29 Ağustos 2019 Perşembe
Volkswagen Passat GTE
2019 yılının başlarında tanıtılan makyajlı Volkswagen Passat, hibrit seçeneğine kavuştu. Daha büyük bir bataryayla donatılan yeni otomobil performans farkı sunmasa da elektrikli menzili uzamış.
Kardeşlerinden çok farklı olmayan görünümünde ön panjura yerleştirilen şarj girişi, parantez şekilli gündüz aydınlatmaları, mavi renkli kaliperler ve GTE armaları dikkat çekerken iç mekanda hibrit sistemin enerji tüketimini gösteren grafiklere sahip ekranlar bulunuyor.
1.4 litre hacimli TSI motoru 156 beygir güç üreten aracın elektrik motoru da 115 beygir gücünde. Sistem karma kullanımda 218 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobil 13 kWh kapasiteli pillerle 56 km elektrik menziline kavuşuyor.
Porsche Macan Turbo
Porsche Macan modelleri güçlenmeye devam ediyor. 2018 yılının sonlarına doğru tanıtılan S seçeneğinin ardından şimdi de sıra ailenin en yüksek performanslısı Turbo'ya geldi.
Yenilenen ön tamponunun tamamı gövde rengine boyanan modelde yan etekler de bu şekilde sunuluyor. 20 inç çaplı jantlar, küçük bir difüzör, daha büyük bir spoiler ve dörtlü egzoz çıkışı standart donanımda.
İç mekanda tasarım anlamında kardeşlerinden farklılaşmayan modelde 14 hoparlörlü Bose ses sistemi, daha sportif ön koltuklar, Alcantara tavan döşemesi ve 10.9 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran standart olarak sunuluyor.
Çift turbo beslemeye sahip, 2.9 litre hacimli V6 motoru 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 270 km/s.
Mercedes-AMG GLB 35
Yaz başında en küçük 7 kişilik SUV modelini tanıtan Mercedes mevsim sonuna da bu otomobilin en güçlü versiyonunu bıraktı. AMG logolu araç gücünü tanıdık bir motordan alıyor.
Görünümünde sürpriz değişiklikler olmayan otomobilde agresif görünümlü bir ön tampon ve Panamericana panjur kullanılmış. Daha büyük bir spoiler ve yuvarlak egzoz çıkışlarına da kavuşan aracın standart jantları 19 inç çaplı olsa da 20 ve 21 inç çaplı örnekler opsiyonlar arasında bulunuyor.
İç mekanda AMG logolu direksiyon simidi, metal pedal seti ve daha sportif desteklere sahip koltuklar sunan GLB 35'in bilgi eğlence sisteminde de AMG dokunuşları bulunuyor. Frenlerse önde 350, arkadaysa 330 mm çaplı disklere sahip.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motor barındıran model 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte 0'dan 100 km/s sürate ulaşma 5.2 saniye sürerken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlı.
Subaru Impreza
Subaru'nun 3 yıl önce tanıttığı yeni nesil Impreza Japonya'da makyajlı seçeneklerine kavuştu. Mekanik anlamda büyük değişiklikler sunmayan otomobilin dış görünümü biraz daha sadeleşmiş.
Daha dar bir ön panjura sahip olan otomobilin ön tamponunda yer alan hava girişiyse uzamış. Yenilenen jantlar da farklılıkları noktalamış.
İç mekanda yeni dokunmatik ekran ve ses sistemi kumandalarına kavuşan Impreza'nın havalandırma kumandaları da daha şık bir görünüme kavuşmuş. Yerini elektronik park frenine bırakan el freni ara konsolun yeniden tasarlanmasını sağlarken kol dayanağı da yeni bir şekle kavuşmuş.
Kaputu altında tanıdık ünitelere yer veren Subaru, 1.6 litre hacimli motordan 115 beygir güç, 148 Nm tork alabilirken 2 litre hacimli ünite 154 beygir güç, 196 Nm tork üretiyor.
28 Ağustos 2019 Çarşamba
Seat Tarraco
Volkswagen grubunun elektrikli ve elektriklendirilmiş araç atılımı devam ediyor. Seat'ın en büyük SUV modeli Tarraco'ya hibrit seçenek ekleyen grup bu modelini FR donanım paketiyle de sunmaya başladı.
Yeni bir füme renkle birlikte tanıtılan FR paketinde daha agresif görünen ön tampon ve panjurun yanında 19 inç çaplı jantlar, spoiler ve elden geçirilmiş arka tampon alt bölümü bulunuyor. İç mekandaysa alt kısmı düzleştirilmiş, kırmızı dikiş iplikleri ve gri üst şeride sahip direksiyon simidi, metal pedal seti ve sabit kafalıklara sahip elektrikli spo koltuklar görülebiliyor.
Kaput altına eklenen şarj edilebilir hibrit motorun içten yanmalı parçası 1.4 litre hacimli bir TSI. Toplam sistem gücü 245 beygir olarak açıklanırken üretilen tork 400 Nm. 13 kWh kapasiteli bataryaları sayesinde 50 km menzile sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 217 km/s olarak açıklandı.
Mercedes-Benz GLE Coupé
Mercedes'in yeni SUV modelleri sırayla tanıtılıyor. 2018 yılında ortaya çıkan yeni nesil GLE'nin ardından şimdi de bu aracın daha sportif görünen seçeneği GLE Coupé de tanıtıldı.
