AMG'den beklediğimiz haber geldi. Yeni nesil
C Serisi temelleri üzerine geliştirilen
C63 S, hibrit motoruyla tanıtıldı. Motor hacmi çok daha küçük olsa da performansı ciddi şekilde artan otomobilin ilk etapta iki gövde seçeneği bulunacak.
En güçlü C Serisi'nin görsel değişiklikleri arasında agresif duran bir ön tampon, Panamericana panjur, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, hava çıkışlı kaput, 76 mm genişletilmiş ön çamurluklar, bu bölüme eklenen hava çıkışları, geniş yan etekler, karbon fiber spoiler, biraz daha sportif duran arka tampon ve dörtgen tasarımlı dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.
İç mekanda koyu renkler hakim olan modelde daha yüksek yan desteklere ve sabit kafalıklara sahip olan ön koltuklar, karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti, sürüş modları ve süspansiyon özelliklerini seçmeye imkan tanıyan düğmelere sahip, Alcantara kaplı direksiyon simidi kullanılmış.
Karbon seramik fren disklerine sahip olan otomobil bir C63 S'te ilk defa kullanılan yönlendirilebilir arka aksa sahip. Adaptif süspansiyon sistemi de donanıma eklenmiş. Bütün bu donanımlar, hibrit sistemle birleşince aracın ağırlığını 2 tonun üzerine çıkarmış.
Kaputu altında yer alan 2 litre hacimli motor, turbo besleme yardımıyla 476 beygir güç, 545 Nm tork üretebiliyor. İki vitesli güç aktarım sistemine sahip elektrik motoruysa arka aksa 204 beygir güç yollayabiliyor. Bu motor, C63 S'i 125 km/s sürate tek başına çıkarabiliyor ve 6.1 kWh kapasiteli pillerle 13 km menzil sunabiliyor.
Toplamda 680 beygir güç, 1.020 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekişli ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen C63 S modellerinin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. Bu değeri daha yukarıya taşımaksa mümkün. Station wagon gövdeyle limitör 270 km/s'e ulaşırken sedan gövdede sürat 280 km/s oluyor.