12 Aralık 2009 Cumartesi
G-POWER X5 TYPHOON Black Pearl
G-POWER, geçtiğimiz günlerde tanıttığı BMW X5 M'in modifiye edilmiş modelini yeterli bulmayan müşteriler için aynı aracın 4.8 litre hacimli v8 motorla donatılan versiyonunu da güçlendirdi.
Dış görünüşü oldukça dikkat çekici olan aracın genişliği artırılırken ön ve arka tamponları, egzoz sistemi, marşpiyeleri ve motor kaputu yenilenmiş. Arka camın üzerinde daha büyük bir spoiler eklenen X5'te kullanılan jantlar 23 inç çaplı.
Motor kaputunun altında yapılan değişikliklerin en büyüğü şüphesiz 4.8 litre hacimli v8 motora uygulanan kompresör besleme. Maksimum gücü 625 beygire, torkuysa 700 Nm'ye ulaşan SUV 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilmekte. Maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde olan aracın 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasıysa 16 saniye sürüyor.
9ff GT9-R
Alman modifikasyon firması 9ff, 1 yıldan uzun süren bir bekleme süresinin ardından süperspor coupé modeli GT9-R'ı resmi olarak tanıttı.
Dış görünüşüne kısaca göz atmak bile otomobilin ne tür bir araç olduğunu anlamamız için yeterli.
4 litre hacimli, 6 silindirli ve çift turbo beslemeli Boxer motoru 3 değişik güç seviyesinde sunulacak olan otomobilin bütün modelleri 300 km/s'in üzerine rahatça çıkabilmekte.
En güçsüz versiyon olan 750 beygir gücündeki ünite bile otomobili 20 saniyede 300 km/s sürate ulaştırırken diğer iki versiyonun aksine bu modelde 5 ileri vitesli Tiptronic şanzıman seçeneği istenebiliyor. Diğer şanzıman seçenekleriyse 6 ileri vitesli manüel veya yine 6 ileri sıralı şanzımanlar.
İkinci motor versiyonu 987 beygir güç üretebilen otomobilin en güçlü versiyonu 1120 beygir gücünde. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaştığı açıklanan otomobilin 0'dan 300 km/s sürate ulaşması sadece 15.8 saniye sürüyor. Bu versiyonun maksimum süratiyse 414 km/s olarak açıklandı.
BRABUS GLK V12
İşte BRABUS'un son oyuncağı: GLK V12. 2010 Dubai Motor Show'da ziyaretçilere sergilenecek olan kompakt SUV performans konusunda süperspor otomobillerle yarışıyor.
Dış gürünüşüne baktığımızda 5 cm genişlemiş çamurluklar, yenilenen ön ve arka tampon, yeni ön ızgara, ekstra hava kanallı motor kaputu, ön çamurlukların arkasında bulunana soğutma kanalları, tavanda spoiler, 22 inç çaplı jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çeken detaylar.
Süspansyiyon sistemi tamamen yenilenen aracın hem yüksekliği hem de süspansiyon sertliği ayarlanabiliyor. İşini şansa bırakmayan BRABUS mühendisleri aracın fren sistemini de modifiye etmişler. Önde 380, arkadaysa 360 mm çaplı disklere sahip olan fren sisteminde önde 12, arkada 6 pistonlu kaliperler görev yapmakta.
İç mekanında yapılacak değişiklikler neredeyse müşterinin hayal gücüyle sınırlıyken asıl ilginç nokta motor kaputunun altında.
Aracın 6.3 litre hacimli v12 motoru çift turbo beslemeyle 750 beygir güç, 1350 Nm tork üretebiliyor. Tork değeri, 5 ileri vitesli otomatik şanzımana zarar vermemesi için 1100 Nm'de elektronik olarak sınırlanmış. Bu haliyle bile 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşan otomobilin 0'dan 200 km/s'e ulaşması 12.8 saniye sürmekte. Maksimum sürati 322.3 km/s olarak açıklanan GLK V12'nin başlangıç fiyatıysa 397.000 Euro.
Ferrari P540 Superfast Aperta
İşte tek örneği bulunan Ferrari modellerine eklenen son araç: P540 Superfast Aperta.
