Audi'nin makyajlı modelleri arasına RS3 de katıldı. İlk bakışta fark etmesi zor olan görsel yenilikler sunan otomobilin iç mekanı da büyük farklılıklar sunmuyor. Performansı da aynı kalan modelin en büyük değişikliğiyse sürüş sırasında farkına varılabilecek türden.
Matrix LED farlarına yeni grafikler eklenen otomobilin ızgara deseni yenilenirken ön logosu yukarıya alınmış. Tamponda yer alan hava girişleri de yeniden şekillendirilmiş. 19 inç çaplı jantları değişmeyen aracın LED stoplarının da iç deseni yenilenmiş. Arka tamponda difüzör uzatılmış ve sis farı dik bir şekilde ortaya yerleştirilmiş. Bu bölümdeki reflektörler de artık dikey yerleşime sahip.
İç mekan tasarımında yenilik sunmayan otomobilin bu bölümde en büyük yeniliği direksiyon simidi. Köşeli ve daha büyük göbeğe sahip olan parça üzerinde iki kırmızı mod seçim düğmesi yer alıyor. Diğer düğmeleri dokunmatik hale gelen simidin üst kısmı da düzleştirilmiş. Kapı içlerinde yer alan ambiyans ışıklandırması farklı şekilde tasarlanırken sabit kafalıklı sportif ön koltuklar yine opsiyonel donanımda.
Aracın dört tekerlekten çekiş sistemi üzerinde çok çalışan Audi, tork dağıtımının çok daha başarılı yapılabildiğini ve önden kaymanın azaltıldığını söylüyor. ABS ve ESP üzerinde yapılan ayarlar sonucunda modelin arkasını savurmak da daha kolay hale gelmiş. Adaptif süspansiyon sistemi de yeniden ayarlanmış.
Kaputu altında değişiklik sunmayan RS3'ün 2.5 litre hacimli, 5 silindirli motoru turbo besleme yardımıyla 400 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/ sürate ulaşmak 3.8 saniye sürerken maksimum sürat 290 km/s olarak açıklanıyor.