistem 245 beygir güç, 367 Nm tork üretebiliyor.

H2X Darling


Gördüğünüz ticari araç ilginç tasarımının yanında farklı güç ünitesiyle de dikkatleri üzerine çekmek istiyor. Hidrojen yakıt pili kullanan aracın farklı boylarda ve iç mekan tasarımıyla sunulan versiyonları planlanmış durumda.

Kısa burun yapısı, dev ön camı ve LED farlarıyla dikkat çeken araç çift gövde rengiyle alınabilecek. Kapalı jantları ve büyük yan aynaları da gözlerden kaçmayan Darling'in 4.670, 4.903 ve 5.324 mm boya sahip üç kapalı gövdeli seçeneği bulunuyor.

Pick up olarak da alınabilecek olan aracın henüz bir prototipi bile hazırlanmamış olsa da şasi tasarımında KTM ile ortaklık yapılmış. Kayar arka kapılar ve çift kanatlı bagaj kapağına sahip olan modellerde ince yapılı LED stoplar da kullanılmış.