2 Kasım 2013 Cumartesi
Abt RS6
Audi RS6 Avant, station wagon modellerinin arasında olduğu gibi sportif otomobiller arasında da ayrı yere sahip. Modifikasyon firmalarının da sevdiği araçlardan olan araç Abt'ın da gözünden kaçmamış.
Daha önce tanıtılan AS6-R'da olduğu gibi görünümünde büyük değişiklikler olmayan otomobilde karbon fiberden üretilmiş yan ayna kaplamaları ve difüzör bulunuyor. Süspansiyon sistemi yenilenen araç 20 veya 22 inç çaplı jantlarla alınabiliyor.
Egzoz sistemi de yenilenen otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motoru 700 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.4 saniye sürerken maksimum sürat 320 km/s'in üzerine çıkmış.
Mitsubishi Concept XR-PHEV, Concept GC-PHEV ve Concept AR
Bu yıl Tokyo otomobil fuarı da dikkat çekici konseptlere ev sahipliği yapacak. Yerli üreticilerden Mitsubishi organizasyonda üç farklı aracın dünya prömiyerini yapacak.
İlk konsept XR-PHEV beş kapılı bir crossover. Köşeli hatlara sahip olan aracın yan aynaları ve kapı kolları gizlenirken dev jantlar dikkat çekiyor. LED aydınlatma grubuna sahip olan otomobilde dar arka camlar, spoiler ve merkezi bir egzoz çıkışı yer alıyor.
Kaslı bir duruşa sahip olan Cross Runner konseptinin kaputu altında turbo beslemeye sahip 1.1 litre hacimli benzinli motor bir elektrik motoruyla birlikte sunulmakta. Üretilen güç ön aksa aktarılıyor.
Özellikle uzun arka tampon-tekerlek mesafesi ve geniş D sütunuyla garip bir görünüme sahip olan GC-PHEV konsepti markanın gelecekte üreteceği tam boy SUV modeline temel oluşturacak. Köşeli hatlara sahip olan Grand Cruiser konseptinde LED aydınlatma grubu, büyük tamponlar ve çerçevesiz kapı camları dikkat çekiyor.
Kaputu altında kompresör beslemeye sahip, benzinli ve 3 litre hacimli bir v6 motor görev yapan araç gücünü 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka tekerleklere aktarırken elektrik motoru gücünü ön aksa yolluyor.
SUV ile MPV sınıflarını birleştiren bir yapı sunan Active Runabout konsepti de köşeli hatlar, geniş çamurluklar ve LED farlarıyla dikkat çekerken yan aynalar yerine geçen kameralar, ön, arka ve yanlarda görülebilen taban korumaları ve merkezi egzoz çıkışı göülebiliyor.
Kaputu altında XR-PHEV'de de kullanılan turbo beslemeli, 1.1 litre hacimli benzinli motor bulunan Concept AR'da bir de elektrik motoru görev yapıyor.
1 Kasım 2013 Cuma
Isuzu MU-X
Son zamanlarda etrafta görmeye alıştığımız pick up ve SUV kardeşlerin arasına bir yenisi katıldı. Japon üretici Isuzu, D-MAX'in SUV modeline MU-X ismini verdi.
Görünümünde büyük bir sürpriz olmayan otomobilin ön yüzü pick up kardeşinden alınırken arkada daha büyük kapılar, yatay stoplar ve D sütununu da içerisine alan camlar dikkat çekiyor.
İç mekanı da D-MAX modelinden aynen alınmış olan araçta üç kollu direksiyon simidi, dik yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları ve yuvarlak havalandırma kontrolleri yer alırken 7 kişilik oturma kapasitesi sunan MU-X'in arka koltuklarında oturan yolcular için tavana eğlence sistemi ekranları yerleştirilebiliyor.
Kaputunun altında 3 litre hacimli bir turbo Diesel motor görev yapan otomobil 174 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla alınabilen MU-X iki veya dört tekerlekten çekişli olarak da sipariş edilebiliyor.
31 Ekim 2013 Perşembe
2013 Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı
Porsche Panamera Turbo S
Makyajlı Porsche Panamera ailesi genişlemeye devam ediyor. Otomobilin en güçlü versiyonu da uzun aks mesafeli Executive seçeneğiyle alınabilecek.
Makyaj öncesi modelde olduğu gibi görünümü çok değişmemiş olan araçta farklı bir ön tampon, 20 inç çaplı jantlar ve karbon seramik fren diskleri standart olarak sunulmakta.
