22 Kasım 2018 Perşembe
Range Rover Evoque
2010 yılında beri bizlerle olan Range Rover Evoque, etkileyici tasarımı sayesinde segmentinde inanılmaz bir başarıya ulaştı. Aracı bu yıl yenileyen ve 2019'da satışına başlayacak olan Land Rover ikinci nesil Evoque'u tanıttı.
Ana hatlara bakıldığında sanki makyajlanmış gibi görünen otomobilin tasarımı ilk nesil Evoque ile Velar arasında. Örneğin artık siyah renkli korumalara sahip olmayan çamurluklar, ince yapılı LED farlar ve siyah renkli stoplar Velar'da da aynen kullanılmış. Jant seçenekleriyse 17 ile 21 inç arasında çaplar sunuyor.
İç mekanında yeni nesil Range Rover modellerinden detaylar bulunan otomobilde dijital gösterge paneli, dokunmatik butonlara sahip direksiyon simidi, ve bir çift dokunmatik ekran sunan orta konsol bulunuyor. 40:20:40 oranında yatırılabilen arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi 591 ile 1.383 litre arasında değişiyor.
4.37 metre boya ve 1.9 metre genişliğe sahip olan ikinci nesil Evoque'u aks mesafesi de 2.68 metre uzunluğunda. 600 mm'lik su geçiş derinliğiyle 25 derece yaklaşma ve 30.6 derece uzaklaşma açıları sunan aracın sunduğu ClearSight GroundView isimli sistem kameralar kullanarak aracın ön bölümünün altında neler olduğunu gösterebiliyor.
Kaputu altında turbo beslemeli, 2 litre hacimli motorlar bulunacak olan Evoque'un Diesel üniteleri 150, 180 ve 240 beygir güç, sırasıyla 380, 430, 500 Nm tork üretebilirken benzinliler 200, 250 ve 300 beygir güç, 340, 365 ve 400 Nm tork üretebiliyor. Bütün motor seçeneklerinde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli tam otomatik şanzıman sunulurken en güsüz Diesel motor önden çekişli ve manuel şanzımanlı olarak da alınabilecek.
En güçlü benzinli ve Diesel ünitelerde standart olarak gelen 48 Volt sistemse frenleme halinde sürat 17 km/s altına indiğinde motoru durduruyor. Fren enerjisini depolayan sistem hızlanma sırasında bu enerjiden faydalanıyor. Diğer motor seçenekleriyle de opsiyonel olarak alınabilen bu özelliğin yanında 2019 yılının sonlarına doğru 3 silindirli motorla donatılan şarj edilebilir hibrit araç da ortaya çıkacak.
Ford Focus Active
Ford'un standart otomobillerinin yükseltilmiş seçeneklerine verdiği isim olan Active, Fiesta'nın ardından Focus'ta da kullanılmaya başlandı. Üstelik bu sefer iki farklı gövde seçeneğiyle.
Hem hatchback hem de station wagon gövdelere sahip olarak alınabilen Active paketinde yeni ön panjur ve tamponlar, yan etek ve çamurluk korumaları, farklı tasarıma sahip, 17 inç çaplı jantlar, siyah tavan raylarıyla önde 30, arkada 34 mm yükseltilmiş süspansiyon sistemi sunulmakta.
Standart araçlardan farklı bir yapıya sahip olan süspansiyon sisteminin haricinde modellerin çekiş sistemine iki farklı sürüş modu eklenmiş.
Kaput altındaysa sürpriz yok. 1 litre hacimli benzinli motor 125, 1.5 litre hacimli kardeşiyse 150 beygir güç üretebilirken 1.5 litre hacimli Diesel ünite 120, 2 litre hacimli kardeşi 150 beygir gücünde. 6 ileri vitesli manuel ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlar seçenekler arasında.
