13 Şubat 2016 Cumartesi
Peugeot Traveller i-Lab VIP 3.0 Shuttle
Peugeot, Citroën ve Toyota'nın kardeş ticari araçları seri üretim modellerinin tanıtılmasının ardından konseptlerine kavuşmaya başladı. İlk olarak Citroën'den bir örneğini gördüğümüz bu araçların ikincisi Peugeot logolu.
Dışarıdan bakıldığında, yan cam yüzeylerine işlenmiş grafikler dışında standart modelle aynı görünümü sunan konseptte 17 inç çaplı jantlar, parçalı panoramik cam tavan ve siyah renkli yan aynalar kullanılmış. Her iki tarafında da elektrikli kayar kapılar yer alan aracın bu kapıları, ayaklar aracın altına doğru sallanarak otomatik olarak açılabilmekte.
İç mekana geçildiğinde ahşap kaplamalarla birlikte deri ve Alcantara döşemeler dikkat çekerken tavana yerleştirilen ekranlardan birçok bilgiyi takip etmek mümkün. Arka koltuklar arasında hareket edebilen dev tabletse Samsung ile birlikte geliştirilmiş ve istendiğinde dört ekrana bölünerek her koltukta oturan yolcu için ayrı bir tablete dönüşebiliyor.
12 Şubat 2016 Cuma
BMW M760Li xDrive
BMW'nin Cenevre sürprizleri arasında büyük bir performans modeli var. Geçtiğimiz günlerde M7 bekleyenlerin imdadına yetişen ALPINA'ya bu şekilde bir rakip geliştiren Alman firma kaputun altında bambaşka bir motora yer vermiş.
Dışarıdan bakıldığında gücünü belli edecek detayların sayısı az olan otomobilde daha agresif görünümlü bir ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, mavi renkli fren kaliperleri, farklı yan etekler, M ve V12 logoları, bagaj kapağının üzerine eklenen ince spoiler ve elden geçirilen tamponun alt bölümüne yerleştirilmiş dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.
İç mekana geçildiğinde M logolu parçaları dikkat çeken aracın üç kollu direksiyon simidi, metal pedal seti, siyah renkli Alcantara tavan döşemesi ve vites konsolu üzerinde yer alan V12 logosu hemen göze çarpıyor. Bunlar haricinde her noktada standart 7 Serisi kalitesi hakim.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 6.6 litre hacimli bir v12 motor barındıran M760i xDrive, ALPINA B7 xDrive gibi 610 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Yine bu araç gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda. 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi 3.7 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış. M Performance paketiyle birlikte bu sürat 305 km/s'e ulaşırken ortalama yakıt tüketim değeri 12.6 litre/100 km.
Toyota Tacoma TRD Pro
Fuarın yeri A.B.D. olunca organizasyon pick up modellerinden geçilmiyor. Bu yıl Chicago'da tanıtılan yeniliklerden birisi de Toyota Tacoma'nın hızlı arazi sürüşlerine yoğunlaşmış bir versiyonu oldu.
Daha güçlü bir görünüm sunan pick up siyah renkli ön panjurunda logo yerine marka adına yer verirken siyaha boyanmış hava girişine sahip kaput, LED sis farları, siyah renkli farlar, iptal edilmiş ön tampon altı plastik koruma yerine eklenen metal karter koruması sunuyor.
Yan aynaları gövde rengine sunulan aracın çamurlukları çevresi siyah plastikle kaplanırken 16 inç çaplı jantlar araziye uygun yapıya kavuşmuş. Arka bölümdeyse koyulaştırılmış stoplar ve iç kısmı da gövde rengine boyanan tampon görülebiliyor.
İç mekanında TRD logolu koltuklar, paspaslar ve vites kolu bulunan aracın 3.5 litre hacimli v6 motorunda da değişiklik yok. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlar seçilebiliyor.