Motorunda da güçlendirme yapılmış olan aracın çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 ünitesi 570 beygir güç, overboost ile 800 Nm tork üretebiliyor.
30 Ekim 2013 Çarşamba
Volvo V40 Sport 200
Volvo ve Heico Sportiv şimdi de İsviçre'ye özel bir otomobil üretmek için biraraya geldi. 200 örneği üretilecek olan bu V40'ın fiyatı da 49.900 Frank olarak açıklandı.
Kırmızı ve beyaz gövde renklerinde alınabilen otomobillerde dörtlü egzoz çıkışı, siyah yan aynalar, 19 inç çaplı jantlar ve yanlarda siyah renkli grafikler bulunuyor.
İç mekanında siyah renkli deri döşemeler ile Alcantara kaplı el freni kolu ve vites topuzu dikkat çekerken Işıklandırmalı kapı eşikleri ve metal pedal seti de donanıma eklenmiş.
Kaputu altında da küçük bir güç artışı sunan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 200 beygir güç üretebiliyor.
Maserati Ghibli
İtalyan üretici Maserati Nisan ayında tanıttığı yeni nesil Ghibli'yi Türkiye'de satışa sundu. İki motor seçeneğiyle ithal edilecek olan otomobilin fiyatı 155.485 Euro seviyesinden başlıyor.
FerMas Şirket Müdürü Ferhat Albayrak’ın ev sahipliğini üstlendiği, Quasar Kültür ve Sanat Çadırı’nda gerçekleşen tanıtıma Maserati Avrupa Bayi Geliştirme Müdürü Luigi Sepe ve Maserati Baş Tasarımcısı Giovanni Ribotta da katıldı.
Tarihinde ilk defa iki yeni dört kapılı aracı aynı yıl piyasaya süren Maserati daha önceden bir coupé için kullandığı Ghibli ismini de sedan gövde için canlandırmış oldu. Yeni bir fabrikada Quattroporte ile birlikte üretilecek olan otomobil sayesinde marka, önümüzdeki üç yılda üretimini yaklaşık ona katlayacak.
Segmentinde iç mekan özelleştirmesi alanında çok iddialı olan Ghibli Türkiye'ye bir Diesel bir de benzinli motorla gelecek. Her ikisi de 3 litre hacimli birer v6 olan ünitelerden turbo Diesel olanı 275 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 6 litre/100 km.
Mazot yakan kardeşi gibi 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılan benzinli model çift turbo beslemeye ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 410 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaştırabilirken aracın maksimum sürati 285 km/s. Bu versiyonun ortalama yakıt tüketim değeri de 9.6 litre/100 km.
Diesel modelin fiyatı 155.485 Euro seviyesinden başlarken benzinli model 196.271 Euro'dan başlayan fiyatıyla satışa sunuldu.
Basın toplantısında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Daihatsu Kopen
Ürettiği küçük boyutlu otomobillerle dikkat çeken Japon firma Daihatsu bu yıl Tokyo'da farklı Kopen konseptleri sergileyecek. Araçlar tahmin edildiği gibi yeni nesil Copen'in bir ön gösterimi niteliğinde.
Geçtiğimiz yıl Endonezya'da tanıtılan D-R konseptinin geliştirilmiş bir versiyonu olan otomobiller 3.395 mm boya, 1.475 mm genişliğe ve 1.275 mm yüksekliğe sahip. Eskisinden çok daha dinamik bir görünüm sunan araçların ön kısımlarında Toyota GT86 - Subaru BRZ ikizlerinin simasını görmek mümkün.
İnce yapılı yan aynalara sahip olan otomobillerde çift çıkışlı egzoz sistemi, geniş ön panjur, büyük çaplı jantlar ve XMZ versiyonda plastik gövde korumaları göze çarpıyor.
Sade ve oldukça şık iç mekanlara sahip olan konseptlerde dokunmatik bir panele ev sahipliği yapan dik orta konsol, küçük bir vites topuzu, deri ve Alcantara döşemeler, sportif tasarımlı bir direksiyon simidi, karbon fiber kaplamalar, yüksek yan desteklere sahip koltuklar ve dijital gösterge paneli dikkat çekiyor.
Kaputu altında büyük bir sürpriz barındırmayan araçlarda 660 cc hacimli benzinli motor ve sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) kullanılmış.
Magnum MK5
Ariel Atom ve KTM X-BOW gibi pist ağırlıklı kullanıma uygun otomobillerin arasına bir araç daha katıldı. Üstelik bu sefer üretici Kanada merkezli.
