29 Nisan 2016 Cuma

Ford EcoBlue


Yeni motor ailesi tanıtımları son sürat devam ediyor. Volkswagen'in 1.5 litre hacimli TSI ünitesinin ardından sıra şimdi de Ford'da. A.B.D. merkezli üretici, gelecek nesil Diesel motoru üzerindeki sır perdesini kaldırdı.

İlk etapta 2 litre hacimli olarak piyasaya çıkacak olan motor hem güncel 2 litre hacimli ünitenin, hem de 2.2 litre hacimli motorun yerini alacak. İlk olarak Transit ailesinin kaputu altında göreceğimiz EcoBlue'nun 105, 130 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacak.

1.250 d/d'da 2.2 litre hacimli ünitenin ürettiğinden %20 daha fazla tork sunabilen motora gelecekte 1.5 litre hacimli seçenek de eklenecek. Ayrıca Ford'un binek araçlarında aynı motorun 240 beygire kadar güç üretebilen versiyonları sunulacak.

Hyundai Avante / Elantra Sport


Hyundai, sportif araçlara ağırlık vermeye başladı. Hatchback model i30'un ardından Kore'de Avante ismiyle satılan sedan kardeş Elantra'ya da turbo beslemeye sahip benzinli motoru uygulayan üretici bu şekilde müşteri portföyünü genişletmeyi amaçlıyor.

Siyah çerçeveye sahip ön panjur, daha agresif görünüm sunan yeni ön tampon, ince splitter, 18 inç çaplı jantlar ve çift egzoz çıkışı gibi detayları gözden kaçmayan aracın yenilenen arka tamponunda hava çıkışlarına benzer süslemeler ve küçük bir difüzör bulunuyor.


İç mekanda karbon fiber görünümlü süslemeler, metal pedal seti, daha yüksek yan desteklere sahip koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve 0 konumu aşağıyı gösteren hız ve devir göstergeleri gibi detaylar görülebilirken deri döşemelerde kırmızı renkli dikiş iplikleri kullanılmış.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli benzinli motor bulunan otomobil 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesle sunulacak olan aracın opsiyonları arasında 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman da yer alıyor.

Citroën E-Elysée


Bu yıl Çin'de tanıtılan sürprizler arasında bir de elektrik motorlu araç bulunuyor. Türkiye'de de popüler olan küçük sedan modellerden C-Elysée, bu organizasyonda alternatif yakıtlı seçeneğine kavuştu.

Görünümünde jantlar ve koyu renkli yan aynalar dışında bir değişiklik olmayan aracın detaylı teknik verileri henüz açıklanmamış olsa da menzilinin 250 km olduğu belirtildi. Standart üniteyle 6.5 saatte şarj olan bataryalar hızlı şarj cihazıyla 30 dakikada doldurulabiliyor.

Volkswagen


Volkswagen grubundan güzel bir haber geldi. Alman marka, uzun süredir birçok modelinin kaputu altında görev verdiği emektar motorunu yeniliyor. Yeni ünite daha büyük hacimli olsa da tüketimi aşağıya çekilmiş.

1.4 litre hacimli TSI motorun yerine geçen 1.5 litre hacimli ünite 12.5:1'lik sıkıştırma oranına sahip. İlk etapta 130 ve 150 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olacak motor maksimum torkunu 1.300 d/d'dan itibaren sunabilecek. Silindir deaktivasyon teknolojisi sayesinde ortalama tüketim değeri de %10 aşağıya çekilen ünitenin düşük güç çıkışlı versiyonu 200 Nm tork üretecek.

28 Nisan 2016 Perşembe

Honda Avancier


Honda sözünü tuttu. Geçtiğimiz yıl Pekin'de, Çin pazarına özel SUV modelinin konsept halini tanıtan ve bu aracı 2016 yılına hazır edeceğini belirten Japon üretici aynı fuarın tekrarında seri üretim Avancier'ı sergiledi.


Concept D'den çok daha derli toplu görünen bir seri üretim model haline gelen araçta LED farlar, şişkin çamurluklar, büyük ön panjur, kaputun yan bölümüne eklenen hava çıkışları, sade görünümlü LED stoplar, spoiler, yatık bagaj kapağı camı ve tamponun köşelerinden kendisini gösteren egzoz çıkışları gibi detaylar bulunuyor.

