14 Temmuz 2012 Cumartesi

Škoda Rapid


Geçtiğimiz ay seri üretim modelinin ilk fotoğrafları su yüzüne çıkan hatchback Rapid'in detaylı verileri açıklandı. İç mekan fotoğrafları da dağıtılan araç büyük bagajıyla aileleri hedefliyor.

Köşeli dış tasarımıyla Škoda'nın yanında Volkswagen'in diğer markalarıyla da benzer bir karakteristik yapıya sahip olan Rapid'in görünümü heyecan vermese de kötü de değil. Kalın C sütunuyla birleşince oldukça kalkık duran arka kısmı 550 litrelik bir bagaja ev sahipliği yapan otomobilin hatchback yapısı bu alana ulaşımı kolaylaştırıyor.


İç mekanında tipik Volkswagen ailesi tasarım anlayışı hakim olan aracın kumanda elemanları ve yerleşimleri tanıdık. Köşeli havalandırma ızgaralarına sahip olan Rapid'in üst donanım seviyelerinde ısıtmalı ön koltuklar ve navigasyon sistemi gibi donanımlar bulunacak.

4.483 mm boya, 1.706 mm ene ve 1.461 mm yüksekliğe sahip olan araç 2.602 mm aks mesafesi sunuyor. 550 litre hacimli bagajı arka koltukları katlanarak 1.490 litreye ulaşan aracın arka koltuklarında sunduğu diz mesafesi de sınıfının en iyisi.

Zengin motor seçeneğiyle satışa sunulacak olan Rapid'in 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunun 90 ve 105 beygir güç üretebilen versiyonları sırasıyla 230 ve 250 Nm tork üretebilirken 1.2 litre hacimli benzinli motor üç değişik güç seviyesi sunuyor.

Atmosferik emişli versiyonu 75 beygir güç, 112 Nm tork üretebilen aracın TSI modelleri 86 ve 105 beygir güç üretebiliyor. Bu motorların maksimum tork değerleriyse sırasıyla 160 ve 175 Nm.

Daha fazla performans isteyen müşteriler için 1.4 litre hacimli TSI üniteyi de sunan Škoda bu modelde 122 beygir güç, 200 Nm tork sunuyor. Araçların motor seçeneklerine göre 5 ve 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman (DSG) tercih edilebiliyor.

Seat León


Yeni nesil Seat León'un ilk fotoğrafları internete düştü. Güncel modelden daha köşeli hatlara sahip olan otomobil yeni nesil Volkswagen Golf platformunu kullanacak.

Seat'ın son yıllarda sergilediği konsept modelleri andıran şekilde köşeli bir tasarıma sahip olan aracın standart modellerinde hakim olan sportif duruş FR donanımlı versiyonlarda kullanılan zigzaglı ızgara yapısı, daha büyük hava emiş yarığına sahip tampon, farklı sis farı tasarımı ve daha büyük çaplı jantlarla perçinlenmiş.


Arka kısımda da FR'da kullanılan çift renkli tampon daha sportif görünürken stopların yapısı Renault'nun yeni tanıtılan Clio modelini andırıyor. Bir önceki nesilde C sütununa gizlenen kapı kollarını da Clio'ya hediye eden León'un arka kapı kolları standart yerlerine alınmış.


İç mekana geçildiğinde bir kere daha Volkswagen ailesi modellerinin çoğundan ayrılan bir tasarım dikkat çekiyor. FR modellerinde 0 konumunda aşağıyı gösteren göstergeler, kırmızı renkli dikiş iplikleri ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi sportif dokunuşlara sahip olan aracın orta konsolunda siyah renkli plastik biraz fazla kullanılsa da en azından düğmelerin dizilişleri değişik.

Üst kısımda, iki hava çıkışının arasına yerleştirilen navigasyon ve müzik sistemi 90'lı yıllardan kalma rüzgarlar estirirken orta konsolun daha aşağılarında kullanılan kumanda düğmeleri modern görünümlü.

Suzuki Escudo


Japon üretücü Suzuki, Avrupa pazarında Grand Vitara ismiyle tanınan Escudo'yu makyajladı. Aracın ön kısmını hedef alan operasyon ile birlikte teknik bir yenilik yaşanmadı.