Köşeli tasarımıyla dikkat çeken otomobilde büyük bir ön cam sunulmamış. Kompozit gövdeye sahip olan araçta 18 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Arka kısmı daha dikkat çekici olan MK5'in kare biçimli egzoz çıkışları yükseğe yerleştirilirken difüzör büyük tasarlanmış.
İç mekanı oldukça sade tasarımlı olan aracın dijital gösterge paneli direksiyon simidi üzerine yerleştirilmiş. Üst ve alt kısımları düzleştirilen simidin ortasında kumanda düğmeleri de bulunuyor. Karbon fiber yarış koltukları donanımda sunulurken emniyet kemerleri 6 noktadan bağlantılı.
Sadece 545 kg ağırlığa sahip olan MK5'in dört silindirli motoru 250 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip araç 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s.
3.914 mm boya, 1.884 mm ene ve 1.069 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin fiyatı vergiler hariç 139.000 Amerikan Doları.
Rolls-Royce Phantom Bespoke Chicane Coupé
İngiliz üretici Rolls-Royce özel modellerine bir yenisini ekledi. Firmanın Dubai'de bulunan satış ofisinin özel bir siparişi olan bu Phantom Coupé tarihi Goodwood pistinden ilham almış.
Çift tonlu bir gövde boyası ve yine griye boyanmış jantlarıyla dikkat çeken otomobilin iç mekanında kırmızı renkli deri döşemeler, karbon fiber ve piyano siyahı kaplamalar, paslanmaz çelik süslemeler, damalı bayrak logoları, özel kapı eşik kaplamaları, gece vakti yıldızları simüle eden tavan ışıklandırması ve Goodwood'un bir krokisini barındıran özel üretim plakası standart olarak sunulmakta.
Vorsteiner BR-10 RS
Geçtiğimiz yıl Bentley Continental GT ailesi için hazırladığı BR-10 kitini tanıtan Vorsteiner bu parçaları yeterince sportif görünümlü bulmayan müşteriler için bir de RS kiti hazırladı.
Daha agresif bir duruş sunan çift katlı bir splitter ile donatılan ön tampon ve kalınlaştırılmış yan eteklerle birlikte gövdesi de alçaltılan otomobil için çapları 23 inçe kadar olan birçok jant seçeneği sunulmakta. Yanlarında hava çıkışları bulunan yeni arka tamponun alt kısmına karbon fiber difüzör eklenirken bagaj kapağının üzerine de ince bir spoiler eklenmiş.
Audi Fleet Shuttle Quattro
Audi'nin bir konsept çalışması da sürpriz bir şekilde karşımıza çıktı. Yakında sinemalarda olacak Ender's Game filminde hareket halinde göreceğimiz konsept markanın geleceği hakkında da ipuçları veriyor.
Daha önce i Robot filmi için benzer bir çalışma yapmış olan Audi bu filmde sergilediği RSQ'nun tasarım detaylarını sonradan R8'de kullanmıştı. Frankfurt otomobil fuarında sergilediği konseptlerin yapısıyla benzerlikler gösteren bu aracın da bazı detaylarını yollarda görebilmemiz mümkün.
İnce yapılı LED farlara sahip olan otomobilin ön panjuru yerinde bulunan cam altıgen şekilli. Burnuna kadar uzanan ön camı tavan ve yan camlarla birleşen otomobilin iki kapısı RSQ'da olduğu gibi arkadan menteşeli ve yukarıya doğru açılıyor.
Aydınlatmalı tekerleklere de sahip olan konseptin arkasına geçildiğinde köşeli hatlar ve ince yapılı stoplar görülebiliyor. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan Fleet Shuttle Quattro'nun iç mekanında da bölgeleri ayrı ayrı kumanda edilebilen ambiyans ışıklandırması bulunuyor.
29 Ekim 2013 Salı
O.CT Audi RS6 Avant
Audi'nin station wagon sporcusu RS6 Avant için hazırlanan modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Görünümde değişiklik yapmayan O.CT kaput altında etkileyici bir ünite sunuyor.
Yeni bir egzoz sistemiyle donatılan aracın çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motoru 680 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin makismum süratiyse 320 km/s'in üzerine çıkmış.
Suzuki Crosshiker, X-LANDER ve HUSTLER
Bu yıl Tokyo otomobil fuarı da renkli geçecek gibi görünüyor. Yerli üreticilerden Suzuki organizasyonda sergileyeceği üç konsept modelini tanıttı bile.
