11 Ocak 2025 Cumartesi

Dongfeng Nissan Z9


Nissan'ın finansal verileri son zamanlarda yüz güldürmese de Çin'deki ortak Dongfeng ile yapılan çalışma sonucunda ortaya yeni bir pick up çıktı. Diesel haricinde benzinli bir motorla da sunulacak olan modelin ilerleyen zamanlarda hibrit seçeneğinin de sunulması gündemde.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan dış tasarımında geniş ön panjur ve köşelere dik bir şekilde yerleştirilen LED farlar dikkat çekerken orta bölümü siyah renkli olan tampon gümüş renkli alt korumaya da sahip. Çamurluk ve kapı altı korumaları çok geniş tutulmayan Z9'da tavan rayları, siyah arka tampon ve LED stoplar da kullanılmış.

Çift kabinli olarak satılacak aracın iç mekanı çok detaylandırılmamış olsa da dijital gösterge paneli, iki kollu direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekranı görülebiliyor. Z9'da ayrıca küçük bir vites selektörü, çift katlı vites konsolu, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve orta konsolda yer alan fiziksel butonlar kullanılmış.

2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru 258 beygir güç üretebilen aracın 2.3 litre hacimli Diesel ünitesiyse 190 beygir gücünde. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken ilerleyen zamanlarda 435 beygir güç, 800 Nm tork üretmesi beklenen hibrit ünite de aileye katılacak. Bu arada aracın boyu 5.520, eni 1960, yüksekliği 1.950, aks mesafesiyse 3.300 mm.

Mazda 6e


Mazda, Avrupa pazarında satacağı elektrikli sedan modelini tanıttı. Modelin görenlere tanıdık gelmesinin nedeniyse aynı aracın Çin'de 2024 yılında tanıtılmış olması. Bu ülkede EZ-6 ismiyle satılan sedan, elektrikli bir Mazda6'nın neye benzediğini de göstermiş oluyor.

Tasarımında değişiklik yapılmayan otomobil 4.9 metrenin üzerinde olan boyunu korumuş. Sivri burun yapısında ince LED farlar ve çerçevesi aydınlatılan panjur gibi detaylar bulunan aracın krom trim parçaları da bulunuyor. 19 inç çaplı jantlar ve hemzemin kapı kolları da aynen korunan detaylar arasında.

Bagaj kapağı çok kısa tutulan 6e'nin bu bölümünde seviye ayarlı spoiler ve bagaj kapağında birleşen şık tasarımlı LED stoplar görev yapıyor. Siyah renkli arka tampon üzerinde de gümüş renkli süslemeler kullanılmış. Çamurluklarda da ince de olsa siyah renkli korumalara yer verilmiş.

İç mekanı da şık görümünü koruyan araçta 2 kollu direksiyon simidi, çift renkli döşemeler, büyük dokunmatik ekran, dijital gösterge paneli ve sabit cam tavan gibi donanımlar bulunuyor. İnce yapılı havalandırma ızgaraları şık görünürken arka bölümde de havalandırma için dijital bir ekran yer alıyor.

Arkadan motorlu 6e'nin 68.8 kWh kapasiteli bataryaya sahip seçeneği 258 beygir gücünde. 0-100 km/s deparını 7.6 saniyede tamamlayan araç 483 km menzil sunuyor. 555 km menzile sahip 80 kWh kapasiteli bataryayı 244 beygir güç üretebilen motorla almak mümkün. Aynı hızlanmayı 7.8 saniyede tamamlayan bu otomobil de kardeşi gibi 200 kW DC şarj destekliyor.

Tesla Model Y

Tesla'dan beklenen haber geldi. Markanın en çok satan otomobili Model Y kapsamlı bir şekilde makyajlandı. Gerçi bu makyajın Tesla standartlarında kapsamlı olduğunu belirtelim zira iç mekan ve teknik yapıda büyük değişiklikler bekleyenlerçok sevinemeyecek.

Dışarıdan bakıldığında ana hatlarında büyük yenilik sunmadığı görülen Juniper kod adlı modelin sivrilen bunun kısmı Cybercab'de olduğu gibi uzun bir LED şerit barındırıyor. Aydınlatmanın alt katıysa makyaj öncesi araçta bulunduğundan daha yukarıya taşınmış. Dik yerleşimli hava geçişleri de tampon köşelerine yerleştirilmiş.

