28 Mayıs 2022 Cumartesi

ALPINA B3 ve D3 S


BMW'nin 3 Serisi'ni makyajlamasının hemen ardından Alpina da bu aracın modifiye edilmiş seçeneklerini tanıttı. Hem benzinli hem de Diesel olarak tercih edilebilen modeli sedan veya Touring gövde ile alabilmek mümkün.

Görünümlerinde yine ufak tefek yenilikler bulunan otomobillerin ön bölümlerinde Alpina armalı tampon görülebiliyor. 19 veya 20 inç çaplı olabilen jantlar, mavi renkli kaliperler ve yan bölüme uygulanan ince grafikler de donanımda.

Arka kısımda ince yapılı spoiler ve dörtlü egzoz çıkışları dikkat çekerken tampon altına da bir difüzör eklenmiş. Alpina, süspansiyon, direksiyon ve şanzıman üzerinde yazılım değişikliği yapmış. Frenlerse önde 395, arkadaysa 345 mm çaplı disklerle güçlendirilmiş.

B3'ün kaputu altında yer alan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli benzinli motor artık 495 beygir güç, 730 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sedan seçenek 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken Touring, aynı işi 3.7 saniyede tamamlıyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 305 ve 302 km/s.

Yine 3 litre hacimli Diesel motora sahip D3 S'te ise 355 beygir güç, 730 Nm tork üretebiliyor. Şanzıman ve çekiş sistemi aynı olan ikiliden sedan olanı 0-100 km/s deparını 4.6 saniyede tamamlayıp 273 km/s sürate ulaşabiliyor. Touring ise 4.8 saniye ve 270 km/s'lik verilere sahip.

Maserati MC20 Cielo


Yazın kendisini göstermeye başlamasıyla birlikte Maserati de MC20'nin üzerini açtı. Cielo ismini alan roadster, kısa sürede açılıp kapanabilen sert bir tavana sahip. Üstelik performans verileri de sabit tavanlı kardeşininki kadar etkileyici.

Ön bölümde tasarımları farksız olan MC20 kardeşlerden Cielo, yeni tasarım 20 inç çaplı jantlara sahip. Kaputun üst kısmını baştan tasarlayan Maserati, coupé seçenekte cam altında görünen motoru gizlemiş olsa da marka logosunu yine büyük bir şekilde sergilemiş. Bu kısımda yer alan hava giriş ve çıkışlarında da farklılıklar var.

İç mekanda tavan kumandaları haricinde bir değişim yok. 12 saniyede açılıp kapanabilen cam tavanın geçirgeniliği de ayarlanabiliyor. Roadster model, sabit tavanlı kardeşinden 65 kg daha ağır. Önde 50, arkadaysa 100 litre olan bagaj hacmi de iki araçta da aynı.

Kaput altında çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli V6 motoru koruyan otomobil 8 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabiliyor. 0-200 deparı 9.2 saniyede gerileyen otomobilin maksimum süratinin de 320 km/s üzerinde olduğu belirtiliyor.

Volkswagen Golf R 20 Years Edition


Volkswagen, Golf modelinde R armasının görülmesinin 20. yılını özel bir araçla kutluyor. Aslında tasarım ve donanım olarak standart araçtan çok da farklı olmayan bu özel üretim Golf R modeli bu otomobilden az da olsa daha güçlü.

Sadece iki gövde rengiyle alınabilen otomobil lacivert olduğunda 19 inç çaplı jantlar ve yan aynalar siyah renge bürünürken beyaz gövde renginde bu iki parça lacivert oluyor. Akrapoviç egzoz sistemini standart olarak sunan aracın kaldırım aydınlatmaları ve B sütununda yer alan çıkartmaları da 20. yıla özel.

İç mekanında metal pedal seti, gerçek karbon fiber trim parçaları ve lacivert renkli R logoları görülebilen aracın turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motoru da 333 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli DSG de standart donanımda yer alıyor.

27 Mayıs 2022 Cuma

Asahi Kasei AKXY2


Günün ilginç konseptleri arasına bir de Asahi Kasei eklendi. 100. yılını kutlayan firma, teknik verilerini paylaşmaktan kaçındığı elektrikli otomobil konseptiyle dikkatleri üzerine çekti. Aracın seri üretimi düşünülmese de detaylarda bazı ilginç dokunuşlar bulunuyor.

Konseptin çift katlı yapısı ilk bakışta dikkat çekiyor. Tamamen camdan üretilen üst bölüm, sanki çok amaçlı platformmuş gibi görünen bir taban üzerinde yer alıyor. Aerodinamik yapılı jantlar ve ince yapılı LED aydınlatmalar da gözden kaçmıyor.