2011 yılında düzenlenen Tokyo otomobil fuarında sergilenen Regina konseptinin bir alternatifi olarak tanıtılan Crosshiker kompakt yapılı bir hatchback. Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken konsept yüksek yapısıyla da arazi şartlarında zorlanmayacak gibi görünüyor.
Günümüz konseptlerinde artık yadırganmayan LED farlar, büyük jantlar ve yan aynalar yerine kullanılan kameralar gibi detaylar dikkat çekerken iç mekanda U şekilli direksiyon simidi, hologramlarla bilgi akışı sağlayan gösterge tablosu ve ön çapraz görüş açılarını iyileştiren çift parçalı A sütunu görülebiliyor. 810 kg boş ağırlığa sahip olan konseptte 3 silindirli, 1 litre hacimli benzinli motor görev yapıyor.
X-LANDER isimli konsepti arazi aracı tanımına çok daha uygun olan Suzuki bu otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi, yarı otomatik şanzıman ve 1.3 litre hacimli benzinli motorla eşleştirilmiş bir elektrik motoru kullanmış.
Köşeli hatlara sahip olan gövdesinde alt kısımları boş birakılmış kapılar, ince yapılı kameralar olarak düşünülen yan aynalar, üst kısmında çerçeve kullanılmamış ön cam ve LED aydınlatma grubu dikkat çekerken kalın arazi lastikleri gözden kaçmıyor.
İç mekanında altıgen direksiyon simidi, dijital göstergeler, kolay yıkanabilen plastik kaplamalar ve oldukça sade görünümlü bir orta konsol dikkat çekerken koltuklarda yüksek yan destekler kullanılmış.
Seri üretime en yakın duran araç olan HUSTLER da köşeli tasarımıyla dikkat çekiyor. Kei car sınıfına giren konseptin iç mekanında gövde rengi kaplamalar, boydan boya kesintisiz uzanan ön koltuk, birçok saklama bölümü, dokunmatik ekran ve şık klima kumandaları görülebiliyor.
28 Ekim 2013 Pazartesi
Audi TT RS Black & White Edition
Audi TT'nin en sportif modeli TT RS için geliştirilen kitlere bir yenisi eklendi. Üstelik bu sefer bir değil iki modifikasyon firmasının ortaklığıyla.
Dış mekan tasarımında bir farklılık bulunmayan araçta karbon fiber parçalar ve grafikler dikkat çekerken iç mekanda farklı desenlere sahip deri döşemeler görülebiliyor.
Turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru da güçlendirilen otomobil artık 470 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.
Range Rover L
Uzun aks mesafeli Range Rover 20 yıl aradan sonra geri dönüyor. Yeni nesil modelleri için daha da lüks olan bu modeli Los Angeles'ta sergileyecek olan üretici Dubai'de de yeni üst donanım paketi Autobiography Black'i tanıtacak.
5.2 metreye ulaşan boyuna rağmen orantısız bir dış tasarıma sahip olmayan araç yeni donanım seviyesinde kullanılan, 21 ve 22 inç çaplı versiyonları sunulan 7 kollu jantlara sahip. Alt kısımda kullanılan gri renkli süslemeleri de dikkat çeken aracın ön çamurlukları arkasında küçük bir L logosu bulunuyor.
Arka koltuklarında 14 cm daha fazla diz mesafesi sunan Range Rover L'in arkada oturan yolcuları sırtlıklarını 17 dereceye kadar yatırabiliyor. Arka kapı camlarında elektrikli güneş perdeleri sunulurken panoramik cam tavan da standart donanıma eklenmiş.
Uzayan diz mesafesiyle birlikte arkada sunulan iki tekli koltuğa da elektrikli kumandalar eklenirken bu bölümde küçük masalar, kol dayanağı, buz dolabı ve ek hoparlörlere sahip eğlence sistemi de sunulmuş.
27 Ekim 2013 Pazar
Ford Mustang GT Premium
A.B.D. testlerimde Hyundai Genesis Coupé ile geri döndüğüm sportif araçlara bir efsane ile devam ediyorum. Türkiye'de blogger test aracı bulunmayan Ford'un kendi ülkesinde böyle bir sorun bulunmadığından Mustang gibi ulaşılması zormuş gibi görünen bir otomobili bile sürmek zor değil.