Lüks bir iç mekana sahip olan aracın ön konsolunda büyük bir dokunmatik ekran görev yaparken düğmeler yardımıyla kumanda edilen otomatik şanzıman ve bu düğmelerin altına eklenmiş büyük boşluk gözden kaçmıyor.


Çok büyük bir araç olmasa da arka koltuklarında geniş bir yaşam alanı sunan Avancier bu kısımda, ayrı kumanda paneline sahip klima ve katlanır kol dayanağına eklenmiş dokunmatik ekran gibi detaylara yer vermiş.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli benzinli motor bulunacağı açıklanan otomobilde 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın kullanılacağı da belirtildi.

Lexus IS Serisi


Pekin'de tanıtılan makyajlı araçlar arasına bir de Lexus katıldı. En küçük sedan modelini güncelleyen Japon üretici teknik yenilikleriyse ileri bir tarihe ertelemiş.


Önden bakıldığında daha da agresif bir yüze kavuştuğu görülebilen otomobilde yeni farlar, alt kısmı daha da geniş panjur ve büyük hava girişleri dikkat çekerken arka bölümde yeni iç desenlere sahip LED stoplar, farklı tasarıma sahip tampon alt bölümü ve dörtgen egzoz çıkışları bulunuyor.

İç mekanda bir değişikliğe gitmeyen Lexus motor seçeneklerinde de bir farklılık sunmuyor.

BRABUS Smart


Nisan Ayı başında BRABUS tarafından geliştirilmiş görünüm kitleri tanıtılan Smart modelleri artık hem daha kapsamlı bir gövde kiti hem de güçlenmiş motor seçeneğiyle alınabiliyor.

Farklı tasarıma sahip jantlar, ForTwo seçeneklerinde önde 16, arkadaysa 17 inç çaplıyken ForFour'da tamamı 17 inç çaplı. Brabus logosu taşıyan ön panjur ve şık görünen çift egzoz çıkışı da donanıma eklenmiş.


İç mekanda metal pedal seti, kontrast renkli dikiş ipliklerine sahip deri döşeme, BRABUS logolu devir göstergesi ve farklı paspaslar gibi değişiklikler sunulurken turbo beslemeye sahip, 0.9 litre hacimli, 3 silindirli motor artık 109 beygir güç, 170 Nm tork üretebiliyor.

6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan araçlardan iki kapılı olanlar 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaşabilirken dört kapılı seçenek aynı işi 10.5 saniyede yapıyor. Maksimum sürat değerleriyse sırasıyla 165 ve 180 km/s.

BMW X1


İkinci nesil X1'in gelişiyle birlikte aracın uzun aks mesafeli versiyonunun da yakında hazırlanacağını açıklayan BMW çok beklemeden aracı tanıttı. Tahmin edileceği gibi model Çin pazarına özel.

Tasarımında, uzayan arka kapılar dışında bir yenilik bulunmayan otomobil, ilk nesil uzun aks mesafeli X1 seçeneklerinden 8 cm daha uzun, 2 cm daha geniş ve 4 cm daha yüksek. Arka koltuklarda, standart araca göer 18 cm'ye kadar daha fazla diz mesafesi sunulurken bagaj hacmi de 675 litreye ulaşmış.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli motor seçenekleri bulunan araç 136, 192 ve 231 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip. 3 silindirli motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken büyük hacimli ünitelerde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

Peugeot 308 Sedan


Peugeot'nun Çin'e özel araçları arasına bir de sedan eklendi. Yeni nesil 308'in sedan versiyonunu tanıtan Fransız üretici bu gövde stilinin en çok tutulduğu pazarlardan birisinde yüksek talep görmeyi planlıyor.


Farlarını hatchback kardeşiyle paylaşan otomobilin ön panjuru daha süslü bir yapıya sahipken ön tampon çok daha agresif görünüyor. Yeni jantlarla donatılan 308 Sedan'da kullanılan C sütunu, yatık yapısıyla dikkat çekiyor. Kısa yapılı bagaj kapağının arkasında farklı tasarıma sahip stoplar görülebiliyor. Stoplar arasına siyah bir panel yerleştirilirken arka tampon altı şık bir görünüme sahip.

