16 Mayıs 2019 Perşembe

Nissan NV250


Renault'nun popüler küçük ticari modeli Kangoo bir kere daha kopyalandı. Daha önce Mercedes tarafından Citan olarak tanıtılan araç şimdi de grubun diğer markası Nissan tarafından NV250 ismiyle satışa sunuluyor.


Tasarımına bakıldığında ön tampon ve bu bölümün bir parçası olan panjurun yenilenmesiyle Fransız kardeşinden ayrılan otomobilin iç mekanında da bir yenilik yok. Farklı gövde uzunluğu, oturma ve taşıma kapasitesiyle tek veya çift parçalı bagaj kapağı gibi donanımlarla alınabilen NV250, 800 kg'a kadar yükleme kapasitesine sahip.


Kaputu altında yakından tanıdığımız 1.5 litre hacimli turbo Diesel motora görev verilen modelin 80, 95 ve 115 beygir güç üretebilen seçenekleri sunulmakta.

MINI JCW Clubman ve Countryman


Mini modelleri güçlenmeye devam ediyor. Markanın en sportif versiyonlarını temsil eden John Cooper Works armasını taşıyan araçlardan en büyük olanları artık 300 beygir üzerinde güç üretebiliyor.


Görünüm olarak büyük bir farka sahip olmasa da farklı tamponlar ve ön panjurla detaylarda farklılık yaratan araçlarda yeni gövde grafikleri de sunuluyor. Frenleri güçlendirilen otomobillerin süspansiyon sitemleri de elden geçirilmiş.

Asıl farklılığı kaputu altında yatan ikilide görev yapan 2 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 306 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulmakta.


Mekanik diferansiyel kilidine de sahip otomobillerin maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlandırılmış. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse Clubman için 4.9, Countryman içinse 5.1 saniye olarak açıklanmış.

Porsche Cayenne S Coupé


İki ay önce tanıtılan Porsche Cayenne Coupé ailesi genişlemeye başladı bile. Aracın orta performans seviyesine sahip seçeneğini duyuran Alman üretici bu araçta da sportifliğini konuşturmayı başarmış.


Görünüm olarak kardeşlerinden bir farklılığı bulunmayan otomobilde 20 inç çaplı jantlar ve panoramik cam tavan standart olarak sunuluyor. 22 inç çaplı jantlar ve karbon fiber tavansa opsiyon.


Kaput altında yatan çift turbo beslemeli, 2.9 litre hacimli V6 ünite 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 263 km/s. Ayrıca aracın hafiflemesini sağlayan opsiyonlar alındığında 0-100 km/s deparı 0.1 saniye hızlanıyor.

McLaren GT


Şu sıralar yeni modellerini tanıtan markalar arasına McLaren de katıldı. İngiliz üreticinin günlük kullanıma en uygun aracı olarak tanımlanabilecek otomobilin performansı da göz kamaştırıyor.

Markanın en sade tasarımlı modeli olan GT yine de dikkat çekici olmayı başarıyor. İnce yapılı LED farlar, önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar, çift renkli gövde, büyük egzoz çıkışları, incecik stoplar ve çok büyük olmayan difüzör modelin performansı hakkında ipuçları veriyor.


İç mekanı da şimdiye kadar üretilmiş en lüks McLaren olduğunu belli eden otomobilde büyük bir dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli bulunurken elektrikli ve ısıtmalı koltuklar, cam tavan, Bowers & Wilkins imzası taşıyan 12 hoparlörlü müzik sistemi gibi donanımlar da müşterilere sunulmuş. Ayrıca deri ve Alcantara'nın yanında döşemeler arasına yakında kaşmirin de ekleneceği açıklandı.

4.7 metre boya sahip olan modelin adaptif sertlik ayarlı süspansiyon sistemi aynı zamanda yükseltme fonksiyonu da sunduğundan yerden yükseklik 130 mm'ye kadar ulaşabiliyor. Önde 150, arkadaysa 420 litre bagaj hacmi sunan otomobil pratikliğe de sahip. Bütün bu lüksün bedeliyse 1.530 kg'lık boş ağırlık.


Kaputu altında çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli bir V8 motor barındıran GT, 620 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen model 200 km/s'i görebilmek için 9 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

15 Mayıs 2019 Çarşamba

Audi A4


Audi'nin en popüler modellerinden A4 makyajlandı. Daha dinamik bir görünüm kazanan otomobilin farklı gövde tipleri de makyajdan nasibini alırken S4 seçeneğinde iki hafta önce tanıtılan Diesel ünite de yeni tasarımla sunulacak.