Nissan Titan
Nissan'ın Chicago yenilikler arasında A.B.D. için önemli bir haber olan Titan var. 2015 yılında XD versiyonları tanıtılan pick up yarım tonluk seçeneğine bu yıl kavuşmuş oldu. Görsel olarak büyük kardeşinden çok farklı olmayan aracın altyapısıysa çok farklı.
Titan XD ile karşılaştırıldığında daha küçük yan aynalar ve farklı jant tasarımlarıyla dikkat çeken araçta üç farklı kabin ve yine üç değişik kasa uzunluğu sunulacak.
İlk etapta sadece 5.6 litre hacimli, 8 silindirli, 390 beygir güç, 544 Nm tork üretebilen benzinli motorla sunulacak olan Titan'ın ürün gamına ilerleyen tarihlerde bir de 6 silindirli motor eklenecek.
Kia Niro
Kia'nın 2013 yılında Frankfurt otomobil fuarında tanıttığı küçük SUV konsepti Niro aynı isimle seri üretime geçiyor. Tahmin edileceği gibi kapıları artık yukarıya doğru açılmıyor olsa da genel görünüm hala sportif.
Tamponun üst bölümüne yerleştirilen ön panjur, büyük sis farları, iyice köşelere alınan farlar ve alt köşelere eklenmiş hava girişleriyle dinamik bir görünüm sunan araçta 18 inç çaplı jantlar, LED stoplar, spoiler ve köşeli tasarım sunan bir arka tampon bulunuyor.
İç mekanında da yabancılık çekilmeyen Niro'da kullanılan üç kollu direksiyon simidinin arkasında, büyük bölümü dijital gösterge tablosu yer alıyor. Orta konsolun üst kısmında büyük bir dokunmatik ekran görülürken daha aşağıda tanıdık kumanda panelleri bulunuyor.
Tanıtım Chicago'da yapıldığı için ilk etapta Diesel motorları ortaya çıkmayan aracın hibrit güç ünitesinde görev yapan 1.6 litre hacimli benzinli motor, elektrik motoruyla birlikte 150 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor.
11 Şubat 2016 Perşembe
Ram Power Wagon
Bu yıl Chicago'nun makyajlıları arasında Ram'in arazi ağırlıklı kullanım için geliştirdiği Power Wagon da bulunacak. Yaklaşık iki yıl önce piyasaya çıkan aracın görünümü artık yapması beklenen işe çok daha uygun.
İlk iş olarak dış mekanda kullanılan bütün krom detayları siyah renkli plastikle değiştiren Ram ön panjuru da Rebel'dan ödünç almış. Gövde grafikleri paketi yenilenen pick up'ın 17 inç çaplı jantları da siyah renkli seçilirken kasa kapağında logo yerine marka ismi kullanılmış.
İç mekanında siyah renkli tavan ve farklı koltuk döşemeleri dışında bir yenilik bulunmazken 410 beygir güç, 582 Nm tork üretebilen 6.4 litre hacimli v8 motorda da bir yenilik yok. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman da korunan donanımlar arasında.
STARTECH Land Rover Discovery Sport
Bu yıl Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan araçlar arasında Land Rover Discovery Sport'un modifiye edilmiş versiyonları da bulunacak. Bu araçlardan birisi de STARTECH standında yer alacak.
Değişime, kaput önüne kendi marka ismini yazarak başlayan firma ön panjuru siyaha boyarken tamponun alt bölümünü yenileyerek daha agresif bir görünüm elde etmiş. 20 ve 22 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan makine daha büyük bir spoiler, farklı bir arka tampon ve tamponun köşelerine gömülmüş egzoz çıkışlarına sahip.
İç mekan için çok opsiyon sunmayan STARTECH, ışıklandırılmış kapı eşik kaplamaları, özel paspaslar ve metal pedal seti gibi donanımlara sahip.
2 litre hacimli turbo Diesel motor üzerinde yapılan çalışmalar hala devam ediyor olsa da 2.2 litre hacimli ünitenin güçlendirme işlemi tamamlanmış. 210 beygir güç, 460 Nm tork üretebilen motor sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 8.9 saniyeye inmiş.
