12 Eylül 2024 Perşembe

Volkswagen Taos


Volkswagen'in özellikle Kanada ve Meksika'da satış başarısı yakalayan SUV modellerinden Taos makyajlandı. Hem dışarıdan hem de içeriden bakıldığında yenilikleri kolayca fark edilebilen otomobilin kaputu altında da daha güçlü bir motor bulunuyor.

Ortaya doğru incelen LED farların arasında artık panjur sunulmazken ön tampon daha fazla hava girişine sahip. Yeni tasarım jantların çapları 19 inçe kadar çıkarken gövde renklerine de yenileri eklenmiş. Arkadaysa yenilenen LED stopların ortada birleştiği görülebiliyor.

İç mekana geçildiğinde köşelerde yer alan havalandırma ızgaralarının yeniden tasarlandığı görülebiliyor. Orta konsol üzerinde artık tepsi sunulmazken büyüyen dokunmatik ekran öne doğru çıkıntı yapıyor. Havalandırma kumandalarıysa artık dokunmatik.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli, benzinli motoru koruyan araç artık 160 değil 176 beygir güç üretebiliyor. Önden veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilen Taos'un bütün seçeneklerinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor. Makyaj öncesinde 4MOTION araçlarda DSG kullanılıyordu.

DS SM Tribute


Bir süredir yenilik tanıtmayan DS bunu alışkanlığa çevirmek istemiyor. Bu nedenle Citroën'in klasiklerinden birini kullanarak ortaya bir konsept çıkaran marka SM'i küllerinden doğuruyor. Teknik verileri açıklanmayan modelin elektrikli olmasına kesin gözüyle bakılıyor diyebiliriz.

Uzun ve sivri burun yapısıyla 70'li yıllarda üretilen kardeşine göndermeler yapan otomobilde gizli sayılabilecek LED farlar kullanılmış. Kaputunda geniş bir hava geçiş boşluğu bulunan araçta 22 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Yan aynalarsa yerlerini kameralara bırakmış.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan konseptin arka lastiği, klasik kardeşinde olduğu gibi gövde paneli arkasına alınsa da bu bölümün üst kısmı açık bırakılmış. İnce yapılı LED stopların parçalı olarak bu panelin üzerine ulaşmasıysa şık bir detay.

Dijital gösterge paneli ve dikdörtgen biçimli direksiyon simidi göbeğinde yer alan göstergeler dikkat çekici. İç mekanı 2+2 oturma düzenine sahip olan konseptte bombeli bir orta konsol kullanılmış. Bu bölümün tamamı dokunmatik kumandalara sahip. Kapı içlerinde yer alan desenler ve konsolda kullanılan trim parçaları da dikkat çeken bölümler arasında.

10 Eylül 2024 Salı

BYD Han


BYD'nin büyük sedan modeli Han bir kere daha güncellendi. Çin'de başlangıç fiyatı aşağıya çekilen otomobilin PHEV ve EV modelleri arasındaki tasarım farkları ortadan kalkarken elektrikli seçenekte artık 800 Volt mimarisi kullanılıyor.

Yan etekler ve LED stoplarda iki yıl önce yapılan makyajın sonrasında bu yıl da yeni jantlar ve gövde renkleri sunan Han'ın iç mekanında da daha büyük ve çözünürlüğü artan dokunmatik ekran bulunuyor. Yeni trim parçaları ve döşemeler de donanımda. Dynaudio ses sistemi 12 hoparlörlü ve 775 Watt çıkış gücü sunuyor.

Donanımına LiDar da eklenen aracın şarj edilebilir hibrit versiyonunda turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli motor kullanılmış. 422 beygir güç üretebilen bu otomobilin elektrikli sürüş menzili 125 km olarak açıklanırken 0-100 km/s hızlanma 6.9 saniye sürüyor. 

Arkada tek elektrik motoruna sahip olan Han modelleri artık 800 Volt altyapısıyla çok daha hızlı şarj olurken 204, 229 ve 245 beygir güç üretebilen seçenekler sunuyor. Sunulan farklı batarya seçenekleriyle ulaşılan menzillerse 506, 605 ve 701 km olarak açıklanıyor.

Bentley Flying Spur Speed

Bentley Flying Spur yenilendi. İngiliz üreticinin yeni nesil olarak tanımladığı otomobil hem içeriden hem de dışarıdan pek değişmemiş gibi görünüyor. Asıl değişimse kaput altında yatıyor. En sportif seçenek olan Speed hem bu görevi hem de hibrit motorlu Flying Spur olmayı başarıyor.

Ana hatları aynı kalan otomobilin ön panjuru petek deseni sunmaya başlamış. Ön tampon da daha sportif bir tasarıma kavuşmuş. Yeni tasarım 22 inç çaplı jantlar da donanıma eklenmiş. Oval tasarıma sahip çift egzoz çıkışı ve bu parçalar arasına eklenen difüzör çıkışı da yenilikler arasında.

100'ün üzerinde standart gövde rengine sahip olan otomobilin iç mekanında da farklı renk ve desenlerde döşemelerle trim parçaları kullanılıyor. 19 hoparlör ve 2.200 Watt çıkış gücü sunan Naim ses sistemi de donanımlar arasında.

Kaput altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motor bulunan aracın bu ünitesi 600 beygir güç üretirken 190 beygir gücündeki elektrik motoruyla karma veriler 782 beygir, 1.000 Nm oluyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0-100 km/s hızlanma 3.5 saniye sürüyor.

Adaptif süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aksa da sahip olan modelde 25.9 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 76 km elektrik menzili sunan araç bu modda 190 beygir gücün yanında 450 Nm tork sunuyor ve 140 km/s maksimum sürate sahip. Toplam menzilse 800 km'nin üzerinde.

Hennessey Venom F5-M Roadster


Hennessey Venom F5 yeni bir seçeneğe kavuştu. Üstelik bu sefer karşımıza çıkan otomobil bir rekoru rahatça kırıyor. Teknik ve tasarım olarak büyük yenilikler sunmayan otomobil gezegenin en güçlü manuel şanzımanlı modeli olarak yollara çıkacak.

Sadece 12 örneği üretilecek aracın tamamı satılmış durumda. Venom F5 Revolution'dan alınan tavan hava girişi ve ön tamponun yanlarında yer alan kanatçıklar haricinde karşımıza çıkan en büyük yenilik arkada görülen dengeleyici yüzgeç.

İç mekanı da kardeşlerinden alınan otomobilin vites konsolu ve orta konsolu, yolları açık vites koluna yer açmak için genişletilmiş. Bu nedenle ortada bulunan havalandırma ızgaraları da dikey değil yatay olarak karşımıza çıkıyor.

Kaputu altında 6.6 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V8 ünite barındırmaya devam eden otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla gücünü arka aksa aktarıyor. Teknik veriler açıklanmamış olsa da yakıt olarak E85 kullanıldığında 1.842 beygir güç ve 1.618 Nm torkun korunduğu biliniyor.