Kablo televizyonun mucidi John Walson'un oğlu Edward Walson için üretilen otomobil temel olarak bir Ferrari 599 GTB Fiorano olsa da görünüşünde, yan aynalar ve jantlar hariç değiştirilmeyen yer bırakılmamış.
Üzeri açıldığı için gövdesi güçlendirilen otomobil buna rağmen standart modelden sadece 20 kg daha ağır. Ağırlık artışının sınırlı olmasının asıl nedeniyse yoğun bir şekilde kullanılan karbon fiber.
Otomobilin 620 beygir güç üretebilen 6 litre hacimli v12 motorunda ve F1 şanzımanındaysa bir değişiklik bulunmuyor.
11 Aralık 2009 Cuma
G-POWER X5 M ve X6 M TYPHOON
Alman modifikasyon firması G-POWER, BMW X5 ve X6'nın M modelleri için geliştirdiği modifikasyon paketini tanıttı.
Her iki modelin genişliğini de TYPHOON paketiyle artıran firma ön ve arka tamponlarla birlikte marşpiyeleri, motor kaputunu ve tavan spoilerlerini de elden geçirmiş. X6 M modelinde bir de bagaj üstü spoiler sunan firma her iki araçta da 22 ve 23 inç çaplı jantları opsiyonel olarak sunmakta. Müşterilerin istekleri doğrultusunda araçların süspansiyonları da modifiye edilip yükseklik 30 mm düşürülebiliyor.
Araçların arka kısımlarında dikkat çeken bir başka donanım da her biri 100 mm çapında olan 4 adet egzoz çıkışı.
Otomobillerin içerisinde daha ergonomik bir direksiyon simidi, yeni bir gösterge tablosu, karbon fiber kaplamalar ve değişik deri rengi kombinasyonları sunulmakta.
Araçların asıl dikkat çeken noktalarıysa motorları. Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorları 600 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen araçlar 0'dn 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşırken 0'dan 200 km/s'e ulaşmaları 16.2 saniye sürüyor. Her iki aracın da maksimum süratinin 300 km/s'in üzerinde olduğu verilen bilgiler arasında.
Araçların TYPHOON S aerodinamik paketleri için 6990 Euro isteyen G-POWER jantları, Michelin marka lastikleriyle birlikte takım halinde 8866 Euro'ya satıyor. Egzoz sistemi için 3021 Euro ücret talep edilirken motor modifikasyonu için istenen miktar 4702 Euro.
RDSport RS46
BMW M3'ünün performansından memnun olmayan sürücülerin artık endişelenmesine gerek yok. A.B.D. merkezli modifikasyon firması RDSport, M3 Coupé bazlı otomobili RS46'i tanıttı.
Dış görünüşünde, yenilenen ön ve arka tamponlar, bagaj üstü spoiler ve arka tampon altı difüzör dikkat çekerken tavanda spoiler ve daha geniş çaplı jantlar opsiyon listesinde bulunuyor.
Yol tutuşun iyileşmesi için yeni bir süspansiyon sistemiyle donatılan otomobil önde 30, arkadaysa 25 mm alçaltılmış. Opsiyonel olarak fren sistemini de modifiye eden RDSport asıl hüneriniyse motor kaputu altında göstermiş.
Standart otomobilin 4 litre hacimli v8 motorunu yetersiz bulan firma bu motoru 4.6 litre hacme sahip olacak şekilde modifiye etmiş. Bu haliyle 524 beygir güç üretebilen ünitenin maksimum torku 556 Nm.
Tata Nano Europa
Hintli üretici Tata, Dünya'nın en ucuz otomobili olma iddiasıyla piyasaya sürdüğü Nano modelini Avrupa kıtasında da satmaya başlayacak.
Asya pazarlarında satılan giriş modelinin Avrupa'da yürürlükte olan birçok kanuna uymaması ve potansiyel müşterilerin daha güvenli otomobillere yönelecekleri gerçeğinin farkında olan Tata, aracını Avrupa pazarı için geliştirdi.
