6 Temmuz 2018 Cuma
Suzuki Jimny
Suzuki'nin minik arazi aracı Jimny yenilendi. Aslında birkaç ay önce geleceği duyurulan otomobilin Avrupa lansmanı da sonunda yapıldı. Modelde sunulan motor seçeneği, tahmin edileceği gibi büyümüş.
Hiçbir zaman yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olmayan Jimny'nin yeni modeli köşeli hatları bir adım öteye taşımış. Canlı gövde renklerine kontrast tavan renkleri de katılırken tamponlar ve çamurluk lorumaları siyah renkte sunulmakta. Yuvarlak farlara sahip ön bölümde siyah renkli panjur dikkat çekerken koyu renkli jantlar ve bagaj kapağı üzerine yerleştirilen yedek lastik gözlerden kaçmıyor.
İç mekanı da sadeliğinden bir şey kaybetmeyen aracın köşeli hatları burada da devam ediyor. Şık görünüme sahip, 3 kollu direksiyon simidinin arkasında yuvarlak göstergeler yer alırken dokunmatik ekran, dijital klima kumandası ve arazi vitesini devreye alan ek kol diğer detaylar arasında.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunmayan devam eden Jimny 3.48 metre boya ve 85 litre bagaj hacmine sahip. Arka koltuklar yatırıldığında bu hacim 377 litreye ulaşırken güvenlik donanımında şeritten çıkma uyarısı, acil durum frenleme sistemi ve trafik işareti tanıma sunuluyor.
Japonya pazarında kaputu altında 660 cc hacimli bir motorla da alınabilen Jimny'nin Avrupa'da satılacak seçeneklerinde 1.5 litre hacimli, benzinli bir ünite bulunuyor. 102 beygir güç, 130 Nm tork üretebilen motor 5 ileri vitesli manuel şanzımanla 145 km/s maksimum sürate izin verirken 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla bu sürat 140 km/s'e iniyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse standart.
5 Temmuz 2018 Perşembe
Fiat Spiaggina by Garage Italia
1958 yılında ortaya çıkan 500 Jolly Spiaggina'nın 60. yaşı kutlanıyor. Bu özel yaş gününü, 1958 adet örneği üretilecek Spiaggina'58 isimli 500 modeliyle kutlayan üreticinin bir de sürprizi var.
Garage Italia ve Pininfarina tarafından hazırlanan araç, orijinal Spiaggina'da olduğu gibi tavana sahip değil. Çifr gövde rengi sunan modelde klasik görünümlü jantlar ve takla barı kullanılırken arka koltukların iptal edilip yerlerine şık kaplamalara sahip bir bagajın yerleştirildiği görülebiliyor.
Gövde renklerine uygun bir bagaj üst kapağına ve yine bu bölümde bir duşa sahip olan otomobilin ön konsolu standart yapısını korurken koltuklar tek parçalı görünüme sahip olacak şekilde tasarlanmış. Kafalıklar da büyümüş.
İlginç şekilde bu aracı seri olarak üretmek istediğini belirten Garage Italia, kaputun altında standart 500 seçeneklerinde sunulan motorlara yer verileceğini açıkladı.
3 Temmuz 2018 Salı
McLaren 600LT
McLaren'in uzun kuyruklu (Long Tail) modellerine bir yenisi katıldı. Hafifletilen gövdesiyle pistlerde de yollarda olduğu gibi yüksek performans göstermesi beklenen otomobilin özellikle arka kısmında değişiklikler bol.
Hafifletilmiş jantlar ve fren sistemine sahip olan araçta uzayan splitter ve difüzörün yanında sabit hale gelen spoiler ve farklı yan etekler aerodinamik değişiklikleri oluşturuyor. Egzoz çıkışları kaputun üzerine alınan modelin boyu 74 mm uzamış.
İç mekanında, McLaren Senna için geliştirilen süper hafif karbon fiber koltuklar görev yapan otomobilin direksiyon sistemi ve pedalları da daha hassas hale getirilmiş.
Kaputun altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli V8 motor 600 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 1.247 kg ağırlığa sahip olan araçta Pirelli P Zero Trofeo R lastikler standart olarak sunuluyor.
Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
Dodge ve SRT, Challenger'ın en güçlü seçeneği olan Demon'ın üretimini tamamladı. Bu nedenle gücü 800 beygir üzerine çıkan bir Challenger seçeneği artık yok. En azından Hellcat Redeye'a kadar durum böyleydi.
