7 Eylül 2019 Cumartesi
Audi A5
Mayıs ayının ortalarında makyajlı seçenekleri tanıtılan Audi A4'ün kardeşi A5 ailesi de yaz sonunda aynı değişiklilkleri yaşıyor. İç mekanında da güncellemeler olan otomobillerin motor seçenekleriyse azalmış.
Dışarıdan bakıldığında değişiklikleri görmekz zor olsa da yenilenen farlar, panjur ve tamponlar A4'ü anımsatan değişiklikler. Farklı jant ve gövde rengi seçeneklerinin yanında yenilenen arka tampon sayesinde gövde daha geniş görünüyor. LED farlar standart olarak sunulurken Matrix LED opsiyonlar arasında.
İç mekanda yeni direksiyon simidine kavuşan araçlarda 10.1 inç büyüklüğünde ve en yeni nesil yazılıma sahip MMI kullanılıyor.
Kaputu altında ilk etapta 4 motor seçeneği sunulacak olan araçların 2 litre hacimli turbo Diesel üniteleri 163 ve 190 beygir üretebilen iki seçeneğe sahip. S5'in Avrupa'da satılacak olan seçeneklerinde 347 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli Diesel motor görev yaparken diğer kıtalarda aynı hacimli benzinli motor, 354 beygir güç, 500 Nm torkla alınabilecek.
6 Eylül 2019 Cuma
Alpine A110 Rally
Alpine köklerine bağlı kalmaya niyetli. Fransız üretici, A110'u diriltmesinin ardından ismini duyurduğu ralli parkurlarına geri dönüyor. Ortadan motorlu küçük otomobilin toprakta neler yapabileceğini yakında hep birlikte göreceğiz.
Birçok görsel farklılığa sahip olan modelin ön tamponu yenilenip alt kısmına bir splitter eklenmiş. Jantlar ve yan etekler de farklılaşmış. Tavana bir hava girişi yerleştiren Alpine arkada difüzör ve büyük bir spoiler ile dikkat çekiyor.
İç mekanı amacına uygun şekilde modifiye edilen otomobilde dijital göstergeyle donatılmış çok fonksiyonlu bir direksiyon simidi, tam boy takla kafesi, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve yarış koltukları bulunuyor. Trim parçaları ve izolasyon malzemeleriyse araçtan çıkartılmış.
Kaputu altında tanıdık 1.8 litre hacimli, turbo beslemeli motor yer alıyor. 300 beygirin üzerinde güç üretebilen ünite, A110 GT4'te olduğu gibi 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla eşleştirilmiş.
Buick Verano
Buick, A.B.D.'de çok tutulan bir marka olmasa da Çin'de işler değişiyor. GM'in bu ülkede en karlı markası, yine bu pazarda bir yıldız olan sedan Verano'nun makyajlı seçeneklerini yeni motorlarıyla tanıttı.
Opel'in PSA'ya geçmesinden önce GM bünyesinde olmasını avantaja çeviren araç dışarıdan bakıldığında Alman üreticinin bir modeliymiş gibi duruyor. Özellikle ön panjur, farlar ve stoplarda bir Astra Sedan'dan beklenecek her detay var.
İç mekanı doğrudan Opel kaynaklı olan otomobilde gösterge panelinden orta konsola, kapı içlerinden koltuklara kadar hemen her şey bu markanın kullandığı parçalar.
Kaputu altında iki farklı 3 silindirli motor kullanacak olan makyajlı modelin 1 litre hacimli ünitesi 125 beygir güç, 180 Nm tork üretebilirken 1.3 litre hacimli motor 164 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. İlk motor tek kavramalı, yarı otomatik, ikincisiyse CVT ile birlikte sunuluyor.
Smart
2019 Frankfurt otomobil fuarına yaklaştığımız şu günlerde makyajlı bir aracını tanıtıanlar arasına Smart da eklendi. Firma, elektrikli ForTwo ve ForFour modellerini yeni görünümleriyle tanıttı.
Forease konseptinde kullanılanlara benzeyen desenlere sahip LED farlarla donatılan modelin ön panjuru, tamponda bulunan hava girişiyle birleştirilmiş. Bu arada tampon da çok daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Yenilenen jant ve gövde grafikleri haricinde rötuşlanmış arka tampon ve "X" desenli stoplar dikkat çeken detaylar arasında.
İç mekanında büyük yenilikler bulunmayan otomobillerde farklı renklerde trim parçaları ve döşemeler sunuluyor. Vites kolunun önünde daha büyük bir boşluk açan Smart'ın 8 inç büyüklüğündeki bilgi-eğlence ekranı da yeni.
Elektrik motoru konusunda bir yenilik sunmayan araçlar 82 beygir güç, 160 Nm tork üretmeye devam ediyor. 17.6 kWh kapasiteli pillerin sunduğu 160 km menzilde de bir gelişim bulunmuyor.
