23 Eylül 2017 Cumartesi

Mercedes-Benz GLC F-Cell


Mercedes, alternatif yakıtlara yönelmeye devam ediyor. Alman firmanın hidrojen yakıt piline sahip aracı GLC F-Cell, seri üretime hazır bir konsept olarak Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldı.

Görünümünde birkaç değişiklik yapılan otomobilde yeni bir ön panjur kullanılırken ön tamponda yer alan hava girişleri sportif duruşlarıyla dikkat çekiyor. Modelin her noktasında dikkat çeken mavi renkli dokunuşlar jantlara da yansırken arka tamponda egzoz çıkışları bulunmadığı görülebiliyor.


Aracın iç mekanında sunulan yeniliklerse daha fazla. Yenilenen direksiyon simidi hem daha şık görünüme hem de dokunmatik düğmelere sahip. Dijital gösterge paneli ve genişletilen bilgi eğlence ekranı yanında dokunmatik COMAND kumandası da artık tek birimden oluşuyor. Bu değişikliklerin yakında C Serisi'nde de karşımızda olacağını belirtelim.


Asıl ilginç özelliğiyse kaputunun altında olan araç hidrojenle çalışıyor. Toplam kapasitesi 4.4 kg olan iki karbon fiber tankta depolanan hidrojene 13.8 kWh kapasiteli piller eşlik ediyor. 200 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen model sadece elektrikli kullanımda 50 km menzil sunarken toplam menzil 437 km olarak açıklanıyor. Bu arada aracın pilleri 1.5 saatte tamamen şarj edilebiliyor.

21 Eylül 2017 Perşembe

Volvo XC40


Volvo'nun geçen yıl tanıttığı 40.1 konseptini hatırlayanlara pek de sürpriz olmayacak bir haberimiz var. Premium üreticinin en küçük SUV modeli XC40, farklı tarzı ve güçlü motor seçenekleriyle tanıtıldı.

Aracın tasarımında konseptin neredeyse aynen korunduğu görülebiliyor. Ön panjur ve farlar diğer XC modellerini hatırlatıyor olsa da farklı kaputu, çift renkli seçilebilen gövdesi, kalın C sütunu ve daha da uçuk tasarıma sahip stoplarıyla XC40 daha renkli bir görünüm sunuyor. 4.425 mm boya sahip olan otomobilin magaj hacmi 432 litre.


İç mekanda da durum farklı değil. Biraz daha sportif görünen direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge paneli bulunduran aracın orta konsolu da neredeyse tamamen dokunmatik ekranla kaplı. Şık havalandırma ızgaraları da kardeşlerini hatırlatırken trim ve döşeme seçeneklerinin çok daha bol olacağı açıklandı.

Kaput altında da tanıdık üniteler var. Tamamı turbo beslemeli motorlardan 1.5 litre hacimlisi 156 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli versiyonun 190 ve 247 beygir güç üretebilen versiyonları bulunuyor. 2 litre hacimli Diesel motorlarsa 150 ve 190 beygir gücünde. Motor ve donanım seçeneğine göre önden veya dört tekerlekten çekiş standart olarak sunulmakta.

Porsche Cayenne Turbo


Porsche'nin bu yıl Frankfurt'a getirdiği yeniliklerden birisi de Cayenne Turbo oldu. Şimdilik modelin en güçlü seçeneği olacak araç görünümüyle çok farklı olmasa da performansıyla göz dolduracak.

Cayenne Turbo'nun ön bölümünde daha büyük hava girişleri bulunurken genişleyen çamurlukların korumaları da gövde rengine boyanmış. 21 inç çaplı jantlara sahip olan aracın arka bölümünde difüzör ve egzoz sisteminin dört çıkışı yer alırken spoiler, yukarıya doğru açı alabilen bir bölüme sahip.


İç mekandaysa değişimler daha da az. Farklı trim parçalarına sahip olan modelin orta konsolunda büyük bilgi-eğlence ekranı bulunurken 710 Watt çıkış gücü sunan Bose ses sistemi standart donanımda. Ayrıca sabit kafalıklarında Turbo armaları işli ön koltuklar da elektrikli.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor bulunan araç 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken 0-100 km/s hızlanma 4.1 saniyede tamamlanıyor. Sport Chrono Pack ile bu süre 3.9 saniyeye inerken maksimum sürat 286 km/s.

17 Eylül 2017 Pazar

Toyota Land Cruiser Prado


Toyota Land Cruiser ailesinin Avrupa'da daha çok sevilen seçeneği Prado makyajlandı. Heybetli görünümü korunan aracın arazi kabiliyeti etkileyici olsa da motorlar eskimeye devam edecek gibi görünüyor.