Koyu renkli yeni bir ön panjura sahip olan aracın tamponu da makyajlanarak daha sportif bir görünüm elde edilirken alt kısımda yeni bir metal koruma dikkat çekiyor. Koyu zeminli farlar kullanan Escudo'nun jant seçenekleri de yenilenirken eskiden bagaj kapağında bulunan stepne aracın altına alınmış.


İç mekanında yeni döşeme seçeneklerinden başka bir yenilik görülmeyen otomobil Japonya pazarında 2.4 litre hacimli benzinli motorla satılacak. 166 beygir güç, 225 Nm tork üretebilen motor 5 ileri vitesli manuel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek.

Wimmer RS C63 AMG T


Wimmer RS'in Mercedes C63 AMG ailesiyle olan işi yakın zamanda bitmeyecekmiş gibi görünüyor. Daha önce otomobilin 540, 580 ve 601 beygir gücündeki versiyonlarını tanıtan firma güç seviyesini daha da yukarıya çekti.

Önceden olduğu gibi gövde üzerinde, uygulanan grafikler haricinde bir değişiklik yapmayan Wimmer RS 19 inç çaplı jantlar, yeni egzoz çıkışları ve aracı alçaltan yeni süspansiyon sistemiyle dikkat çekiyor.

6.2 litre hacimli v8 motora aşırı besleme uygulamayan firmanın elde ettiği güçse 624 beygir.

TECHART Panamera Diesel


Porsche Panamera'nın en çok tutulan modellerinden olan Diesel için bir modifikasyon kiti daha geliştirildi. TECHART tarafından hazırlanan paket ilk etap modifikasyonu için oldukça uygun.

Daha güçlü versiyonları bulunsa da aracın performansından çok da şikayet etmeyenleri hedefleyeceği için piyasaya sürülen TA 070/D1 kiti ile 3 litre hacimli turbo Diesel motorun gücü 280 beygire, torkuysa 600 Nm'ye ulaşmış. 0'dan 100 km/s sürate 6.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 247 km/s.

12 Temmuz 2012 Perşembe

Kelleners BMW 3 Serisi


BMW'nin F30 kodlu 3 Serisi modelleri için hazırlanan modifikasyon çalışmaları yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Kaput altında ciddi oranda güç artışı sağlayan Kelleners Sport aracın görünümünde de değişiklikler yapmış.

Aracın dış görünüşünü, ön tampon altına eklediği splitter, arka tampon etekleri, 19 ve 20 inç çaplı jantlar ve bagaj kapağı üzerine yerleştirdiği spoiler ile değiştiren firma yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışıyla da sportif bir görünüm elde etmiş.


İç mekanda sportif direksiyon simidi, Kelleners imzalı kapı eşik kaplamaları, metal pedal seti ve paspas takımının yanında 60 değişik renkte deri döşeme ile karbon fiber ve ahşap kaplamalar sunulmakta. Daha dengeli bir yol tutuş isteyen müşteriler firma tarafından sunulan süspansiyon alçaltma kitini de alabiliyor.

2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlar için modifikasyon kitleri sunan firmanın 320d için geliştirdiği paketle birlikte 218 beygir güç, 435 Nm tork elde edilirken 328i'de kullanılan motor 294 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor.

ACS6 Gran Coupé


BMW 6 Serisi'nin dört kapılı üyesi Gran Coupé'nin güç artırma çalışmaları başladı. BMW grubu araçları üzerine çalışan Alman firma AC Schnitzer iki motor seçeneği için hazırladığı modifikasyon kitlerini tanıttı.

Aracın dış görünümünü çok değiştirmeyen firma eklediği kromajlı parçalar ve yapışkan grafiklerin haricinde ön tampon altı için splitter, arka tampon altı eteği ve çapları 19 ile 21 inç arasında değişen jant seçenekleri sunuyor.

Süspansiyon, egzoz ve fren sistemleri de geliştirilen aracın iç mekanında yeni direksiyon simidi, metal pedal seti, yeni i-Drive kumandası ve kadife paspas takımı dikkat çekiyor.

640i ve 640d Gran Coupé modelleri için hazırladığı kitlerle her iki aracın da gücünü 360 beygire ulaştıran AC Schnitzer daha önce iki kapılı model için tanıttığı modifikasyon kitiyle 650i'de 540 beygir güce ulaşmıştı.

VÄTH SLS AMG Roadster


Mercedes modellerinin modifikasyon çalışmalarıyla dikkat çeken firma VÄTH, SLS AMG'nin ardından aracın üzeri açılabilen modelini de güçlendirdi. Önceki çalışmasında motoru atmosferik beslemeyle bırakan firma bu aracaysa aşırı beleme uygulamış.

Yeni bir aerodinamik kitle donatılan otomobilin ön tampon altına bir splitter eklenirken yan etekler alçaltılmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka tamponu altında yer alan difüzör modifiye edilirken bagaj kapağı üzerinde bulunan seviye ayarlı spoiler yeniden şekillendirilmiş.


İç mekanında yeni deri ve Alcantara döşemelerle birlikte değişik renklerde karbon fiber kaplamalar sunan VÄTH, aracın süspansiyon sistemini de elden geçirerek üniteye yükseklik ve sertlik ayarları eklemiş.

6.2 litre hacimli v8 motorunun hava emiş yolları ve elektronik kontrol ünitesi yenilenip bir de kompresör beslemeyle donatılan araç 702 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 330 km/s'te sınırlandırılmış.

Aston Martin V12 Vantage Roadster


İlk fotoğrafları geçtiğimiz hafta internete düşen Aston Martin V12 Vantage Roadster resmi olarak tanıtıldı. Kaputunun altında bir sürpriz bulunmayan otomobilin yürüyen aksamındaysa ufak değişiklikler var.

Ek hava çıkışlarına sahip ön kaputu, 19 inç çaplı jantları ve çamurluklarla birlikte genişleyen yan etekleri coupé kardeşinden alınan otomobilin bagaj kapağıysa yeniden şekillendirilmiş. Aerodinamik yere basma etkisinin aynı kalması için tamponların alt kısmında da ufak tefek değişiklikler yapan Aston Martin mühendisleri süspansiyon sistemini de modifiye etmiş.

4.382 mm boya, 2.022 mm genişliğe ve 1.256 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.600 mm. 1.760 kg boş ağırlığa sahip olan Roadster, coupé modelinden alınan fren sistemiyle güvenli yavaşlamayı garanti ediyor. Ön aksta 6 pistonlu kaliperlerle birlikte kullanılan 398 mm çaplı disklere arkada 360 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler eşlik ediyor.


İç mekanda tasarım olarak bir yenilik bulunmazken camdan üretilmiş düğmeler, karbon fiber kapı açma kolu, elektrikli koltuklar, hafızalı aynalar ve navigasyon sistemi standart donanımda bulunuyor.

Oldukça uzun bir opsiyonel donanım listesine sahip olan otomobilin bazı ek donanımlarıysa şöyle: Karbon fiber orta konsol ve vites konsolu kaplamaları, hafifletilmiş koltuklar, 700 veya 1.000 Watt çıkış gücü sunan ses sistemleri, siyah renkli ön panjur, egzoz ve hava çıkışları, geri görüş kamerası, kişiselleştirilebilir yazılarıyla yan etekler ve bagaj kapağına gizlenen şemsiye.

Coupé'den alınan 5.9 litre hacimli v12 motoru 517 beygir güç, 570 Nm tork üretebilen Roadster 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 305 km/s. Merak edenler için otomobilin İngiltere pazarında başlangıç fiyatı 150.000 Sterlin.

Fiat Panda Van


Fiat cephesinden Türkiye için iyi bir haber daha geldi. Üreticinin küçük araçlarından Panda da ticari versiyonuna kavuşuyor. ÖTV'si %34'ten %15'e inecek olan aracın motor seçenekleri ve donanım olarak da bir eksiği yok.

Dışarıdan bakıldığında binek kardeşleriyle arasındaki tek fark düşük donanıma sahip modellerde kullanılan siyah tamponlar olan Panda Van ile birlikte Fiat yeni bir "Van" logosu da tasarlamış. Resimlerden de görüldüğü gibi arka yan camlı bir şekilde üretilen otomobili diğer Panda modellerinden ayırmak zor.