Porsche Taycan
Porsche'nin merakla beklenen elektrikli modeli Taycan sonunda resmen tanıtıldı. İlk etapta iki farklı versiyona sahip olacak modele daha sonra giriş seçenekleri ve station wagon gövdeye sahip Cross Turismo da eklenecek.
Ana hatlarına bakıldığında bir Porsche olduğu anlaşılabilen modelin farklı olduğu da bir gerçek. İnce yapılı LED farlar ve alçak konumlandırılmış, hava girişlerine sahip tampon 0.22 gibi bir hava sürtünme katsayısı sağlayabiliyor.
20 ve 21 inç çaplı jantlarla donatılan araçlarda gömülmüş kapı kolları kullanılmış. Arka bölümü 911'i andıran Taycan'ın burada sunduğu ince uzun stopların üzerinde seviye ayarlı bir spoiler yer alıyor. Tamponun altında da bir difüzör göze çarpıyor. 10 pistonlu ön kaliperler Turbo S'te standart olarak karbon seramik disklerle buluşuyor.
Taycan, 4.963 mm boy, 1.966 mm en ve 2.900 mm aks mesafesiyle Panamera'dan küçük bir otomobil. Hem ön hem de arkada bagaj bölümü sunan araçta bu kısımlar sırasıyla 81 ve 366 litre hacimli.
İç mekanı modern zamanlara ayak uyduran bir yapıya sahip Taycan'da geniş bir dijital gösterge paneli kullanılmış. Bunun haricinde bilgi-eğlence ekranı ve orta konsol da tamamen ekrandan oluşuyor. Hatta opsiyonel donanımda ön yolcunun önünde duran bir ekran bile bulunuyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin büyük çoğunluğu geri dönüştürülmüş. Ayrıca "vegan" döşemeler de donanımda yer alıyor.
İki elektrik motoruna sahip olan Taycan'ın Turbo seçeneği overboost fonksiyonuyla 680 beygir güç, 850 Nm tork üretebilirken Turbo S'te bu veriler 761 beygir ve 1.050 Nm tork oluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan modellerde iki ileri vitesli bir şanzıman görev yapıyor. Turbo S, 02DAn 100 km/s sürate 2.8, 200 km/s'e ise 9.8 saniyede ulaşabiliyor.
800 Volt mimarisine sahip ilk seri üretim elektrikli otomobil olan Taycan'da kullanılan 93.4 kWh kapasiteli batarya, 270 kW hızlı şarj istasyonunda 23 dakikada %80 doluluğa ulaşabiliyor. 150 kW hızlı şarjlaysa aynı iş 36 dakikada tamamlanıyor. Menzilse Turbo'da 450, Turbo S'te 412 km.
3 Eylül 2019 Salı
Nissan Juke
Nissan'ın uzun süredir piyasada olan ve uçlarda gezinen tasarıma sahip SUV modeli Juke sonunda yeni nesline kavuştu. Boyutları büyüyen araç ilk etapta tek motor seçeneğiyle satışa sunulacak.
Eskisi kadar olmasa da yine iddialı bir tasarıma sahip olduğu söylenebilecek Juke'ta büyük ön panjur ve çift katlı LED farlar kullanılmış. Çapları 19 inçe kadar büyüyen jantlar, siyah renkli gövde koruması ve kontrast renkte alınabilen tavanın yanında arka kapı kollarının C sütununa gizlenmiş olması ilk nesil modele göz kırpıyor.
Arkadan bakıldığında çok daha sade bir duruşa sahip olduğu görülebilen Juke, burada temellerini paylaştığı Micra'ya benzer yatay stoplara kavuşmuş. Spoiler ve yüzgeç anten de arkada dikkat çeken detaylar arasında.
4.210 mm boya, 1.800 mm genişliğe ve 1.595 mm yüksekliğe sahip olan otomobil eskisinden daha büyük olsa da ağırlığı ortalama 23 kg azalmış. Bagaj hacmi de 422 litreye ulaşmış.
İç mekanı çok daha kaliteli görünen yeni modelde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, çift renkli döşemeler, büyük sayılabilecek renkli bilgi ekranı ve 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran görev yapıyor.
Kaputu altında ilk etapta sadece 1 litre hacimli motor sunulacak olan Juke turbo besleme yardımıyla 117 beygir güç üretebiliyor. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek otomobilde 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılacak.
Lamborghini Sián
Lamborghini de hibrit çılgınlığına dahil oldu. İtalyan markanın sadece 63 örneğini üreteceği ve tamamı şimdiden satılmış olan modeli Sián, firmanın en yüksek performanslı aracı oldu.
Markanın uçuk tasarım dilini çok başarılı bir şekilde yansıtan otomobilde keskin olmayan köşe yok gibi. Yatık "Y" biçimli LED aydınlatmalardan birçok yere dağılan hava giriş ve çıkışlarına kadar her noktası dikkat çekici görünen otomobilin arka bölümüyse diğer Lamborghini örneklerinden farklı.