Göze daha hoş gelen bir ön bölümle bizleri karşılayan aracın panjuru biraz küçülürken far tasarımı çok daha şık bir hale gelmiş. Yenilenen ön tamponda daha küçük sis farları kullanan Toyota öm çamurluklar ve kaputu da yeniden şekillendirmiş. Stopların iç desenleri değişip koyulaşırken jantlar da yenilenmiş.


İç mekanda yapılan değişiklikler de oldukça kapsamlı. Yenilenen direksiyon simidi ve gösterge paneli biraz daha şık görünürken tamamen yeniden tasarlanan orta konsolda daha büyük bir dokunmatik ekran kullanıldığı ve çekişle süspansiyon sistemlerinin kumandalarının da daha düzenli bir hale getirildiği görülebiliyor.

Kaput altında bir yenilik sunmayan SUV, Hilux'ta da görev yapan 2.8 litre hacimli turbo Diesel motordan 177 beygir güç, 450 Nm tork alabiliyor. Otomatik veya manuel şanzımanla alınabilen bu motorun yanında sadece manuel şanzımanla sunulan, 2.7 litre hacimli, 163 beygir güç, 245 Nm tork üretebilen benzinli ünite de bulunuyor. 4 litre hacimli benzinli motorsa sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken 250 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor.

Mazda CX-8


Mazda model gamı genişliyor. Üretici, Japonya pazarında satılan modellerinin en büyüğünü CX-8 ismiyle tanıttı. Şimdilik tek motor seçeneğine sahip olan aracın tasarımı da diğer modellerden çok farklı değil.


4.900 mm boya, 1.840 mm genişliğe ve 1.730 mm yüksekliğe sahip olan otomobil CX-9'dan daha küçük. KODO tasarım dilinin çizgilerini taşıyan araçta ince yapılı aydınlatma grubu, büyük ön panjur ve tampon altından çıkan egzoz çıkışları bulunuyor. Gövdenin alt bölümü siyah plastikle korunurken bagaj kapağındaki spoiler sportif bir doknunuş.


3 koltuk sırasında sahip olan iç mekanında da diğer Mazda modellerinin izlerini görmek mümkün. Üç kollu direksiyon simidi ve sade gösterge paneli tanıdıkken sade tasarımlı orta konsol da yabancılık çektirmiyor. Vites konsolu geniş tutulan modelin 239 litre hacimli bagajı, 3. koltuk sırası yatırılarak 572 litreye ulaştırılabiliyor.


Kaputu altında 2.2 litre hacimli, turbo Diesel motor bulunan araç 190 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan CX-8, önden veya dört tekerlekten çekiş sistemleriyle alınabiliyor.

Toyota Auris Touring Sports Freestyle


SUV modellerin başarısını gören üreticiler normal modellerini bile bu araçlara yaklaştırmak için ilginç şeyler deniyor. Bu üreticilerin arasında yer alan Toyota, Auris Touring Sports modelini araziye biraz daha uygun hale getirmiş.


İlginç şekilde süspansiyon sistemi yükseltilmemiş olan otomobilin tamponlarının altında ve çamurluklarının çevresinde siyah renkli korumalar bulunurken tamponların ortası ve yan eteklerin altında metal görünümlü korumalar görülebiliyor. 17 inç çaplı jantlar da bu araca özel.


İç mekanında bir değişiklik sunulmayan Auris Touring Sports Freestyle'ın motor seçenekleri de aynı kalmış. Bu da, hibrit versiyonun da alınabildiği anlamına geliyor.

Land Rover Discovery SVX


Bu yıl Frankfurt'ta ziyaretçilere sürpriz yapan firmalardan birisi de Land Rover oldu. İngiliz üretici, Discovery modelinin en güçlü seçeneğini seri üretime hazır bir konsept olarak tanıttı.

En güçlü model olsa da dışarıdan bakıldığında arazi için hazırlandığı belli olan modelde ön ve arka tamponlara eklenen büyük metal korumalar, 20 inç çaplı jantlar, turuncu renkli detaylar, arkaya eklenen vinç, tavanda bulunan LED spotlar ve büyüyen spoiler dikkat çekerken Good Year Wrangler lastikler de arazi öncelikli.


İç mekanı neredeyse aynı kalan aracın çift renkli deri döşemesi turuncu dikiş iplikleriyle birleştirilirken sırtlıklarda SVX logoları görülebiliyor. En önemli farklılıksa diğer Discovery modellerinde çevirmeli bir kumandaya sahip olan şanzımanın vites koluna kavuşması.

Kaputu altında 5 litre hacimli, kompresör beslemeli v8 motor bulunan Discovery SVX, 525 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor.