1 Haziran 2024 Cumartesi

BYD Qin L DM-i ve Seal 06 DM-i


BYD, 5. nesil şarj edilebilir hibrit motorunu iki modele birden uyguladı. Qin L ve Seal 06'nın kaputları altına giren DM-i isimli ünite, markanın iddialarına göre %46'nın üzerinde termal verimlilik sunuyor ve 2.100 km'ye kadar menzile sahip olabiliyor.

Kaputu altında 101 beygir güç, 126 Nm tork üretebilen 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor bulunan Qin L DM-i'da iki farklı elektrik motoru görev yapabiliyor. Bu motorlardan ilki 163 beygir güç, 210 Nm tork üretirken ikincisi 218 beygir güç, 260 Nm tork üretiyor. Batarya boyutlarıysa 10 veya 16 kWh.

Termal verimliliği %46.06 olarak açıklanan ünitede kullanılan bataryalar da %15.5 daha yoğun enerji depolama özelliği sunuyor. AC şarj hızı da 3.3 kW'tan 6.6 kW seviyesine ulaşmış. Büyük bataryayla 120 km elektrik menzili sunabilen araçların ortalama benzin tüketimiyse 2.9 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Jeep Wagoneer S


Jeep Wagoneer ailesi genişliyor. İçten yanmalı motorların ardından şimdi de sıra geldi elektrikli seçeneneklere. Wagoneer S, tek elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemi sunarak ilginç bir sayfa açıyor. Modelin iç mekanı da modern görünüyor.

İnce yapılı LED farları, tipik Jeep panjuruyla birbirine bağlanan araçta LED sis farları, 20 inç çaplı jantlar, parlak siyah renkli tamponlar, kapı altı ve çamurluk korumaları kullanılmış. Yan aynalar ve tavanı da bu renkte alınabilen modelin bagaj kapağı camının hem üst hem de altında birer spoiler kullanılıyor. İnce yapılı stoplarsa bagaj kapağında birbirine bağlanıyor.

Hem dışardıda hem de içeride yer alan düğmelere basılarak açılan kapılardan geçilen iç mekanda iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve üç dokunmatik ekran öne çıkıyor. Konsol üstünde yer alan havalandırma kanalları şık bir şekilde gizlenirken donanıma açılabilir cam tavan, 19 hoparlör ve 1.200 Watt çıkış gücü sunan McIntosh ses sistemi eklenmiş.

Yaklaşık 610 beygir güç, 837 Nm tork sunan tek elektrik motoruna sahip olan 4.886 mm boyundaki Wagoneer S, 2.570 kg ağırlığa ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 3.5 saniyede ulaşabilen devin maksimum süratiyse 200 km/s. 100 kWh kapasiteli bataryalar, hava sürtünme katsayısı 0.29 olan Jeep'e 480 km üzerinde menzil sağlıyor. Menzili uzatmak için araç sadece arkadan itişli hale gelebiliyor.

Porsche 911


Porsche 911 makyajlandı. Tahmin edileceği gibi tasarımda kapsamlı değişiklikler yaşanmamış olsa da kaput altına, seri üretim 911 modellerinde ilk defa karşımıza çıkan hibrit bir ünite görülebiliyor. 911 arması taşıyan ilk 911 modeliyse 2010 yılında tanıtılan GT3 R Hybrid olmuştu.

Yanilenen ön tampon tasarımında artık ikinci aydınlatma ünitesi sunmayan 911'in ön bölümünde yer alan bütün aydınlatma, Matrix LED farlar tarafından yapılıyor. Yeni jant seçenekleri haricinde stopların elden geçirilmesi, bu bölümde modeli daha da geniş göstermiş. Motora hava girişi sağlayan kaput üzerindeki girişler de makyajlanmış. 

Bütün 911 modellerinin arka plakaları artık egzoz çıkışlarının üst kısmında. Buna 911 GTS T-Hybrid dahil. Standart olarak sunulan sport egsos sistemiyle çıkışları birbirine yaklaştırılan bu modelin ön bölümünde tamamen farklı bir tampon tasarımı bulunuyor. Kenarlarda bulunan kapakçıklar sistem gereksinimlerine göre açılıp kapanabiliyor.

İç mekanda gerçekleşen yeniliklerse herkesin hoşuna gitmeyebilir. Diğer Porsche modellerinde olduğu gibi artık bir düğmeye basarak çalıştırılan otomobil analog devir göstergesine de veda etmiş. Sabit tavanlı modeller artık standart olarak iki kişilik olsalar da arka koltuklar ücretsiz olarak eklenebiliyor.

İlk etapta sadece çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla satılacak 911 modellerine daha sonra manuel şanzıman seçeneği de eklenecek. GTS'ten alınan soğutma ve turbo beslemeye sahip olan giriş seçenekleri 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli motordan artık 394 beygir alan 911 seçeneklerinin 450 Nm'lik torklarıysa değişmemiş. Bu araçlar, Sport Chrono paketiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor.

GTS T-Hybrid'de kullanılan üniteyse 3.6 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motora ve küçük bir elektrik motoru kullanarak devirlenebilen tek turbo beslemeye sahip. 1.9 kWh kapasiteye sahip bataryayla ağırlığı 50 kg artan modelde 54 beygir güç, 150 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru da görev yapıyor. Toplam sistemse 540 beygir güç, 610 Nm tork üretebiliyor. Aracın detaylı hızlanma verileri açıklanmamış olsa da 0-100 km/s deparının 3 saniye civarında tamamlanması planlanıyor.

BMW 3 Serisi ve M3


BMW'nin son zamanlarda bütün modellerine yaymaya başladığı değişiklikler sonunda 3 Serisi'ne de uğradı. Dış mekanda neredeyse fark edilemeyen değişiklikler içeride daha bariz. Kaput altında da tüketim düşürücü birkaç değişiklik sunulurken M3'ün bazı seçenekleri güçlenmiş.

Standart 3 Serisi modellerinde tasarım değişikliği yapmayan BMW, bu araçlarda yeni gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri sunmuş. M3 modelleriyse yeni LED farlarına kavuşmuş. İç tasarımı yenilenen bu farların haricinde M3 Competition'da armalar artık gümüş renkli çerçeveye sahip.

İç mekanda, yakın zamanda 4 Serisi modellerinin geçirdiği makyajı gören otomobillerde yeni nesil iDrive ile birlikte daha geniş bilgi-eğlence ekrenı kullanımda. Direksiyon simidi de yeni tasarımına kavuşan aracın havalandırma ızgaraları da yenilenmiş. M3'ün vites kolu da korunmuş.

Süspansiyon bağlantıları yenilenen araçların şarj edilebilir hibrit seçeneği 330e'de de yenilikler var. 292 beygir güç üretmeye devam eden modelin batarya kapasitesi 19.2 kWh'e çıkarılmış. Bu sayede elektrik menzili 100 km'nin üzerine ulaşıyor. Araç, 11 kW AC şarja olanak tanıyor.

M340i'nin 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli ünitesi 48 Volt hafif hibrit yardımcısıyla 391 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken M3 Competition'da kullanılan ve aynı hacmi sunan ünite dört tekerlekten çekişli araçlarda 530 beygir güç üretiyor. Arkadan itişli kardeşse 510 beygir gücünde.

Volkswagen Golf GTI Clubsport


Volkswagen'in en güçlü GTI modeli de güncellendi. Dışarıdan bakıldığında biraz daha sade görünüme sahip olduğunu söyleyebileceğimiz otomobilin iç mekanında da farklılaştırılmış unsurlar bulunuyor. Maksimum süratse artmış.

