19 Aralık 2024 Perşembe

Proton e.MAS 7


Bütün Avrupa tehlikeyi Çin'den beklerken diğer Asya ülkelerinin üreticileri de savaşa katılıyor. Aslında Geely'nin alt markalarından olan Galaxy'nin E8 modelinin yeni logolara kavuşmuş versiyonu olsa da araç Proton'un ilk elektrikli modeli olma özelliği taşıyor.

4.615 mm boya ve 2.750 mm aks mesafesine sahip olan otomobil genel anlamda yuvarlak hatlara sahip. Çinli kardeşinin bol aydınlatmalı ön kısmını sadeleştiren Proton, ince LED farlar haricinde bir aydınlatma sunmuyor. Önde panjur olmasa da hava geçişleri bulunuyor. 

Kapılarında dikkat çekici girintiler olan otomobilin kapı kolları da hemzemin. Arka bölüme geçildiğinde spoiler ve bagaj kapağında birleşen LED stoplar dikkat çeken aracın tamponu gövdeden hiç çıkıntı yapmıyor. Kapı altında korumalarsa marşpiyelere alınmış.

İç mekanı sade bir tasarım sunan e.MAS 7'de ince uzun bir dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekran kullanılmış. İnce yapılı havalandırma ızgaraları, üst ve alt bölümü düzleştirilmiş, iki kollu direksiyon simidi ve ara konsol altında büyük depolama hacmi sunulan detaylar arasında. Arka koltuklar altında çekmece, tavandaysa açılabilir sunroof sunulmuş.

Önde tek elektrik motoruna sahip olan otomobil 218 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen otomobilin 50 ve 60 kWh kapasiteli iki batarya seçeneği bulunuyor. Bu bataryalar sırasıyla 345 ve 410 km menzil sunuyor.

Kia Syros


Güney Kore merkezli otomobil üreticilerinin ilginç modellerine bir yenisi eklendi. Hindistan'da tanıtılan Kia Syros, ilk etapta benzinli ve Diesel motorlarla satılacak olsa da ilerleyen zamanlarda elektrikli seçeneğin de sunulması bekleniyor. Aracın bu şekilde Avrupa'ya gelmesi de mümkün.

İyice köşelere çekilen dik yerleşimli LED farlarıyla farklı duran ön bölümde yanlara taşan kaput ve tampon altına yerleştirilen gümüş renkli koruma dikkat çekiyor.  Çift renkli jantlar ve neredeyse kare biçimli dodikler, genel olarak köşeli olan tasarımı perçinlemiş. Geniş B sütunu ve şişkin çamurluklar haricinde yüksek tavan rayları ve hemzemin kapı kolları da öne çıkıyor.

3.995 mm boya, 1.800 mm ene ve 1.665 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.550 mm. Arkaya doğru ilginç şekilde daralan cam yüzeyler ve kalın kapı altı korumalarına sahip olan otomobilin arka bölümünde stopların ikiye bölündüğü görülebiliyor. D sütununa yerleştirilen ilk kısım bagaj kapağına doğru ilerlerken alt parça farların yapısına sahip. Küçük spoiler ve çıkıntı yapmayan tampon da diğer detaylar.

Modern iç mekana sahip olan araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran aynı düzlemde yer alıyor. Üst ve alt kısmı düzleştirilen iki kollu direksiyon simidi, fiziksel düğmeler, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve küçük vites selektörü ön bölümde dikkat çekiyor. Ön koltuk sırtlıklar arkasında iki cep sunan otomobilin donanımında panoramik cam tavan ve 8 hoparlörlü, Harman Kardon ses sistemi yer alıyor.

Bagaj hacmi de 465 litre olarak açıklanan Syros'un kaputu altında ilk etapta 2 motor seçeneği yer alacak. 1 litre hacimli, benzinli ünite 120 beygir güç, 172 Nm tork üretebilirken 1.5 litre hacimli Diesel ünite 116 beygir güç, 250 Nm tork sunuyor. Manuel ve otomatik şanzıman seçenekler arasındayken önden çekiş sistemi tek seçenek.