İlk etapta 19 ve 20 inç çaplı jantlarla sunulacak olan otomobilin 21 inç çaplı jantları da en güçlü seçenekle birlikte gelecek. Eskisinden 39 mm daha uzun ve 4 mm daha geniş olan Model Y'nin arkasında da bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar ve yeni tasarımıyla difüzörü daha verimli kılan tampon görülebiliyor. Aracın gövdesinde yer alan Tesla armaları da iptal edilmiş.

Toplam bagaj kapasitesi 20 litre artan Model Y'nin iç mekanında çok az farklılık varmış gibi görünse de değişim önemli. Dokunmatik ekranı az da olsa büyüyen otomobilin arka koltukları için de 8 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran sunulmuş. Vites kolu da iptal edilmiş. Bu işlem artık ekran üzerinden yapılıyor.

Kapı içleri de yeniden tasarlanan otomobilde artık sadeliğin arasında daha öne çıkan bir ambiyans aydınlatması kullanılıyor. Döşemeler ve koltuk tasarımları da elden geçirilen otomobilin ön koltukları havalandırma foksiyonu, arka koltukları da elektrikli katlanma özelliği sunuyor. Hoparlörleri gizlenen ses sistemiyse eskisinden daha yüksek performansa sahip.

Süspansiyon ve direksiyon sistemleri elden geçirilen Model Y'nin bu sayede daha dinamik bir sürüşe sahip olması bekleniyor. İç mekanı da daha sessiz hale gelen araçlar ilk etapta Çin'de Asya pazarları için tanıtıldı. Bu bölgede arkadan itiş ve dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen otomobillerde iki batarya seçeneği bulunsa da detaylar paylaşılmadı.

Motor güçleri de açıklanmayan modellerin arkadan itişli olanı, daha küçük bataryayla 466 km menzil sunabilirken 175 kW şarjı destekliyor. Çift motorlu araçsa 551 km menzil ve 250 kW desteğiyle geliyor. Her iki aracın maksimum süratini de 201 km/s'te sınırlayan Tesla 0-100 km/s hızlanmalarını da sırasıyla 5.9 ve 4.3 saniye olarak açıklıyor.

Renault Twingo E-Tech

Renault Twingo seri üretime yaklaştıkça detayları netleşiyor. Fransız markanın Avrupa'da 20.000 Euro civarında bir fiyata satmayı düşündüğü elektrikli hafifçe makyajlanırken iç mekanı da ilk defa bizlerle paylaşıldı. Teknik özellikler içinse biraz daha beklemek gerekecek.

Araca önden bakıldığında siyah renkli korumalarının büyüdüğü görülen tampon ve büyüyen yan aynalar dışında bir değişiklik fark edilmiyor. Arkada da tampon korumalarının büyüdüğü görülebilirken stoplar, aynı farlarda olduğu gibi yatay yerleşimli alt elemanlara da kavuşmuş. Tavanaysa yüzgeç anten eklenmiş.

İlk defa gördüğümüz iç mekanda kullanılan cam tavan ve açık renkli detaylara sahip kumaş döşemeler ferahlık sağlamış. Sade kokpitteyse tanıdık bir direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli bulunuyor. Dokunmatik ekranın yanında çevirmeli havalandırma kumandaları da grubun diğer araçlarından tanıdık.

Üst bölümü orijinal bir tasarım sunan kokpitte ortada bulunan havalandırma ızgaraları güzel gizlenirken kenardakilerin tasarımları da şık. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın yaşam alanında geri dönüşümlü malzemeler kullanılmış. Bagaj hacmiyse arka koltukların simetrik olarak katlanmasıyla genişletilebiliyor.

BYD Atto 2


BYD Atto ailesi genişliyor. Atto 3'ün hemen altında konumlandırılan yeni model daha cesur tasarımıyla dikkat çekiyor. Ailenin fiyatlarını iyice aşağıya çekmesi beklenen otomobilde tek motor seçeneği sunulacak. İlk etapta pil seçeneği de tek olsa da ilerleyen aylarda daha yüksek kapasiteli bataryalar kullanıma girecek.

4.310 mm boya, 1.830 mm ene ve 1.675 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.620 mm aks mesafesi sunuyor. LED farlar ve panjur tasarımıyla diğer BYD modellerine göz kırpan otomobilin ön tamponuysa oldukça sportif tasarıma sahip. Çamurluk ve kapı altı korumaları kalın ve siyah renkli olsalar da üzerlerinde gövde rengi trim parçaları görülebiliyor.

