6 Temmuz 2023 Perşembe

Suzuki Invicto


Toyota ile Suzuki'nin ortaklığı meyvelerini vermeye devam ediyor. Daha çok logo değişikliğiyle yeni modeller ortaya çıkaran iki marka şimdi de SUV görünümlü MPV modelleriyle ikiz araçlarını sergiliyor.

Toyota Innova Zenix ile aynı tasarıma sahip olan aracın gövdesinde kullanılan kromajlı çıta sayısı çok daha fazla. Çok küçük görünen 17 inç çaplı jantları da farklı tasarım sunan Invicto'nun ön panjuru da yatay şeritlerle ikiye bölünmüş.

İç mekanını da Toyota armalı kardeşiyle paylaşan otomobilin tek farklılığı direksiyon simidi göbeğinde yer alan Suzuki logosu. 2+2+3 veya 2+3+3 oturma düzenlerini de koruyan modelin bagaj hacmi, 3 sıra kullanımdayken 239, iki sıraylaysa 690 litre.

Sadece hibrit motorla sunulan Invicto'nun kaputu altında 2 litre haimli, benzinli motor yer alıyor. Elektrik motorunun da yardımıyla 186 beygir güç üretebilen araçta e-CVT ve önden çekiş sistemi de standart olarak sunuluyor.

Peugeot 208


Peugeot'nun B segmentinde yer alan popüler modeli 208 de makyajlılar kervanına katıldı. Önde yoğunlaşan operasyon sonrasında kaput altında da değişiklikler yaşayan otomobilin iç mekanıysa neredeyse hiç değişmemiş.

İç tasarımı değişen farlar ve artık üç çentik şeklini alan gündüz aydınlatmaları haricinde daha da büyüyen panjuruyla da dikkat çeken otomobilde yeni gövde rengi ve jant seçenekleri sunulmuş. Önde yeni marka logosuna kavuşan 208'in arka bölümdeki logosuysa iptal edilmiş. Model ve donanım belirten grafiklerde de değişime giden Fransız üretici stopların desenlerini yatay hale getirmiş. Ayrıca anten de küçültülmüş.

İç mekana geçildiğinde yeni logonun direksiyon göbeğine eklendiği görülürken farklı döşeme ve dikiş iplikleri haricinde tasarım yeniliği bulunmuyor. Dokunmatik ekran artık havadan güncelleme alabilirken kablosuz şarj istasyonu da daha hızlı şarja olanak sağlıyor. Aracın arka koltukları için de iki USB-C portu sunulduğunu hatırlatalım.

Kaputu altında da güncellemeler barındıran otomobilde artık Diesel seçenek sunulmuyor. 1.2 litre hacimli motorun 75 ve 100 beygir güç üretebilen seçenekleri haricinde 100 ve 136 beygir gücünde, 48 Volt yardımcıyla sunulan versiyonları da yer alıyor. Artık "e" harfi büyüyen E-208'deyse 156 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen elektrik motoru kullanılıyor. 54 kWh kapasiteli pillere sahip olan model 400 km menzile ve 100 kW şarj hızına sahip.

AIM EV Sport 01

Elektrikli otomobil konseptlerinin arkası kesilmiyor. Genelde aile odaklı araçlar olsa da Nissan GT-R tasarımcısı Shiro Nakamura gibi insanların elinden çıkan AIM EV Sport 01 gibi bazıları sportif zevklere gebe gibi duruyor.

Yuvarlak hatlara sahip olan otomobil 4 metrenin altında kalan bir boy ve alçak bir tavan sunuyor. Dev jantlar ve yukarıya doğru açılan kapılar haricinde kokpiti bir fanus gibi tasarlanan otomobil, önde olduğu gibi dört parçaya bölünmüş stoplar ve büyük difüzörle arkadan bakıldığında da sportif duruyor.

Alcantara ve deri döşemelerin yanında metal trim parçalarıyla dikkat çeken iç mekanda yere sabitlenmiş metal pedallar, sabit sırtlıklara sahip koltuklar, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yanlarda yer alan kameraların görüntülerini de ileten dijital gösterge paneli gözlerden kaçmıyor. Yolcu önünde de ince bir bilgi ekranı sunan otomobilin orta konsolunda sadece havalandırma kumandaları var.

İki elektrik motoruna sahip olan konseptte her iki motor da arkada yer aldığından model arkadan itişli. 490 beygir güç üretebilen aracın performans verileri paylaşılmamış olsa da karbon fiber kullanımı sayesinde 1.425 kg'da tutulabilen ağırlığı performansın yüksek olmasını sağlayacak gibi görünüyor.

5 Temmuz 2023 Çarşamba

Mercedes-Benz CLE Serisi


Mercedes, E Serisi versiyonlarını tanıtmaya devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda ailenin station wagon seçeneğini ortaya çıkaran Alman üretici şimdi de hem C hem de E Serisi'nin coupé ve cabriolet modellerinin yerine geçen CLE'yi tanıttı.

Yerini aldığı modellerin ikisinden de daha uzun olan CLE'nin yüzü daha çok CLA'yı andırıyor. Geniş ön panjur ve ince uzun LED farlar sportif görünümü pekiştiriyor. Jant çapları 20 inçe kadar çıkan otomobilin yan çizgisiyse arkada yer almayan kelebek camı nedeniyle C Serisi Coupé'ye daha yakın. Arkadaysa ucu spoiler şeklini alan bagaj kapağı, ortada birleşen LED stoplar ve sahte egzoz çıkışları öne çıkıyor.

