24 Şubat 2024 Cumartesi

Zagato AGTZ Twin Tail


Zagato, yeni modelini tanıttı. Sadece 19 örneği üretilecek olan otomobil 650.000 Euro seviyesinden başlayan fiyatlara satılacak. Alpine A110 temelli otomobil, bu markanın tarihinde ilginç bir yere sahip olan A220'ye göndermeler yapıyor.

Boyutlar ve ana hatları A110'u andırıyor olsa da Twin Tail tamamen farklı bir tasarıma sahip. Kokpite doğru uzatılan farlar, tamponda bulunan hava girişinin üzerinde yer alan hava geçişi, gizli kollara sahip kapılar, tepsi biçimli jantlar, daha az açılabilen kapı camları farklılıklardan bazıları.

Yan aynaları bile yenilenen otomobilin tavanında, Zagato imzası olan çift bombe görülebiliyor. Arka bölümde yer alan karbon fiber eklenti sökülerek araç çok daha kompakt bir hale getirilebiliyor. Bu durumda difüzörün boyu da kısalıyor olsa da merkezi egzoz çıkışı ve köşeli LED stoplar ortaya çıkıyor.

60'lı yıllarda Le Mans'da başarıya ulaşması planlanan fakat daha sonra arkası kısaltılarak birçok tırmanma yarışında başarıdan başarıya koşan Alpine A220'ye göndermeler yapan otomobilin kaputu altında da büyük bir değişiklik bulunmuyor. Turbo beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli motor 300 beygire kadar güç üretebiliyor.

21 Şubat 2024 Çarşamba

Dacia Spring


Dacia Spring yenilendi. Oldukça kapsamlı bir görsel değişiklik geçiren otomobilin altyapısıysa aynı derecede yenilik sunmuyor. Donanımı da artan aracın ağırlığıysa sadece 6 kg artmış ve bu sayede 1 ton sınırı altında kalınmış.

Markanın Duster’da kullanmaya başladığı yeni tasarım dilinin ikinci temsilcisi haline gelen Spring çok daha olgun bir duruşa kavuşmuş. Y biçimli LED farlar Dacia ızgarasıyla birbirine bağlanırken alt bölümü siyah renkli olan tamponda çıkartmalar kullanılmış. Aynı tip çıkartmaları, önceden de olduğu gibi kapı altlarında da kullanan Dacia, kapı kolları ve yan aynaları da önceki araçtan almış.

Çamurluk korumaları üzerinde, gövdeye girinti yapan eklemeler görülebilirken C sütununda Spring yazısı bulunuyor. Boyu az da olsa kısalan otomobilin yüksekliğiyse artık tavan rayları kullanılmamasına rağmen artmış. Modelin yeni 14 ve 15 inç çaplı jantları genel tasarımla uyumlu. Daha düz bir arka bölüme kavuşan otomobilde stoplar, önde olduğu gibi Y motifine sahip. Tamamı siyah renkli olan tampon da önde olduğu gibi ilginç grafikli bir çıkartmaya sahip.

Yeni gövde renklerine de kavuşan otomobilin iç mekanında yaşanan tasarım değişiklikleri daha da dikkat çekici. Artık 3 kollu ve çok daha küçük göbeğe sahip bir direksiyon simidi sunan Spring’in 7 inç büyüklüğe ulaşan dijital gösterge paneli de yenilenmiş ve kişiselleştirmeye olanak tanıyan bir tasarıma kavuşmuş. Kapı cepleri, gösterge paneli çerçevesi ve vites konsolu gibi bölgelerde beyaz renk tercih edilerek iç mekan daha renkli hale getirilmiş. 10 inç büyüklüğe sahip yeni dokunmatik ekransa orta konsolun üzerine alınmış.

Torpido gözü tasarımını yenileyen Dacia, bu bölümün üzerine kapaksız bir göz de eklerken baştan tasarlanan orta konsolda çok daha modern kumanda elemanları görülüyor. USB-C portları da sunan Spring’in vites selektörüyse artık dairesel tasarıma sahip değil. Ön koltuklardaysa çift renkli döşemeler kullanılmış. Bagajı büyüyerek 308 litre hacim sunmaya başlayan modelin Avrupa’da sunulan iki kişilik ticari seçenekleri 1.085 litre yükleme hacmine sahip. Arka koltukları bulunan standart araçtaysa maksimum hacim 1.004 litreye ulaşmış.

Teknik özelliklerdeyse önceden de belirttiğimiz gibi bir değişiklik yaşanmamış. Eskiden de olduğu gibi 45 ve 65 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan elektrikli aracın 26.8 kWh kapasiteli bataryaları yaklaşık 220 km menzil sunuyor. 7 kW AC, 30 kW DC şarjı destekleyen modelin önceki sahiplerinin şarj işlemini %75 oranında evde yaptığı da açıklandı.

Volvo


Volvo'nun değişimi devam ediyor. Recharge modellerinde artık bu ismi kullanmayacağını açıklayan üretici elektrikli XC40 ve C40 modellerinin de isimlerini de EX40 ve EC40 olarak değiştirdi. Üstelik çift motorlu araçlarda güç artışı da yaşandı.