O.CT Lamborghini Huracán
Lamborghini'nin küçük sporcusu Huracán'ı güçlendiren firmalar arasına O.CT Tuning de katıldı. Görsel olarak büyük bir değişiklik sunmayan otomobilin gücüyse dikkat çekici şekilde artmış.
20 kg hafifletilen egzoz sistemi, gövde üzerine eklenen grafikler ve önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar dışında görsel bir yenilik sunmayan aracın 5.2 litre hacimli v10 motoruna uygulanan kompresör besleme sayesinde 805 beygir güç, 810 Nm tork alınabilmiş.
Hızlanma değerleri de tahmin edilebileceği gibi çok daha iyi olan araç 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'e ulaşma süresi 8.3 saniye olarak açıklanıyor.
Nissan Armada
Nissan'ın Chicago yenilikleri ortaya çıkıyor. Japon üreticinin boyut olarak en büyük yeniliği şüphesiz SUV modeli Armada. Yeni bir araç olsa da görünümün tanıdık olmasının çok basit bir nedeni var.
Ön bölümü daha sade bir görünüme kavuşturulmuş bir Infiniti QX80 olan aracın geri kalanında, kromajlı bölümler bile aynı kalmış. İç mekanında da büyük bir farklılık bulunmayan Armada'nın döşemeleri ve konsol kaplamaları farklı.
Kaputu altında da tanıdık bir ünite bulunan araçta görev yapan 5.6 litre hacimli v8 ünite 390 beygir güç, 544 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanın yanında arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi alınabiliyor.
10 Şubat 2016 Çarşamba
Seat Ateca
Seat'ın merakla beklenen ilk SUV modeli tanıtıldı. Kompakt sınıfta yer alacak olan otomobilin tasarımında büyük bir sürpriz olmasa da kendi segmentine bir miktar gençlik getireceği de bir gerçek.
Seat ailesinin diğer modelleri gibi köşeli hatlara sahip tasarımıyla öne çıkan Ateca'nın önden görünümü bir León'u andırıyor. Ön panjur ve hava girişinde farklı bir ızgara yapısı kullanılırken tampon altına da siyah renkli plastik korumalar yerleştirilmiş.
Büyük jantlar, düzleştirilmiş çamurluk üstleri ve kalın tutulmuş kapı altı koruma bölümleriyle Volkswagen ailesinin diğer SUV modellerini andıran otomobilin Audi modellerine göz kırpan arka bölümünde metalik gri renkli alt korumaya sahip tampon ve LED stoplar dikkat çekiyor.
4.36 metre boya sahip olan aracın 2.64 metrelik aks mesafesi León ile paylaşılırken 1.84 metre genişlik ve 1.60 metre yükseklik, sınıfında yer alan diğer araçlarla yarışabiliyor. Önden çekişli modellerinde 510 litre hacimli bir bagaj yer alan Ateca'nın dört tekerlekten çekişli seçeneklerinde bu hacim 485 litreye geriliyor.
İç mekanının neredeyse tamamını León ile paylaşan otomobilin farklı olan bölümleri vites konsolu üzerinde görülebiliyor. Bu bölümün önünde bir çift USB girişi göze çarparken daha geride motor çalıştırma düğmesi ve çekiş modu selektörü bulunuyor. Güvenlik donanımları arasında sıkışık trafik yardımcısı, geri ve yan trafik izleme sistemleri, kör nokta uyarısı ve trafik işareti tanıma sunulmakta.
Kaputu altında tanıdık motorları gördüğümüz aracın en küçük hacimli ünitesi olan 1 litre hacimli TSI, 116 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite de aynı güce sahip. 150 beygir güç üreten iki motordan biri 1.4 litre hacimli benzinli, diğeriyse 2 litre hacimli Diesel. Bu ikinci motorun yüksek güç çıkışlı seçeneğiyse 190 beygir gücünde.
Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile alınabilen Ateca'nın önden ve dört tekerlekten çekişli seçenekleri de bulunuyor.
Ford Falcon Sprint
Otomobillerini büyük seven Avustralyalılar için bir iyi haber de Ford'dan geldi. Bu ülkede başarılı satış rakamlarına ulaşan sedan modeller arasında yer alan Falcon, sportif Sprint donanımına kavuştu. Bu aracın ardından Falcon ailesinin üretimi durdurulacağından donanımın önemi büyük.
Aracın ön panjur çerçevesi, far zeminleri, sis farı çevresi, 19 inç çaplı jantları ve kapı grafiklerinde siyah renk kullanırken XR8'de bunlara aynı renk tavan ve yan aynalar da ekleniyor. Birçok noktasında Sprint logoları kullanılan Falcon'un bagaj kapağında da ince bir spoiler bulunuyor.
Önde 6, arkadaysa 4 pistonlu, altın renkli kaliperlere sahip fren sistemi Brembo imzalı olan otomobilin iç mekanında da Sprint logoları bulunuyor. Deri ve süet döşemeli koltukların yanında farklı bir vites konsolu ve elden geçirilmiş gösterge paneli de donanıma eklenmiş.
XR6'nın kaputu altında görev yapan 4 litre hacimli v6 motor, turbo besleme yardımıyla 442 beygir güç, 576 Nm tork üretebilirken overboost fonksiyonu sayesinde bu değerler 503 beygir, 650 Nm'ye yükseliyor. XR8'in kompresör beslemeye sahip, 5 litre hacimli v8 ünitesiyse normal şartlarda 469 beygir güç, 575 Nm tork üretebilirken overboost ile değerler 544 beygir, 650 Nm oluyor.
XR6 sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla satılırken XR8'in donanımında yine 6 ileri vitese sahip manuel şanzıman bulunuyor. 1.400 örneği üretilecek olan otomobillerin 850'si XR8 olacak.
Chevrolet Trax
Opel'in küçük SUV modeli Mokka'nın ardından bu aracın Chevrolet logolu kardeşi de makyajlandı. Teknik yenilikleri daha az olan otomobilin donanımında yapılan zenginleştirmelerse dikkat çekici.
A.B.D. merkezli üreticinin yeni modellerinin tamamında gördüğümüz yüzü taşıyan otomobilde tampona alınan büyük hava girişi, daha ince uzun farlar ve küçültülen sis farları ön görünümü farklılaştırırken profilden bakıldığında en büyük değişiklik yeni tasarıma sahip 18 inç çaplı jantlar. Arka bölümde yapılan değişikliklerse yeni stop tasarımı, elden geçirilmiş tampon ve daha kalın reflektörlerle sınırlı.
İç mekanında daha büyük değişiklikler bulunan otomobilin gösterge panelinden orta konsoluna hemen her noktasında farklı detaylar bulunuyor. Orta konsol ve ön yolcu konsolunda yer alan kapaklı gözleri kaybeden Trax yeni dokunmatik bilgi ekranı ve farklı tasarıma sahip havalandırma ızgaraları kazanmış. Güvenlik donanımınaysa geri görüş kamerası, şeritte kalma asistanı, acil durum fren sistemi, çapraz trafik ve kör nokta uyarıları eklenmiş.
Kaputu altında değişiklik bulunmayan Trax'in turbo beslemeye sahip, 1.4 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç, 200 Nm tork üretmeye devam ediyor.
BMW M2 MotoGP Safety Car
Formula 1'in güvenlik aracı olma görevini Mercedes sürdürürken diğer bazı organizasyonlarda aynı görev başka markalara veriliyor. İki tekerlekli makinaların yarışlarını takip edenler MotoGP'de bu yıl pistte bir de BMW M2 görecek.