A ve B sütunları siyah renkte sunulurken C sütunu çift renkli. Koyu renkli jantlarsa çok büyük değil. Hemzemin tavan rayları da sunan Atto 2'nin LED stopları bagaj kapağında birbirine bağlanıyor. Arka tampon da gümüş renkli korumaya ve gövde rengi trim parçalarına sahip. Geri vites ve sis farları da tamponda.

İç mekanı çok renkli olmayan modelde dört kollu direksiyon simidi, tanıdık dijital gösterge paneli, büyük sayılabilecek bir ekran ve dikkat çeken ambiyans ışıklandırması entegrasyonuna sahip kapı tutacakları görülebiliyor. Arka koltuklarda da birçok cep ve USB portları bulunuyor. Bagajsa 400 litre hacim sunuyor.

Kaputu altında 177 beygir güç üretebilen bir elektirk motoru bulunan model önden çekişli. İlk etapta 45.1 kWh kapasiteli bataryalarla donatılacağı açıklanan araç 312 km menzil sunuyor. Daha uzun menzil isteyenlerin biraz daha beklemesi gerekecek.

9 Ocak 2025 Perşembe

Škoda Enyaq


Škoda Enyaq ailesi makyajlandı. Ön görünümü Elroq modeline benzetilen otomobilin her iki gövde seçeneği de geriye kalan noktalarda ufak değişiklikler sunuyor. İç mekanda da büyük bir yenilik barındırmayan araçların donanımları daha zengin hale getirilmiş.

Daha sivri bir burun yapısına sahip olan makyajlı Enyaq'ta çift katlı LED far grubu görev yapıyor. Ön panjurda birbirine bağlanan aydınlatmaların üzerinde marka logosu yerine ismi yazıyor. Ön tamponda yer alan hava girişleri de genişlemiş. Yeni jant seçenekleri haricinde daha açık renkli gövde korumaları sunulmaya başlamış. Stopların da iç desenlerinde güncelleme yapılmış.

İç mekanın ana hatlarında yenilik yapmayan marka daha büyük direksiyon smidi göbeğinde de logo kullanmamış. Güvenlik sistemleri ve konfor donanımlarında zenginleştirmeye giden Škoda, orta konsolda iki tane kablosuz şarj istasyonu sunuyor. Bu arada direksiyon simidi donanıma göre iki veya üç kollu olarak alınabiliyor.

Hava sürtünme katsayısı 0.24'ten 0.229'a inen Coupé gövdeli aracı 0.264'ten 0.245'e inen standart model takip ediyor. Araçların sunduğu motorlar da tanıdık. Arkadan itişli araçlarda 204 ve 286 beygir güç üretebilen seçenekler bulunurken çift motorlular yine 286 ve 340 beygir güç üretebilecek. Bataryalar da 59, 77 ve 82 kWh kapasite sunmaya devam ediyor. Menzillerdeyse aerodinamik verimliliğin artması sayesinde uzama yaşanmış.

Honda 0 Saloon ve 0 SUV

Geçtiğimiz yıl Las Vegas'ta Saloon ve Space-Hub isimli iki elektrikli araç konsepti tanıtan Honda, bu yıl da yine CES'te aynı araçların seri üretime daha yakın hallerini sergiledi. 0 Saloon ve 0 SUV olarak adlandırılan ikilinin teknik verileri henüz belli olmasa da yaklaşık 450 km menzil ve hem iki hem de dört tekerlekten çekişli versiyonlar üzerinde çalışılıyor.

Önceki haliyle burnu bir Lamborghini Countach'ı andıran otomobilin yeni haliyse bir Gallardo'ya benziyor. Farları kapaklar altına gizlenebilen konseptin köşeli ön tamponunun kenarlarında hava geçişleri var. Dev jantlar aerodinamik tasarıma sahip olsa da önceki aracın yukarıya açılan kapıları yerlerini standart kapılara bırakmış. Kapı kollarıysa yine gizli.

Tavanında LiDar sensörü görülebilen otomobilin yan aynaları da yerlerini kameralara bırakmış. Arka tasarımdaysa neredeyse hiç değişiklik yok. Bu da 3 boyutlu ve çerçeve görünümlü LED ünitelerle büyük sayılabilecek difüzörün korunduğu anlamına geliyor. Arka camsa bu araçta da bulunmuyor.