Farlar ve ön panjurda artık kırmızı renkli şeritler sunmayan otomobilin ön tamponu da biraz daha sade tasarıma kavuşmuş. 18 ve 19 inç çaplı jantları Alfa Romeo modellerine göndermeler yapan modelde siyah renkli yan aynalar, büyük spoiler ve geniş çaplı egzoz çıkışları sunuluyor. Aracın LED stopları da yeni iç desenlerine kavuşmuş.

İç mekanda yeni logolu ve fiziksel düğmelere sahip direksiyon simidi kullanmaya başlayan otomobilde daha büyük bir dokunmatik ekran görev yapıyor. Ön koltuk sırtlıklarına GTI arması işlenirken ön kol dayanağının tasarımı da hafifçe değişmiş. Vites konsolundaysa piyano siyahı kaplamalara yer verilmiş. Yeni bir sürüş modu da yenilikler arasında.

2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorunu kullanmaya devam eden otomobil 300 beygir güç, 400 Nm tork üretmeye devam ediyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabilen araç "Race" paketiyle 267 km/s sürate ulaşabiliyor. Adaptif süspansiyon sistemi de artık opsiyonel olarak sunuluyor.

Avatr 07


Çin'den gelen şık SUV modellerine bir yenisi katılıyor. Etkileyici bir duruş sunan Avatr 07, sahip olduğu motor seçenekleriyle de hem performans hem de düşük yakıt tüketimi isteyenlere sesleniyor olacak. Aracın satışına önümüzdeki aylarda başlanacak.

4.825 mm boya, 1.980 mm genişliğe ve 1.620 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.940 mm olarak açıklandı. Yuvarlak hatlı gövdesinde çift parçalı LED farlar, hemzemin kapı kolları, küçük bir spoiler ve ince yapılı LED stoplar gibi detaylar sunan araçta 21 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Yan aynaları yerine kameralar kullanılan modelin bagaj kapağı camı oldukça küçük.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan otomobilin elektrikli seçeneklerinden arkadan itişli olan 343 beygir güç üretebilirken çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli olan 598 beygir gücünde. 315 beygir gücünde elektrik motoruna sahip araçlar 1.5 litre hacimli, 151 beygir gücünde bir menzil uzatıcıya sahipken bu aracın dört tekerlekten çekişli versiyonu 490 beygir güç ve 178 km batarya menzili sunuyor.

30 Mayıs 2024 Perşembe

Lancia Ypsilon HF ve Ypsilon Rally 4 HF


Lancia'dan güzel haberler geliyor. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan yeni nesil Ypsilon'a en güçlü seçenek geliyor. Üstelik araç, HF armasını da markaya geri kazandırıyor. Bu armaya sahip ralli aracıyla da İtalyan marka sonunda parkurlara geri dönüyor.

Güçlü Ypsilon'u daha ilk bakışta tanımak mümkün. Çok daha köşeli hale gelen ön tamponunda HF logosunun da iliştirildiği siyah renkli bölüm daha agresif bir duruş sergilemiş. Altıgen jantlar siyah renkte sunulurken artan iz genişliği nedeniyle çamurluklar genişletilmiş. Ön çamurlukların arkasında da HF armaları gözlerden kaçmıyor.

İç mekanında büyük bir değişiklik yaşamayan otomobilin mavi renkli döşemeleri, diğer kardeşlerinde kullanılandan daha açık tonlu. Ayrıca direksiyon ve kafalıklar gibi bölümlerde HF armaları kullanılmış. Daha yüksek yan destekler sunan ön koltukların sabit kafalıklı olduklarını belirtelim.

Markanın ikinci sürprizi olan Ypsilon Rally 4 HF aslında daha büyük bir haber zira İtalyan üreticinin uzun aradan sonra ralli parkurlarına gireceğini müjdeliyor. Kaputta yer alan hava çıkışları ve tavanda açılan hava girişinin haricinde beyaz jantlar ve küçük spoiler de modelin öne çıkan detayları.

