8 Şubat 2018 Perşembe
Škoda Fabia
Volkswagen grubunun yenilenen B segmenti araçlarına Škoda Fabia da katıldı. Çek üreticinin küçük aracı daha ciddi bir yüze kavuşurken makyajla birlikte Diesel motor seçeneklerine de veda etti.
Tamponlar ve ön panjurda yapılan değişikliklerle başlayan makyaj sonrasında LED teknolojisi kullanan far ve stoplara kavuşan Fabia'nın gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri de zenginleşmiş.
İç mekan da ana hatlarıyla aynı kalan otomobilin gösterge paneli yeni yazı karakterlerine kavuşurken Volkswagen grubunun yeni bilgi-eğlence sistemleri de kullanıma alınmış. Ayrıca döşeme ve trim parçalarında da güncelleme var.
Asıl güncellemeyse kaput altında. Artık Diesel motoru bulunmayan aracın 3 silindirli benzinli motoru 1 litre hacimli. Atmosferik emişli olanları 60 ve 75, turbo beslemelilerse 95 ve 110 beygir gücünde olan üniteler, donanım ve güç çıkışına göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel, veya 7 ileri vitesli DSG şanzımanlarla alınabilecek.
7 Şubat 2018 Çarşamba
Mercedes-Benz Sprinter
Mercedes'in en önemli ticari araçlarından bir tanesi olan Sprinter yeni nesiline kavuştu. Artık Volkswagen Crafter ile bir bağı kalmayan modelin sunduğu konfigürasyon seçeneği herkesin isteğini karşılayacak gibi görünüyor.
Ana hatları, pek de sürpriz olmayan bir şekilde çok değişmeyen Sprinter'ın köşeleri yumuşatılmış tasarımı daha şık görünürken inceltilen LED farlar ve tamamı boyalı tamponlar araca daha premium bir hava katmış.
Aynı şeyi iç mekan tasarımında da söylemek mümkün. Binek Mercedes modellerinde de görev yapan üç kollu direksiyon simidi ve büyük bir renkli yol bilgisayarı ekranı gibi donanımlara sahip olan Sprinter, A Serisi'nde kullanılmaya başlanan bilgi-eğlence sisteminin uygulandığı ikinci araç.
Üstelik dokunmatik ekran bu araçta PRO Connect sistemine dahil. Bu sayede filo sahipleri araçlarla sürekli iletişimde olabiliyor ve aracın ortalama yakıt tüketimi veya lokasyonu gibi bilgilere anında ulaşabiliyor.
Önceden de olduğu gibi birçok aks mesafesi, gövde boyu ve tavan yüksekliğine sahip seçeneği olacak Sprinter 1.700'ün üzerinde konfigörasyona sahip. Araçlar arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilirken firma bu sefer önden çekişli versiyonu da ürün gamına eklemiş. Bu araç, arkadan itişli kardeşine göre 50 kg daha fazla taşıma kapasitesine ve 80 mm daha alçak yükleme eşiğine sahip.
Kaputu altında 2.1 ve 3 litre hacimli turbo Diesel motor seçenekleri kullanılmaya devam eden Sprinter'ın ilk ünitesi 114, 143, 163 ve 177 beygir güçlerinde alınabilirken ikincisi 190 beygir güç üretiyor. Elektrik motorlu eSprinter da önümüzdeki aylarda tanıtıldıktan sonra piyasada olacak.
Ford Ka+ Active
SUV modellerin gelişimi standart modellerin de tasarımlarına sıçradı. Fiesta'nın yükseltilmiş versiyonunu Active ismiyle pazarlayan Ford, şimdi de aynı reçeteyi Ka+'a uyguluyor.
Tampon ve kapıların altıyla çamurlukların üst kısmında siyah renkli korumanlara kavuşan araçta 15 inç çaplı jantlar, 23 mm yükseltilmiş süspansiyon sistemi, farklı tamponlar, tavan rayları ve siyah renkli aynalar gibi belirleyici detaylar kullanılırken turuncu gövde rengi de paketle birlikte alınabiliyor.
Ka+ ailesine yeni donanımlar da ekleyen üretici, Active paketinde farklı trim parçaları kullanmaya başlarken SYNC 3'e sahip bilgi-eğlence sisteminin 6.5 inçlik dokunmatik ekranında Apple Carplay ve Andoid Auto eşleştirme programları bulunuyor.
Kaputun altında da değişikler gören Ka+ ailesinde kullanılan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli Ti-VCT motorun 70 ve 85 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunuyor. 1.5 litre hacimli yeni turbo Diesel motorun gücüyse 95 beygir. Bütün üniteler 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunuluyor.