Görünümünde büyük bir yenilik olmayan otomobil normal ve geniş gövde seçenekleriyle alınabiliyor. Hellcat logolarına kırmızı gözler ekleyen SRT, 20 inç çaplı jantlar, spoiler ve splitter gibi parçaları da donanıma katmış. çift hava girişine sahip kaputu da belirtmeden geçmeyelim.
6.2 litre hacimli V8 motoru kompresör besleme yardımıyla 808 beygir güç, 957 Nm tork üretebilen araç 0'dan 97 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabiliyor. Sadece 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın maksimum sürati 326 km/s.
Bu arada aracı çok güçlü bulanlar için standart Hellcat'i sunan SRT bu modeli de güçlendirmiş. Artık 88 mm daha geniş olan gövde seçeneğiyle de alınabilen aracın motoru Redeye ile paylaşılsa da bu uygulamada 727 beygir güç, 888 Nm tork üretiyor.
2 Temmuz 2018 Pazartesi
Mercedes-Benz C Serisi
Mercedes, aslında bizler için çok önemli olan bir haberi sessiz sedasız duyurmayı seçti. Markanın en popüler modellerinden C Serisi, Alman firma tarafından geliştirilen yeni bir turbo Diesel motorla donatılacak.
1.6 litre hacimli bu motor, Renault'dan alınıp geliştirilen üniteden farklı. C180d'nin kaputu altında 122 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilecek ve sedan seçeneğin 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniye, maksimum süratiniyse 207 km/s yapacak.
İyi haberler bununla da bitmiyor. Aynı motorun 160 beygir güç üretebilen seçeneğini hem 6 ileri vitesli manuel hem de 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunacak olan firma bu modeli de C200d olarak adlandırıyor. Bu arada ünite 360 Nm tork üretebiliyor ve otomatik şanzımanla sedan gövdede 0'dan 100 km/s sürate ulaşmayı 7.9 saniyede tamamlayabiliyor. Maksimum süratse 226 km/s.
Güçlü Diesel motorun benzinlileri gölgelemesine izin vermeyen Mercedes C200 isimli aracında 1.5 litre hacimli, 4 silindirli, benzinli bir motoru 48 Volt hafif hibrit sistemle sunuyor. 184 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen model 0-100 km/s hızlanmasını 7.7 saniyede tamamlarken maksimum sürati 239 km/s. Otomobilin 4Matic isimli, dört tekerlekten çekişli seçeneğinde bu veriler 8.1 saniye ve 234 km/s oluyor.
Italdesign GT-R50
Bu yıl iki ikon için özel bir sene. Bir taraftan tasarım stüdyosu Italdesign diğer taraftan da Japon üretici Nissan'ın Godzilla lakaplı otomobili GT-R'ın 50. yaşı kutlanıyor. Bu nedenle ikili birleşip ortaya çok etkileyici bir otomobil çıkardı.
GT-R NISMO temelleri üzerine geliştirilen otomobilin gövdesi siyah ve altın renkli detaylarla dikkat çekiyor. İncelen LED farlar ve daha agresif hale gelen ön tamponun haricinde 21 inç çaplı jantlar, 54 mm alçalan tavan çizgisi, büyüyen splitter ve yan etekler gözden kaçmıyor.
Arka camı küçülüp daha çok açı alan otomobilin tavanına deflektör eklenirken spoiler de açısı ve yüksekliği ayarlanabilir hale getirilmiş. Yuvarlak LED stoplar orijinal modeli hatırlatırken büyük difüzör arka kısmı tamamlamış.
İç mekanı da tamamen değişen otomobilin bu kısmında iki farklı karbon fiber deseni kullanılırken kapı içlerinde deri tutamaklar dikkat çekiyor. Alcantara ve deri döşemeler her noktada göze çarparken orta konsol çok daha sade bir görünüm sunmaya başlamış. Gösterge tablosu da artık dijital.
Kaput altında yer alan 3.8 litre hacimli V6 motor çift turbo beslemeye sahip olmaya devam etse de güç 720 beygire, torksa 780 Nm'ye ulaşmış. 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman ve diferansiyeller güçlendirilirken süspansiyon sisteminde Bilstein DampTronic ayarlanabilir üniteler kullanılmış.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)