Ypsilon HF'te 280 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanan Lancia süspansiyon sistemini de elden geçirmiş. 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilen aracın Rally 4 seçeneğindeyse 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motorun 212 beygir güç üretebilen seçeneği, 5 ileri vitesli, sıralı şanzımanla birlikte sunuluyor.

Audi RS4 Avant Edition 25


Audi, RS4 modelinin 25. yaşını kutluyor. Sadece 250 örneği sunulacak olan özel donanımlı araç yükselen gücüyle de müşterileri memnun edecek. Aracın asıl güncellenen bölümleriyse dışarıdan bakıldığında görülemeyen yerler.

20 inç çaplı jantları siyah renkte gelen otomobil yüksekliği manuel olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip. Karbon seramik fren diskleri ve sport egzoz sistemini de standart donanıma ekleyen Audi direksiyon geometrisinde de değişikliğe gitmiş. Aracı Imola sarısı, Nardo grisi ve Mythos siyahı renklerde almak mümkün.

İç mekanda hem vites konsolunda hem de kapıların kaplamalarında özel logolara sahip olan otomobil karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti ve kontrast renkte dikiş ipliklerini de sunmakta. Dijital gösterge paneli de modele özel bir ekran sunan aracın önünde sabit kafalıklı koltuklar kullanılmış.

2.9 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motorunu koruyan otomobil artık 470 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 300 km/s. Pirelli P Zero Corsa lastiklerle gelen bu RS4'ü alanlar ikinci bir lastik setine ve yarış eldivenlerine sahip olacak. İçlerinde sensör olan ikinci set lastikler Pirelli P Zero Trofeo RSarması taşıyor.

26 Mayıs 2024 Pazar

Dongfeng Honda Lingxi L


Dongfeng Honda'nın yeni modeli seri üretime hazır. Son zamanların modası olan elektrik motoruyla donatılan aracın dış görünüşü oldukça dikkat çekici. İç mekanının da standart dışı olduğu söylenebilecek araç performanstan çok verimliliği öne çıkarıyor.

Köşeli hatlara sahip bir tasarımla karşımıza çıkan Lingxi L ön bölümde ince yapılı LED farlara sahip. Kaputu ikiye bölen siyah şerit ilginç bir detay olarak dikkat çekerken yan aynalar yerine geçen kameralar ve hemzemin kapı kolları aerodinamik yapıyı geliştirmiş. Bagak kapağı üzerine ince yapılı spoiler eklenirken LED stoplar biribine bağlanmış.

Çok kaliteli bir duruşa sahip olmayan iç mekanda Alcantara tavan döşemesi ve çift renkli deri döşemeler görülebiliyor. 5 ekrana sahip ön konsolda yan kameraların aktardığı görüntüler köşelerdeki ekranlara alınmış. Üç kollu direksiyon simidi ve vites kolu da başka araçlardan alınmış gibi görünen parçalar arasında.

Önde tek elektrik motoruna sahip olan otomobil 218 beygir güce sahip. 59.22 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan aracın menzili 520 km olarak açıklandı. Modelin maksimum sürati de 160 km/s olarak açıklandı. Dongfeng Honda, 2027 yılından itibaren sadece elektrikli otomobil üreteceğini de açıkladı.

Suzuki Hustler Tough Wild


Suzuki'nin Kei Car modellerinden Hustler yeni bir donanıma kavuştu. Şirin görünümlü olmaya devam etse de araziye daha hazırmış gibi duran otomobil doğa ile başbaşa kalmak isteyen sürücüleri hedefliyor. Aracın iç mekanında sunduğu özellikler dikkat çekici.

Siyah renkli tamponlara sahip olan otomobilde füme renkli ve 15 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Tamponlarında kromajlı bölümler de yer alan Tough Wild donanımda yan aynalar ve kapı kollarıyla birlikte tavan da siyah renkli. Üstelik bu bölümde port bagaj da yer alıyor.