Acura CDX


Bu yıl Pekin otomobil fuarında bir sürpriz de Acura'dan geldi. Japon markanın Çin pazarında geçirdiği 10 yılı kutlayan araç aynı zamanda üretimi burada yapılacak ilk Acura modeli olma özelliği taşıyor.


4.5 metre boyuyla kompakt bir SUV olan CDX'in tasarımı köşeli hatlardan oluşuyor. Beşgen ön panjur ve LED farlarla dikkat çekici bir görünüm sunan araçta siyah gövde altı kaplaması, krom süslemeler, spoiler, LED stoplar ve çift egzoz çıkışı standart olarak sunuluyor.

Kaputu altında, Honda'nın Civic'te de kullanmaya başladığı, turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli, 182 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen benzinli motor bulunan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. Önden çekiş standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.

27 Nisan 2016 Çarşamba

Jaguar XF L


Çin pazarına özel araçlar arasına bir de Jaguar XF katıldı. İngiliz markanın bu ülke için özel olarak geliştirdiği ilk otomobil teknik bir yenilik sunmasa da arka koltuklarda sunulan konfor artmış.


Tasarımında bir sürpriz bulunmayan otomobil 140 mm uzamış. Bu uzama, arka koltuklarda 116 mm'lik ek diz mesafesi olarak geri dönüyor. Aracın donanımına arka koltuk eğlence sistemi, katlanabilir tepsiler, 17 hoparlörlü, 825 Watt çıkış gücü sunan ses sistemi, elektrikli, ısıtmalı, havalandırmalı ve masaj fonksiyonlu arka koltuklar, iki USB iki de HDMI girişi de eklenmiş.

Peugeot 3008


Çin pazarına özel üretim yapan firmalar arasında bulunan Peugeot, 3008 modelinin bu ülkede satılan versiyonlarını makyajladı. Paris'te tanıtılacak olan yeni nesil araçla alakası olmayan otomobilde teknik bir yenilik bulunmuyor.

Yeni nesil Peugeot modellerinde dikkat çeken ön panjur, farklı farlar, daha ciddi bir görünüme sahip ön tampon, elden geçirilmiş arka tampon ve farklı stoplar gibi yenilikler sunan 3008'in donanımına kaza ön uyarı sistemi ve 360 derece kamera eklenmiş.

25 Nisan 2016 Pazartesi

Volkswagen T-Prime Concept GTE


Pekin otomobil fuarı bu yıl uzun aks mesafeli sedanların yanında SUV konseptleriyle de dikkat çekecek gibi görünüyor. İkinci kategoride bulunan otomobiller arasında Alman üretici Volkswagen'in seri üretime yakın haldeki büyük aracı da yer alıyor.

Son dönemde ortaya çıkan diğer Volkswagen konseptleri gibi köşeli hatlara sahip olan otomobilde LED farlar ve parantez biçimli aydınlatmalar, geniş panjur, 22 inç çaplı jantlar, hafifçe şişirilmiş çamurluklar, spoiler, ince yapılı LED stoplar ve kromajlı süslemelere sahip arka tampon alt bölümü gibi detaylar görülebiliyor.


İç mekanı sade bir tasarım sunan konseptin küçük göbekli direksiyon simidi, dijital gösterge panelini gizlerken orta konsolun büyük bölümü dokunmatik bir ekran tarafından kaplanmış. İnce yapılı ahşap kaplama ve akıllıca gizlenmiş havalandırma çıkışları, çift renkli deri döşemenin yarattığı üst düzey görünüme katkıda bulunmuş.

Kaputu altında, 250 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen, turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli benzinli motor ve 135 beygir gücünde bir elektrik motoru bulunan aracın karma performans değerleriyse 375 beygir güç ve 700 Nm tork.


5.06 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.71 metre yüksekliğe sahip olan araç dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. 0'dan 96 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilen konspetin maksimum sürati 225 km/s olarak açıklanıyor. Aracın sadece elektrik enerjisi kullanarak ulaşabildiği menzilse 50 km.

Porsche 718 Cayman


Porsche'nin model ailesi genişlemeye devam ediyor. Ocak ayında yeni isim ve motor seçeneklerine kavuşan Boxster'ın ardından kuzeni Cayman'a da aynı kür uygulandı.

Tasarım olarak büyük bir sürpriz sunmayan otomobil, önceden olduğu gibi 718 Boxster'ın sabit tavanlı versiyonu. İç mekanda da kardeşiyle arasında dikkat çeken tek farklılık tavan açma düğmelerinin bulunmaması olmuş.