Sanki farkları azmış gibi dursa da görünümü ciddi şekilde değişen otomobilde yeni ön panjur, tamponlar ve LED aydınlatma grubu dikkat çekiyor. Farklı gövde renkleri ve jant seçeneklerinin haricinde ön ve arka çamurlukların daha çarpıcı görünmesini sağlayan çizgiler gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda ana hatlar korunsa da farklı döşeme ve trim seçenekleri opsiyonlar arasına eklenmiş. Ayrıca dokunmatik ekranlı yeni MMI ekranı da dikkat çekiyor. Üç farklı gösterge paneli arasında seçim yapabilen müşteriler sportif paketlerde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidiyle karşılanıyor.


Kaput altında sunulan en büyük yeniliği düşük voltajlı hafif hibrit sistemler olan A4'ün motor gücü 150 ile 354 beygir arasında değişiyor. Benzinli üniteleri 1.4, 2 ve 3, Diesel seçeneklerse 2 ve 3 litre hacim sunan otomobilin S4 versiyonlarında ülke pazarına göre farklı motor seçenekleri bulunacak.


3 litre hacimli benzinli motoru 354 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen S4'ün Diesel seçeneği aynı hacimli üntieden 347 beygir güç, 700 Nm tork alabiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart olan bu ikiliden benzinli olan 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilirken Diesel motorlu kardeş aynı işi 4.8 saniyede tamamlıyor.

13 Mayıs 2019 Pazartesi

Citroën 19_19


Seri üretim otomobilleri bile ilginç görünümleriyle dikkat çeken Citroën'in konseptleri çok daha ilgi çekici oluyor. O konseptlerden bir tanesi olan 19_19, konfor odaklı yapısıyla öne çıkan modellerden bir tanesi.


Çift katlı far tasarımını bir üst seviyeye taşıyan otomobilin LED aydınlatma grubu hem önde hem de arkada genişlik boyunca uzanıyor. 3.100 mm'lik bir aks mesafesi sunan konseptin 30 inç çaplı jantları ve Good Year tarafından üretilen lastikleri, farklı görünümü öne çıkaran unsurlar arasında yer alıyor.

Yüksek bir kabine sahip olan modelin tavanına otonom sürüş için gereken sensör ve kameraları ekleyen Citroën çift parçalı bir cam tavanı da donanıma katmış. 4.655 mm boya sahip olan konseptin genişliği 2.240, yüksekliğiyse 1.600 mm.


B sütunu bulunmayan aracaın arka kapıları da geriye doğru açıldığından iç mekana geçiş zor değil. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan konseptin bu bölümünde dikkat çeken renkler kullanılmış. Tek kollu direksiyon simidi kullanımda olmadığında ileriye çekilirken bilgiler sürücünün önüne bir projektör vasıtasıyla yansıtılıyor.

Adaptif süspansiyon sistemiyle yüksek konfor sunabileceği açıklanan 19_19 konseptinin kumanda özellikleriniyse kişisel asistan olarak tanımlanan yapay zeka üstlenmiş.


Toplamda 462 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen elektrik motorları sayesinde 0'dan 100 km/s sürte 5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 200 km/s. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 100 kWh kapasiteli pillere sahip aracın menzili 800 km olarak açıklanırken hızlı şarj sistemi ve temassız şarj özelliği de donanımlar arasında.

Opel Grandland X Hybrid4


Opel'den beklenen haber sonunda geldi. Temellerini Peugeot 3008 ile paylaşan SUV modeli Grandland X'in hibrit seçeneğini tanıtan Alman üretici bu şekilde aracı dört tekerlekten çekişli hale de getirmiş oldu.


Tavan gibi siyah renkte alınabilen kaput opsiyonuyla birlikte tanıtılan otomobilin iç mekanında da hibrit sistemin şarj durumunu gösteren grafikler dışında bir yenilik sunulmamış.


Kaput altında turbo beslemeye sahip, 200 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motor barındıran modelin iki elektrik motoru da performansa katkı yapıyor. Sistem gücü 300 beygir olarak açıklanan araç 13.2 kWh kapasiteli pilleriyle 50 km elektrik menziline sahip. Ayrıca fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri de 2.2 litre/100 km.