Ön bölümünde markanın GLE'de de kullandığı dik panjur ve LED farlara görev veren Mercedes arkaya doğru alçalan tavan yapısını da bir önceki GLE Coupé'den aynen almış. 22 inçe kadar alınabilen jantlar da aracın sportif görünmesine katkıda bulunmuş. Yerini aldığı modelden 39 mm uzun ve 7 mm geniş olan otomobilin aks mesafesi de 20 mm uzamış.
İç mekanı, arka koltuklarında daha az baş mesafesi sunulması haricinde GLE ile aynı olan modelde bu araçta kullanılmaya başlanan çift ekranlı kokpit ve dört adet dörtgen hava çıkışına sahip orta konsol dikkat çekiyor. Bagaj hacmiyse 655 ile 1.790 litre arasında değişiyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli üniteler bulunan GLE Coupé'nin Diesel seçenekleri 272 ve 330 beygir güç, 600 ve 700 Nm tork üretebilirken benzinli motor 435 beygir güç, 520 Nm tork sunabiliyor. Üstelik hafif hibrit teknolojisi sayesinde araçta 22 beygir güç, 250 Nm tork sağlayabilen bir elektrik motoru da yer alıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi bütün araçlarda standart donanımda.
25 Ağustos 2019 Pazar
Mercedes-Benz EQV
Mercedes'in elektrikli modellerine her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Markanın Vito isimli ticari aracının temellerine sahip V Serisi de elektriklenen seçenekler arasına katıldı. Aracın ismiyse EQV oldu.
Mart ayında sergilenen konseptine benzeyen bir görünüme sahip olan otomobilde daha büyük hava girişi sunan ön tampon ve kardeşlerinde görev yapan LED farlar kullanılmış. Kromajlı ön panjur konseptten alınırken şekli aynı kalan jantların hem çapları 18 inçe gerilemiş, hem de mavi renkli detayları yerini siyaha bırakmış.
Bagaj kapağının üst bölümüne siyah renkli bir spoiler eklenen otomobilin depo kapağı iptal edilirken şarj girişi ön tamponun sol köşesine konumlandırılmış.
İç mekanı doğrudan V Serisi'nden alınan modelde geniş ekranlı bilgi eğlence sistemi kullanılıyor. 5.140 ve 5.370 mm boyunda iki farklı gövde seçeneği sunacak EQV'lerin aks mesafeleri de sırasıyla 3.200 ve 3.430 mm. Tekli koltuklarla alınabilecek araçlar 9 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabilecek.
Elektrik motoru 204 beygir güç, 362 Nm tork üretebilen EQV'nin maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılmış. 90 kWh kapasiteli piller taban altına yerleştirilmiş ve 11 ile 110 kW şarj cihazlarını destekliyor. İkincisi kullanıldığında %10'dan %80 doluluğa 45 dakikada ulaşılabiliyor. Sunulan menzilse 405 km.
Audi RS6 Avant
Audi Sport'un önümüzdeki birkaç ay içerisinde tanıtmayı planladığı performans modelleri yavaş yavaş ortaya çıkıyor. İşte karşınızda konforuyla ünlenen A6 ailesinin en güçlüsü RS6 Avant.
Agresif görünen tamponlar, alçaltılmış gövde ve genişletilmiş çamurluklar sayesinde çok dinamik bir görünüm sunan RS6 Avant'ın sacede ön kapıları, tavanı ve bagaj kapağı diğer A6 Avant'larla aynı. Kaput üzerine eklenen çıkıntılar, 21 inç çaplı jantlar, genişleyen yan etekler, daha uzun bir spoiler ve çift egzoz çıkışı görünümün diğer dikkat çeken detayları.
Dış trim detayları siyah renkli seçilebilen otomobilin yan aynaları da siyah, gövde rengi veya alüminyum alınabiliyor. Bu arada opsiyonel donanımda 22 inç çaplı jantlar sunulmuş. Ayrıca aracın marka logoları da siyah renkte alınabiliyor.
İç mekanda büyük yenilikler sunmayan otomobilin donanımında sabit kafalıklı sportif ön koltuklar, metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş ve RS Mode düğmesi eklenmiş direksiyon simidiyle karbon fiber trim parçaları bulunuyor. Bagaj hacmiyse 565 ile 1.680 litre arasında değişiyor.
Fren sisteminde, önde 420, arkadaysa 370 mm çaplı diskler kullanılan otomobili karbon seramik disklerle almak isterseniz bu parçaların çapı önde 440 mm'ye çıkıyor. Adaptif süspansiyon standart olarak sunulurken yönlendirilebilir arka aks opsiyonlar arasında.
Kaputu altında Porsche modellerinden de tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motor bulunan otomobil 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hafif hibrit sistem ve silindir sırası deaktivasyonu gibi özelliklere sahip olan araç 22 km/s sürate kadar içten yanmalı motoru kapalı olarak hareket edebiliyor.
8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s sürati 12 saniye içerisinde görebiliyor. Maksimum sürat 250 km/s'te sınırlı olsa da Dynamic paketiyle 280, Dynamik+ ile 305 km/s görülebiliyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)