Dışarıdan bakıldığında bu tip bir araçta görmeye alıştığımız grafikler ve ışıklandırmalar dışında jantların altın rengine boyandığı fark ediliyor. Ön tamponun altına bir splitter ekleyen BMW difüzörü elden geçirirken bagaj kapağı üzerine, açısı ayarlanabilen karbon fiber spoiler yerleştirilmiş.
İç mekanda daha büyük değişikliklere sahip olan araçta farklı deri ve Alcantara döşemeler kullanılırken karbon fiber kaplama, arka koltuklar yerine eklenen takla kafesi, sabit kafalıklı yarış koltukları ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri havayı değiştirmiş. Koltukların arasında yer alan kol dayanağını incelten BMW bu bölümün önüne çakarların kumanda panelini eklerken direksiyon simidine altın renkli süsleme ve yolcu konsoluna özel üretim plakası yerleşimi ihmal edilmemiş.
Kaputu altında bir değişiklik bulunmayan otomobilin turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 365 beygir güç, overboost fonksiyonuyla 500 Nm tork üretmeye devam ediyor.
9 Şubat 2016 Salı
BMW ALPINA B7 xDrive
Yüksek performanstan hoşlanıp lüksüne de düşkün müşterilerin uzun süredir beklediği haber geldi. BMW'den bir M7 bekleyen potansiyel müşteriler için güzel haber, markanın M departmanından değil ALPINA'dan geldi. Aracın gücü, önceki nesil B7'ye göre ciddi anlamda artmış.
Markanın tipik sade görünümlü gövde kitiyle donatılan BMW 7 Serisi, ön tampon altına eklenen splitter uzantısı, biraz daha geniş yan etekler, 20 ve 21 inç çaplı jant seçenekleri, ince bir bagaj üstü spoiler ve arka tamponun altında görülebilen dört çıkışlı egzoz sistemine sahip.
İç mekanında da büyük farklılıklar bulunmayan aracın çeşitli parçaları üzerine B7 amblemleri işlenirken vites kolu yanına özel üretim plakası yerleştirilmiş. Direksiyon simidi üzerine ALPINA logosu yerleştirilirken dijital gösterge paneli zemini de mavi renkte sunulmuş.
Toplam 40 mm'lik hareket mesafesi kazanan pnömatik süspansiyon sistemi 225 km/s üzerinde gövdeyi 20 mm alçaltırken 32 km/s sürate kadar, kasis geçişleri için 20 mm yükseltilebiliyor. Dört pistonlu ve mavi renkli kaliperlere sahip olan fren sisteminde önde 395, arkadaysa 370 mm çaplı diskler görev yapıyor.
Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeli, 4.4 litre hacimli v8 motor 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Elden geçirilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.7 saniyeye inerken maksimum sürat 310 km/s.
8 Şubat 2016 Pazartesi
Ferrari GTC4Lusso
Ferrari'den beklenen haber geldi. İtalyan markanın ürün gamında yer alan en aykırı model olarak tanımlayabileceğimiz FF kapsamlı bir makyaj operasyonuna alındı. Firmanın daha önce de defalarca yaptığı gibi yeni aracın ismi de farklı.
Gövdesinin her noktasında bir yenilik görülebilen otomobilin farları daha uzun bir tasarıma kavuşurken yeni ön tamponda daha büyük bir ön panjur yer alıyor. Kaputu da farklı bir tasarıma kavuşan aracın yan aynaları da daha aerodinamik tasarıma sahip.
Yenilenen kapılar ve daha agresif bir yapı sunan yan hava çıkışlarıyla birlikte farklı tasarıma sahip jantlar dikkat çekerken arka bölümde daha da büyük değişiklikler görülüyor. Dört yuvarlaktan oluşan stopları geri getirdiği görülen GTC4Lusso'nun cam tavanı, bagaj kapağı üzerinde yer alan spoilere kadar uzanıyor.
