15 Nisan 2017 Cumartesi
Citroën C5 Aircross
Citroën'in SUV modellerine bir yenisi ekleniyor. 2015 yılında Aircross isimli konseptle duyurulan otomobilin seri üretim hali 2017 Şanghay otomobil fuarında sergilendikten sonra satışa sunulacak.
Çift katlı LED farlarıyla ilginç bir ön görünüme sahip olan C5 Aircross'un tamponları, çamurluk üst bölümleri ve yan etekleri siyah korumalara sahip. Bu siyah korumaları ve yine aynı renkteki tavan raylarını kontrast renklerle biraz daha canlı hale getiren Citroën bu konuda başarılı da olmuş. Arka tamponun altına yerleştirilen dörtgen egzoz çıkışları da büyük jantlar gibi şık duruyor.
Dik inen bir bagaj kapağına sahip olan C5 Aircross'un arka kapıları arkasında da cam bulunması hem görünümü hem de görüşü iyileştirmiş. Bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler şık görünüm sunarken aynı şey, yatay yerleşime sahip LED stoplar için de söylenebilir.
4.5 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 1.67 metre yüksekliğe sahip olan otomobilde kullanılan ve 20 adet patente sahip olan progresif süspansiyon sistemi konfor ve sportifliği bir arada sunan cep dostu bir buluş.
Farklı tasarım anlayışı iç mekanda da devam eden otomobilde farklı renklerde çift tonlu deri döşeme kullanılırken üst ve altı düzleştirilen dört kollu direksiyon siminin arkasında dijital gösterge paneli görülebiliyor. Çift parçalı havalandırma ızgaraları, orta konsolda aralarına büyük dokunmatik ekranı alırken vites kolu ve çekiş sistemi modunu kumanda eden düğmeler kardeşi Peugeot 3008'den alınmış.
Çin pazarında turbo beslemeye sahip 1.6 ve 1.8 litre hacimli benzinli motorlarla satılacak olan araç 165 ve 200 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan bu otomobillerle birlikte sunulacak olan hibrit model bir çift elektrik motoruyla gücü 300 beygir seviyesine yükseltecek.
Aracın Avrupa'da satılacak seçeneklerindeyse 130 beygir güç üretebilen, 1.2 litre hacimli benzinli üniteyle 1.5 ve 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar olacak. Bu üniteler 120 ile 180 beygir arasında güce sahip olacak.
14 Nisan 2017 Cuma
Infiniti QX80 Monograph
Bu yıl New York otomobil fuarında konsept sergileyen üreticiler arasında Infiniti de yer alıyor. Nissan'ın lüks markası organizasyona, Amerikalıların çok sevdiği bir segmentte yer alan QX80 Monograph ile katıldı.
Dev bir SUV olan bu konsepte ilk bakıldığında bir Infiniti olduğu anlaşılıyor. Markanın diğer SUV modellerinde olduğu gibi dik yerleşime sahip, büyük bir ön panjura sahip yüz, agresif hava girişleri ve ince yapılı LED farlarla sportif hale getirilmiş. Dev jantlara sahip olan aracın A, B ve C sütunları camlarla gizlenmiş.
Yan aynaları da yerlerini, ön çamurluklar üzerine eklenen kameralara bırakırken tavan raylarıyla kullanışlılık atlanmamış. Dik bir bagaj kapağına sahip olan konseptte spoiler, LED stoplar ve sportif görünümlü arka tamponun altına gizlenmiş şık egzoz çıkışları dikkat çekiyor.
Aracın iç mekan fotoğrafları ve teknik verileriyse henüz paylaşılmadı.
Subaru Ascent
Subaru mühendisleri şu sıralar yoğun bir çalışma temposunda. New York'ta makyajlı Outback modelini tanıtan Japon üretici aynı zamanda VIZIV-7 konseptinin seri üretime yakın bir halini sergiledi.
Araca Ascent ismini veren Subaru kendisinden beklediğimiz köşeli ve kaslı yapıyı korumuş. Dik ve yüksek ön panjur, şişkin çamurluklar, büyük jantlar, şnce yapılı yan aynalar ve gizlenmiş kapı kolları dikkat çekerken LED aydınlatma grubu, spoiler ve tampon içine gizlenen egzoz çıkışları sportif yanı öne çıkarıyor.
Bu sefer iç mekan fotoğrafları da paylaşılan otomobilin bu bölümünde deri döşeme ve dokunmatik ekran bolluğu var. Dijital gösterge paneli haricinde orta konsolu da dokunmatik bir ekrandan oluşan araçta kapılarda yer alan cam ve yan ayna kumandaları da dokunmatik.
Üretimi Kuzey Amerika'da yapılacak olan Ascent'in üç sıra koltuğa sahip olacağı doğrulanmıştı. Şimdiyse konseptin 2+2+3 oturma düzeni sunduğu açıklandı. Seri üretimde orta sıra büyük ihtimalle üç koltuklu olarak da alınabilecek.