19 Kasım 2018 Pazartesi
Smart ForFour EQ, Mercedes-Benz GLC F-Cell ve Mercedes-Benz S560e
Elektriklenen otomobil dünyasında önemli bir yer edinmek isteyen Mercedes bu tip araçlarını her segmentte sunmaya çalışıyor. Tamamen elektrikli Smart'tan hibrit S Serisi'ne kadar birçok seçeneği bulunan Alman marka GLS F-Cell ile yakıt olarak hidrojenin de kullanılabileceğini gösteriyor. Mercedes'in elektrik motoruna üç farklı açıdan bakışını temsil eden üç aracı sizler için Stuttgart'ta inceledim.
DS7 Crossback Performance Line
Fransa'nın premium markası haline gelen DS'in ilk bağımsız modeli olan DS7 Crossback sonunda bizlerle. Tek motor ve şanzıman seçeneğiyle sunulan otomobilin donanım seçenekleriyse zengin opsiyonlar sayesinde müşteriye istediğini verebiliyor. Modelin performans odaklı seçeneği olan Performance Line donanım paketlisini sizler için inceledim.
Isuzu D-Max V-Cross
Türkiye'de göreceli olarak düşük tutulan vergileri sayesinde popüler olan ticari araçların bir kolu olan pick up modellerin sayısı artmaya devam ediyor. Isuzu'nun Türkiye'de de üretimini yaptığı D-Max'in en büyük avantajıysa şüphesiz 1.9 litre hacimli motoru. V-Cross seçeneği ithal edilen D-Max bakalım küçük motoruyla segmentte ilk sıraya oynayabilecek mi.
Fiat Doblò Combi 1.6 MultiJet Premio+
Ticari araç üretiminde çok başarılı olan Türkiye'nin yerli modelleri bol. Bu modeller arasında en iyi tanınanlardan bir tanesi olan Doblò birçok motor ve donanım seçeneğine sahip. Aracın "Lüks" donanım paketi Premio+, 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoruyla konuğum oldu. Bakalım Doblò segmentinde ne kadar başarılı.
18 Kasım 2018 Pazar
Lamborghini Urus ST-X Concept
SC18 ile bizlere büyük bir sürpriz yapan Lamborghini yeniden sahnede. Üstelik yeni aracının geliştirilmesinde de yarış bölümünün büyük katkısı var. Karşınızda yakında pistlere çıkacak olan Urus konsepti.
Daha geniş hava girişine sahip ön tampon, büyük hava çıkışlarına sahip kaput, 21 inç çaplı ve tek bijonlu jantlar, farklı yan etekler, kısaltılmış arka tampon, yeni egzoz çıkışları ve küçük spoiler gibi görsel farklılıklar sunan otomobilin birçok gövde parçası karbon fiberden üretilmiş.
Squadra Corse'nin verdiği bilgilere göre standart araca göre %25 hafifleyen model bu sayede 1.650 kg'ın altında bir ağırlığa sahip. Üstelik 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorunun ürettiği 650 beygir güç ve 850 Nm tork değişmemiş.
Urus ST-X'in sınırlı seri üretilecek olan örnekleri büyük ihtimalle 2020 yılında kendi tek marka serisine kavuşacak. Bu seride pist ve toprak parkur kullanımı birlikte sunulacak.
Audi A6 L
Pek de sürpriz olmayacak şekilde Çin'den bir kere daha uzatılmış premium sedan haberi geldi. Alman üretici Audi, A6 modelinin uzun aks mesafesine sahip seçeneğini bu ülkede tanıttı.
Tasarımında büyük bir değişiklik olmayan otomobilin 100 mm uzayan aks mesafesi 3.024 mm'ye ulaşırken toplam boy da 5 metrenin üzerine çıkmış. Bu arada aracın, standart A8'den daha uzun aks mesafesine kavuştuğunu hatırlatalım.
Motor seçeneklerinde bir sürpriz olmayan A6 L'de kullanılan 2 litre hacimli, benzinli ünitenin 190 ve 224 beygir güç üretebilen seçenekleri sırasıyla 320 ve 350 Nm tork üretebiliyor. 3 litre hacimli, benzinli üniteyse 340 beygir güç, 500 Nm torka sahip. Bütün araçlarda 7 ileri vitesli S Tronic şanzıman sunuluyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)