Hazır ulaşabilmişken A.B.D. havasını daha iyi yansıtan v8 motora sahip GT versiyonunu incelediğim Mustang retro tasarımını günümüzde en başarılı şekilde uygulayan araçlardan. Bu tip tasarıma sahip bir diğer otomobil olan Chevrolet Camaro'yu da geçtiğimiz yıl test edip izlenimlerimi Nisan ayında sizlerle paylaşmıştım.
Dış Mekan
Mustang'in en dikkat çekici özelliği tasarımı. 1964 yılında piyasaya çıkan ilk nesil modellerin tasarım detaylarını modern bir şekilde sunan otomobilde güçlü görünen çamurluklar, ince yapılı farlar, sis farlarına sahip ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, bombeli bir yapı ve çift hava çıkışına sahip kaput, dik yerleştirilmiş LED stoplar, çift çıkışlı egzoz sistemi ve bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler sportif duruşu güçlendiriyor.
4.778 mm boya, 1.877 mm genişliğe ve 1.417 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.720 mm. Daha önce blogda konuğum olan Chevrolet Camaro SS'ten daha küçük bir otomobil olan Mustang GT boyutlarıyla günlük kullanıma daha uygunmuş gibi duruyor.
İç Mekan
Gövde tasarımı ilk nesil Mustang modellerini andıran güncel Mustang'in iç mekanı içinse aynı şeyi söylemek zor. Yuvarlak yapılı göstergelerin rakamları ve simetrik görünümlü ön panel dışında eskiyi pek hatırlatmayan yaşam alanında kullanılan sert plastiğin kalitesi de çok başarılı sayılmaz. Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan aracın kapı içlerinde sunulan gözler çok küçük yapılı.
Biraz büyük, biraz da ince yapıya sahip olan deri kaplı direksiyon simidi üzerinde yol bilgisayarı, ses ve hız sabitleme sistemi kumandaları sunulurken havalandırma ızgaraları yanlarda yuvarlak, ortadaysa dörtgen şekilli. Dik yerleştirilmiş orta konsol üzerine ses ve havalandırma kumandaları dağıtılırken her ikisinin de çok başarılı çalıştığını söyleyebilirim.
Vites kolu kısa bir yapıya sahip olan otomobilin vites konsolunda ESP ve flaşör kumandalarının yanında bagaj açma düğmesi de bulunuyor. Mavi renkli aydınlatmalara sahip kapaklı bir bardaklığa sahip olan Mustang bu bölümün arkasında, geriye doğru açılan kapağa sahip olan bir göz daha sunuyor. Bu hacim içerisinde USB ve Aux çıkışlarıyla birlikte bir de 12 Volt soket yer alıyor.
2+2 oturma düzenine sahip olan aracın ön koltuklarında geniş oturma alanı sunulurken arasında büyük bir bombe bulunan arka koltuklar derine yerleştirilmiş. Bu yerleşime rağmen diz mesafesi çok iç açıcı olmayan arka bölümde sunulan omuz genişliğiyse başarılı. Kısa yapılı tavan ve yatık arka cam aslında arka baş mesafesi için kötü haber olsa da kalça bölümleri zemine gömülmüş koltuklar sayesinde saçlar cama değmiyor.
Mustang'in sunduğu 380 litrelik bagaj hacmi Camaro'nunkinden başarılı olsa da bu büyüklükte bir araç için çok da başarılı değil. Hacmin yeterli olmadığı durumlarda arka koltuk sırtlıkları 50:50 oranında katlanabiliyor.
Konfor
Avrupa'da, 400 beygir üzerinde güce sahip bir coupé düşünüldüğünde aklımıza ilk gelen şey konfor olmasa da Kuzey Amerika'da durum biraz farklı. Orta sertliğe sahip süspansiyon sistemiyle birleşen 50 yanaklı lastikler darbe emişte oldukça başarılı.
Donanım konusunda da cömert olarak görülebilecek otomobilde deri döşemeler, sırtlıkları dışında elektrikli olarak ayarlanabilen ön koltuklar, başarılı ses ve havalandırma sistemleri, elektrokromik iç ayna, elektrikli cam ve aynalar ile çok fonksiyonlu direksiyon simidi bulunuyor. Sesli komutlara uyabilen Bluetooth bağlantılı SYNC arayüzü de Premium pakette yer alıyor.
Ön koltuklarında geniş oturma alanları sunan otomobilin oturma pozisyonu benim için biraz alçak olsa da sportif bir coupé için makul kabul edilebilir. Aynı şey kısa bir kola ve kemikli yollara sahip şanzıman için de geçerli.