Artık araçlarında Recharge uzantısını kullanmayacak olan Volvo, şarj edilebilir hibrit araçlarında da bu kelimeyi kullanmayacak. 20 inç çaplı jantları dahil her noktası siyah renkli olan Black Edition donanımlarıysa EX40 ve EC40'a da uygulandı. 

Performance yazılımıysa çift motorlu araçlara 442 beygir güç kazandırıyor. Bu yazılım, güncellemeyle de araçlara uygulanabilecek. XC60 ve XC90'ın B5 isimli hafif hibrit seçeneklerinin yakıt tüketimlerindeyse %2 ila 4 arasında düşüş yaşanmış.

20 Şubat 2024 Salı

Cupra Born VZ


Cupra Born ailesinin en sportif seçeneği tanıtıldı. Görsel olarak bir yenilik sunmayan otomobil ciddi performans artışını ikinci motor yerine sahip olduğu motorun güçlendirilmesiyle sağlamış. Üstelik sunulan menzil de hiç fena değil.

Kendisine özel iki gövde rengiyle sunulan Born VZ'de 20 inç çaplı jantlar ve bagaj kapağındaki siyah renkli Born VZ armaları dışında görsel bir farklılık yok. İç mekandaysa daha büyük bir dokunmatik ekran, sabit kafalıklı, sportif ön koltuklar, metal pedal seti ve direksiyon arkasında rejeneratif frenleme kulakçıkları dikkat çekiyor.

Direksiyon ve fren sistemleri yeniden ayarlanan otomobilin süspansiyon sistemi de sertlik ayarı sunuyor. Opsiyonel donanımlar arasında cam tavan ve Sennheiser markası taşıyan, 10 hoparlörlü, 425 Watt çıkış gücü sunan ses sistemi bulunuyor.

Arkada yer alan tek elektrik motorunu koruyan otomobil 326 beygir güç, 545 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırılmış. Batarya kapsitesi 77'den 79 kWh'e çıkan aracın menzili 570 km olarak açıklanıyor. Bu bataryalar 170 kW DC şarj destekliyor.

Volkswagen ID.7 Tourer


Volkswagen, ilk elektrikli station wagon modelini tanıttı. Liftback modeli ID.7'nin daha pratik modeli olan Tourer, temelleri de dahil birçok donanım ve tasarım detayını bu araçla paylaşıyor. Modelin rakipleri arasında Passat Variant yer alıyor.

Büyük bir sürpriz olmayacak ama Tourer, liftback kardeşiyle hemen hemen aynı tasarıma sahip. Aks mesafesi hatta boyu bile aynı olan ikiliden Tourer'da hemzemin tavan rayları, spoiler, daha küçük bir bagaj kapağı camı ve arka silecek gibi farklılıklar bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde de farklılıklardan çok benzerlikler görmek mümkün. Ön bölüm liftback kardeşten alınırken cam tavanın Touring'de daha büyük olduğu görülebiliyor. Arka koltuklarda daha bol baş mesafesi sunan otomobilin bagaj hacmi de 605 ile 1.714 litre arasında değişiyor. Her iki değerin de Passat Variant'ın gerisinde kaldığını söyleyelim.

Teknik veriler konusunda da tanıdık olan ID.7 Tourer, arkaya yerleştirilen 286 beygir gücündeki elektrik motorundan güç alıyor. 77 ve 86 kWh kapasiteli bataryalarla donatılabilen otomobil sırasıyla 175 ve 200 kW DC şarj imkanı sunuyor.

18 Şubat 2024 Pazar

Rezvani Beast


Rezvani'de devir değişiyor. Markanın ilk modeli Beast ikinci nesline kavuştu. Aslında temellerinde güncel Chevrolet Corvette yatan otomobil bu araçtan çok daha yüksek güç üreterek farkını belli ediyor. Görünümse eskiden olduğu gibi dikkat çekici.

Sivri burun yapısını ve gizli sayılabilecek far tasarımını koruyan otomobilde yukarıya doğru açılan kapılar ve önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar kullanılmış. Ön tamponunda geniş hava girişleri bulunan Beast'in arkasında ince yapılı LED stoplar, üst üste yerleştirilmiş dörtlü egzoz çıkışı ve büyük bir difüzör çıkışı dikkat çekiyor.

Tavan paneli sökülebilen otomobilin iç mekan düzeni de Corvette'ten izler taşıyor. Üst bölümü bulunmayan direksiyon simidi haricinde bu otomobile çok benzeyen bölümde çok daha fazla deri döşeme kullanılmasıysa şaşırtmıyor.

Kaputu altında 6.2 litre hacimli V8 motorun çift turbo beslemeye sahip bir seçeneği bulunan Beast 1.000 beygir üzerinde güç üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sayesinde arkadan itişli ve 1.352 kg ağırlığa sahip aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye bile sürmüyor.