Üç eş bölüme bölünen kokpitte ilk bölüm dijital gösterge paneline, ikincisi dokunmatik ekrana, üçüncüsüyse ek torpido gözüne ev sahipliği yapıyor. Havalandırma ızgaraları da bu bölümlerin iki yanına eklenmiş. Ön koltukları yatırılarak arka koltuklarla birlikte yatağa dönüştürülebilen aracın vites kolu orta konsolda. Ön koltuk sırtlıklarında bol bol cep ve çift bardaklı tepsiler bulunuyor.

Kaputu altında 660 cc hacimli, 3 silindirli, hafif hibrit motor barındıran araç 49 beygir güç üretebilirken turbo beslemeli seçenek 64 beygir gücünde. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.


Voyah Free 318


Voyah Free ilginç bir versiyona kavuştu. Menzil uzatıcılı bir elektrikli otomobil olan Free 318, sportif görünüme ve uzun bir elektrik menziline sahip. Modelin toplam menzili açıklanmamış olsa da bu konuda da müşterilerin mutlu olacakları kesin gibi.

Aynı zamanda makyajlanmış yüzünü de tanıtan Free ailesinde çok daha köşeli bir ön tampon kullanılmış. Panjur ve LED farlar da biraz daha köşeli tasarıma kavuşmuş. 20 inç çaplı jantlar siyah renkte sunulurken kırmızı kaliperler, çok daha etkileyici duran spoiler ve siyah renkli trim parçaları gözlerden kaçmıyor.

Kaputu altına 150 beygir güç üretebilen, 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli motoru bir menzil uzatıcı olarak kullanan modelin arka aksında bulunan elektrik motoru 272 beygir güç, 410 Nm tork üretebiliyor. Elektrik menzili 318 km olan otomobilin batarya kapasitesiyse açıklanmadı.

Kia EV3


Kia'nın elektrikli model ailesi genişliyor. 2023 yılında konsept haliyle tanıdığımız EV3 seri üretime geçiyor. Ana hatlarına bakıldığında konseptin tasarımını koruduğu söylenebilecek otomobil ilk etapta tek motor ve iki batarya seçeneğiyle sunulacak.

Köşeli hatlara sahip olan aracın hava sürtünme katsayısı 0.267 olarak açıklandı. 4.300 mm boya sahip olan aracın eni 1.850, yüksekliği 1.560, ask mesafesiyse 2.680 mm olarak açıklandı. İnce yapılı LED aydınlatma grubu hem ön hem de arkada aracın köşelerini kaplamasıyla dikkat çekiyor. 

Siyah renkli çamurluk korumaları kalın tutulurken kapı altlarında sunulan korumalar hem siyah hem de gümüş renkte sunulmuş. Büyük jantların tasarımları da gövde kadar köşeli. Ön kapı kolları gövdeye gizlenirken arka kapı kolları C sütununda. Siyah tavan rayları, spoiler ve gövdeden çıkıntı yapmayan arka tampon da dikkat çekici.

İç mekana geçildiğinde de kapı içlerinde ve ön koltukların arasında yer alan panelde sunulan tasarım detarylarının konseptten alındığı görülebiliyor. Makyajlı EV6'da olduğu gibi iki veya üç kollu direksiyon simitleriyle alınabilen aracın dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı EV9'da olduğu gibi konumlanmış. Farklı renkte döşemeler ve dokunmatik kısayol tuşları da detaylar arasında.

460 litre hacimli bagaja sahip olan aracın önde sunulan bagajı da 25 litre hacimli. 204 beygir güç, 284 Nm tork üretebilen elektrik motoru 170 km/s maksimum sürat, 7.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma sunabiliyor. 58.3 ve 81.4 kWh kapasiteli bataryalarsa 600 km'ye kadar menzil sunabiliyor. Modelin DC şarj hızıysa 128 kW olarak açıklandı.