16 Mart 2019 Cumartesi

Tesla model Y


Tesla'nın yeni modelleri tanıtılmaya devam ediyor. A.B.D. merkezli üretici, daha düşük fiyatlı bir SUV tasarlamak adına Model Y ismini verdiği aracını sergiledi. Modelin farklı güç seviyelerine sahip seçenekleri bulunacak.

Dışarıdan bakıldığında hafifçe şişirilmiş bir Model 3'ü andırdığı söylenebilen otomobilin panjursuz ön bölümü bu araçla neredeyse aynıyken arkadan görünüm de Model X'i andırıyor. Aracın arka kapılarıysa yukarıya doğru değil, standart bir şekilde, yana doğru açılıyor.


İç mekanda Tesla'dan alışık olduğumuz büyük dokunmatik ekrana sahip orta konsol öne çıkarken bu otomobilde de üç koltuk sırası sunulacağı doğrulandı. üçüncü sıra opsiyonel olarak alınabilecek.

Tek ve çift motorlu olarak alınabilecek Model Y'nin arkadan itişli seçeneklerinde menzil 483 km'ye kadar uzayabilirken dört tekerlekten çekişli araçlar, yaklaşık 3.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 241 km/s'i bulan maksimum sürat sunabilecek.

11 Mart 2019 Pazartesi

Tata H2X


Tata'nın Cenevre'de sergilediği SUV konsepti H2X, markanın yakın gelecekte üretmeyi planladığı SUV araçların bir habercisi. Kompakt boyutlara sahip modelin elektrik motorlu seçeneklerinin de pazara sunulması planlanıyor.


H5X konseptini temel olarak kullanan model geniş çamurluklar, dev jantlar, köşelere doğru itilmiş tekerlekler, gizlenmiş arka kapı kolları, çerçevesiz camlar, spoiler ve ince yapılı LED aydınlatma grubuyla dikkat çekiyor.


İç mekanda U biçimli direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranlardan oluşan kumandaların yanında seri üretime yakın görünen koltuklar ve kapı iç kaplamaları gözlerden kaçmıyor.

Mole Almas


Daha önce farklı bir Alfa Romeo 4C yorumuyla karşımıza çıkan Mole Automobile şimdi de yeni bir otomobille Cenevre otomobil fuarında bizleri karşılıyor. İtalyan üreticinin hedefleri büyük.

Genel olarak köşeli hatlara sahip agresif bir atsarım anlayışı benimseyen otomobilde uzun bir burun, LED aydınlatma grubu, tek tarafları boşaltılmış çamurluklar, dörtlü egzoz çıkışı ve büyük sayılabilecek difüzör kullanılmış.


İç mekanı henüz hazır olmasa da bu bölümde bolca dijital dokunuş bulunacağı belirtilmiş. Ayrıca motorun da hidrojenle çalışacağı, istenirse de benzinli bir ünitenin kaput altına uygulanabileceği açıklanıyor. 4.730 mm boya, 1.980 mm genişliğe ve 1.218 mm yüksekliğe sahip otomobil ortadan motorlu.

VinFast Lux V8


Cenevre'nin tanınmamış markaları arasında bir de Vietnamlı bulunuyor. BMW'nin önceki nesil 5 ve X5 modellerini lisanslı olarak üretebilen firma bu özelliğini Lux V8 ile sergilemiş oldu.


Aracın tasarımına yandan bakıldığında temellerini paylaştığı X5'in fark edilmesi mümkün. Ön ve arkadan bakıldığındaysa ince LED aydınlatma grubu ve V şekilli orta bölüm sayesinde görünüm farklılaşmış.

İç mekana geçildiğinde de BMW'den alınan birçok parça olduğu görülebilse de dijital gösterge paneli ve neredeyse tamamı dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsol yenilikleri oluşturmuş.


Daha önce 2 litre hacimli, turbo beslemeli bir motorla tanıtılan aracın Cenevre'de sergilenen versiyonundaysa 6.2 litre hacimli, atmosferik emişli bir V8 kullanılmış. 22 inç çaplı jantlar ve dörtlü egzoz çıkışına sahip olan bu seçeneğin motoru 6.2 litre hacimli ve GM imzalı. Ünite, 462 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Aracın maksimum sürati 300 km/s.

Touring Superleggera Sciàdipersia Cabriolet


Bir sürpriz de Touring Superleggera'dan geldi. Üreticinin Maserati temelleri kullanan coupé seçeneği Sciàdipersia'nın üzeri açıldı. Üstelik her iki otomobilin de planlanan üretim sayılarında da artış yaşanmış.

Genel olarak sabit tavanlı Sciàdipersia'nın tasarım detaylarına sahip olan modelin bez tavanı farklılı yaratan detay. İç mekan da kardeşinden ve dolayısıyla Maserati GranCabrio'dan alınan modelden 15 adet üretilmesi planlanıyor.


4.7 litre hacimli V8 motoru 460 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen araçta 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor. 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 288 km/s.

Nissan IMQ


Nissan da bu yıl Cenevre'de konsept sergileyen markalar arasına katıldı. Firmanın C segmenti SUV boyutlarında olan aracı IMQ, Avrupa'da giderek genişleyen bu segmentte Japon üreticinin neler yapabileceğine örnek oluyor.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken konseptin LED farları, kendisini güncel Lexus modellerine benzetirken genişletilmiş çamurluklar, yan kameralar, aydınlatmalı logolar ve 22 inç çaplı jantlar dikkat çeken diğer detaylar. Gizli kapı kolları bulunan otomobilin arka bölümünde spoiler, dar bir bagaj kapağı camı ve LED stoplar görülebiliyor.


Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin B sütunu bulunmuyor. İç mekanda dört adet tekli koltuk yer alıyor ve taban da dümdüz. Oval bir direksiyon simidi ve düğmesiz bir ön panele sahip olan modelde otonom sürüş asistanı da yer alıyor.

340 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan konsept dört tekerlekten çekiş sistemi de sunuyor. Piller hakkındaysa henüz bir bilgi yok.

10 Mart 2019 Pazar

Tata Altroz


Bu yıl Cenevre'nin sürprizleri arasında Tata da vardı. Hindistan merkezli üreticinin küçük hatchback modeli Altroz organizasyonda sergilenirken otomobilin benzinli seçeneği yanında elektriklisi de vardı.

3.988 mm boya ve 2.501 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin tasarımına bakıldığında sportif göründüğü bile söylenebilir. Çamurluğun ortasına kadar uzanan farlar, camların altını kaplayan siyah şerit ve gizlenmiş arka kapı kolları modelin ilginç tasarım detayları olarak gösterilebilir.


İç mekanı, bu segmentte bir araç için fena görünmeyen otomobilnde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yarısı dijital gösterge tablosu kullanılmış. Dokunmatik ekran da orta konsolun üst kısmına yerleştirilmiş.

Elektrik motorlu seçeneğinin teknik detayları verilmeyen Altroz'un 1.2 litre hacimli, benzinli motoru, 100 beygir güç, 140 Nm tork üretebiliyor. Modelin 1.5 litre hacimli bir turbo Diesel motor seçeneği de bulunuyor.