İç mekanı da sadeleşen aracın ön koltukları agresif tasarımlarını korumuş. Boydan boya ekranla kaplanan konsol köşelerde ayna görüntülerini yansıtırken direksiyon simidinin üst kısmı yine bulunmuyor. Ara konsoldaysa birçok dokunmatik eleman yer alıyor. Cam tavan da donanımlara dahil edilirken çift parçalı A sütunu da korunmuş.

Space-Hub'ın 0 SUV'ye dönüşümüyse daha belirgin. İlk konsepti bir MPV gibi duran araç artık tam bir SUV. Uzun sayılabilecek burun bölümünde öne çıkan parçalı LED aydınlatmalar ve agresif tampon tasarımı sportif görünümlü jantlarla birleşince dinamik bir duruş sunmuş. Hemzemin kapı kolları ve yan kameralar da araçta sunuluyor.

Arkada yine mabur bir yapı olsa da bu bölümde küçük bir cama kavuşan konseptin arka tamponu da büyük bir difüzörle süslenmiş. LED stopların da üst kısmı traşlanmış. İç mekan tasarımı 0 Saloon ile neredeyse aynı olan otomobilde sunulan koltuklar daha rahatmış gibi görünüyor.

Porsche 911 Carrera S

Makyajlı Porsche 911 ailesi genişlemeye devam ediyor. Aileye eklenen araç her ne kadar 911 modellerinin en düşük güç üreten ikinci seçeneği olsa da sunduğu performans birçok aracı kıskandıracak cinsten. Tasarımda büyük değişiklikler sunmayan otomobilin manuel şanzıman seçeneğiyse şimdilik bulunmuyor.

Dik yerleşime sahip ek hava girişleri bulunan ön tamponunda daha fazla gövde rengi bölüm bulunan otomobiller coupé ve cabriolet kasayla alınabiliyor. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken iç mekanda daha fazla yüzey standart olarak deriyle kaplanıyor. Bunun haricinde yaşam alanı diğer makyajlı 911 seçeneklerinden farklı değil.

Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli, 6 silindirli Boxer üniteyi koruyan otomobil 480 beygir güç 530 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otommatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen sabit tavanlı gövde 308 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Önde 408, arkadaysa 380 mm çaplı fren diskleri standart olarak sunulurken yönlendirilebilir arka aks opsiyonel donanımda.

Lynk & Co 900


Bir yeni model haberi de bir süredir açıklama yapmayan Lynk & Co'dan geldi. Büyük SUV modeline 900 ismini veren Çin merkezli üretici iç mekanında yüksek lüks seviyesi sunan aracın kaputu altına da oldukça güçlü şarj edilebilir hibrit üniteler yerleştirmiş.

5.240 mm boya, 1.999 mm ene ve 1.810 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 3.160 mm. Köşeli hatlara sahip olduğu söylenebilecek aracın ön bölümünde çift katlı LED farlar yer alıyor. Farların alt katı birbirine bir ekranla bağlanmış. Bu ekran kapalı olduğunda siyah bir şeride dönüyor. Aracın tavanında LiDar sensörü ve hemzemin tavan rayları bulunuyor.

Hemzemin kapı kolları ve büyük jantlara sahip olan otomobilin çamurluk ve kapı altı korumaları siyah renkli olsa da ince yapılı. C sütunu gizlenen 900'ün A,B ve D sütunları siyah renkli. Arka bölümde spoiler ve bagaj kapağı üzerinde birleşen LED stoplar dikkat çekerken tamponun gövdeden çıkıntı yapmadığı görülebiliyor.

Açık renkte alınabilen iç mekan oldukça ferah görünüyor. Çift kollu direksiyon simidi arkasında ince yapılı dijital gösterge paneli yer alırken dev dokunmatik ekran ön yolcu konsoluna kadar uzuyor. Metal hoparlör kapakları, çift katlı ara konsol ve çift kablosuz şarj istasyonu diğer bazı detaylar. İnce yapılı havalandırma ızgaraları da şık tasarımlı.

3 koltuk sırasına sahip olan otomobilde cam tavan ve ön koltukların sırtlıklarına yerleştirilmiş tepsiler bulunuyor. Tavandaysa 30 inç büyüklüğünde bir ekran gizlenmiş. İkinci koltuk sırası için de dokunmatik bir kumanda paneli sunan Lynk & Co arka koltuk havalandırma ızgaralarını tavana yerleştirmiş. Arka kapı camlarında perdeler de sunulmakta.