İç mekanında da bir değişiklik olmayan Panda Van arka koltuklarıyla da alınabiliyor. Gösterge paneli ve ön konsolu diğer Panda modelleriyle aynı olan aracın bagaj bölümünde tamamen düz bir zemin sunulurken bu zeminin altında ek gözler bulunuyor.

Çift renkli döşeme ile de alınabilen koltuklar oldukça şık görünürken arka koltuksuz versiyonda 1.000 litrelik yükleme hacmi sunuluyor. Aracın ilginç donanımlarından birisi de bagaj ışıklandırmasının yerinden alınıp bir fener olarak kullanılabilmesi.


İlk etapta 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünitelerle sunulacak olan Panda Van'ın bu motorları sırasıyla 69 beygir güç, 102 Nm tork ve 75 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. Ortalama yakıt tüketim değerleri de 5.2 ve 3.9 litre/100 km olarak açıklanan üniteler önden çekişli olarak sunulacak.

İlerleyen aylarda dört tekerlekten çekişli modelleri de sunulacak olan aracın kaputunun altına 0.9 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, 85 beygir güç üretebilen benzinli motorla birlikte bu ve 1.2 litre hacimli motorun LPG çalışan versiyonları eklenecek.

3.65 metre boy, 1.55 metre yükseklik ve 1.64 metre genişliğe sahip olan aracın vergisiz fiyatı İtalya'da 8.850 Euro'dan başlayacak.

11 Temmuz 2012 Çarşamba

Seat Mii Vibora Negra


Seat'in minik otomobili Mii, İngiltere'de piyasaya çıktıktan hemen sonra yine bu ülke pazarında sunulan bir görsel pakete kavuştu. Siyah engerek anlamına gelen Vibora Negra paketinde sunulan parçalarda haliyle siyah renk ağırlıkla kullanılmış.

Gövdenin üst kısmına yerleştirilen çift şerit ve yanlara yapıştırılan tekli şeritlerle başlayan pakette bulunan siyah renkli jantlar hem 14 hem de 15 inç çaplı sunulmakta. Yan etekler, yan ayna muhafazaları ve arkada bulunan spoiler de siyaha boyanırken arka camlar karartılmış.


İç mekan tasarımında bir değişiklik bulunmayan aracın vites topuzu da siyaha boyanırken ön konsola damalı bayrak desenleri eklenmiş.

Bütün Mii modellerine uygulanabilen paket ayrı ayrı veya toplu olarak alınabiliyor. 14 inç çaplı jantlarla birlikte 1.628 Sterlin değerinde olan paket 15 inç çaplı jantlar için 112 Sterlin ek ödeme gerektiriyor.

Scion tC Release Series 8.0


Scion'un Release Series geleneği devam ediyor. 2010 ve 2011 yıllarında 6 ve 7. nesilleri tanıtılan donanım 2012 yılında 8. nesliyle karşımızda.

Daha önce tanıtılan RS modelleri gibi 8. nesilde de teknik bir yenilik bulunmuyor. Sadece kırmızı gövde rengiyle alınabilen otomobilin 18 inç çaplı jantlarıysa siyah renkli. Tavan, A sütunu ve yan aynaları da siyaha boyanan aracın ön tamponunun altına splitter eklenirken yan etekler de genişlemiş.

Daha sportif bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın arka kısmında merkezi çıkışlı egzoz sistemi ve bağlantı noktalarında RS 8.0 logosu bulunan bagaj üstü spoiler dikkat çekiyor.


İç mekanında RS 8.0 logolu direksiyon simidinin deri kaplandığı görülebilirken Alcantara döşemeli sportif koltuklar ve deri yüzeylerde kullanılan kırmızı dikiş iplikleri dikkat çekiyor.

Kaputu altında bir yenilik sunmayan tC'nin 2.5 litre hacimli motoru 180 beygir güç üretmeye devam ediyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan araç 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabilecek.

Sadece 2.000 örneği üretilecek olan tC Release Series 8.0 için 21.815 Dolar isteyen Scion otomatik şanzımanı 1.050 Dolar ek bedelle sunacak.