15 Aralık 2024 Pazar

Boreham Ford Escort RS


Ford Escort RS geri döndü. Üstelik ilk nesil gövdesiyle! Boreham Motorworks tarafından hayata geçirilen bu restomod, Ford'un da izni alınarak üretilmiş. Hem dışarıda hem de iç mekanında klasik Escort havası estiren otomobilin kaputu altındaysa eskisinden çok daha güçlü motorların sunulması sürpriz değil.

Kaput ve bagaj kapağı gibi panelleri karbon fiberden üretilen gövdesinin görünümü klasik Escort'tan farklsız olan araçta LED farlar ve stoplarla 15 inç çaplı jantlar kullanılmış. Çift egzoz çıkışı ve genişletilmiş çamurluklar da öne çıkan detaylar arasında. İki kapılı otomobilin tamponları da iptal edilmiş. Küçük, metal yan aynalar ve kapı kolları da klasik detaylar arasında.

Klasik tasarım demişken iç mekandan da bahsetmek gerekiyor. Analog gösterge paneli, hava yastığı bulunmayan direksiyon simidi, şalter görünümlü kumandalar ve standart aracınkini hatırlatan havalandırma çıkışları öne çıkan detaylar arasında. Takla kafesi ve sabit sırtlıklar kafalıklara sahip ön koltuklarsa modern dokunuşlar.

Kaputu altında iki motor seçeneği sunulan otomobilin ağırlığı 800 kg'a kadar düşürülebiliyor. 260 ve 264 mm çaplı fren diskleriyse önde 4, arkadaysa 2 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş. Klasik araçta kullanılan 1.6 litre hacimli motorun hacmi 1.8 litreye çıkarılmış bir versiyonuyla donatılan araç 185 beygir güç üretiyor. otomobilin manuel şanzımanı 4 ileri vitesli.

%55-45 ağırlık dağılımına sahip olan otomobilin ilk motor seçeneği 9.000 d/d çevirebilirken ikincisi 10.000 d/d'yı görebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan bu motor 2.1 litre hacimli ve 300 beygir güç üretebiliyor. Ünitelerin her ikisi de atmosferik emişli ve araçlar da arkadan itişli. Boreham Motorworks bu araçtan 150 adet üreteceğini açıkladı. Fiyatlarsa 295.000 Sterlin seviyesinden başlıyor.

Toyota bZ3X


Toyota'nın elektrikli model atağı devam ediyor. Çin pazarında satışa sunulacak olan bZ3X Nisan ayında sergilenen konseptiyle benzer bir tasarımla karşımızda. İlk teknik verileri de açıklanan otomobilin üç farklı batarya seçeneği olacağı da kesinleşti.

Çift katlı LED farlarının üstte kalan bölümü birbirine bağlanan araçta sivri bir burun yapısı kullanılıyor. Siyah tavan ve yan aynalara sahip olan aracın tavanında da LiDar sensörü bulunuyor. Jantlar çok büyük olmasa da çamurlukların üst bölümü düzleştirilmiş. Kapı kolları da hemzemin tasarımlı.

Stopları da ince yapılı olan bZ3X'in bu parçaları da bagaj kapağında birbirine bağlanıyor. Siyah renkli tampon ve şık spoiler de dikkat çekiyor. 4.600 mm boya sahip olan araç 1.875 mm ene ve 1.645 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesiyse 2.765 mm. 

İç mekanı da konsept halinden alınmış gibi duran otomobilde iki kollu direksiyon simidi, ince yapılı dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve açık renkli döşemeler kullanılıyor. Ara konsolu çift katlı olan modelde sabit cam tavan kullanılıyor. 11 hoparlörlü Yamaha ses sistemi de donanıma eklenmiş.

1,835 kg ağırlığa sahip olduğu çıklanan 50 kWh bataryalı versiyonu 430 km gibi bir menzil sunan otomobilin ilerleyen zamanlarda 520 ve 620 km menzilli seçenekleri de bulunacak. Bu araçlarda 58.4 ve 68 kWh kapasiteli bataryalar kullanılacak. Aracın motor gücüyse batarya seçeneğine göre 204 veya 224 olacak.