Öncelikle güvenlik üzerine yoğunlaşan Tata, aracın gövdesini çelikten üretirken ABS, EBD, ESP, çekiş kontrol sistemi ve çift hava yastığı donanımlar arasına eklenmiş. Hidrolik direksiyona sahip olan otomobilde 14 inç çaplı jantlar da sunulmakta.
33 beygir gücündeki standart motorun Avrupa standartlarını karşılayamayacağını gören Tata, araçta 1 litre hacimli, 3 silindirli, 60 beygir gücünde bir motor kullanmış. Ayrıca Asya'da satılan modellerde sunulan manüel şanzıman 4 oran sunarken Europa'nın şanzımanı 5 ileri oran sunuyor.
ACS3 3.5d Coupé
Alman modifikasyon firması AC Schnitzer, Nardò yüksek sürat pistinde bir rekor daha kırdı.
BMW 335d temelli bir otomobil olan ACS3 3.5d 288.7 km/s süratle Dünya Diesel yol otomobili sürat rekorunu kırdı.
Aynaları dışında standart modelden farklı olmayan rekortmen otomobilde bulunan 3 litre hacimli Diesel motor çift turbo besleme sayesinde 310 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor.
Dodge Viper SRT10 ACR-X
İşte geçtiğimiz hafta tanıtımı yapılan sınırlı üretim Viper ACR modellerinden birisi: ACR-X.
Dışarıdan bakıldığında kendisine özgü siyah-beyaz-kırmızı renkleriyle kolayca tanınan otomobil sadece pist üzerinde kullanılmak için üretilmiş.
İç mekanına geçildiğinde hava yastığı bulunmayan Momo marka direksiyon simidi, roll cage, radyo ve orta konsol kaplamalarıyla birlikte iptal edilen kapı içi kaplamaları dikkat çekerken otomobilin standart Viper modelinden 72.7 kg daha hafif olduğunu belirtelim.
Bu arada otomobilin 8.4 litre hacimli v10 motoru da 640 beygir gücüyle standart Viper motorundan daha güçlü.
10 Aralık 2009 Perşembe
Lamborghini Edo Gallardo LP600/4
İşte Edo Competition tarafından modifiye edilmiş bir başka Gallardo modeli: LP600/4.
Dışarıdan bakıldığında 19 inç çaplı, 3 parçalı jantları ve ön tampon altına yerleştirilmiş küçük ön spoileri ile tanınabilen aracın iç mekanında da fazla değişiklik yok. Eklenen yeni donanımlardan birisi lastiklerin basınçlarıyla beraber sıcaklıklarını da gösterebilen bir gösterge.
Süspansiyon sistemi tamamen yenilenen araçta amortisörlerin sertlikleri ayarlanabiliyor. Otomobilin ilginç donanımlarından bir diğeriyse ses seviyesi iç mekandan ayarlanabilen egzoz sistemi. Standart egzoz sisteminden 12 kg daha hafif olan bu seçenek motora 15 beygir ek güç sağlıyor.
Yeni egzoz sistemi ve elektronik kontrol ünitesinin yeni yazılımı otomobilin 5.2 litre hacimli v10 motorunun gücünü 600 beygire, torkunuysa 572 Nm'ye yükseltiyor. Maksimum sürati 340 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürerken 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 10.1 saniye sürüyor.
Aston Martin Lagonda
Aston Martin, 2009 Cenevre otomobil fuarında tanıttığı konsept crossover modeli Lagonda'nın resmi fotoğraflarını internete yaydı.
Lagonda markasını hayata döndürmek için üretileceği düşünülen, daha sonra da üretilmeyeceği söylenen bu araç Mercedes GL serisinin platformu üzerinde durmakta. Aston Martin DB9'dan alınan v12 motorla donatılmış olan otomobil güçlü görünen fakat güzelliği tartışılabilir bir tasarıma sahip.
Arkaya doğru alçalan tavan çizgisinin ardından geri görüşü neredeyse sıfıra indiren küçük bir arka cama sahip olan aracın bagaj kapağı da bu tip otomobillerde alıştığımız hatchback formun aksine sedan şekilli.
Panoramik bir cam tavanla donatılan otomobilin içerisine bakıldığında tamamı deri kaplı kokpit ve dört adet tekli koltuk dikkat çekmekte. Orta konsolunun arkası, Volvo modellerinde olduğu gibi boş olan araçta arka koltuk yolcularının bel rahatlığı için küçük yastıklar sunulmakta.