Büyük bir difüzör ve yanda yüksek deflektörlere sahip olan Sián'ın LED stopları altı adet altıgenden oluşuyor. Çamurlukları arka lastiğin arkasına uzatmayan Lamborghini egzoz çıkışlarını da difüzör üzerine almış.
İç mekana geçildiğinde temellerini kullandığı Aventador'a olan benzerliği ortaya çıkan modelin gösterge tablosu ve direksiyon simidi bu araçtan alınırken dikey bir dokunmatik ekrana sahip orta konsol bu araca özel. Tavanın ortasına eklenen cam da yaşam alanına farklılık katmış.
Kaputu altında 6.5 litre hacimli bir V12 motor bulunan Sián aynı zamanda 48 Volt hibrit sisteme de sahip. Pil yerine süper kapasitör kullanan sistem toplamda 819 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin de yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.8 saniyenin altına inen otomobilin maksimum sürati de 350 km/s'in üzerinde. Elektrik motoru, 130 km/s'e kadar olan süratlerde ara hızlanmalara da yardımcı oluyor.
Hyundai i10
Hyundai'nin küçük hatchback modeli i10 yeni nesline kavuştu. İlk etapta farklı motor seçenekleri tanıtılmamış olsa da modelin görünümünde yapılan değişiklikler çoğumuzun hoşuna gidecek türden.
Eskisinden daha agresif bir duruşa kavuşan otomobilin boyu 3.67, aks mesafesi de 2.42 metre olarak açıklanırken yükseklikte 20 mm azalma, genişlikte 20 mm'lik artış var. Çift gövde rengiyle alınabilen i10'un ana hatları, geçtiğimiz ay tanıtılan Grand i10 Nios ile aynı olsa da ön panjurda sunulan farklılık dikkat çekiyor.
İç mekan tasarımıysa bu araçla aynı. Çift renkli kokpit çok daha ferah ve modern görünürken metal görünümlü detaylar, büyük dokunmatik ekran ve farklı bölümlerde karşımıza çıkan petek desenleri dikkat çekiyor. Bagaj hacmiyse 252 litre.
İlk etapta 67 beygir güç, 96 Nm tork üretebilen, 1 litre hacimli, 3 silindirli ve atmosferik emişli motorla tanıtılan i10 5 ileri vitesli manuel şanzımanı standart olarak sunsa da yine 5 ileri yarı otomatik ünite ilerleyen zamanlarda donanımda yer alacak. 1.2 litre hacimli, 84 beygir güç, 118 Nm tork üretebilen motor da kaputun altında görev yapacak.
2 Eylül 2019 Pazartesi
Kia XCeed ve Ceed Sportswagon
Elektriklenme trendi kapsamını genişletmeye devam ediyor. Kia'nın Ceed ailesi üyesi olarak adlandırılabilecek SUV ve station wagon modelleri XCeed ve Ceed Sportswagon da bu değişimden payını alan araçlar arasında.
İç ve dış görünümde kardeşlerinden farklılık sunmayan modellerin sol ön çamurluklarında şarj kaplosu girişi sunulurken gösterge tablosu ve dokunmatik ekranın yansıttığı bilgilerde de değişiklikler yapılmış.
Kaputları altında 1.6 litre hacimli benzinli motorlar bulunan araçlar, elektrik motorları da eklenince karma kullanımda 141 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. 8.9 kWh kapasiteli bataryalarla 60 km menzile ulaşması beklenen otomobillerde 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor.
Cupra Tavascan
Elektrikli SUV sayısı yakında Volkswagen grubu sayesinde daha da artacak. Grubun Seat kolunun da bir alt markası durumuna gelen Cupra, haşin görünümlü konseptini tanıtarak gelecekte neler yapmayı düşündüğünü bizlere gösteriyor.
Köşeli hatlara sahip olan otomobilin çok agresif duran ön bölümünde ince yapılı LED farlar ve kaputa eklenen hava çıkışları görülebiliyor. Panjurda marka ismi yazarken logo tampona alınmış. Gizli kapı kolları ve 22 inç çaplı jantlara sahip yan bölümde şişkin çamurluklar görülebiliyor.
Kısa tutulmuş arka kısmı sayesinde yeni nesil coupé-SUV akımının bir temsilcisi olan konseptin bu bölümünde tavana eklenen aerodinamik parçalar, LED stoplar ve ışıklandırılmış logo dikkat çekiyor. Öndekinin tersine burada aracın model ismi tampona alınmış.
Dört adet tekli koltuğa sahip iç mekanında sade bir kokpite sahip olan araçta dijital gösterge tablosu, büyük dokunmatik ekran, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve karbon fiber parçalar bulunuyor.
Üç adet elektrik motoruna sahip olan Tavascan'ın bu motorlarından ikisi ön aksta. Toplam 306 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken 77 kWh kapasiteli pillerin sağladığı menzil 450 km olarak açıklanıyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)