Ford Ranger Raptor
Ford'un Raptor ailesi genişliyor. Daha önce F-150 için geliştirilen ve arazide yüksek performanslı sürüşlere olanak tanıyan bu versiyon artık Ranger'da da bulunacak. Üstelik yepyeni bir motorla.
Büyük kardeşinde olduğu gibi daha agresif bir dırışa kavuşan araçta siyah renki tamponlar ve çamurluk korumaları yer alırken yeni ön panjur, yan aynalar, 17 inç çaplı jantlar da yan basamaklar da aynı renge boyanmış. Kaputu daha güçlü bir görünüme sahip olan Ranger Raptor'ın frenleri güçlendirilirken gövde altında ek korumaları bulunuyor.
İç mekanında büyük değişikler bulunmayan pick up, sırtlıklarında Raptor yazıları bulunan sportif koltuklar, mavi dikiş iplikleri ve daha kalın bir direksiyon simidi gibi detaylarla standart modellerden ayrılıyor.
Modelin bir farklılığı da kaputu altında. Güncel Ranger modellerinin tamamında kullanılandan daha küçük hacimli olan 2 litre hacimli Diesel motoru, çift turbo besleme yardımıyla 3.2 litre hacimli motordan daha fazla güç üretebiliyor. 214 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen modelde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
4 Şubat 2018 Pazar
Rezvani Beast Alpha X Blackbird
Rezvani'nin standart Beast Alpha X modelleri bile etkileyici performans özellikleri gösterirken SR-71 Blackbird'den esinlenen seçenek olayı bir adım öteye taşmış. Cosworth tarafından hazırlanan ECU sayesinde güç inanılmaz seviyelere ulaşmış.
Uçuk görünüme sahip olmaya devam eden otomobilin iç mekanı da sadeliğini korurken ağırlık, karbon fiber gövde sayesinde hala 1 tonun altında. Yeşil renkli süslemeler standart olsa da 18 inç çaplı jantlar ve karbon seramik frenler opsiyonel olarak sunulmakta.
2.5 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 700 beygir güç üretebilen aracın hafifliği de işin içine girdiğinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3 saniye olmuş. 2015 yılında tanıtılan versiyondan daha yavaş olan bu hızlanma, yaklaşık olarak 200 kg artan ağırlığın da bir sonucu.
Mercedes-Benz A Serisi
Genelde blogda büyük lansmanları en hızlı biçimde bulabiliyor olsanız da Mercedes'in dördüncü nesil A Serisi sayfaya geç geldi. Bunun nedeniyse benim de Amsterdam'da yapılan dünya lansmanına davetli olmamdı.
Heyecanla beklenen an geldiğinde araçla ilgili bilmediğimiz pek bir şey kalmamıştı aslında. Daha uzun ve geniş olan modelin ön bölümünde, yeni CLS'de kullanılan tasarım görülürken arka kısımda yatay LED stoplar ve şişkin çamurluklarla gelen bir güçlü görünüm dikkat çekiyor. Tamponlar, ön panjur ve çapları 16 ile 19 inç arasında değişen jantlar donanım seçeneklerine göre değişiyor.
İç mekanında tam bir devrim yaşanan aracın üst donanım paketlerinde çift dijital ekranlı bir ön konsol görülüyor. MBUX isimli arayüze sahip olan yeni A Serisi, bu konuda Mercedes'in öncülerinden. Bilgi-eğlence ekranı dokunmatik olan aracın bu bölümü, ara konsoldaki dokunmatik yüzeyden de kumanda edilebiliyor.
Uzayan aks mesafesi sayesinde arkada daha fazla diz mesafesi bulunurken baş mesafesinde de artış var. Ayrıca bagaj hacmi de 370 litreye ulaşmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve farklı süspansiyon seçenekleri de donanımda yer alıyor.
Kaput altında ilk etapta üç değişik motor sunacak olan A Serisi'nin en büyük yeniliği, Renault'nun da kullandığı 1.3 litre hacimli (1.330 cc) benzinli ünite. 163 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor, 1.6 litre hacimli makinenin yerini almış. Bu motorla donatılan A200, 6 ileri manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilirken 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla bu süre 8 saniyeye iniyor.
1.5 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 116 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen A180d'nin çift kavramalı şanzımanla 0-100 km/s deparı 10.5 saniye sürerken A250'nin 2 litre hacimli benzinli motoru 224 beygir güç, 350 Nm torkla aynı hızlanmayı 6.2 saniyede tamamlıyor. Otomobillerin maksimum süratleriyse sırasıyla 225, 202 ve 250 km/s.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)