Aston Martin V8 Vantage
İngiliz üretici Aston Martin'in popüler spor otomobili v8 Vantage 2010 yılına küçük yeniliklerle merhaba diyecek.
Opsiyonel donanımda sunulan 19 inç çaplı yeni jantların yanında şeffaf stoplar aracın en dikkat çekiçi tasarım değişikliği olarak göze çarpıyor.
İç mekana geçildiğinde opsiyonel donanımda sunulan ve 17 kg'lık ağırlık tasarrufu sağlayan karbon-kevlar koltuklar en büyük yenilik olarak dikkat çekerken 1000 Watt kapasiteli Bang & Olufsen ses sistemine de ekstra ücret ödenerek sahip olunabiliyor.
Şanzıman oranlarındaki değişim ve yenilenen yazılımlar sayesinde otomobilin CO2 salınım miktarında da düşüş yaşanmış. Manuel şanzımanlı modeller artık kilometre başına 315 gram CO2 salınımı yaparken (eski modelde 328 g/km) Sportshift şanzımana sahip modellerde bu değer 300 grama kadar düşüyor.
eRUF Stormster
Alman modifikasyon firması RUF, Schaeffler Group ve Porsche tarafından tanıtılan Porsche Cayenne konseptinin yeterince ekonomik olduğunu düşünmemiş olacak ki eRUF markası altında aynı aracın tamamen elektrikle çalışan bir versiyonunu tanıttı.
367 beygir gücünde olan elektrik motoru, ağırlığı 2670 kg olan aracı 0'dan 100 km/s sürate 10 saniyede ulaştırırken maksimum sürat 150 km/s olarak açıklandı.
Araziye çıkmaktansa şehir içinde kullanıma daha uygun olduğu 22 inç çaplı jantlarından da anlaşılan aracın menziliyse 200 km.
9 Aralık 2009 Çarşamba
EDT Audi RS6 Avant
Diesel motorlar üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan Alman firması EDT (Essen DieselTuning) bu sefer bilgi birikimini benzinli bir motor üzerinde kullanmaya karar vermiş.
Güçlendirme çalışmaları sırasında tamamı sökülen motorun neredeyse her parçası yenilenmiş. Turbo beslemeleri büyütülen motor, yeni hava filtreleri, yeni supaplar ve yeniden işlenen silindir kafalarına sahip. Egzoz sistemi de tamamen yenilenen otomobilde yeni katalizörler görev yaparken elektronik kontrol ünitesi de yeniden programlanmış.
Bütün bu modifikasyonların sonucunda 5 litre hacimli v10 motoru 950 beygir güç, 965 Nm tork üretebilir hale gelen otomobilin 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 9.16 saniye sürerken maksimum süratinin 380 km/s'i geçtiği bildiriliyor.
Porsche Cayenne CO2ncept-10%
Schaeffler Group, Porsche ile ortaklaşa olarak yürüttüğü proje sonunda 4.8 litre hacimli v8 motorla donatılan Cayenne modelinin yakıt tüketimini ve CO2 salınım miktarını %10 oranında azaltmayı başardı.
Bu düşüşün sağlanmasındaki en büyük rol iç sürtünmelerin azaltılması olmuş. Toplam düşüşün %58'i motor üzerinde yapılan modifikasyonlar sonucunda elde edilmiş. %41 oranında düşüş sadece VarioCam Plus sisteminin optimizasyonundan elde edilirken geri kalan %17, supaplar, kayış ve zincir tahriklerinin optimizasyonundan çıkarılmış.
Aracın ön ve arka diferansiyellerinin modifikasyonuyla elde edilen kazanç toplamın %11'ini oluştururken şasi üzerinde yapılan çalışmalar genelin %32'si oranında kazanç sağlamış.
Volkswagen Tiguan Track & Avenue
Volkswagen, başarılı kompakt SUV modeli Tiguan'ın özel donanımlı bir versiyonunu tanıttı.