Kaputu altında yer alan turbo beslemeli Boxer motorlar 2 ve 2.5 litre hacimli olan otomobil sırasıyla 300 beygir güç, 380 Nm tork ve 350 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Opsiyonel olarak sunulan Chrono paketi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma değerleri 4.7 ve 4.2 saniye olan ikilinin maksimum süratleri de sırasıyla 275 ve 285 km/s.

Audi A4 L


Çin'e özel üretilen uzun aks mesafeli araçların arasında bulunan Audi A4 L yenilendi. Yeni nesil A4 temelleri üzerine geliştirilen otomobil beklendiği gibi tasarım değişikliği sunmuyor.

4.81 metre boya ve 2.91 metre aks mesafesine sahip olan otomobil yerini aldığı modelden 4 cm daha uzun aks mesafesi sunarken ağırlığı 110 kg aşağıya çekilmiş.

Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli iki farklı motor seçeneği bulunan A4 L'in 190 ve 252 beygir güç üretebilen seçenekleri 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılırken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.

Citroën C6


Citroën'in 2012 yılından bu yana bizlerle beraber olmayan büyük modeli C6 geri dönüyor. Pekin'de tanıtılan otomobil tahmin edileceği gibi sadece Çin pazarına özel bir araç olarak kalacak.

Temel olarak Dongfeng Fengshen A9'un kardeşi olan otomobil 5 metrenin üzerinde olan boyu ve 2.9 metrelik aks mesafesiyle küçük bir araç değil. Önceki nesil Volkswagen Passat modellerini andıran ön panjurunda LED gündüz aydınlatmaları bulunan otomobil yine LED farlara sahip. Bagaj kapağı, arka cama doğru girinti yaparken dikdörtgen stoplar önceki nesil Chevrolet Malibu esintileri taşıyor. Arka sis farı tamponun artasına alınmış olan C6'nın çift egzoz çıkışı da kromajlı.


İç mekanı sürpriz olmayan şekilde geniş olan aracın bu bölümü dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları, dijital gösterge paneli, geniş oturma yüzeyine sahip koltukalr, çift renkli direksiyon simidi, geniş vites konsolu, büyük bir dokunmatik ekranla sade bir duruşa sahip olan orta konsol ve farklı desenlere sahip döşemelerle zenginleştirilen ön yolcu paneliyle farklı görünüyor.

Büyük sedanın kaputu altındaysa ilk etapta, turbo beslemeye sahip, 204 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen, 1.8 litre hacimli benzinli motor görev yapacak.

Audi TT RS


Audi'den beklenen haberlerden birisi olan yenilenen TT ailesinin en güçlü versiyonu olan RS tanıtıldı. Yenilenen motoru sayesinde daha hafif bir otomobile dönüşen aracın performansı göz kamaştırıcı.

Daha agresif bir görünüm sunan ön tamponunda genişletilmiş hava girişleri, splitter, Quattro arması ve siyah renkli ön panjur dikkat çekerken jant çapları 19 veya 20 inç olarak belirlenebiliyor. Arka tamponun alt bölümünde yer alan difüzörün yanlarında büyük oval egzoz çıkışları bulunurken bagaj kapağında da sabit bir spoiler yer alıyor.


Ek düğmelere sahip, RS logolu direksiyon simidi ve vites topuzunun yanında karbon fiber kaplamalar, metal pedal seti, daha sportif yan desteklere sahip koltuklar ve Alcantara döşemeler detaylar arasında sayılabilir.

Turbo beslemeye sahip motoru yenilense de yine 2.5 litre hacim sunan TT RS, 400 beygir güç, 480 Nm tork sunuyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda sunulurken 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 3.7 saniye sürüyor. 250 km/s'te sınırlanan maksimum süratse opsiyonel olarak 280 km/s'e yükseltilebiliyor.


Coupé seçeneği 1.440 kg ağırlığa sahipken Roadster modeller 1.530 kg ağırlığında. 10 saniyede açılıp kapanan tavan bu işi 50 km/s sürate kadar yapabiliyor. Üzeri açılan araç 0'dan 100 km/s'e ulaşabilmek için 3.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Renault Koleos


Bu yıl prömiyeri Çin'de yapılan araçlar arasına Renault Koleos da katıldı. Eskisiyle alakası kalmayan araç çok daha büyük boyutlarıyla dikkat çekerken Fransız markanın güncel model gamında yer alan diğer modellerle benzerliği gözlerden kaçmıyor.