Opel ADAM


Alman üretici Opel uzun süredir beklenen açıklamasını yaptı ve A segmentinde bulunan otomobili ADAM'ı tanıttı. 2000'li yıllarla birlikte ivme kazanan satış rakamlarına sahip bu segmentte özellikle Fiat 500'e rakip olacak otomobilde Citroën ve Mini izleri de görmek mümkün.

Önden bakıldığında alçak kaldığı görülen panjuruyla farklı bir görünüm sunan ADAM'ın yan yüzeylerinde Opel'in bir süredir kullandığı dalgalı panelleri görebiliyoruz. Sportif donanıma sahip modellerde ön tamponun altına bir splitter eklenirken yan etekler de daha dolgun bir hal almakta. Bu sınıfta bulunan diğer otomobiller gibi tavanıyla gövdesi ayrı renklerde olabilen aracın arkadan görünüşü rakiplerinden Fiat 500'ü andırıyor.

Özellikle bagaj kısmının eğimli yapısıyla Fiat logolu kuzenine benzeyen otomobilin C sütununda sunduğu tasarım detayı Citroën DS3'ün B sütununda sunulana oldukça benziyor. Stopları Astra'dan alınıp küçültülmüş gibi duran otomobilin geri vites lambası ve sis farı tampona alınmış. Çapları 15 ile 18 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan ADAM'da bu jantlar kısmen veya tamamen gövde rengine boyanabiliyor.


İç mekana geçildiğinde diğer Opel modellerinden ayrıldığı görülen ADAM'ın koltuk yapısı, vites konsolu ve orta konsol tasarımı Citroën DS3'e çok benziyor. Kapı içleri, direksiyon simidi, ön konsol ve vites konsolunda gövde rengi kaplamalara yer veren Opel havalandırma ızgaralarını dairesel tasarlamış.

3.70 metre boya ve 1.72 metre genişliğe sahip olan araç 2.311 mm aks mesafesine sahip. Dört kişi için yeterli iç mekan hacmi sunan otomobilin arka koltukları 50:50 oranında katlanabiliyor.

Bütün örnekleri ESP ve Start/Stop ile donatılacak olan ADAM'ın orta konsolunda görev yapan 7 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran Apple iOS ve Android uyumlu olduğundan akıllı telefonlarda sunulan navigasyon ve video oynatma fonksiyonlarını araç içerisine taşıyabiliyor. Bluetooth ve USB bağlantılarına da sahip olan sistem bu haliyle A segmentinde bir ilk.


Direksiyon simidi ısıtma, otomatik park etme sistemi ve kör nokta uyarısı gibi donanımlarla da rakiplerinden ayrılacak olan otomobilin şehir kullanımının daha da kolay yapılabilmesi için aksesuar listesine yokuş kalkış desteği ve Fiat modellerinden hatırladığımız City modlu direksiyon simdi eklenmiş.

İlk etapta üç adet benzinli motor seçeneğiyle piyasaya sürülecek olan ADAM'da kullanılan en küçük hacimli motor 1.2 litre hacimli ve 70 beygir güç üretebiliyor. 1.4 litre hacimli iki motordan ilki 87, ikincisiyse 100 beygir gücünde. İlk etapta 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılacak olan otomobillere daha sonra 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlar da eklenecek.

İlk olarak Paris otomobil fuarında görücüye çıkacak olan aracın motor seçenekleri arasına turbo beslemeli ünitelerin de katılacağı açıklandı.

Lamborghini Gallardo LP550-2 Speciale HK20


Lamborghini'nin uzun isimli modellerine bir yenisi katıldı. Malezya için hazırlanan Gallardo'dan iki ay sonra tanıtılan bu özel otomobilin görünümü daha sade olsa da sadece 8 örneği buluacak olması aracı çok ender bulunabilir kılacak.

Markanın Hong Kong'a resmi girişinin 20. yılı anısına üretilen otomobil sadece beyaz gövde rengiyle sunulurken gövde üzerinde bulunan çift şerit ve 19 inç çaplı jantlar altın renkli. Alt kısmı siyah renkli olan ön splitter, yan etekler, spoiler ve arka difüzör uyumlu bir görünüm sergilerken Ön ve arka tamponların üzerinde "Speciale HK20" logoları göze çarpıyor.