Dış görünüşünde, yeni 19 inç çaplı jantları içlerine alabilmek için biraz genişletilmiş çamurluklar ve yaklaşma açısını 25 dereceye çıkaran yeni ön tampon dikkat çekerken tamponun altında bulunan karter koruması metalik gri renkli ve standart donanımda.
Sadece siyah ve beyaz gövde renkleriyle sunulan aracın iç mekanında bordo renkli deri döşeme, deri direksiyon simidi ve yeni bir radyo bulunuyor. Tam otomatik klimayı standart donanımda sunan araçta Xenon farlar da paket dahilinde sunuluyor.
Motor seçeneklerinin tamamı turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli modellerden oluşuyor. Benzinli motor 200 beygir güç üretebilirken Diesel modeller 140 ve 170 beygir güç sunuyorlar. Turbo Diesel motor seçenekleri sadece manüel şanzımanla sunulurken benzinli motor seçeneğinde yarı otomatik şanzıman (DSG) opsiyonu da bulunuyor.
Dacia Duster
Rumen üretici Dacia, geçtiğimiz ay yarış versiyonunu tanıttığı Duster'ın standart modellerini gün ışığına çıkardı.
Diğer Dacia modellerine benzemeyen ön kısmı ve şişkin çamurluklarıyla oldukça güçlü görünen aracın port bagaj çıtaları, geniş marşpiyeleri, önden rahatça görünebilen karter koruması ve yerden 20 cm'den daha yüksek oluşu arazi araçlarının aranan özelliklerinden bazıları.
4.31 metre uzunluğu ve 1.82 metre genişliğiyle 5 kişiye yeterli oturma hacmi sunan Duster'ın bagajı 475 litre hacminde. Bu hacim arka koltukların yatırılmasıyla 1600 litrenin üzerine çıkarılabiliyor.
İki ve dört tekerlekten çekişli modelleri bulunan otomobilin ikisi Diesel, biri benzinli toplam üç motor seçeneği bulunuyor. 1.5 litre hacme sahip olan Diesel motorlardan ilki 85, ikincisiyse 105 beygir gücünde. 1.6 litre hacimli benzinli motorsa 110 beygir güç üretiyor.
8 Aralık 2009 Salı
NOVITEC ROSSO California
NOVITEC'in Ferrari modifikasyonuyla uğraşan ayağı olan NOVITEC ROSSO, Ferrari California temelleri üzerine geliştirdiği ilk otomobilini tanıttı.
Ön ve arka tampondaki hafif değişiklerle tanınabilecek olan araçta kullanılan süspansiyon sistemi standart modele göre 35 mm alçalma sağlarken 80 km/s'e kadar olan hızlarda otomobilin ön aksını 40 mm yükseltebilen bir sistem de otomobilin donanımında sunuluyor.
21 ve 22 inç çaplı jant seçenekleri sunan aracın fren sistemi de istenildiği taktirde modifiye edilebiliyor.
Aracın 4.3 litre hacimli v8 motoru, yenilenen egzoz sistemi ve yeni elektronik kontrol ünitesi sayesinde 500 beygir güç, 518 Nm tork üretebiliyor.
Infiniti G37 Sedan
Infiniti, Coupé modelinin piyasaya çıkmasının ardından G37'nin Sedan modelini makyajladı. Modelin görünümünü Coupé formlu kardeşininkine yaklaştıran makyaj sonrasında aracın iç mekanında da yeni döşemeler sunulmaya başlandı.
Ön tamponu yeniden tasarlanan otomobilin tampon altında bulunan hava girişi petek desenli ızgarasıyla dikkat çekerken üst kısımda bulunan ızgaranın üst ve altında bulunan krom çıtaların boyları uzamış. Arka tampon ve bagaj kapağı da yeniden tasarlanan otomobilin bagaj üzerinde bulunan küçük spoileri de makyajdan payına düşeni almış.
İç mekana geçildiğinde yeni beyaz zeminli göstergeler ve alüminyum kaplamalar dikkat çekerken artık daha açık renkli deri döşemeler arasından seçim yapılabiliyor.