İç mekanını C Serisi ile paylaşan otomobilde bu araçta kullanılan dijital gösterge paneli, açılı yerleşime sahip dokunmatik ekran ve yuvarlatılmış havalandırma ızgaraları kullanılmış. İç mekan genişliği, yerini aldığı modellerden E Serisi Coupé-Cabriolet'ye daha yakın iç mekan genişliği sunan araçlardan sabit tavanlı olanı 420 litre bagaj hacmi sunuyor.

Kaputu altında da tanıdık motorlar sunan CLE'nin 2 ve 3 litre hacimli ünitelerinin tamamında 23 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen 48 Volt hafif hibrit yardımcı görev yapıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman da bütün CLE'lerde standart olarak sunuluyor. Tek Diesel motor 2 litre hacimli ve 197 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor.


Aynı hacme sahip benzinli ünitenin 204 beygir güç, 320 Nm tork ve 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen iki seçeneği bulunuyor. Diesel seçenek sadece arkadan itişli olarak sunulurken benzinlilerden yüksek güçlü olanı dört tekerlekten çekişli. Düşük güçlü olansa her iki seçeneğe de sahip.

2.5 dereceye kadar yönlendirilebilir arka aksa sahip olabilen CLE ailesinde adaptif süspansiyon sistemi de sunuluyor. Ailenin şimdilik en güçlü seçeneğindeyse 3 litre hacimli bir benzinli ünite görev yapıyor. 381 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekişli ve 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabiliyor.

Volkswagen T-Cross


Volkswagen, küçük SUV modellerinden T-Cross'u makyajladı. İç mekanı da daha teknolojik olan otomobilin motor seçeneklerinde eksilme olsa da temellerde bir değişiklik olmadığından geriye kalan ünitelerde fark yok.

Ön tamponu daha agresif bir görünüme kavuşan otomobilin bu bölümde LED aydınlatma sunmaya başladığı görülebiliyor. Farlar da ince bir LED çubukla birbirine bağlanırken yeni marka logosu, deseni değişen panjurun ortasında yerini almış. Yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de listeye eklenmiş. Arka tamponuna sahte hava çıkışları ve gümüş renkli koruma eklenen aracın LED stopları da X biçimli ünitelerine kavuşmuş. 

İç mekana geçildiğinde artık dijital gösterge panelinin bütün donanım seviyelerinde standart olduğunu öğreniyoruz. Direksiyon göbeğinde yeni logo yerini alırken dokunmatik ekran da büyümüş. Ayrıca klima kumandaları da artık dokunmatik.

Kaput altında artık Diesel motor opsiyonu sunmayan T-Cross'un 1 litre hacimli, benzinli motoru 95 ve 115 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. 1.5 litre hacimli seçenekse 150 beygir gücünde. Motor seçeneği ve donanıma göre 5 ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman (DSG) standart olarak sunuluyor.

4 Temmuz 2023 Salı

Fiat 600e


Fiat'ın elektrikli araç şecenekleri çoğalıyor. Temellerini birçok PSA grubu modeliyle paylaşan 600e'nin teknik özellikleri orijinal olmasa da görünümünde İtalyan dokunuşları hissediliyor. Henüz tek motor seçeneği sunulması ve performans seviyesiyse herkesi mutlu etmeyebilir.

500e'nin büyümüş bir hali gibi duran otomobilde bu aracınkileri andıran LED farlar görev yapıyor. Sis farlarının çevresinde yer alan siyah detaylarsa ön görünümü biraz daha dinamik hale getiriyor. Aerodinamik jantlar ve ince yapılı, siyah plastik gövde korumaları sunan otomobilin arkasındaysa LED stoplar ve spoiler dikkat çekiyor.

İç mekan tasarımı da 500e'yi andıran otomobilde iki kollu direksiyon simidi, farklı renklerde döşeme ve trim parçaları, düğmeyle kontrol edilen vites selektörü ve birçok depolama bölümü bulunuyor. Fiat desenli koltuk döşemeleri orijinal dursa da koltuk masaj kumandaları, sürüş modu düğmesi ve cam kumandaları PSA grubunda yer alan kardeşlerinden alınmış.

Kaputu altında 156 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru bulunan otomobil 54 kWh kapasiteli bataryalarıyla 400 km menzil sunabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 9 saniyede ulaşabilen 600e'nin maksimum şarj hızıysa 100 kW.

Kia Picanto


Kia, A segmentinde yer alan hatchback modeli Picanto'yu makyajladı. Çok agresif bir yüze kavuşan otomobilin kaputu altından bir motor seçeneği eksilirken iç mekanda da büyük yenilikler yaşanmamış.

Yenilenen panjur, tampon ve LED farlarıyla çok daha dikkat çekici duran modelde yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri kullanılıyor. Yenilenen stopları da artık bagaj kapağında birleşen otomobilin arka tamponu da farklı bir tasarım sunuyor. Markanın yeni logosu da burada yerini alırken bagaj açma düğmesi ve geri görüş kamerası da biraz daha yukarıya alınmış.

İç mekanda en büyük yenilik dijital gösterge paneli olurken dokunmatik ekran da artık kablosuz şekilde güncellenebiliyor. Ön konsol farklı bir plastikten üretilirken döşeme renklerinde de ufak bir güncelleme yapılmış.

Kaputu altında 1 ve 1.2 litre hacimli, atmosferik emişli motorlar bulunan Picanto'nun turbo beslemeli ünitesiyse aileye veda etmiş. Araç, satıldığı pazara göre 4 ileri vitesli otomatik, 5 ileri vitesli manuel veya yine 5 ileri vitesli, tek kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.