İç mekanında tasarım olarak bir değişiklik bulunmayan Gallardo'nun direksiyon kolonunda yer alan vites değiştirme kolları kırmızıya boyanırken deri ve Alcantara kaplı koltukların kafalıklarında HK20 logosu bulunuyor. Aynı logo kapı eşik kaplamaları, paspaslar ve vites kontrol panelinde de yer alıyor.

5.2 litre hacimli v10 motoru 550 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen otomobil arkadan itişli olarak üretilecek ve fiyatı 3.680.000 Hong Kong Doları (Yaklaşık 880.000 TL) olacak.

10 Temmuz 2012 Salı

Subaru Impreza WRX Club Spec 11


Japon üretici Subaru, Impreza WRX'in özel versiyonlarından olan Club Spec'in 11. versiyonunu tanıttı. 2010 yılında tanıtılan Club Spec 10 gibi Avustralya pazarına özel bir otomobil olan araçtan 300 adet üretilecek.

Sadece turuncu veya siyah gövde renkleriyle alınabilen aracın 17 inç çaplı jantları, yan aynaları ve bagajı üzerinde bulunan STI spoileri siyaha boyanmış. Opsiyonel olarak ön tampon altı splitter sunan Subaru kırmızı renkli fren kaliperlerine ve Club Spec logolarına sahip.

İç mekanda da numaralı bir Club Spec logosu sunan aracın turuncu gövde renkli modellerinde bu renk dikiş ipliklerine sahip döşemeler kullanılırken siyah gövde renkli modellerde kırmızı iplikler kullanılmış.

Fiyatı 41.490 Avustralya Doları olarak açıklanan aracın diğer opsiyonel donanımları arasında STI vites topuzu ve ön kule gergisi bulunuyor.

Mitsubishi Dignity ve Puraudia


Japon üretici Mitsubishi, bir süredir bulunmadığı lüks segmente tekrardan girme kararı aldı. Bunu yaparken yanına bir de partner alan firma bu sayede Ar-Ge maliyetini de neredeyse sıfıra indirmiş.

Gözleriniz sizi yanıltmıyor. Bu iki "Yeni" otomobili tanıyorsunuz. Yıllardır Infiniti M Serisi olarak hayatlarına devam eden araçlar değişik ön pankur tasarımlarıyla birer Mitsubishi olmuş.


İç mekanda da Mitsubishi logoları haricinde Infiniti'den farklı bir özellik bulmak imkansızken kaput altında da durum farklı değil. Kısa aks mesafeli M Serisi temelleri üzerine geliştirilen Puraudia'da kullanılan 2.5 ve 3.7 litre hacimli motorlar sırasıyla 225 beygir güç, 258 Nm tork ve 333 beygir güç, 363 Nm tork üretebiliyor.

Arkadan itişli olarak üretilen araçların v6 motor seçeneğiyle birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi de alınabilirken bütün versiyonlarda 7 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda.

Uzun aks mesafesine sahip M Serisi temelli Dignity 150 mm daha uzun bir otomobil olsa da tasarımında önemli bir yenilik yok. Motorunu M35h ile paylaşan hibrit araç 3.5 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motorunun birlikte ürettiği 365 beygir güçle hareket ediyor.

Renault Mégane RS Red Bull Racing RB7


Renault Sport'un en gözde modeline yeni bir versiyon eklendi. Red Bull Racing'in şampiyon otomobillerinden RB7 ismini taşıyan araç Twingo RS ve Clio RS'in ardından bu aileye katılan üçüncü model.

Tasarımı olmasa da renk kombinasyonları standart modellerden farklılaşan araç siyah gövde rengine sahip. Ön tampon ve yan aynalarda sarı renkli eklemeleri bulunan otomobilin tavanında damalı bayrak deseni bulunurken kapılarda Red Bull Racing logoları yer alıyor. 19 inç çaplı jantlara sahip olan aracın fren kaliperleri kırmızı renkli.