LED farlar ve yine aynı teknolojiye sahip gündüz aydınlatmaları bu yıl tanıtılan Renault modellerinde de kullanılan araçta büyük ön panjur, alt koruması bulunan tampon, ön kapılara eklenen havalandırma çıkışı görünümlü süslemeler, gövdeyi çepeçevre saran siyah renkli koruma plastikleri, spoiler, bagaj kapağının ortasına kadar uzayan stoplar ve arka tampondan çıkan bir çift egzoz şık bir görünüm sağlıyor.


İç mekanında da bir sürpriz bulunmayan Koleos'un sade hatlarının yanında üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük bir dokunmatik panele sahip orta konsol ve havalandırma kumandaları tanıdık. Vites konsolunun yanlarında tutamaklara yer verilirken daha geride kaydırılabilen kapaklı bir göz bulunuyor.


Temel olarak Nissan X-Trail'in Renault logolu seçeneği olan otomobil buna rağmen iki koltuk sırasına sahip olarak satılacak. Üretimi Çin ve Güney Kore'de yapılacak olan Koleos'un arka koltuklarında 289 mm'lik diz mesafesi sunuluyor.

Mazda CX-4


Mazda'nın 2016 Pekin otomatik fuarına getirdiği bir sürpriz var. Aslında CX-4 isimli crossover modeli varlığıyla bir sürpriz olmasa da sadece Çin pazarında sunulacağının açıklanması otomobilseverleri şaşırttı.

Kodo tasarım dilinin temsilcilerinden olan otomobilin ön bölümünde büyük panjur ve ince yapılı farlar bulunurken şişkin çamurluklar ve arkaya doğru alçalan tavan yapısı kardeşi CX-5'ten farklı bir görünüm oluşturmuş. Aks mesafesini bu araçla paylaşan CX-4'ün arka bölümünde spoiler, daha yatık bir bagaj kapağı camı ve tampona yerleştirilen büyük sis farları dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde kullanılan ön panelin CX-5'ten çok Mazda3'ü andırdığı görülebiliyor. Özellikle orta konsolun üzerinde yer alan dokunmatik ekran, ortada bulunan devir göstergesi dışında dijital olan gösterge paneli ve orta konsol yerleşimi bu otomobile göndermeler içerirken vites konsolunda elektronik el freni düğmesi ve büyük bir kayar kapak dikkat çekiyor.

Kaputu altında 2 ve 2.5 litre hacimli benzinli motorlar kullanılacak olan CX-4'ün giriş modeli 158 beygir güç, 202 Nm tork üretebilirken daha büyük motordan 192 beygir güç, 252 Nm tork alınabilmiş. Her iki motorla birlikte 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi sadece büyük hacimli üniteyle alınabilecek.

24 Nisan 2016 Pazar

Mercedes-Benz E Serisi L


Pekin otomobil fuarının kapılarını açmasıyla birlikte Çin pazarında önemli yere sahip olan uzun aks mesafeli Alman otomobilleri tanıtılmaya başladı. Bu araçlardan ilki Mercedes tarafından sunulan E Serisi L.

Dünya pazarlarına Ocak ayında tanıtılan W213 kodlu E Serisi temellerini kullanan otomobilin ön ve arka tasarımı aynı olsa da yandan bakıldığında farklılılar görülüyor. Arka kapı şekli tamamen yenilenen aracın C sütununa eklenen kelebek camlar S Serisi Maybach modellerini hatırlatıyor.


140 mm uzayan aks mesafesi 3.079 mm'ye ulaşan E Serisi L modelleri bu konuda standart bir S Serisi'nin önüne geçerken 5.063 mm'lik boyu bu aracınkinden kısa. Büyüyen otomobilin arka koltuklarında 134 mm ek diz mesafesi sunulmuş.

Çok daha ferah bir arka bölüme sahip olan otomobilin burada sunduğu kol dayanağında dokunmatik kumanda paneli bulunurken arka koltuklar da elektrikli ayarlanma fonksiyonlarına sahip. Bu koltuklar ısıtma ve havalandırma fonksiyonlarına da sahip.