Mustang'in parça kalitesi gibi iç mekana aldığı ses seviyesi de övünülecek gibi değil. Yüksek süratlerde hem yol hem de rüzgar sesi iç mekana alınıyor. Neyse ki her iki sesi de bastırabilen egzoz sesi her motor devrinde rahatça duyulabiliyor.
Sürüş
Konuğum Mustang olunca araçtan performans beklemek de hakkım. Neyse ki kaput aldında görev yapan 5 litre hacimli v8 motor ürettiği 420 beygir güç ve 530 Nm torkla istekleri karşılamakta zorlanmıyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 241 km/s'te sınırlandırılmış.
Sesi de harika çıkan motorun performansını yola aktarmasıysa biraz sorunlu. Test aracında kullanılan 235 taban ve 50 yanaklı Pirelli PZero Nero lastikler başarılı tutuş sağlasalar da bağımsız olmayan arka süspansiyon sistemi virajlarda arkanın çok erken kopmasına neden oluyor. Bu durum pist şartlarında zevk verse de virajlı ve dar yollarda hızlı gidildiğinde huzursuzluğa yol açabiliyor.
Arka kısmı düzeltebilmek için yeterinden fazla güç sunan otomobilde sakin sürüşler yapmak istendiğinde yüksek tork sayesinde sık vites değiştirilmesine de gerek yok. Kısa ve kalın yapısıyla ele iyi oturan vites topuzu kemikli ve kısa yollu şanzımanı kumanda etmeyi kolaylaştırıyor. Metal pedal setine sahip olan Mustang GT Premium'un debriyaj pedalı da orta sertlikte.
Başarılı dozlamaya sahip olan fren sistemi opsiyonel olarak Brembo markalı eşiyle değiştirilebiliyor. Soğukken başarılı ve dengeli duruşlara imza atan sistem aracın 1.600 kg'a yaklaşan ağırlığıyla çok boğuştuğunda güçten düşmeye başlıyor.
Bütün bu ağırlık ve gücün hesabı benzin pompasında soruluyor. Otoyol şartlarında 8.5 litre/100 km seviyesine çekilebilen yakıt tüketimi gaz pedalının kontrolü kaybedilince 15 litre/100 km'nin üzerine çıkabiliyor.
Fiyat/Donanım
İşte geldik bizim için en neşeli bölüme.V8 motorla giriş fiyatı 30.000 Dolar'ın hemen üzerinde olan Mustang, Premium donanımla 35.000 Dolar'a sizin oluyor. Dinamik sürüş ağırlıklı birçok farklı ekstra donanım sunan Ford standart donanımda elektrikli cam ve aynalar, SYNC arayüzü, arka spoiler, yol bilgisayarı, çok fonkiyonlu direksiyon simidi, hız sabitleme sistemi, ambiyans ışıklandırması, deri döşeme, metal pedal seti, elektrokrom iç ayna, metal kapı eşik kaplamaları ve USB ile Aux girişlerine sahip, MP3 çalabilen müzik sistemi yer alıyor.
1.695 Dolar farkla Brembo fren sistemine sahip olabilen araçta 1.995 Dolar karşılığında açılabilen cam tavan da sunuluyor. 19 inç çaplı jantlar için 995 Dolar istenirken dokunmatik ekran, HD radyo, navigasyon sistemi ve çift bölgeli otomatik klimayı içeren elektronik paket 2.340 Dolar ücretle alınabiliyor.
Sonuç
Mustang gibi efsaneleşmiş bir modeli yerinde test edebilmek güzeldi. Bunun yanında aracın özelliklerini Avrupa pazarının beklentileri doğrultusunda incelemek gerekiyor. Geçmişe göndermeler yapan harika dış tasarım iç mekana geçildiğinde malesef devam etmiyor. Yaşam alanının görünümünde küçük retro dokunuşlar bulunsa da genel duruş biraz ucuz. Aynı yorumu kalite konusunda da yapmak mümkün. Malzeme kalitesi yüksek olmayan Mustang'in işçiliği de çok başarılı değil.
Bununla birlikte otomobilin 35.000 Dolar civarında fiyata sahip v8 motorlu bir coupé olduğunu unutmamak gerekiyor. Arka aksta kullanılan süspansiyon nedeniyle Avrupa standartlarında olmayan yol tutuşu Amerika'da çok da rahatsız etmiyor. Amerikan otomobillerini sevenlerin vazgeçemeyeceği şey olan v8 motor ve harika egzoz sesiyse tam olması gerektiği gibi.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)