13 Nisan 2017 Perşembe
Genesis GV80
Bu yıl New York otomobil fuarında sergilenen konspetler arasında bir de Genesis bulunuyor. Bir süredir elektrikli otomobil üretimine göz kırpan Genesis, bu amacına ulaşmak için yepyeni bir SUV prototipi geliştirdi.
Teknik özellikleri henüz paylaşılmıyor olsa da aracın görünümü dikkat çekici. Yuvarlak hatlı tasarımında çift katlı, ince yapılı LED farlar, büyük ön panjur, genişletilmiş çamurluklar, gizli kapı kolları, yan aynaların yerini alan kameralar ve fakrlı süslemelere sahip büyük jantlar dikkat çekiyor.
Kalın bir sütunun ardından geçilen arka bölümde çok yatık olmayan bir bagaj kapağı camıyla birlikte öndekinin kopyası gibi duran ince LED stoplar, yüksek yerleşime sahip tampon ve metal kaplı diföüzör bulunuyor.
Dört kişilik iç mekanda deri döşemeler ve metal yüzeyler dikkat çekerken dijital göstergelerin ön konsolla birlikte ön koltuk sırtlıklarında da yer alması ilginç. Ayrıca dört kollu direksiyon simidi, geniş ve çerçevesiz iç ayna ile yaşam alanını ikiye bölen konsol fütüristik tasarım detayları.
Hidrojen yakıt piliyle çalıştığı açıklanan konseptin detaylı teknik verileriyse açıklanmadı.
12 Nisan 2017 Çarşamba
Toyota FT-4X
Toyota'nın bu yıl New York otomobil fuarında sergileyeceği araçlar arasında küçük bir SUV konsepti bulunuyor. Dikkat çekici bir tasarıma sahip olan araçta kullanışlı donanımlar da yer alıyor.
Dışarıdan bakıldığında köşeli hatlarıyla dikkat çeken araçta 18 inç çaplı jantlar, beyaz renkli ön panjur, gizlenmiş arka kapı kolları, geniş çamurluklar, ihtiyaca göre yukarıya veya yanlara doğru açılabilen bagaj kapağı ve sol arka çamurluğun üzerine eklenmiş dikey cam gözlerden kaçmıyor.
İç mekanı da dışı kadar renkli olan konseptte üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, yatırıldıklarında düz bir zemin oluşturan arka koltuklar ve dışarıya doğru kayabilen bagaj zemini bulunuyor.
İlginç donanımlar arasındaysa matara olarak kullanılabilen kapı kolları, kapılara alınmış havalandırma kumandaları, The North Face imzalı ve açılınca yatağa dönüşebilen ara konsol, yerinden sökülebilen ses sistemi ve aşağıya yönlendirilip önlerindeki cisimleri ısıtıp soğutabilen havalandırma ızgaraları yer alıyor.
Dodge Challenger SRT Demon
Dodge, 2014 yılında Challenger ailesine Hellcat versiyonunu kattığında çoğu insan arkadan itişli bir otomobil için 717 beygirin aşırı olduğunu düşünmüş olsa da firma buna katılmıyor. 2017 New York otomobil fuarında tanıtılan Demon bu çıtayı daha da yukarıya çekiyor.
Dışarıdan bakıldığında sahp olduğu gücü pek de yansıtmadığı söylenebilecek araçta büyük bir splitter, 18 inç çaplı ve siyah renkli jantlar, genişletilmiş çamurluklar, büyük bir hava girişine sahip kaput ve SRT logolu küçük bir spoiler bulunuyor.
İç mekana geçince de durum çok farklı değil. SRT logolu direksiyon simidi, metal pedal seti ve Alcantara döşemeler haricinde dışarıda olduğu gibi gösterge tablosunda da Demon'a özel şeytan figürü kullanımı önemli bir ipucu oluyor.
Hellcat'ten yaklaşık 100 kg daha hafif olan aracın ağırlığının azaltılmasında, sürücü koltuğu dışında oturacak yer sunulmamasının katkısı büyük. Ön yolcu koltuğu, arka koltuklar ve bagaj halıları istendiğinde herbiri için sadece 1 Dolar opsiyon fiyatı isteniyor.
Kaput altında yer alan 6.2 litre hacimli v8 motoru da Hellcat ile paylaşan otomobilde daha büyük bir kompresör besleme kullanılarak 850 beygir güç elde edilmiş. Bu güç, arka aksa 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla iletiliyor. Sonuç etkileyici: 0'dan 97 km/s sürate 2.3 saniyede ulaşabilen otomobil hızlanma sırasında 1.8 G çekiyor ve burnunu neredeyse 1 metre yukarıya dikebiliyor.