328 beygir güç üretebilen 3.7 litre hacimli v6 motorunda bir değişiklik bulunmayan otomobil eskiden olduğu gibi versiyonuna göre manuel veya otomatik şanzımanla alınabiliyor. Manuel şanzıman 6 vitesliyken otomatik model 7 ileri vitese sahip. Bunun yanında Infiniti, sportif kullanım için S adlı donanımı ve kış şartlarında daha iyi yol tutuş için dört tekerlekten çekiş sistemini opsiyonel donanımda sunuyor.
Infiniti M
Japon üretici Nissan'ın lüks markası Infiniti, daha önce fotoğraflarını ve sınırlı teknik verisini yayınladığı M serisinin resmi tanıtımını 2009 Los Angeles otomobil fuarında yaptı.
Donanımında eskiye oranla büyük yenilikler bulunan araçta sunulan motor seçenekleri de daha güçlü. Elektronik donanımları arasında şeritten çıkma uyarısı, kaza uyarısı, radarlı cruise control, şerit dolu uyarısı, önden çarpma uyarısı ve kaza öncesi otomatik olarak sıkılan emniyet kemerleri bulunan otomobilin konforlu bir sürüş sunabilmesi için çift amortisörlü bir süspansiyon sistemi kullanılmış.
Arkadan itişli modellerde sunulan Sportif S paketi 20 inç çaplı jantlarla birlikte süspansiyon sistemini de sertleştirirken bütün motor seçeneklerinde dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak sunulacak. Yine arkadan itişli modellerde sunulan ve direksiyon arkasında bulunan vites değiştirme kulakçıkları sportif sürüşlere olanak sağlarken 4 ayrı sürüş modu bulunan motor ve süspansiyon sistemi ikilisinin mod değişimleri küçük bir düğme yardımıyla yapılabiliyor.
Motor seçeneklerinin ilki M37 modelinde bulunan 3.7 litre hacimli v6. 330 beygir güç, 367 Nm tork üretebilen motorun ardından 5.6 litre hacimli v8 motora sahip olan M56 modeli geliyor. 420 beygir güç ve 567 Nm tork üretebilen araç diğer motor seçeneklerinde olduğu gibi 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte geliyor.
Önceden tanıtılan M35 Hybrid modelinde hibrit bir ünite bulunurken Avrupa pazarı için 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motorun da kullanılması planlanıyor.
Twingo Renaultsport R2
Renault'nun motor sporları departmanı ralli parkurları için hazırlanmış iki Twingo modeli tanıttı. Bu modellerin ilki, 1.6 litre hacimli motorunun 133 beygirlik gücüne dokunulmayan R1 adlı modelken ikinci seçenek olan R2 çok daha heyecan verici bir otomobil.
Dışarıdan bakıldığında standart Twingo RS modelinden çok farklı görünmeyen R2'nin içerisine girdiğinizde karşınıza çıkan roll cage, yarış koltukları, hava yastığı bulunmayan direksiyon, direksiyon arkasında bulunan vites değiştirme kulakçıkları ve LED ön panel aracın niyetini belli ediyor.
1.6 litre hacimli motoru, geçirdiği modifikasyon sonrasında 160 beygir güç, 180 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli sıralı şanzımanla donatılan otomobilin ön aksında sınırlı kaymalı bir diferansiyel kullanılmış. Sertliği ve yüksekliği ayarlanabilen bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın ağırlığı 1030 kg.
Mercedes-Benz C Serisi
Mercedes, detaylarını 2010 yılında açıklayacağı makyajlı C Serisinin fotoğraflarını internetten daha fazla uzak tutamadı.
Markanın alışılmış stiline uygun olarak çok dikkat çekici olmayan makyaj operasyonunda yeni ön tampona entegre edilen LED gündüz farları dikkat çekerken arka tamponun şekli de yenilenmiş.
İç mekana geçilince de değişiklikler sadece en dikkatli gözlerin fark edebileceği kadar az. Navigasyon sisteminin ekranı daha kaliteli olanıyla değiştirilirken krom kaplamaların miktarı artırılmış.
Not: Resimdeki modifikasyonun sadece yeni bir tampon-far ikilisine ait olduğu söyleniyor. Detaylar açıklandığında sizlerle paylaşacağım.