Daha belirgin bir arka tampon çizgisine kavuşan aracın dörtlü egzoz çıkışı ve difüzörü yeniden tasarlanırken tamponun kenarlarında yer alan hava çıkışları stoplar ve egzoz çıkışları arasına, yatay olarak konumlandırılmış. 3. stop lambası da iç mekandan bagaj kapağında yer alan logonun üzerine alınmış.
Otomobilin iç mekanında yaşanan değişim de dikkat çekici. Dijital gösterge tablosu ve birçok kumanda düğmesine sahip direksiyon simidi az farklılık sunsa da yeni nesil Ferrari modellerinde kullanılan dağınık kokpit ve derin hava çıkışları bu araçta da yer alıyor. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekran çok daha büyük bir tablet görünümü alırken ön yolcu konsoluna ince uzun bir bilgi ekranı eklenmiş.
Kapı içleri, torpido gözü ve koltukları yeniden şekillendirilen otomobilin çok daha geniş tutulan vites konsolunda kapaklı bir göze yer verilmiş. Bu bölümde, eskiden de kullanılan tutamaklardan bir tanesi korunurken diğeri vites seçim düğmelerine ev sahipliği yapmaya başlamış.
Az da olsa büyüyen otomobil 4.922 mm boya, 1.980 mm genişliğe ve 1.383 mm yüksekliğe sahipken 1.790 kg'lık ağırlıkta bir değişiklik yok. Dört tekerlekten çekiş sistemi sunmaya devam eden araç aynı zamanda F12tdf modelinin sahip olduğu direksiyonel dört tekerleğe de kavuşmuş.
Kaput altında görev yapan 6.3 litre hacimli v12 motor 13.5:1 gibi etkileyici bir sıkıştırma oranına sahip. 690 beygir güç, 697 Nm tork üretebilen ünite sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.4 saniyeye gerilerken maksimum sürat yine 335 km/s.
Jaguar XE 2.0d R-Sport Plus
Jaguar'da değişim rüzgarları esiyor. 2008 yılında Hindistan merkezli Tata grubuna satıldıktan sonra başlayan farklılaşma hareketi şu sıralar tam gaz devam ediyor. Artık kendi platform ve motorlarını tasarlayan İngiliz üretici bu özelliklerini yeni sedan modeli XE için birleştirdi.
2014 yılında yapılan tanıtımın ardınran 2015 yılında satışına başlanan otomobil BMW 3 Serisi ve Mercedes C Serisi gibi dişli rakiplere sahip. İlk etapta sadece arkadan itişli bir sedan olarak satışta olan modelin dört tekerlekten çekiş sisteminin yanına gelecekte farklı gövde seçeneklerinin de eklenebileceği konuşuluyor. Testime konuk olan araçta 2 litre hacimli turbo Diesel motor ve sportif R-Sport donanımı yer alıyor.
McLaren 650S GT3
Cenevre otomobil fuarı yaklaştıkça organizasyonda sergilenecek olan otomobillerin tanıtımı da son sürat devam ediyor. Bu tanıtımlardan birisi de McLaren 650S'in pist versiyonlarından GT3'ün güncellenmiş versiyonu.
Yenilenen ön tamponunun kenarlarına deflektörler eklenen otomobilin farklı yan aynaları, daha geniş yan etekleri, özel jantları ve dev spoileri korunmuş. Bu arada arkada dikkat çeken büyük difüzör yanlara doğru genişletilmiş.
Pleksiglas camlara sahip olan otomobilin iç mekanında karbon fiber yüzeyler görülebiliyor. Üzerinde birçok buton bulunan direksiyon simidi ve dijital gösterge panelinin yanında tekli yarış koltuğu, tam boy takla kafesi, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve yangın söndürme tüpü de donanımda yer alıyor.
Kaputu altında görev yapan, çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motorun gücü 500 beygir civarına çekilen otomobilde 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman görev yapıyor. Aracın ağırlığıysa 1.240 kg olarak açıklanıyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)