Kaputu altında üç farklı şarj edilebilir hibrit ünite bulunan aracın 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motora sahip olanı bir çift elektrik motoruyla birlikte 721 beygir üretebiliyor. 2 litre hacimli üniteye sahip olan araçlardan ilki iki elektrik motoruyla 735 beygir güç üretebilirken üç elektrik motorlu olan 857 beygir gücünde. Araçların tamamı dört tekerlekten çekişli. En güçlü seçenek 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşıyor.

8 Ocak 2025 Çarşamba

Ram 2500 ve 3500 Heavy Duty


Ram'in büyük pick up modelleri 2500 ve 3500 makyajlandı. Gövdenin ön bölümünde yoğunlaşan değişimler iç mekanda da teknolojik yenilikler olarak yüzlerini gösteriyor. Kaput altında yer alan büyük hacimli üniteler değişmemiş olsalar da güçlerinde değişimler bulunuyor. 

Ön tamponlarda değişim az olsa da çift katlı LED farlar ve dev ön panjur yeni tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Daha büyük yan aynalar ve yeni tasarım jantlar yanda değişen noktalar. Kapı altlarındaysa katlanabilir basamaklar sunuluyor. Kasa kapağında logo yerine RAM yazısı sunan araçların LED stopları da yeni iç tasarımlara sahip.

İç mekana geçildiğinde direksiyon simidinde daha çok düğme bulunduğu görülebilirken dijital gösterge paneli yeni grafik tasarımına kavuşmuş. Dik yerleşimli dokunmatik ekran daha da büyürken yeni döşeme seçenekleri donanıma eklenmiş. Ön yolcunun önüne de bir ekran yerleştiren Ram burada kamera görüntüleri ve navigasyon verileri gibi bilgiler sunabiliyor.

Direksiyon kolonunda yeni bir vites kolu sunan araçlarda 17 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi, çift kablosuz şarj istasyonu ve ek güvenlik yazılımları kullanılıyor. Kasada yer alan kapalı bölümlerse su geçirmez, aydınlatmalı ve güç çıkışlarına sahip. Yeni tahvil oranına kavuşan pick up kardeşler 16.6 tona kadar çekme kabiliyeti sunuyor.

Kaputu altında iki motor seçeneği sunmaya devam eden Heavy Duty ailesinin 6.4 litre hacimli V8 benzinlisi 411 beygir güç, 581 Nm tork üretebiliyor. Cummins üretimi 6.7 litre hacimli turbo Diesel motorsa artık sadece yüksek güçlü versiyonuyla bizlerle. 436 beygir güç, 1.456 Nm tork üretebilen üniteyle Ram 2500'ün 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7 saniyenin biraz üzerinde tamamlanıyor. Her iki motor seçeneğinde de 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunuluyor.

Genesis GV60


Genesis modellerinin makyajlanma işlemi durmak bilmiyor. Markanın elektrikli SUV modellerinden GV60 da kozmetik yenilikler sunmaya başlıyor. Ana hatları değişmeyen otomobilin dış tasarımı tanıdıkken iç mekanda da kardeşlerinden tanıdığımız güncellemeler yer alıyor.

Daha basit bir tasarıma kavuşan ön tampon sadeleştirilirken çift katlı farların içerisinde daha fazla ışık modülü bulunuyor. Yeni tasarıma sahip olan 21 inç çaplı jantlarla birlikte gövdenin yan korumalarının neredeyse tamamı gövde rengine boyanmış. Arka tampon da aynı şekilde tamamen gövde rengine boyanmış.

İç mekanda yeni renk kombinasyonları sunan otomobilin direksiyon simidi artık üç kollu. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran da artık birbiriyle bitişik. Farklı desenelere sahip koltuk döşemeleri haricinde ön konsolun üst bölümünde dikiş ipliklerinin sunduğu desenler yenilenmiş.

Henüz teknik verileri detaylandırılmayan otomobilin kavuşması beklenen en önemli kalem 84 kWh kapasiteli bataryalar. Kardeş markalar Kia ve Hyundai'nin aynı temelleri kullanan araçlarında karşımıza çıkan bu değişiklik haricinde güçleri 228'den 490 beygire uzanan elektrik motorlarının korunması bekleniyor.