İç mekanında da ufak tefek değişiklikler bulunan aracın deri kaplı direksiyon simidinde sarı renkli dikiş iplikleri kullanılırken aynı renk siyah döşemeli koltuklarda da görülebiliyor. Kapı içlerinde karbon fiber benzeri kaplamalara yer veren Renault konsolda piyano siyahı kaplamalar kullanmış. Gri zeminli devir saati, metal pedal seti ve özel tasarım vites topuzu gibi donanımları da standart olarak sunan Mégane RS Red Bull Racing RB7 bir de numaralı sınırlı üretim plakasına sahip.

Artık Start&Stop sistemiyle sunulacak olan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor standart haliyle 250 beygir güç üretip 7.5 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimine sahip olsa da Sport modunda 265 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor.

BMW M3 Lime Rock Park Edition


Üretim süresinin sonuna yaklaşan E92 kasa kodlu BMW M3'e özel modeller katılmaya devam ediyor. Daha önce mat gövde renkleriyle farklılığını belli eden modellere yeni katılan araç ismini aldığı tarihi yarış pistiyle birlikte anılacak.

Pistin sahibi Skip Barber ile birlikte şekillendirilen araçta turuncu gövde rengi seçilirken ön tampon, tavan ve bagaj kapağında karbon fiber parçalara yer verilmiş. Titanyum egzoz sistemini de standart olarak sunan aracın yarış paketi dahilinde adaptif süspansiyon sistemi ve 19 inç çaplı jantlar bulunuyor.

İç mekanında alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, deri ve Alcantara döşemeler ve numaralı özel üretim plakası bulunan otomobilin kaputu altında değişiklik yapılmamış. 4 litre hacimli v8 motoru 420 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen araç 0'dan 96 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabiliyor.

Toplam 200 örneği bulunacak olan M3 Lime Rock Park Edition A.B.D. pazarına özel bir model ve başlangıç fiyatı 70.995 Dolar.

Land Rover Defender XTech


Land Rover, Defender'ın özel versiyonlarından olan XTech'in üretimine bu yıl da devam edeceğini açıkladı. Görünüm ve teknik özelliklerinde bir değişim olmayan aracın tek değişikliği fiyatında.

Sadece bu versiyonda sunulacak olan bronz gövde rengi seçeneğine sahip olan XTech, siyaha boyanmış tavan, çamurluklar, yan etekler, tamponlar, 16 inç çaplı jantlar ve far çerçeveleri ile dikkat çekiyor. 90 ve 110 gövde seçenekleri bulunan araçta yan basamaklar da standart olarak sunuluyor.


İç mekanında yapılan değişiklikler arasına gövde rengi orta konsol ve çift renkli deri koltuklar bulunan aracın paspasları ve koltuk kafalıkları üzerinde Land Rover logoları göze çarpıyor.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan Defender XTech 122 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan aracın başlangıç fiyatı geçen seneye oranla 3.000 Sterlin artışla 27.995 Sterlin seviyesine ulaşmış.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake


İlk fotoğrafları geçtiğimiz hafta basına sızdırılan CLS 63 AMG Shooting Brake'in teknik verileri de paylaşıldı. Dört kapılı kardeşinden farklı olmayan motoruyla piyasaya çıkacak olan aracın ilk modelleri Edition 1 ismiyle piyasada olacak.

Tasarım anlamında bir sürpriz sunmayan aracın sportif görünümlü ön tamponu, yan etekleri, 19 inç çaplı jantları ve dörtlü egzoz çıkışı dört kapılı kardeşten alınırken arka tampon standart Shooting Brake'in biraz daha sportifleştirilmiş hali olarak göze çarpmakta.

Fren sisteminde 360 mm çaplı diskler görev yapan otomobilin opsiyonel donanımları arasında karbon-seramik diskler de bulunuyor. Aracın süspansiyon sistemi elektro-hidrolik sertlik ve seviye ayarı sunuyor.

İç mekanı ve donanımları da dört kapılı kardeşinden kopyalanan aracın çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 525 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ve start/stop sistemiyle donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Edition 1'da bulunan ve AMG Performans paketiyle donatılmış motorsa 557 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate hızlanma süresi 4.3 saniyeye inen otomobilin sınırlandırılmış maksimum sürati veya 10.1 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketim değerindeyse bir değişiklik bulunmuyor.