Ön ve arkasını ayırmakta zorlanabileceğimiz otomobilde bu işi yapmanın en kolay yanı, şeffaf bölümün aldığı açılara bakmak. Bu arada üst bölüm, tek parça halinde yukarıya açılırken yanlarda yer alan kapılar devrilerek giriş platformlarını oluşturuyor.

İç mekanında da sadelik hakim olan otomobilin bu bölümünde halı kaplama, iki adet koltuk ve üçüncü bir yolcu için bir tabure bulunuyor. Gösterge paneli dijital olsa da direksiyon simidi bulunmayan otomobil tamamen otonom olarak yol alabilecek şekilde tasarlanmış.

Suzuki Vision Gran Turismo


Kısa bir aranın ardından Gran Turismo konseptlerine bir yenisi eklendi. Bu sefer karşımızda olan marka, pek de alışık olmadığımız cinsten. Ürettiği küçük yapılı modellerle öne çıkan Suzuki, bu sefer ilginç bir roadster konseptiyle karşımızda.

Köşeli hatlara sahip olan otomobilin ön görünümü Swift Sport'u andırsa da panjurun büyüklüğü ve LED farların tasarımı çok daha agresif. Dev jantlara sahip olan modelde şişkin çamurluklar ve küçük kapılar görev yapıyor. 

Ön bölümde uzun bir splitter kullanan Suzuki, camı da alçak tutmuş. Kapıların altında yer alan derin girintiler de gözlerden kaçmıyor. Yan aynalarının yerini kameralar alan VGT'nin LED stopları aracın üzerine doğru açı almış. Çift egzoz çıkışı merkezi bir yerleşime sahiken arka tamponun neredeyse tamamı difüzör olarak görev yapıyor.

Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan konseptin U biçimli direksiyon simidi üzerinde yansıtmalı bir gösterge paneli yer alırken yan ayna kameralarının görüntüleri sürücünün iki tarafından izlenebiliyor. Sportif koltuklarda 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.

Japon markanın çılgın motosiklet modeli Hayabusa'dan alınan 1.34 litre hacimli motoru, ikisi ön, biriyse arkada yer alan elektrik motoruyla birleşince toplamda 432 beygir güç, 610 Nm tork üretebilen otomobil sadece 970 kg ağırlığında.

23 Mayıs 2022 Pazartesi

Škoda Afriq


Škoda Academy bir kere daha ilginç bir konseptle karşımızda. Kamiq görünümüne sahip bu otomobil, Octavia altyapısı ve Fabia Rally2 evo parçalarıyla donatılmış bir ralli aracı. Üstelik iç mekanda ilginç bir özellik yer alıyor.

Kamiq gövdesine sahip olsa da arka kapıları iptal edilen konseptin ön bölümünde ek LED stoplar ve tampon alt koruması dikkat çekiyor. 16 inç çaplı çelik jantlar, genişletilmiş çamurlukların altını araziye uygun lastiklerle doldururken tavana hava girişi açılmış.

Arka yan camlara da hava çıkışları açılan Afriq, küçültülmüş yan aynalara ve daha büyük bir spoilere kavuşmuş. Stopların bagaj kapağına taşan bölümleri ve arka silecek iptal edilirken egzoz çıkışı arka tamponun ortasına alınmış.

Fabia ralli aracından alınan kokpit ve direksiyon simidi haricinde iç mekanda tam boy takla kafesi, dijital gösterge paneli, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yangın söndürme sistemi ve GPS ekranının yanına eklenmiş içme suyu üretme makinesi gözlerden kaçmıyor.

Güçlendirilmiş süspansiyon sistemiyle donatılan konseptte 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor görev yapıyor. Octavia'dan alınan güç aktarmasında dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli DSG kullanılıyor. 190 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen aracın ağırlığıysa 1.350 kg.

22 Mayıs 2022 Pazar

Toyota Corolla Commercial


Toyota'nın ticari modellerine bir yenisi eklendi. Fakat bu sefer karşımıza çıkan otomobil tanıdık. Corolla'nın station wagon gövdeye sahip olan seçeneği, bu tür araçlara bayılan İngiltere'de bir ticari model olarak kullanılmaya başladı.

Binek aracın giriş donanımına sahip olan Corolla Commercial sadece 3 gövde rengiyle sunulurken jantlar da plastik kapaklı. Araçta halojen farlar sunuluyor ve arka kapıyla arka yan camlar siyah renkli pleksiglasla kapatılmış.

Arka koltukları iptal edilip bagaj zemini dayanıklı bir plastikle kaplanan otomobilde separatör ve 12 Volt soket de sunulmakta. 1.8 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit üniteyle 425 kg taşıma kapasitesine sahip olan otomobilin çekme kapasitesi de maksimum 750 kg.