7 Aralık 2009 Pazartesi
Geiger Cadillac CTS-V
Amerikan otomobilleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan Alman firması GeigerCars.de Cadillac CTS-V temelli yeni aracını tanıttı.
Diğer birçok Geiger modelinde olduğu gibi otomobilin dış görünüşüneden gücünü anlamak zor. İstenilen renge boyanan jantlar ve ön ızgara dışında otomobilin standart araçtan farkı bulunmuyor.
Motor kaputunun altındaysa iş değişiyor. Kapasitesi artan kompresör besleme, yenilenen hava filtreleri, yeni egzoz sistemi ve yeniden programlanan motor kontrol ünitesi sayesinde gücü 619 beygire, torkuysa 850 Nm'ye ulaşan 6.2 litre hacimli v8 motor otomobile 330 km/s'lik bir maksimum sürat kazandırmakta.
Marangoni Nissan 370Z Hydro
İşte İtalyan lastik üreticisi Marangoni'nin hazırladığı Nissan 370Z modeli.
Ön kısmı ağabeyi GT-R'ı andıran otomobilin tamponları ve marşpiyelerinin tasarımları değiştirilirken arka tamponun altına karbon fiberden üretilen bir difüzör eklenmiş. Yan aynalarının korumaları da karbon fiberden üretilen otomobilin bagaj kapağının üzerinde bulunan büyük spoiler de bu malzemeden üretilmiş.
Asıl işi olan lastiklere de dikkat çekmeyi bilen Marangoni, 20 inç çaplı jantların etrafına mavi renkli lastikler geçirmiş. Bu bölgeye daha da dikkat çekilebilmesi için fren sistemi yenilenirken ön aksta 40 cm çaplı dev fren diskleri 12 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.
Otomobilin yukarıya doğru açılan kapılarından içeriye girildiğinde değişikliklerin sınırlı olduğu görünüyor. Mavi renkli deri veya Alkantara ile kaplanan koltukların yanında konsolda kullanılan mavi renkli dikişler dikkat çekiyor.
Otomobilin en önemli yeniliklerinden birisiyse Hydro-drive-system olarak adlandırılan ve hem yakıt tüketimini hem de emisyon oranlarını azalttığı söylenen düzenek. Motorun emme manifolduna katalitik gaz gönderen bu sistemin yanmamış hidrokarbon oranını neredeyse sıfıra indirebildiği söyleniyor.
Luxgen L7 SUV
İşte Tayvan merkezli üreticinin minivan modeli MPV'den hemen sonra tanıttığı SUV modeli.
Dış tasarımı Hyundai ve Kia modellerini andıran aracın iç mekanı daha çok Japon rakiplerine benziyor. Engel tanıma fonksiyonlu gece görüş sistemi, 3.5G bağlantısı, seviyesi ayarlanabilir süspansiyon sistemi, Bi-Xenon farlar, geri görüş kamerası, panoramik tavan, deri döşemeli ve ısıtmalı koltuklar ve 3 alanlı otomatik klima gibi donanımlar sunan aracın orta konsolunun üzerinde bulunan dev navigasyon ekranı dikkat çekici.
Yeni geliştirilen ve MPV modelinde de kullanılan 2.2 litre hacimli motor turbo beslemeye ve 180 beygir maksimum güce sahip. 5 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan aracın hibrit versiyonu da 2010 yılı içinde piyasada olacak.
Luxgen MPV
Tayvanlı otomobil üreticisi Luxgen, zengin donanımlı minivan modeli MPV'yi tanıttı.
4845 mm uzunluğu, 1876 mm genişliği ve 1768 mm yüksekliğiyle geniş bir iç hacim sunabilen aracın köşeli tasarımı Japon minivan modellerini hatırlatırken iç mekana geçildiğinde de durum değişmiyor. Gösterge tablosu ve orta konsolu kaplayan LCD ekranlar araca seçkin bir hava verirken dev navigasyon ekranında istenilirse DVD seyredilebiliyor.
Yeni geliştirilen turbo beslemeli, 2.2 litre hacimli motoru 175 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen araç sadece 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılacak. Minivanın versiyon seçeneklerine gelecekte bir hibrit modelin de eklenmesi bekleniyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)