Jaguar F-Type
Jaguar'ın şık coupé ve roadster modeli F-Type yeni bir motora kavuştu. Satışlarını bu şekilde katlaması beklenen araç yeni üniteyle Türkiye pazarında da avantajlı konuma geçecek.
Dışarıdan bakıldığında, baz versiyonda kullanılan 18 inç çaplı jantlar ve arka tamponun ortasında yer alan dörtgen egzoz çıkışının tek olmasıyla ailenin diğer üyelerinden ayrılan otomobilin iç mekanındaysa farklılık yok.
2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen modelin ağırlığı 1.5 tonun biraz üzerinde kalmış. Sadece 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek yeni motorla donatılan araçlar 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 250 km/s olarak açıklanıyor.
11 Nisan 2017 Salı
BMW 5 Serisi L
Çin pazarında çok tutulan uzatılmış aks mesafeli otomobiller, standart kardeşlerinden hemen sonra tanıtılmaya devam ediyor. Geçtiğimiz yıl ortaya çıkan yeni nesil BMW 5 Serisi de uzatılan seçeneğine kavuştu.
Standart modelden 133 mm daha uzun olan otomobilin dış mekanında bir tasarım farklılığı göze çarpmıyor. Araç, Luxury Line'ın yanında bir de M paketiyle sunulacak. Böylece limuzinini sportif görünüme sahip olarak almak isteyenler de unutulmamış olacak.
Çin'de üretilip bu pazarda satılacağı belirtilen otomobilin önceki nesil versiyonları için de aynı şey söylenmiş olsa da kendisini Türkiye pazarında görmüştük. Bu arada iç mekanında Nappa deri döşeme ve arka koltuklar için dokunmatik ekranları standart olarak sunan otomobilde bu koltuklarda yolculuk edenlerin kullanabileceği, yerinden çıkabilen bir dokunmatik uzaktan kumanda da bulunuyor.
Turbo beslemeye sahip üç motor seçeneği bulunna araçta kullanılan 2 litre hacimli ünitenin 224 ve 252 beygir güç üretebilen eçenekleri 525 Li ve 530 Li'ye güç verirken 540 Li'de 340 beygir gücünde, 3 litre hacimli bir motor var. Araçların tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor.
Lotus Evora Sport 410 GP Edition
Lotus modelleri yeni versiyonlarına kavuşmaya devam ediyor. Evora'nın en güçlü seçeneği olan 410 GP Edition, yılda en fazla 150 adet üretilecek. Tahmin edileceği gibi Lotus, bu modelini de öncekilere göre hafifletmiş.
İngiliz markanın 70 ve 80'li yıllarda Formula 1'de yarıştırdığı aracın siyah ve altın sarısı renklerine boyayan Lotus, jantlar ve araca özel süslemelerde de altın sarısını kullanmış. Evora 400 modeline oranla 60 kg daha hafif olan aracın tasarımındaysa bir yenilik bulunmuyor.
İç mekanında da siyah renkli deri ve Alcantara ile birlikte altın sarısı dikiş iplikleri dikkat çeken otomobilin hafifletilmesinde lityum iyon akü, dövme jantlar, karbon fiber parçalar ve yeni ön cam çerçevesi etkili olmuş.
Titanyum egzoz sistemini de opsiyon olarak sunan Lotus, bu otomobilde kompresör beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir v6 motora yer veriyor. 406 beygir güç, 410 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 305 km/s olarak açıklanıyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla hızlanma 4.1 saniyede tamamlanırken maksimum sürat 280 km/s'e düşüyor.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep'ten beklenen haber sonunda geldi. Marka, en güçlü modeli Grand Cherokee Trackhawk'u New York otomobil fuarında tanıtacağını açıkladı. Aracın güçlü olduğu dışarıdan belli olsa da performansı dudak uçuklatıyor.
Daha önce piyasaya sürülen Grand Cherokee SRT'den daha sportif görünen araçta ek hava girişlerine sahip ön tampon, hafifletilmiş 20 inç çaplı jantlar ve dörtlü egzoz çıkışı gibi detaylar dikkat çekerken Brembo imzalı fren sisteminde sarı renkli kaliperlerin kullanıldığı gözden kaçmıyor. Önde 6, arkada 4 pistonlu olan kaliperler önde 400, arkadaysa 350 mm çaplı diskleri kumanda ediyor.
İç mekanında değişiklikleri daha da az olan Trackhawk napa deri ve süet döşemeler ve orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekrana eklenen özel sayfalarla farklılık sunmuş. Merkezi yerleşime sahip dijital hız göstergesiyse 200 mil/saate (322 km/s) kadar uzanıyor.
Ağırlığı 2.5 tona yakın olan araçta görev yapan 6.2 litre hacimli v8 motor, 717 beygir güç, 875 Nm üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sisteminin standart olarak sunulduğu Grand Cherokee Trackhawk, 0'dan 97 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 290 km/s olarak açıklanıyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)